Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5640
jeg har i ganske lang tid nå vært litt for glad i å røyke hasj, drikke etc. men begynner å merke at det egentlig er veldig kjedelig og jeg merker hodet begynner å bli veldig redusert. Det første jeg merka etter jeg fant ut at jeg måtte gi meg er at livet er veldig kjedelig :P dessutten takket være endel år med røyking og festing har jeg på en måte mistet så og si alle interessene mine, og ikke minst endt opp med veldig dårlig økonomi. Dessutten er de fleste vennene mine fortsatt ganske late av seg og hvis jeg møter dem er det som regel for å se en film eller sitte foran en eller annen skjerm, og det har jeg alvorlige problemer med å gidde når jeg er nykter. Men spørsmålet er som følger: tenkte jeg skulle prøve å samle en liten gjeng med folk/ en slags klubb der vi et par tre dager i uken finner på noe morsomt som faktisk er litt produktivt? det må være så økonomisk som mulig, helst noe ute i friluft og kanskje til og med noe litt lærerikt som kan få folka litt på beina å få de til å ville gi seg de å. Men det må først og fremst være morsomt, for det skal litt til for at en stoner gidder å lette skinkene fra sofaen
Hvor holder du til?

Kunne gjerne tenke meg å finne på noe fornuftig og gøy på fritiden da jeg er i noe lignende situasjon som deg.

Edit: ser du er fra Fredrikstad. Et stykke unna Oslo
Sist endret av Diox; 7. februar 2012 kl. 07:53.
Svenskehandel-lag! Du samler flest mulig venner for å reise over grensa for å smugle mest mulig - dette selger dere for så å tjene gode penger. Økonomisk

Eventuelt kjøp en jævla god haug med sukker og lag deres egen - enten vin eller sprit. Her tjener dere nok enda mer penger
Sist endret av Life Goes On; 7. februar 2012 kl. 08:00.
Dere kunne prøvd Foto, de fleste har et kompaktkamera eller dugelig mobilkamera. og om økonomien tillater det, kan dere oppgradere til Speilrefleks og lignende.

Alternativt kan dere spille Airsoft/paintball, morro og sosialt. eller Gokart. Ta en titt i de forskjellige Hobby trådene her på forumet.
Sist endret av F4celess; 7. februar 2012 kl. 08:00.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Alternativt kan dere spille Airsoft/paintball, morro og sosialt. eller Gokart. Ta en titt i de forskjellige Hobby trådene her på forumet.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan prisene er hos deg, men her er ikke det en billig hobby. Ingen av delene
de par hobbyene jeg sitter igjen med er basket og knivkasting, for å komme med noen mal forslag. De fleste jeg kjenner er ganske trenings og kampsports intresserte, selvom de er late :P så har også en liten plan om å lage en slags liten treningsleir dypt i skauen et sted, sånn tilfelle noen har noen innspill til treningsutstyr som er lette å lage av ting som kan finnes i marka eller typisk ligger å slenger, for vil ikke drasse med mitt utstyr med mindre jeg får råd til et lite tomtestykke der jeg får låst det inne, og treningsutstyret har ikke plass hos meg eller noen kompiser :/
Sist endret av h3in3ken; 7. februar 2012 kl. 08:18.
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
de par hobbyene jeg sitter igjen med er basket og knivkasting, for å komme med noen mal forslag. De fleste jeg kjenner er ganske trenings og kampsports intresserte, selvom de er late :P så har også en liten plan om å lage en slags liten treningsleir dypt i skauen et sted, sånn tilfelle noen har noen innspill til treningsutstyr som er lette å lage av ting som kan finnes i marka eller typisk ligger å slenger, for vil ikke drasse med mitt utstyr hver med mindre jeg får råd til et lite tomtestykke, og treningsutstyret har ikke plass hos meg eller noen kompiser :/
Vis hele sitatet...

