Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2775
Hei.

Har slitt med blant annet selvmordstanker i minst 7 år nå (Skjønner ikke hvorfor)
Har aldri røyket noe annet enn Malbro (For mange år siden)
Eksen min vil ha meg med på å røyke grønt og/eller brunt.
Har vurdert om jeg vil prøve, men er fryktelig redd for bivirkninger med tanke på at jeg sliter en del med negative tanker.
Er også veldig redd for å bli avhengig.

Så hvor lurt er det å røyke grønt/brunt med selvmordstanker ?
Sist endret av Anonym89; 19. juli 2012 kl. 02:22.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Kan ikke si at det er spesielt lurt å innta noen narkotiske stoffer hvis man er nedfor.

Men du vil først nå prøve dette? Kunne vært enklere å hjelpe hvis vi visste litt mer hva du tenker rundt det, og hva du vil oppnå ved å prøve det.
Jeg tror jeg hadde gått for det. Marijuana booster liksom både humor og sosiale egenskaper som regel. Tankegangen din endres ofte under påvirkning, som kan være positivt i ditt tilfelle.
nå skal det også sies at cannabis er ett psykoaktivt stoff som får deg til å tenke 10 ganger dypere enn det man vanligvis gjør, så går man rundt med mye negative tanker KAN dette ofte forsterkes etter en fyrings..

enkelt forklart så forsterker cannabis følelsene du allerede har, så har du en god dag og røyker deg en så vil dagen bli 10 gannger bedre og omvendt.
ligger mye i innstillingen din,
Om du er i humøret for å kose deg å ha det hyggelig, røyk.
om du er nedfor så funker det også ofte å ta seg en jonas men da blir det lett en usunn virkelighetsflukt framfor en "treat" for å kose seg litt liksom
Ville være obs, du kan grave hullet dypere for å si det mildt. Men dette er mer sannsynlig at kommer etter hvert hvis det gjør det, kan også utløse en psykose. Er generelt ikke lurt å bruke cannabis med dårlig mental helse som startpunkt.
Ville sagt ja/nei utifra innstillingen din; om du føler at du har lyst til å prøve det for å dempe problemer ville jeg sagt at nei, jeg anbefaler deg å vente til du ikke føler deg sånn lengre.

Hadde du derimot sagt at du har lyst til å hygge deg og at det høres interessesant ut, ville jeg sagt ja, du kan godt prøve det. Men vær obs på at du uansett innstilling kan gå på en skikkelig badtrip, eller føle deg dårlig.

Lykke til ihvertfall
Hobby Filosof
Noen av effektene cannabis kan gi er jo at du tenker mye fortere så på tiden du normalt evt. tenker 3-4 forsjellige grunner til hvorfor du ikke vi leve, så finner du heller ut av 10-15 grunner på samme tid - Om du havner i et negativt tankekjør, noe jeg ikke tror du vi gjøre med mindre du sitter alene og røyker, om du kommer på sånne tanker start en samtale om noe annet, få fokus på noe annet, spør om h*n har muligheten til og skaffe noe sativa dominert så er du vel nermest sikret en oppsig kveld, da det er lettere og holde seg unna et slikt tankekjør om du ikke sitter stein som faen i sofaen .. Ta det jeg sier med en klype salt dog, alle reagerer forsjellig men dette er tilfelle for meg.

- Ønsker deg lykke til, du finner selv ut av hvordan/hva du velger og gjøre
EDIT: Ikke røyk for mye da, ta det i det tempoet du føler deg komfortabel, og det er ikke sikkert du får noe funk de første gangene.
Sist endret av WhyNot!; 19. juli 2012 kl. 04:43.
Kan gi deg innsikt til finne ut av hvorfor du sliter med selvmordstanker, og kanskje få deg til å innse livets lysere sider=) bare passe på å røyke noe som ikke så veldig bra første gangen?
Trådstarter
2 6
Tusen takk for alle svar! =)

Har bestemt meg for å legge det på hylla for nå, så får jeg heller vurdere det på nytt når jeg får det bedre..
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg tror jeg hadde gått for det. Marijuana booster liksom både humor og sosiale egenskaper som regel.
Vis hele sitatet...
Kanskje mellom stoner til stoner, men ellers virker det ikke som at folk som røyker er noen kløppere i sosiale settinger, tvert i mot.

