Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 12072
http://oi45.tinypic.com/14xyrua.jpg

Gikk inn på badet i går kveld og fikk se denne enorme jævelen sitte på veggen. Skvatt som et helvete, fordi den var så sykt enorm! Har aldri sett noe så digert som denne her i norges land før. Noen som vet hva slags type det er? Rømt tarantell? haha. Jævlig opplevelse for en med edderkoppskrekk!
Så søt, hvor stor var den?
Har blitt bitt av en slik før var ikke spesielt smertefult, men jeg fant den i kjellern og skulle fòre fisken med den^^ Den er vanlig å finne i kjeller osv. Aner ikke hva navnet er på den, men om det er veldig nødvendig for deg å vite navnet på den så gå på Reptilfreaks.no... Hvis det ikke er viktig, så bare kall den rolf..
Vanlig norsk husedderkopp

Ninja
Sist endret av ZELDUR; 13. mai 2012 kl. 00:58.
Amrai's Avatar
Trådstarter
Den var temmelig diger, ja. Halvparten av håndflata mi tenker jeg. Helt jævlig. Måtte få modern til å komme å ta den vekk, og den var helt syyykt rask!
Hahhaha, "Rolf" er dessverre død, nå!
Sist endret av Amrai; 13. mai 2012 kl. 01:02.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Så søt, hvor stor var den?
Vis hele sitatet...
Hvis det er vanlig, malt strie den går på gir vel det en grei indikasjon.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Helvette óg, har rom nede i kjelleren.. Får frysninger bare jeg ser på bildet, selv om jeg ikke har edderkoppskrekk
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av Amrai Vis innlegg
Den var temmelig diger, ja. Halvparten av håndflata mi tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hvis det er vanlig, malt strie den går på gir vel det en grei indikasjon.
Vis hele sitatet...
Noe som vil si at trådstarter har en imponerende liten håndflate
Amrai's Avatar
Trådstarter
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Noe som vil si at trådstarter har en imponerende liten håndflate
Vis hele sitatet...
Jeg har ganske små hender, ja.
Jeg hadde løpt for nærmeste utgang hvis jeg så den på gulvet mitt
omg, de har jeg på hytta og de kan bli dritstore pappa må ned i kjelleren hvert år for å brenne istykker eggene de legger.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
vell, siden jeg allerede har Nussi i signaturen kan vell Rolf også få sin plass
Sist endret av KjemikalieX; 13. mai 2012 kl. 01:42.
Husker en gang jeg hadde sommerjobb, var en sånn edderkopp der, driiit svær, kunne høre at den gikk. Pluttselig var den borte: / creepy
Sto en sånn på baderomsdøra en gang. Husker jeg løp inn på rommet som ei litta jente!
Kom tilbake en halvtime seinere var den borte... Nå sover jeg ikke godt om natta
Amrai's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
vell, siden jeg allerede har Nussi i signaturen kan vell Rolf også få sin plass
Vis hele sitatet...
hahahah, herlig!
Sist endret av Amrai; 13. mai 2012 kl. 01:55.
Vil minne freaks om at man gjerne spiser en del slike insekter i løpet av et år Da i søvne, selvfølgelig. (Med mindre du har sære hobbyer)
Sist endret av elytsmoorhs; 13. mai 2012 kl. 01:59.
Sitat av Poison Vis innlegg
Vil tro det er en husedderkopp.

http://no.wikipedia.org/wiki/Husedderkopp
Vis hele sitatet...
"også kalt liten husedderkopp"
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Vil minne freaks om at man gjerne spiser en del slike insekter i løpet av et år Da i søvne, selvfølgelig. (Med mindre du har sære hobbyer)
Vis hele sitatet...
Husker jeg leste et sted at en lege av noe slag avkreftet dette. Hva enn som kommer ned i kjeften når man sover blir hostet opp igjen, og det er ekstremt liten sjans for at noe levende kommer nedi kjeften når man sover ..

Ihvertfall ikke flere ganger i året, kanskje noen få ganger i livet.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/278602/

Spol til 06:00

eller 08:00
Sist endret av Taurean; 13. mai 2012 kl. 02:21.
Tror den edderkoppen må kleppe seg litt, håra begynner å bli lange
Sitat av Taurean Vis innlegg
Husker jeg leste et sted at en lege av noe slag avkreftet dette. Hva enn som kommer ned i kjeften når man sover blir hostet opp igjen, og det er ekstremt liten sjans for at noe levende kommer nedi kjeften når man sover ..

