Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 15563
http://imdb.com/title/tt1255956/

En ikke så veldig kjent film film som heter Vegas. Den ble gitt ut 25. September 2009. Sett den endel ganger i ettertid, men aldri gått lei.

Grunnen til at jeg syns den er så bra er fordi den tar opp tre forskjellige ungdommers problemer. Sånn som i Få Meg På Forr Faen handler det bare om sex - nesten. Vegas filmen har god variasjon og opptar flere problemer ved ungdomstiden.

Uansett, så er dette en av de beste norske filmene jeg har sett. Har andre som Nokas og.

Noen som har sett denne? Egne meninger? Diskuter!
Jeg mener Max Manus er den beste norske filmen. Den holder internasjonale standarder, det mener iallefall jeg.
Har ikke sett den, men så litt grei ut, kanskje jeg skal se den.

Men ihvertfall min norske yndlingsfilm er Schpaaa sykt gripende.
Flåklypa grand prix. Klassiker
Sist endret av Eiol; 20. februar 2012 kl. 13:40.
Svidd Neger
Trolljegeren er min favoritt.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Legynd Vis innlegg
Svidd Neger
Vis hele sitatet...
Er hvertfall den sykeste :O

Hiver meg på Flåklypa jeg også
Schpaaa, Uno og Izzat
Max Manus er vel det jeg synes er av det beste Norge har laget..
Ellers likte jeg Kill Buljo jævlig godt, men jeg er jo fra nord så :P
Arme riddere.

Jeg synes dette er den morsomste og beste Norske filmen som har blitt laget.
Hvorfor?
Svart humor på sitt beste?
Sist endret av random36598; 20. februar 2012 kl. 14:15.
Få meg på for faen!

Neida, flåklypa.
Syntes faktisk Sinus er kjempebra. Ja, skuespillerne er rævva, men historien er morsom og den har så mange herlige øyeblikk.

Ser forresten nå at dette ikke er en tråd der man sier sine egne Norske favoritter, men diskuterer filmen Vegas.
Har forøvrig ikke sett den, så jeg har ikke noe fornuftig å tilføye der.
Sist endret av RainbowDash; 20. februar 2012 kl. 15:01.
Trådstarter
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Jeg mener Max Manus er den beste norske filmen. Den holder internasjonale standarder, det mener iallefall jeg.
Vis hele sitatet...
Bra den, men tenkte mer innen for denne sjanger'n... fikk det nok ikke tydelig nok frem. Vel, sånn går'e når man skriver på iPod

Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Syntes faktisk Sinus er kjempebra. Ja, skuespillerne er rævva, men historien er morsom og den har så mange herlige øyeblikk.

Ser forresten nå at dette ikke er en tråd der man sier sine egne Norske favoritter, men diskuterer filmen Vegas.
Har forøvrig ikke sett den, så jeg har ikke noe fornuftig å tilføye der.
Vis hele sitatet...
Haha... det ble litt sånn. Fikk kanskje ikke frem budskapet mitt
Kill Buljo er jo helt klart den beste norske filmen :P
Mellom himmel å helvete er iallefall en kul stonerfilm. Eller en lærerik film om du er over 60.
Akkurat kommet hjem fra kino, så Thale.. Absolutt IKKE Norges beste film
Nokas filmen
Max Manus er min favoritt!

Men visste dere at vi har en norsk film som ligger på Bolton 100, 26. Plass på IMDB:-O

http://www.imdb.com/title/tt0112873/
Slipp Jimmy Fri!
Sitat av niktho Vis innlegg
Men visste dere at vi har en norsk film som ligger på Bolton 100, 26. Plass på IMDB:-O

http://www.imdb.com/title/tt0112873/
Vis hele sitatet...
Director: Aune Sand

Det sier det meste.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
De norske filmene som jeg har sett som jeg husker det meste ut av er izzat og Nokas. Det er ihvertfall disse jeg husker best og de jeg syntes er best og til nå
Den beste norske filmen jeg har sett er uten tvil Reprise. Utrolig bra formspråk som gjør den til en god film, og ikke bare en film som forteller en god historie. Andre som er verdt å nevne: DeUsynlige, Insomnia og Sønner.
Den beste norske filmen må være Orions Belte med Helge Jordal og Sverre Ousdal fra 1985.

Etter denne vil jeg si Svidd Neger kommer som nummer to, og som en god nummer tre kommer Kunsten å tenke negativt.
Vil trekke fram Oslo, 31 august og Reprise , begge laget av den svært talentfulle regissøren Joachim Trier. Av andre vil jeg trekke fram Hawaii, Oslo .
Sist endret av Murdergoon; 21. februar 2012 kl. 00:23.
Elling *titegn*
HODEJEGERNE! :P en av den sykeste norske filmen jeg har sett ^^
Sitat av Legynd Vis innlegg
Svidd Neger
Vis hele sitatet...
x2
titegn
Kongen av bastøy
Izzat
Hodejegerne
Uno
Vegas er faktisk helt sykt bra. Undervurdert norsk film.
Det er så mange i Norge som har det akkurat som de. Det er en rørende og trist film. Marianne gjør meg også småkvalm til tider. Syk og oppmerksomhetsyk jente med mange personlige problemer og mindreverdighetskomplekser. Måten historien til de tre flettes sammen på er rar og bisarr, og egentlig veldig forståelig.