Klarer dere gå sammen en gjeng på 10-15 stk burde det stille seg økonomisk gjennomførbart å leie et mindre lokale til dette.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Klarer dere gå sammen en gjeng på 10-15 stk burde det stille seg økonomisk gjennomførbart å leie et mindre lokale til dette.
Vis hele sitatet...
smart tenkt men utstyret er litt mer av den typen som trenger et litt større lokale, eller et stort uteareal, selvom det blir ork å drasse det ut og inn, så enn så lenge er vi for få folk
ikke minst har disse folkene en tendens til å ende opp med å bruke penger de prøver å legge av :P
Sist endret av h3in3ken; 7. februar 2012 kl. 08:23.
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
smart tenkt men utstyret er litt mer av den typen som trenger et litt større lokale, eller et stort uteareal, selvom det blir ork å drasse det ut og inn, så enn så lenge er vi for få folk
ikke minst har disse folkene en tendens til å ende opp med å bruke penger de prøver å legge av :P
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner Hva er det egentlig dere skal drive med? Går jo an å for eksempel henge en boksebag ute i skogen en plass. Er ingen garanti for at den lar henge, men er jo dog en god sjanse for at ingen ser den

Sett at det koster 500-1000 kr for en slik bag, hansker trenger dere bare 1-2 par av, vil det ikke koste mer enn 100-200 på hver
kjøp deg en terrengsykkel, og tråkk ut i skogen
nermest som terapi og regne, få med en kompis og ha det enda fetere i skogen, rettogslett behagelig og tråkke rundt i skogen og kjenne på den friske lukten av skau+ man får jo trening utav det uannsett tempo man sykler i trenger ikke og være noe versting sykkel i starten men lover deg når du først har blitt bitt av basillen så har du strax noe anna enn hasj og brennevin og bruke penger på sykla siden mars ifjor og jeg tenker ikke på stort anna enn sykling, og plages av økonomi som ikke tillater meg og kjøpe piggdekk og varmere tøy så gleder meg som en unge til våren skal gjøre sitt inntog
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Ja, skjønner Hva er det egentlig dere skal drive med? Går jo an å for eksempel henge en boksebag ute i skogen en plass. Er ingen garanti for at den lar henge, men er jo dog en god sjanse for at ingen ser den

Sett at det koster 500-1000 kr for en slik bag, hansker trenger dere bare 1-2 par av, vil det ikke koste mer enn 100-200 på hver
Vis hele sitatet...
det var førstetanken min også, men tar ikke sjansen på å miste sekken min, kan potensielt lage en jalla en og fylle med sand da :P

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
kjøp deg en terrengsykkel, og tråkk ut i skogen
nermest som terapi og regne, få med en kompis og ha det enda fetere i skogen, rettogslett behagelig og tråkke rundt i skogen og kjenne på den friske lukten av skau+ man får jo trening utav det uannsett tempo man sykler i trenger ikke og være noe versting sykkel i starten men lover deg når du først har blitt bitt av basillen så har du strax noe anna enn hasj og brennevin og bruke penger på sykla siden mars ifjor og jeg tenker ikke på stort anna enn sykling, og plages av økonomi som ikke tillater meg og kjøpe piggdekk og varmere tøy så gleder meg som en unge til våren skal gjøre sitt inntog
Vis hele sitatet...
meget glad i å sykle selv, derfor er det ikke så mange som liker å sykle med meg, så er det kanskje to av de andre 6-10 folka som liker å sykle, resta gjør det bare på fylla :P
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
det var førstetanken min også, men tar ikke sjansen på å miste sekken min, kan potensielt lage en jalla en og fylle med sand da :P
Vis hele sitatet...
Finner du et materiale som holder, kan det fint gå an å fylle den Absolutt verdt å prøve det ut. Hansker kan dere alltid bringe med dere frem og tilbake - men dere blir litt tøffere uten da hihi