Ihvertfall ikke flere ganger i året, kanskje noen få ganger i livet.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/278602/

Spol til 06:00

eller 08:00
Vis hele sitatet...
Poenget var vell egentlig å gi folk litt noia i natt xD Om det stemmer eller ikke er jo en annen sak, men det må jo komme en eller annen løk med fakta som ødelegger xD
Aner ike hvorfor jeg gikk inn på denne tråden, har rom i kjelleren og har en syk fobi mot edderkopper...
hmm, skal se på bildet eller ikke?

edit: HVA FAEN?!? Har vi sånne i huset vårt?! æsjæsjæsjæsj
Sist endret av SirAugustus; 13. mai 2012 kl. 02:25.
Litt "koselig" info fra Folkehelseinstituttet.

Forbeinspiss til bakbeinspiss kan være hele 8 - 10 cm.

At edderkoppen løper rykkvis meget fort, 1/2 m per sekund, forsterker inntrykket av noe farlig.

Stor husedderkopp er kjent for å bli gammel, i hvert fall tre år, men i noen tilfeller oppgis 7 – 8 år.

Etter paringen legger hunnen ca. 50 egg fordelt på tre til fire linseformete spinn nær det traktformete skjulestedet og kamuflerer dem med støv, matrester i form av utsugde insekter eller annet.

Ofte kommer de inn av åpne vinduer, og dukker til folks store forskrekkelse opp på soverom, bad, kjellere og andre rom.

Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer.

Edit: Innlegg 666
Sist endret av Henrik-Vanger; 13. mai 2012 kl. 02:59.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Poenget var vell egentlig å gi folk litt noia i natt xD Om det stemmer eller ikke er jo en annen sak, men det må jo komme en eller annen løk med fakta som ødelegger xD
Vis hele sitatet...
Synd men sant, de fleste ekle "fakta" har en tendens til å bli avvist
Måtte lukke vinduet nå. Ikke f... om jeg får sove i natt nå.

Egentlig helt absurd, men jeg tror edderkopper er noe av det eneste som virkelig gir meg noia...
Er dette samme type bare mindre eller er dette noe annet ekkelt?
Cookie Monstah ^_^
har en sånnen, stor husedderkop, løpende rundt i en glassbeholder på sida av senga så hvis jeg ikke får sove så kan jeg ligge og kikke på den til jeg sovner =) er ganske koselig å se den surre rundt som en idiot der den prøver å spinne spindelsvev til alle fluene som aldri kommer inn til den x.x

Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Er dette samme type bare mindre eller er dette noe annet ekkelt?
Vis hele sitatet...
er husedderkop det og ja
dæven! hvorfor gikk jeg inn på den tråden? jeg bor i en kjeller og har helt frysninger nå :S
Hobby Filosof
Sitat av lordstian Vis innlegg
er husedderkop det og ja
Vis hele sitatet...
Ikke faen om at det der er en 'norsk' edderkopp!
Cookie Monstah ^_^
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Ikke faen om at det der er en 'norsk' edderkopp!
Vis hele sitatet...
den er helt lik den jeg har på siden av meg, bortsett fra at den på bildet har litt lengre ben
Fy faen, har møtt på en sånn stor husedderkopp før og jeg holdt å drite på meg. Australia er helt utelukket som feriested..
Det er en norsk edderkopp ja, har tatt et parr av de på ca samme størrelse å det er ikke noe særlig, drar ut nesten en hel toalettrull får å tørre å i det hele tatt ta handa bort til den Men det finnes da vel edderkopper i norge som kan bli større enn husedderkoppene? Når jeg var i porsgrunn får ca 1 år siden, like ved Hydro norge over elven så jeg de 2 største edderkoppene jeg har sett i norge. Bare de var helt andeledes, hadde sånna "kule ræver" som flåtten, SVÆR kul med lite hode og små bein. "Kula/kroppen" var mørke lilla hvis ikke jeg husker feil. Noen som vet åssen edderkopp det kan ha vært? så ut som noe muterte greier
Har hatt selskap av disse på en hybel der jeg var forever alone , koselige naturlige norsk edderkopp!!!!
Katy Perry <3
Det at jeg kan gå inn på rommet mitt og se en slik edderkopp sitte på veggen freaker meg totalt ut. Faen ta edderkopper...
Fuck den jævla tråden her. Nå føler jeg at noe kryper over hele meg, og jeg tørr ikke å snu meg rundt.