Det fins mange fine ting å si om den filmen. Det er bra skuespill, regien er meget bra og jeg digger det faktum at handlingen er satt til Bergen (i all hovedsak). Anbefales på det sterkeste!

+ mener å huske det er mange "what the fuck" momenter som sjokkerte meg.

Edit: Trodde denne tråden skulle handle om Vegas og ikke hva vi mente var den beste norske filmen.
Om så ikke var tilfelle vil også jeg trekke fram Reprise og Hawaii/Oslo.
Hodegjegerne var underholdende.
Sist endret av kn^tte; 21. februar 2012 kl. 01:26.
At tråden så og si hopper bukk over filmen Erlend Loe skrev, Nord er småkjipt. En av mine favorittfilmer på norsk. Digger at de gjør til live norlening stereotypen. Alle er homofobe, drikker hjemmebrent og er ensome vrak.

Likte også Kong Curling, der Steinar Sagen spiller en entusiastisk fuglekikker. Scenen der han er i treet med en kikkert eller noe er hysterisk.

Må trekke frem Max Manus og, var statist
Max Manus desidert Norges beste film Passe med spenning og veldig spennende
Liker den jeg!

Men favoritten er Himelfall!
Trolljegeren
Definitivt MAX MANUS!!!

Med kongen av bastøy på 2

Likte død snø veldig godt, helt til den dro fullstendig over i komedie :P
Svidd neger og insomnia
men er mange jeg liker godt samt mye jeg ikker har sett.
Død snø, Trolljegeren, Den siste revejakta, Tomme tønner, Fritt vilt, rovdyr, switch, uno og izzat er alle gode filmer. Norsk film får mye pes men synst det kommer mye bra jeg
Sist endret av wishb0ne; 23. februar 2012 kl. 08:27.
Så Sønner av norge igår faktisk, litt sprø film, 12årige pønkere som dropper speed o.l
Siste revejakten liker jeg og, boken var way better da. Filmen har gjort det om til en fnis fnis stoner komedie, mens boken skildret noian osv ved smugling av masse røyk.

hodejegerne var overraskende bra, selv om jeg ikke husker mye av den.
Kill buljo er jo små artig, schpaa en kult klassiker fra ungdomskolen.
Norske byggeklosser
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Kan tenke meg at Kon Tiki som kommer i september i år, kommer til å bli en av Norges beste filmer.
Får frysninger bare jeg ser på de klippene som hittil har blitt lagt ut!!
Uno, izzat, hoder-jegerne, Tomme-tønner 1.

Men hva med alle de gode Danske som Blinkende lykter, Pusher 1 2 og 3, I kina spiser de hund osv..?
Svidd Neger. Fantastisk absurd perle av en film <3 <3 <3
Lasse & Geir
Ingen som har nevnt Elling? Den første var ganske god.
Uansett, Oslo. 31 august tror jeg er den norske filmen som har underholdt meg mest. Veldig ærlig og gjennomført film.
Trådstarter
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Vegas er faktisk helt sykt bra. Undervurdert norsk film.
Det er så mange i Norge som har det akkurat som de. Det er en rørende og trist film. Marianne gjør meg også småkvalm til tider. Syk og oppmerksomhetsyk jente med mange personlige problemer og mindreverdighetskomplekser. Måten historien til de tre flettes sammen på er rar og bisarr, og egentlig veldig forståelig.

Det fins mange fine ting å si om den filmen. Det er bra skuespill, regien er meget bra og jeg digger det faktum at handlingen er satt til Bergen (i all hovedsak). Anbefales på det sterkeste!

+ mener å huske det er mange "what the fuck" momenter som sjokkerte meg.

Edit: Trodde denne tråden skulle handle om Vegas og ikke hva vi mente var den beste norske filmen.
Om så ikke var tilfelle vil også jeg trekke fram Reprise og Hawaii/Oslo.
Hodegjegerne var underholdende.
Vis hele sitatet...
Ja, haha! Det var noen WTF moments i filmen. F.eks. han duden som hadde bursdag og ble 16 år. Han ble runka av hun Marianne.

En annen gang var da hun knulla unkelen sin og da hun drepte han. Ja, men det er sikkert fler.

Det jeg likte veldig godt med filmen var at de hovedpersonene er skuespillere vi ikke har sett før denne. Det jeg syns er bra at det er ukjente og utrolig gode skuespillere. Du tenker liksom ikke over sånn "Ah... han Aksel Hennie! Han så jeg jo i Max Manus!" Vanskelig å forklare helt eksakt hva jeg mener, men håper du forstår.

Slutten var litt "uhel" og jeg fikk heller ingen tanke om hva som skulle skje videre, og den var ikke åpen. Negativ slutt er bra fordi de fleste har gode slutter.

Skriver dette innlegget kjapt, men kommer sikkert til å skrive mer!
Flåklypa, Kongen av bastøy og max manus står vel på toppen av min liste.

Har store forhåpninger til Kon tiki!