Ville holdt meg langt unna psykedelika om du er suicidal. Er man nedfor vil bare rusen forsterke dette, kanskje på lang sikt, ved at du blir mer selvbevisst (på en dårlig måte).
Kommer an på hvor og hvem du røyker det med. Personlig, så blir mine negative tanker mye mye verre når jeg er alene.
Men når man er med venner osv, så føler jeg meg veldig lykkelig.
på heltid
iSkurk's Avatar
Det er jo legalt flere steder i verden pga folk med depresjoner osv..
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
spør om h*n har muligheten til og skaffe noe sativa dominert så er du vel nermest sikret en oppsig kveld, da det er lettere og holde seg unna et slikt tankekjør om du ikke sitter stein som faen i sofaen .. Ta det jeg sier med en klype salt dog, alle reagerer forsjellig men dette er tilfelle for meg.
Vis hele sitatet...
Ville nok heller prøvd en strain eller type hasj som er indica dominert og inneholder mye CBD istedet for THC. Det er THC`en man får tanke-kjør, panikk, angst og "noian" av. CBD derimot fungerer veldig bra som angst-dempende og anti-depressiva. Men er nok vanskelig og få tak i "saker" som har lite Thc innhold og høyt CBD i disse dager. Med mindre man drar til f.eks Amsterdam der de har et veldig godt utvalg.

Forresten så vil jeg ikke anbefale å bruke narkotiske stoffer hvis man ikke har det så bra.
Sist endret av A-tillah; 19. juli 2012 kl. 23:35.
Hobby Filosof
@ A-tillah

Indica gjør meg bare tom og stein, og da ender det opp med et seminegativt tankekjør til tider, men jeg utalte jo meg på meg selv, flott om det du sier stemmer - har aldrig satt meg inn i det faktaene da det er så urelevant da man ikke kan velge og vrake på den måten..
- Men TS kom no fram til at han lar vere med det første.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Men er nok vanskelig og få tak i "saker" som har lite Thc innhold og høyt CBD i disse dager. Med mindre man drar til f.eks Amsterdam der de har et veldig godt utvalg.
Vis hele sitatet...

De fleste strains i dag er avlet for mest mulig THC.

Dessuten har sativa en angstdempende effekt som ofte også gir oppløftende humør.
Sist endret av Skatteetaten; 20. juli 2012 kl. 00:48.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
De fleste strains i dag er avlet for mest mulig THC.

Dessuten har sativa en angstdempende effekt som ofte også gir oppløftende humør.
Vis hele sitatet...
Det er vell heller indica som har en angstdempende effekt,sativa kan ofte forverre angsten.Det er som regel sativa som utløser noia og rusen er generelt mer "edgy"
Ihvertfall sånn det er for meg og andre jeg kjenner som sliter med angst.
Sitat av DC89 Vis innlegg
nå skal det også sies at cannabis er ett psykoaktivt stoff som får deg til å tenke 10 ganger dypere enn det man vanligvis gjør
Vis hele sitatet...
Ikke for å være usaklig her, men det er overhodet ikke det inntrykket jeg får når folk rundt meg røyker seg fjerne. Heller det at de bedøver hjernen og virker dummere enn de er.

Til trådstarter. Det er flere som står meg nær som røyker pga det du sier - at de bare måå røyke fordi livet suger. Men fra mitt "edruelige" ståsted, oppleves de som ennå mer deppa i perioder hvor de røyker mest når de ikke er fjerne. De ser på det som en positiv opplevelse fordi de er glade når de røyker, men når de ikke røyker er det verre enn før de røyka - i tillegg til at de virker dummere: glemmer ting, motsier seg selv, har vanskelig for å oppfatte andre. Sikkert en del som blir fornærmet nå, men det er min oppfatning av de personene jeg kjenner som røyker.
Jeg hadde et veldig positivt og åpent syn på det fram til jeg møtte folk som røyket og prøvde selv.
Jeg ville ikke anbefalt det, men hvert sitt valg.
Sitat av metaforisk Vis innlegg
Ikke for å være usaklig her, men det er overhodet ikke det inntrykket jeg får når folk rundt meg røyker seg fjerne. Heller det at de bedøver hjernen og virker dummere enn de er.
Vis hele sitatet...
Det har vell kanskje mer med personene du kjenner, en selve stoffet. Opplevd det samme selv, men da er personene som oftest ganske dumme selv, eller så er de innstilte på og bli mest mulig fucked up. Andre igjen har mange kule ideer og er kjempe-kreative.
For en som er deprimert vil jeg påstå sativa kan hjelpe deg mye grunnet dens oppløftende effekt.

Nå som medisinsk cannabis tar av i USA så finner man mye info om hvilken strains som hjelper mot hva.



Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er vell heller indica som har en angstdempende effekt,sativa kan ofte forverre angsten.Det er som regel sativa som utløser noia og rusen er generelt mer "edgy"
Ihvertfall sånn det er for meg og andre jeg kjenner som sliter med angst.
Vis hele sitatet...
Jeg stoppet på min sti..

Jeg vet mangen andre mener dette. Men greit, jeg tror det ligger mer i plantens kjemi og balansen mellom de forskjellige cannabinoidene.

Durban Poison. En ren sativa som er kjent for sin angstdempende effekt.
Sist endret av Skatteetaten; 20. juli 2012 kl. 02:25.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg tror jeg hadde gått for det. Marijuana booster liksom både humor og sosiale egenskaper som regel. Tankegangen din endres ofte under påvirkning, som kan være positivt i ditt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei. En av de største negative effektene ved cannabis går nettopp på dette med videre utvikling av psykisk lidelse. Altså hvis vedkommende har slitt med for eksempel depresjoner (som i dette tilfelle), så vil bruk av cannabis i mange tilfeller føre til en sterkere depresjon samt ofte en viss form for avhengighet.

