Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1476
Er det psykisk mulig å bli avhengig av en sang?
I det siste har jeg vært en del borti YTPMV miljøet på youtube.com, om noen av dere har hørt om det.
Sanger som:
Yamas03 - Loverscan, MICHAELGEN

Dette for meg er ikke bare humor. Men måtes alle lydene er satt sammen og måten de er brukt. Jeg er HELT avhengig av det. 3-4 dager på rad har jeg hørt på dem KONSTANT... da mener jeg 14-15 timer døgnet.

Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Hva er det egentlig som skjer. Jeg har samme greia med noen Chiptunes, f.eks: Maktone - Happy Mushroom

Det er som dop!

sry for skriveleifer... skrev det i hui og hast på Macbook tastatur, og jeg fant ut at klokka var ca. halv ett på en tirsdag. og jeg trenger mine 7 timer.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Er det psykisk mulig å bli avhengig av en sang?
I det siste har jeg vært en del borti YTPMV miljøet på youtube.com, om noen av dere har hørt om det.
Sanger som:
Yamas03 - Loverscan, MICHAELGEN

Dette for meg er ikke bare humor. Men måtes alle lydene er satt sammen og måten de er brukt. Jeg er HELT avhengig av det. 3-4 dager på rad har jeg hørt på dem KONSTANT... da mener jeg 14-15 timer døgnet.

Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Hva er det egentlig som skjer. Jeg har samme greia med noen Chiptunes, f.eks: Maktone - Happy Mushroom

Det er som dop!
Vis hele sitatet...
Har det sånn at nye sanger som jeg digger hører jeg på flere ganger om dagen dog ikke like drøyt som du hevder her. Må nesten spørre. er du seriøs? Den sangen med michaelgen var jo bare utrolig banal og ikke spesielt harmonisk (med tanke på at du setter pris på hvordan lydene er satt sammen).
Jeg klarte ikke høre gjennom det du linka til én gang en gang, men kanskje det bare er meg.

Forøvrig frigjøres det dopamin i mange hverdagslige sammenhenger, bl.a. når man hører en sang (eller et parti av en sang) man liker. Som kjent stimuleres det såkalte belønningssenteret av dopamin, noe som gjør at du gjerne vil høre sangen om og om igjen. Som de sier; bruk med måte.
Hvis du har klart å høre på dette i 14-15 timer i døgnet.... Så har jeg nå lagd en pokal av deg som blir sendt i posten imorgen!

Slutt å hør på det, og hør på noe ordentlig musikk du liker. Så vil du glemme det.
Kanskje denne funker som avvenning?

http://www.youtube.com/watch?v=y9K18CGEeiI

Eventuelt: http://nyan.cat/
Enig med streetch, du kan ikke mene at du hører på det der så mye. Vel, da anbefaler jeg å sette på noe skikkelig, som den her, for å renske bort sølet:

http://www.youtube.com/watch?v=0_Dl7DbF0wk
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
dafuq?

holder med streetch her..
Sett på en ordentlig sang som du kanskje hørte mye før eller en du liker nå, så kommer du nok til og glemme det skrappet der.

Men ja dopamin har mye med det og gjøre som Tawon skrev.
http://www.youtube.com/watch?v=pYiIs...2&feature=plcp

Jeg blir helt gal om jeg ikke får høre sangen her, da revne verden. really.
Det TS postet var bare utrooolig digg og høre på og følte meg med engang avslappet.. Worries?
Kan noen forklare meg hvorfor dere mener TS ikke hører på ordentlig musikk? Er det deres musikksmak som inneholder den ordentlige musikken som alle skal høre på da eller?
Da er det på tide å søke profesjonell hjelp. <-- Ikke en dårlig vits. Er helt oppriktig
Angående sangen.. Smaken er som baken, at du klarer å høre på det der 14-15 timer i døgnet er for meg ubegripelig, den var helt jævlig å høre på.
Men jo, det Tawon skrev med dopamin er forsåvidt riktig.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Er det psykisk mulig å bli avhengig av en sang?
I det siste har jeg vært en del borti YTPMV miljøet på youtube.com, om noen av dere har hørt om det.
Sanger som:
Yamas03 - Loverscan, MICHAELGEN

Dette for meg er ikke bare humor. Men måtes alle lydene er satt sammen og måten de er brukt. Jeg er HELT avhengig av det. 3-4 dager på rad har jeg hørt på dem KONSTANT... da mener jeg 14-15 timer døgnet.

Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Hva er det egentlig som skjer. Jeg har samme greia med noen Chiptunes, f.eks: Maktone - Happy Mushroom

Det er som dop!

sry for skriveleifer... skrev det i hui og hast på Macbook tastatur, og jeg fant ut at klokka var ca. halv ett på en tirsdag. og jeg trenger mine 7 timer.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=x-KDhYjgMlY
Ser for meg at dette er noe som man kan være like avhengi av!

Har opplevd at jeg er avhengi av og høre en sang flere ganger, men ikke 24/7 den Jim Carrey shjiten er ikke langt unna tho!
Not sure if troll or just stupid...
Slikt er veldig irriterende. Jeg har min egne "selvkomponerte" "låter" på hjernen. Går rundt å synger: Jeg vet ikke med deg, men jeg har undertøy på, har du det også da? Også gjentar jeg det hele tiden. Aner ikke hva det betyr. Driver også å peker på meg selv, og deretter katten når jeg synger. Ja, jeg er vist litt loco.
Den sangen var jo helt rå! :P Og i tillegg fikk jeg lættis av ansiktet til fyren.
Sitat av Strandsand Vis innlegg
Not sure if troll or just stupid...
Vis hele sitatet...
Oppfør deg... hærregud.
Jeg er seriøs ja...

Sitat av streetch Vis innlegg
Hvis du har klart å høre på dette i 14-15 timer i døgnet.... Så har jeg nå lagd en pokal av deg som blir sendt i posten imorgen!

Slutt å hør på det, og hør på noe ordentlig musikk du liker. Så vil du glemme det.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner sakte og avenne meg det... men klarte ikke å la vær idag heller
Og jeg er seriøs det er det verste...

Sitat av Zetta Vis innlegg
Den sangen var jo helt rå! :P Og i tillegg fikk jeg lættis av ansiktet til fyren.
Vis hele sitatet...
I KNOOOOW

Jeg har tatt råd fra Streetch. Og jeg har hørt en del på Mauro Picotto - Komodo (Veldig fet sang, pluss at det er en gammel barndoms sang, funker bra som avvending).
Og; Daft Punk - Human After All
Takk for tipset

Men jeg har allerede rukket å bli hekta på en ny en http://www.youtube.com/watch?v=Q74SiyxkXb0