Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1700
Heisann!

Legger ut noen bilder her som jeg har lagt ut i en annen tråd også (UE, Kristiansand), i ønske om å få litt kritikk på de og tips om hva jeg kan forbedre meg på.

http://knutness.com/content/f/s/IMG_3552.jpg
Trappenedgang

http://knutness.com/content/f/s/IMG_3638.jpg
Heissjakt

http://knutness.com/content/f/s/IMG_3574.jpg
Vinduskarm/spindelsvev

Så, hva kan jeg bli bedre på? =) Evt. andre meninger om bildene? ^^
Likte godt det første og det tredje bildet, Heissjakt bilde likte jeg egentlig ikke. Hadde kanskje blitt bedre om du fikk kameraet ned i selve heissjakten?
Du kan bli bedre på lys settingen din.. rediger gjerne også i ps for å endre på lyset osv.. disse bildene ble rett og slett kjedelige...ikke noe mystisk med dem , hvis du skjønner hva jeg mener..
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Likte godt det første og det tredje bildet, Heissjakt bilde likte jeg egentlig ikke. Hadde kanskje blitt bedre om du fikk kameraet ned i selve heissjakten?
Vis hele sitatet...
Ser den! Skal forsøke om jeg kan få det til bedre ved en evt. senere anledning :-)

Sitat av xhacktly Vis innlegg
Du kan bli bedre på lys settingen din.. rediger gjerne også i ps for å endre på lyset osv.. disse bildene ble rett og slett kjedelige...ikke noe mystisk med dem , hvis du skjønner hva jeg mener..
Vis hele sitatet...
Ja, har redigert svært lite på disse bildene og ser absolutt at de kan ha potensiale til å bli mer dystre, mørke/mystiske og mer interessante om man skrur på litt knotter i et bilderedigeringsprogram. Skal ta det til etteretning ^^ Er ingen racer på bilderedigering men noe skal jeg nok klare å få til =)
Sist endret av Ezukiel; 2. oktober 2009 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg beundret bildene dine i forrige tråd og. Jeg er ingen fotoekspert, men jeg liker de veldig godt!
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg beundret bildene dine i forrige tråd og. Jeg er ingen fotoekspert, men jeg liker de veldig godt!
Vis hele sitatet...
Takker! Er definitivt ingen fotoekspert selv, men syntes det er moro å ta bilder :-) Greit med litt konstruktiv kritikk i blandt på de bildene man tar for å forhåpentligvis bli i stand til å ta enda bedre bilder ^^

Forsøkte å gjøre karmen min litt mer creepy :

http://knutness.com/content/f/IMG_3574es.jpg
Litt mer creepy karm

:-)
Sist endret av Ezukiel; 2. oktober 2009 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stilig resultat av det siste bilde der.
hmmm. hva du kan bli bedre på?

alt!


av de bildene er det nr 2 som skiller seg litt ut fra de to andre. du har innramming, fine linjer og en sterk komposisjon. 1 og 3 ser ut som bare er knipset for knipsens skyld uten noe mål og mening.
Sitat av galningen Vis innlegg
hmmm. hva du kan bli bedre på?

alt!


av de bildene er det nr 2 som skiller seg litt ut fra de to andre. du har innramming, fine linjer og en sterk komposisjon. 1 og 3 ser ut som bare er knipset for knipsens skyld uten noe mål og mening.
Vis hele sitatet...
Hehe ;-) Vel, når alt kommer til alt så kan man vel alltid bli bedre på... alt! ^^

Tydelig at folk har forskjellige meninger da en liker nr. 1 og 3 best men ikke nr. 2. Og en annen foretrekker nr. 2 fremfor nr. 1 og 3.
Samtlige bilder er tatt da det var motiv som jeg selv syntes var fascinerende, men det er ingen av de som har noen spesiell historie å fortelle. Det kan jeg nok bli bedre på ja. I tillegg til selve komposisjonen som du nevner.

Takker uansett for de flotte/konstruktivt kritiske tilbakemeldingene jeg har fått her - setter pris på det :-)
Sist endret av Ezukiel; 5. oktober 2009 kl. 14:57.
jeg tror jeg ville prioritert tipset fra galningen hvis jeg var deg
Jeg syntes bilde nr.1 er kulere med litt mer kontrast.



Men det er nå min mening da.
Går ut ifra at dette er snapshots og at du ikke typ hadde med deg en softbox og ti ulike objektiv; + at du som du sier er amatør. Jeg synes det er helt greie bilder, men jeg savner kanskje litt mer farge? Men igjen, sånt er kanskje ikke noe man tenker på når man er på UE og bare skal dokumentere turen litt.

Heissjakta er for all del spennende, men jeg lurer på om det kunne ha vært litt kult med mindre av den svarte innramminga, og mer sjakt rett og slett. Liker veldig godt linjene som vaierne(?) lager, de fucker opp perspektivet akkurat nok til at man må se to ganger, og gir fin dybde i bildet.

Synes dessuten at den vinduskarmen var bedre før redigering, lyset er finere og det er langt mindre klisjé over hele bildet når fargen på ruta(?) er i en gultone, og ikke det som for meg er en veldig oppbrukt "creepy" PS-nyanse.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Svar på trådtittel: Komposisjon.

Få vertikale linjer rette i #1, Kom litt nærmere inn i heissjakten i #2 (Ang. #2; les Ken Rockwell sin artikkel "How to use an ultrawideangle lens" elns. Google it. Hovedpoenget mitt her: For at slikt skal se imponerende ut, må det stor versjon til. Stooor. Har du større?) #3: Kom deg ned på gulvet for å få annet perspektiv.
Det blir lit feil å spørre om hva jeg kan bli bedre på fordi innenfor fotografering så kan man altid bli bedre på alt. Det finnes ikke et eneste meneske som er ferdig utlært innenfor dette feltet.

Skal ikke gi noe serlig med kritikk eller med noen visdomsord på ha som burde vært annerledes. Syns du får til dette veldig bra. Likte bildene spesigjelt det første og det siste.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg skjønner budskapet i bildene dine.

En kontrastøkning hadde vært på sin plass. Det er litt flatt etter min mening. Komposisjonen er slik den bør være. Jeg har ikke noe imot 'kjedelige' bilder - jeg tar mye slikt selv;-)

heisjaktbildet: Her ville jeg uten tvil prøvd å gå nærmere, og konsentret meg om deler i motivet