Dette går gjerne på hyppig bruk, men jeg vil anbefale deg å lese litt om det. Ja, det er gjort seriøs forskning på dette temaet, det er ikke bare skremselspropaganda som mye av den andre forskningen vi ser rundt cannabis.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg vet mangen andre mener dette. Men greit, jeg tror det ligger mer i plantens kjemi og balansen mellom de forskjellige cannabinoidene.

Durban Poison. En ren sativa som er kjent for sin angstdempende effekt.
Vis hele sitatet...
Ja det ligger i plantens kjemi og balansen mellom CBD og THC.
Indica har høyere CBD til THC forhold enn hva Sativa har.

CBD fungerer som en antagonist mens THC er en agonist på de aktuelle reseptorene. CBD er anti-psykotisk og THC er psykoaktivt.

Kom ikke på bedre ord..(?)
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ja det ligger i plantens kjemi og balansen mellom CBD og THC.
Indica har høyere CBD til THC forhold enn hva Sativa har.

CBD fungerer som en antagonist mens THC er en agonist på de aktuelle reseptorene. CBD er anti-psykotisk og THC er psykoaktivt.

Kom ikke på bedre ord..(?)
Vis hele sitatet...
THC er psykedelisk, kanskje, siden begge er psykoaktive.
Du burde heller meditere på MDMA, men bør planlegges. Og anbef 150-200 1 ste gang.

Men dette er plutselig ett forslag om drug som ikke vokser på trær. Men likevel.
Jeg har røyka mye pga depresjon og ensomhet til tider. Det hjalp meg til å komme meg gjennom enkelte hverdager jeg rett og slett følte jeg ikke orka mer. Spørs selvfølgelig hva man gjør det til. Jeg liker å røyke, se film og spise enten god mat eller ta en tur ut. For meg blir tankene positive og ting blir mer gøy. Rett og slett.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt meg unna det. No offense ,men Norge trenger ikke enda en skremselspropaganda overskrift i avisene. "Mann tok selvmord av hasj".
Vel, Jeg har til tider noen rare negative tanker om meg selv som kan komme frem når jeg er veldig høy. Det spørs helt på det du røyker, noe gress kan fremme paranoia, noe gress har ingen paranoia.

Du bør vertfall være sikker på att det er gode greier du tar, tror det er mye double dutch i oslo f.eks, som er veldig bra 60%indica 40%sativa Eventuelt sjekke opp navnet på internet, dog det di sier stemmer nødvendigvis ikke ;P

Liker best Indica planter ettersom di har en mer euforisk og oppløftende effekt. Tror og det er bedre for "slike som deg"

Vist du får negative tanker er det lett å "endre tankestruktur" ved å høre på positiv/komisk/psykedelisk musikk, eller se en god film, eller morsomt spill. Da vil du føle deg chill igjen. Ikke hør på funeral metal f.eks ;P
Sist endret av McMorky; 22. juli 2012 kl. 18:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Brunt vert borti mye, grønt ikke så mye, men alt annet mye, negative omstendigheter og opplevelser du har opplevd som gjør det slik at du har alle disse tankene, jeg selv har oppdradd meg gjennom helvette med bare negative omstemndigheter og alle dem rundt meg har bare ødelagt mer og mer, negativitet er ikke bra for mennesker ilengden. Jeg har gjort alt eg isje skal gjøre har veldig mye som skurrer ihode selv som selvmordstanker, vurdert i åresvis og begå selvmord, da en dag fornufetn min og alt og det rette svaret på og ta og få fred var selvmord, prøvde sånn halveis men da kom det tanker om alle de jeg ikke fikk se igjen og kor kjipt det var så var ikke feig og hoppa, de som hopper gir opp. så jeg kan negativitet inn og ut som min egen lomme og vet hva årsakene til alt er, så vist det er noe du lurer på eller lurer på må du bare spørre for kunne ikke ønsket min verste fiende og oppleve all den dritten eg har opplevd så, negativitet og tankekjør og alt det crappet der har eg professorgrad i da eg har gått 10mnd i behandling men er tilbake til rusen men rusen er det bedre for meg i mitt liv en alt det andre som har foregått så bare te og spørre om hva som helst så skal du få roten me svaret med engang =)
Parkettetterligning
Hvis det er en virkelighetsflukt så bør du passe deg litt. Enkelte ganger da jeg har vert nedfor og hatt litt til overs så har jeg fyrt opp bongen og småkost meg den utrolig kjedelige dagen. Funka for meg men da er det mye mer sannsynlig å bli avhengig. Men husk at bare fordi at cannabis hovedsaklig fungerer psykisk når det kommer til avhengighet så er ikke bare bare.