Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4696
Heyy!

Jeg ser etter aktiviteter man kan gjøre med faren sin som ikke er noe i overkant dyrt og i Østfold. Noen som har noen forslag?

Vi er glade i natur (fiske og jakt), men jeg ser etter noe annet denne gangen.

Setter pris på svar!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Ta en øl på en pub kanskje? Stikke og spise en saftig biff er også temmelig digg, om det er med faren sin eller ei.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hva med seiling? Finnes utallige baater som er baade lette aa seile for en nybegynner og som krever mannskap paa 2.
Seiler selv mye med min far om sommeren. Konge aktivitet!
Seiling koster en del om du skal kjope egen baat. Finnes nok en del klubber i naerheten som holder kurs og leier ut baater
Leirdueskyting, morsomt. Ikke i overkant dyrt, og du får skyte med hagle.
Trådstarter
12 1
Add: Etter å ha sett de første 3 kommentarene; Jeg er under 18 og har kun en uke med min far så ting som kurs for seilbåt og lignende er utelukket. Klatring hørtes ut som en spennende og morsom aktivitet som vil bli vurdert.
Geocaching.com

Moderne form for skattejakt
ta dere en "mandate" hjemme i stua.
Kjøp inn en hel indrefilet av storfe og stell i stand et skikkelig herremåltid med hjemmelaget saus osv.
Deretter kan dere kjøre på med en skikkelig mannefilm expendables 2 etc.
Sitat av goodzumber Vis innlegg
Geocaching.com

Moderne form for skattejakt
Vis hele sitatet...
Muligens dumt spørsmål, men er dette orientering?
Stemmer for paintball!
Blir glad når jeg hører at du vil gjøre ting med faren din.

Paintball, Gokart f.eks?
Hva med å bygge noe? Trenger ikke en ny platting ute? Lage bar i kjelleren/loftet?

Viste faren min litt online poker og har ikke sett han så mye siden.
Hva med å ta en helaften med middag ute og så dra på stand-up.
"Øko-Terrorist"
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
Muligens dumt spørsmål, men er dette orientering?
Vis hele sitatet...
Geocaching er en slags type orientering ja, bare med GPS.

Kan sterkt anbefales!

http://en.wikipedia.org/wiki/Geocaching
Sist endret av tr80r; 15. april 2013 kl. 23:06.
Kanskje i noe høyere prisklasse enn det du hadde i tankene, men en seiltur med
Christian Radich er virkelig å anbefale! Jeg for på seilas med min kjæreste da jeg var yngre, kanskje en smule skeptisk til opplegget før avreise (hun som tvang meg med selvsagt!), men jeg angrer virkelig ikke!

Virker kanskje som litt snik-reklame men det får så være. Det er en opplevelse for livet, du lærer mye nytt og sist men ikke minst du blir nødt til å tilbringe tid med din far og stifte nye bekjentskap!
Sist endret av Tihi; 16. april 2013 kl. 01:15.
Er det noe spesielt du kunne tenke deg å gjøre sammen med faren din da? Har du/han noen spesielle interesser? Det er fantastisk mye man kan finne på ute i naturen, men det kommer jo litt ann på hva en liker å gjøre. Noen må hoppe fra fjell for å "finne glede", mens for noen holder det med en spasertur langs fjæra.

Dere kan jo f.eks. leie metalldetektorer, og gå rundt på jorder å lete etter ting. Det kan høres kjedelig ut, men det er faktisk ganske så gøy når man først kommer igang :P
Både jeg, og min far er noen sofagriser begge to. Men, det jeg, og min far bruker å gjøre:

Biljard, bowling, se film, gå på fotballkamp, dra på kino, ta en tur ut på Peppe's, besøke familie/venner.
Det er noe av det vi gjør i sammen. Kanskje ganske standard ting vi gjør, men det koster ikke all verden.
Kanskje faren din er glad i retro spill? Finn et sted i nærheten som tilbyr gamle spill, som Pac-man o.l Eller last ned emulator på PC'en, som du kobler opp i mot TV'en, også går du til innkjøp av to kontroller, som du kan stikke inn i PC'en?
VIKTIG TIPS:

Bruk så mye tid med faren din du kan. Mistet selv faren min da jeg var 15, og det var veldig mye jeg angret på at jeg ikke var med på. Selv om alt ikke virker så utrolig kjekt, så bli med uansett.

Dette gjelder alle far og sønn forhold.
Det er et av de beste forholdene du har i livet,
og bør verdsettes for alt det kan.
Sist endret av RagebunnY; 16. april 2013 kl. 07:00.
Trådstarter
12 1
Tusen takk for mange bra svar! De fleste av aktivitetene og forslagene høres fine og spennende ut.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Geocaching er en slags type orientering ja, bare med GPS.

Kan sterkt anbefales!

http://en.wikipedia.org/wiki/Geocaching
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne! Geocaching har fått hele familien vår ut på tur i all slags vær. Har kommet over mange perler jeg aldri hadde besøkt uten denne nye hobbyen. Må dog advare mot avhengighetsfaren, bare en geocache til, bare en...
Sitat av Falcon1975 Vis innlegg
Henger meg på denne! Geocaching har fått hele familien vår ut på tur i all slags vær. Har kommet over mange perler jeg aldri hadde besøkt uten denne nye hobbyen. Må dog advare mot avhengighetsfaren, bare en geocache til, bare en...
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig i det ja.
Utrolig avhengighetsskapende.
I Svinndal så er det en utendørs gokart bane i hvert fall, det er jo en anbefaling!
Før eller etter dere eventuelt kjører gokart så kan dere jo ta en liten grillings sammen, få i dere litt mat og bare sitte å prate.
I Sarpsborg er det Laserworld, om det er noe som kunne falt i smak.
Indre Østfold har jo også utrolig mye fin natur, fra Askim og mot Ørje er det mye fint og se på! :-)
Bowling er ikke dyrt, og det er utrolig koselig å gjøre sammen.
Kino er jo også en mulighet, ta en spisebit før dere tusler mot kinoen er jo alltid koselig!

Håper dere kommer til og kose dere! :-)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Besøke Art Ranger i Fredrikstad (garantert minne for livet, samt gratis), før man rusler en tur i gamlebyen (stort frimarked på lørdager) og deretter tar fergen over elven til sentrum hvor man får seg en utepils på brygga i vårsolen.