Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1282
Hei,

Hiver dette ut, så får dere kritisere det så mye/lite dere vil

http://kttns.org/dlmmj

Nikon D300, 35mm ƒ/1.8 (på ƒ/2) og lukkertid på 1/40.

Takk
Ingenting spesielt med bildet. Hadde kanskje blitt litt imponert på barneskolen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Altså - jeg likte det! Men klarer ikke helt å si hvorfor jeg egentlig likte det. Det var bare noe spesielt med fargene og lyset. Så - godt jobbet!
Jeg syns bildet var kult jeg =)

Selv om jeg er ferdig på barneskolen for lenge siden!
Det var kanskje ikke så veldig mye spesielt med bildet, men jeg syns det hadde fint lys og fine farger, så det ble en ganske fin stemning over bildet. Ikke spør meg hvorfor, men bildet minner meg, av en eller annen grunn, om Da Vinci-koden:P Det hørtes kanskje litt spesielt ut, men det er altså sånn det er..
Sitat av Apu Vis innlegg
Ingenting spesielt med bildet. Hadde kanskje blitt litt imponert på barneskolen.
Vis hele sitatet...
Begrunnelser mann!

Som tidligere nevnt, bildet er behagelig å se på! Rotet bak til høyre ødelegger en smule, og det er litt vel liten dybdeskarphet, men stilig belysning
Pent! Harmonisk og fine, myke farger. Som butchern nevnte er det litt bakgrunnstøy, men ellers et flott bilde! Har du original?
Butchern:
Ser hva du mener med rotet der baki, men det er nå så

Elemental:
Jo takk

Original, bare for deg, min venn:
http://kttns.org/1njll

Redigert i etterkant i Lightroom, og PS CS4.
Sist endret av tabletop; 20. september 2009 kl. 23:27.
symmetrien er jo der, hvorfor har du ikke utnyttet den?
Next... on NBC. Det var det eneste jeg satt igjen med.


http://www.businessweek.com/the_thread/brandnewday/archives/nbc-logo.jpg
Sist endret av Nenzo; 21. september 2009 kl. 16:51.
Nydelig objektiv du har valgt Ta noen portrettbilder med minimal dybdeskarphet og post, det er alltid fett med en 35mm ƒ/1.8
Flott å se at noen faktisk bruker fantasien her inne! Synes dette var way over mye annet her. Lyset er lekkert, dofen smuud og fargetonen stilig. Ikke at jeg ikke har sett dette motivet før, men det er nettopp at du har god kvalitet på bildet som gjør at det er helt greit! KP til deg... !
Sitat av galningen Vis innlegg
symmetrien er jo der, hvorfor har du ikke utnyttet den?
Vis hele sitatet...
Hadde satt stor pris hvis du hadde nevnt hva jeg kunne gjort bedre Men takker mye for respons fra deg, det står respekt over deg!

Sitat av Nenzo
Next... on NBC. Det var det eneste jeg satt igjen med.
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene

Sitat av OracIe
Nydelig objektiv du har valgt Ta noen portrettbilder med minimal dybdeskarphet og post, det er alltid fett med en 35mm ƒ/1.8
Vis hele sitatet...
Er super fornøyd med det! Fikk nettopp 50mm'ern ƒ/1.8 i posten, men 35mm'ern blir nok standarden Vurderer å kjøbe 85mm'ern også, slik at jeg har noe for alt Må nok spare litt til å kjøpe 20mm

Sitat av tafsern
Flott å se at noen faktisk bruker fantasien her inne! Synes dette var way over mye annet her. Lyset er lekkert, dofen smuud og fargetonen stilig. Ikke at jeg ikke har sett dette motivet før, men det er nettopp at du har god kvalitet på bildet som gjør at det er helt greit! KP til deg...
Vis hele sitatet...
Takker for den Jeg må si meg enig, det er egentlig ikke mange som bruker fantasien på en god måte (sier ikke at jeg bruker den noe særlig, kunne nok gjort noe mye mer fantastifullt her!), men det går jo Takker for KP, setter pris på den
mente egentlig bare at du kunne utnyttet symmetrien i boka, hadde jo blitt nbc-logoen, men likevel.

fin bokeh, btw
Sitat av tabletop Vis innlegg
Takker for den Jeg må si meg enig, det er egentlig ikke mange som bruker fantasien på en god måte (sier ikke at jeg bruker den noe særlig, kunne nok gjort noe mye mer fantastifullt her!), men det går jo Takker for KP, setter pris på den
Vis hele sitatet...
Spør du meg har fotografiet blitt litt vannet ut siden digitaliseringen av speilrefleksen kom. Hvem som helst, hvor som helst, tar bilder av hva som helst, og tror det er bra fordi man har speilrefleks. Skal man ta bilder, ja, så er det jo bare å knipse i vei. Skal man fotografere, så må man forsøke litt hardere.

Ikke at man skal dra fantasien sin ut så til de grader hver gang, men iallefall forsøke å gjøre noe ut av motivet. En stol er en stol, men kan fremstilles på utrolig mange måter som gjør det interessant. Har man i tillegg en viss teknisk kontroll, så har man også muligheten til å forme regler og normer ettersom man vil.. Det nytter ikke å bryte f eks det gyldne snitt gang på gang, uten å gjøre det med en viss kvalitet som kompenserer for det.

Men vi alle har jo startet et sted...og det hører jo til sjeldenheten at man behersker noe fra første stund. Viktig med prøving og feiling