Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1719
Hei,

Teamviewer på ubuntu desktop'en er litt fuck'd, så hver gang jeg restarter den å skal kjøre TV på oppstart eller utenom, så må jeg inn i terminal å starte opp teamviewer daemon med "teamviewer --daemon start"

Er jo jævlig irriterende å må gjøre det hver gang man skal starte maskina på nytt.. er det noen som kan noe om å lage kommand filer for å kjøre i oppstart? Jeg vet hvordan man legger til vanlige programmer i oppstarten, men terminal commands blir litt værre. Ble ikke klokere på de guidene heller..
Sist endret av Hutch; 16. oktober 2013 kl. 03:50.
Teamviewer er generelt fucked!

Du kan lage en ny bruker som har sudo shutdown -r 0 som sitt shell.
Sist endret av nudo; 16. oktober 2013 kl. 06:20.
Utvikler
Trådstarter
Ja, må si at teamviewer til linux (iværtfall ubuntu) er svært jævlig. Har du noen tips til annen remote desktop program som er kompatibelt og bra til ubuntu? Bortsett fra ubuntu sitt intergrerte..
Hva skal du gjøre på maskina egentlig? Om alt du skal gjøre er ting som ikke trenger noe grafisk, så er det vel bare å bruke SSH.
Har ikke linux et alternativ til batch?

Hvilken som helst VNC klient ville funka fett, du må derimot åpne porter...
Sitat av Hutch Vis innlegg
Ja, må si at teamviewer til linux (iværtfall ubuntu) er svært jævlig. Har du noen tips til annen remote desktop program som er kompatibelt og bra til ubuntu? Bortsett fra ubuntu sitt intergrerte..
Vis hele sitatet...
Ubuntu sitt integrerte er vanvittig bra, og kan bl a ta imot inkommende trafikk fra MSRDP klienter, og trolig også VNC.
Var jeg deg ville jeg satt opp OpenVPN, evt ssh port forwarding og benyttet VNC eller MSRDP.

Sitat av MrZone Vis innlegg
Har ikke linux et alternativ til batch?
Vis hele sitatet...
Batch? Du tenker på system scripting? Shell script heter det som følger med distroene, BASh er ofte default; det finnes dog andre *sh, man kan forøvrig benytte hva man vil, perl, python, php, NodeJS, o l
Sist endret av nudo; 16. oktober 2013 kl. 10:08.
Sitat av Hutch Vis innlegg
er det noen som kan noe om å lage kommand filer for å kjøre i oppstart? Jeg vet hvordan man legger til vanlige programmer i oppstarten, men terminal commands blir litt værre. Ble ikke klokere på de guidene heller..
Vis hele sitatet...
Når en linux-box fyrer opp, så går den gjennom ulike runlevels i prosessen. Det du ønsker å gjøre, er å legge til noen prosesser i et av disse, slik at prosessen er i gang innen du er ferdig innlogga. For å sette et script til å kjøre ved et bestemt run level, så bruker du et egnet program. På Gentoo er rc-update default, mens på linux mint (trolig samme på ubuntu, men jeg er ikke sikker) så kan du bruke update-rc.d

Så, det du kan gjøre er å legge de ønskede besvergelsene i ei .sh fil der første linje er
#!/bin/bash
og gjøre fila eksekverbar for root. Så legger du den til med rc-update.
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva skal du gjøre på maskina egentlig? Om alt du skal gjøre er ting som ikke trenger noe grafisk, så er det vel bare å bruke SSH.
Vis hele sitatet...
Ja, det må være noe grafisk. Skal fjernstyre den fra et annet sted. Fyre igang filmer and you name it. Så ja, helst grafisk og ikke FTP eller fil server.

ed: må vell teste ut den intergrerte..
Sist endret av Hutch; 16. oktober 2013 kl. 18:00.
https://help.ubuntu.com/community/Ad...SessionStartup

Under "Command" skriver du kommandoen din.
Iflg denne siden, skal du ikke trenge flere besvergelser enn denne: sudo apt-get install xrdp
Utvikler
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Iflg denne siden, skal du ikke trenge flere besvergelser enn denne: sudo apt-get install xrdp
Vis hele sitatet...
Det er 2 ubuntu maskiner. Ingen av de er windows.
Hvilke oppgaver skal du fjernstyre?
Sist endret av nudo; 17. oktober 2013 kl. 16:31.
Utvikler
Trådstarter
Jeg hadde tenkt å fjernstyre XBMC, Qbittorrent, firefox, you name it.