Jeg dreit forresten på meg en gang etter å ha sett en sånn jævel på badet da jeg holdt på å gå i dusjen.
Sist endret av choxorz; 13. mai 2012 kl. 05:42.
den var jo bare liten og søt. har selv en ''husedderkop'' her som løper litt rundt for øyeblikket Name:  547627_264735173610423_100002218266375_588717_1866391917_n.jpg
Views: 490
Size:  37,5 KB
holder vinduer og dører igjen til den kommer til rette så ingen av dere tar livet av den når den dukker opp i senga deres xD
Kamel Edderkopp? ligna litt
mexican fire legg, ligner ikke i det heletatt på camel spider xD

her er en camel spider. jeg kan ikke si jeg syns det ligner Name:  Min camel.jpeg
Views: 639
Size:  7,3 KB
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
den var jo bare liten og søt. har selv en ''husedderkop'' her som løper litt rundt for øyeblikket Vedlegg 9826
holder vinduer og dører igjen til den kommer til rette så ingen av dere tar livet av den når den dukker opp i senga deres xD
Vis hele sitatet...
Men sånne er langt ifra så ille som de små. Læreren min på barneskolen hadde med en slik, bare større, og jeg hadde den på hodet og armen. Men de husederkoppene?? Fyfaen jeg blir en liten jente når jeg ser dem, skriker, løper i andre enden av huset og gjemmer meg under et teppe, og så skriker jeg til mamma om at hun må drepe den... Glad for at dette forumet er anonymt, haha
hehe enig med deg der. chile rose er nok det han hadde da. like stor som hele handa mi når de er full vokste og mørke i fargen. de er ganske rolige og fredlige og det skal mye til og bli bitt av de.

hu sinna taggen her derimot er aggresiv. det er ikke husedderkopper :P
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Den edderkoppen så jo helt jævlig ut!
Minner meg forøvrig om den tråden waay back om en kar her på Freak som hadde en kamp på liv og død med en edderkopp, men fikk til slutt overmannet den og tok kverken på den med en DVD.
Husk at den edderkoppen der har huset ditt bare godt av. Den spiser insekter som ligger døde rundt omkring.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Husk at den edderkoppen der har huset ditt bare godt av. Den spiser insekter som ligger døde rundt omkring.
Vis hele sitatet...
Endrer ikke det faktum at de er svære og ekle, og er som regel ikke en fin overraskelse å møte på på f.eks badet. Ugh! Liker ikke edderkopper!
Har hatt et par sånne på rommet mitt (bor i kjeller). I sommer så skulle jeg legge meg på en madrass på gulvet klokka 5 om natta, åpna øynene og kikket under skrivebordet mitt. Da kom det en STOR Husedderkopp gående mot fjeset mitt, og så stoppa den og "stirret" på meg. Panikk insatt etter den åpenbart hadde planlagt å assasinate'e meg. Papir over og et slag med neven.

Samme natt faktisk var det en som romsterte rundt meg når jeg satt på PCen... de har åpentbart et motiv. Fant til og med dems unger i mesh'en foran høytalerene mine. SNEAKY BASTARDS ಠ_ಠ
Sist endret av iSatan; 13. mai 2012 kl. 12:12.
Nei den spiser bare levende :P men flott om han kvitter seg meg sukker maurene her :P
Har hatt en Chilean rose, søtere edderkopp skal du lete lenge etter! hun fikk navnet hudini, hun var en mester i å rømme, noe som og gjorde at hun døde. katten synes hun var en fin leke desverre savner den skikkelig.
Tror det er "STOR HUSEDDERKOPP"
Twnååå... såå søøøt!

Den spises råå :P
Dette er 10 år siden, men jeg kan fremdeles reise meg opp i sengen av at jeg har drømt om dette øyeblikket den dag i dag.

Jeg sitter i godstolen i kjellerleiligheten jeg leier, ex-ex-ex dama mi sitter på kne foran meg og gir meg en veldig tilfredstillende blowjob. I det jeg kjenner at nå..nåååå går det mot et klimaks så opner jeg øynene mine og det er da jeg innser at det som har kilt meg oppover leggen ikke var håret hennes men en stk. stor norsk husedderkopp som i dette øyeblikk sitter på oversiden av kneet mitt og kikker på meg...

Dette er jeg ikke stolt av å fortelle, men jeg haaaaater edderkopper så jeg spratt opp i stolen samtidig som jeg hyler som en liten jente, dama havna på ryggen samtidig som gag refleksen slo til for fullt..

Vi sov hver for oss den kvelden...etter at hun hadde fått lov til å lete og drepe den jævelen da
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Husker en gang jeg hadde sommerjobb, var en sånn edderkopp der, driiit svær, kunne høre at den gikk. Pluttselig var den borte: / creepy
Vis hele sitatet...
slapp av nå.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitter en sånn hver morgen på veggen hos meg, dreper dem selvsagt hver morgen, men det kommer alltid en ny..
Skjønner ikke at kan folk synes edderkopper er søte? Desidert det ekleste krypet på kloden..
Sist endret av PerPerPerPer; 14. mai 2012 kl. 09:24.