Vil og legge til at ved å kutte bruken av rusmidler, vil økonomien din bedre seg ekstremt mye. Du vil ha penger til både sykkel som han over sier, boksebag og medlemskap på treningsstudio etter kort tid.
Rusmidler er ekstremt dyrt!
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Finner du et materiale som holder, kan det fint gå an å fylle den Absolutt verdt å prøve det ut. Hansker kan dere alltid bringe med dere frem og tilbake - men dere blir litt tøffere uten da hihi
Vis hele sitatet...
gidder ikke bruke hansker... blir andpusten da jo :P er ganske herda i knokene pga kort lunte og er ikke alene :P

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Finner du et materiale som holder, kan det fint gå an å fylle den Absolutt verdt å prøve det ut. Hansker kan dere alltid bringe med dere frem og tilbake - men dere blir litt tøffere uten da hihi

Vil og legge til at ved å kutte bruken av rusmidler, vil økonomien din bedre seg ekstremt mye. Du vil ha penger til både sykkel som han over sier, boksebag og medlemskap på treningsstudio etter kort tid.
Rusmidler er ekstremt dyrt!
Vis hele sitatet...
de må på en måte lirkes litt mer inn i sluttinga enn meg, og mellom det griske treningsstudioet og det nye drøye sigarettforbruket mitt har jeg dårlig råd selv

forresten noen som har trena med random ting de har finni i skauen? drev mye med det før, men har som sagt røyka mye, så eneste jeg husker er at jeg hadde en tømmerstokk jeg bruktenår jeg jogga og tok knebøy. Leter etter litt flere slike

også en Veldig viktig ting jeg har glemt, et par av de andre har skremmende drøyt konkurranseinnstinkt. Burde vel være en måte å utnytte dette?
Flyndrekasting? Rulle store steiner ned fra ditt lokale fjell?
Sist endret av Kålroten; 7. februar 2012 kl. 09:11.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Flyndrekasting? Rulle store steiner ned fra ditt lokale fjell?
Vis hele sitatet...
Så Anon, har du noen hobbyer da?

Jada, jeg ruller kjempestore steiner ned fra fjell.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Flyndrekasting? Rulle store steiner ned fra ditt lokale fjell?
Vis hele sitatet...
prøv å holde tråden litt seriøs a... vel å merke, skal ha takk for å ha fåt meg inn på fiske, det er et par år siden sist
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Så Anon, har du noen hobbyer da?

Jada, jeg ruller kjempestore steiner ned fra fjell.
Vis hele sitatet...
hahaha satan...
men når fjell er nevnt, fisking? ^^
vel å merke. Tingene trenger ikke nødvendigvis å være Bare fysiske chill å ta en dag med en sjakkturnering eller en eller annen form for hjernetrim en gang i blandt
Nevn alle spill i hele verden - INGEN slår Monopol!
Skjønner veldig godt hvordan du har det. Har opplevd det meste innenfor rus og rusmiljøet. Har skrevet litt om det her hvis det er av interesse: http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=73. Har nok av slike historier på lager, for å si det sånn.

Uansett! Dere bør jo komme litt til enighet rundt interesser og slike ting. Jeg anbefaler blant annet:

- Geocaching. Geo, er naturopplevelser, skattejakt og teknologi. Folk har gjemt over 3300 skatter, eller "turbokser", rundt omkring i Norge. Ved hjelp av GPS-mottaker og internett skal du finne disse turboksene. Geocaching driver du med i ditt eget tempo. Alene eller sammen med familie og venner. Det er over 2000 aktive geocachere i Norge. Jeg har drevet en del med det selv. Det er kjempegøy!

- Brettspill, backgammon, bordtennis, sjakk, kortspill og lignende. Det passer jo perfekt til en klubb! Her er det mange muligheter. Tips til ulike typer: http://no.wikipedia.org/wiki/Brettspill

- Foto! Det er mange som arrangerer månedlige fotokonkurranser. For eksempel her på Freak eller Akam. Det kan jo være morsomt og spennende å utføre sammen. Kanskje dere utfyller hverandre der man vanligvis ville stått fast?

Fotball med kikkertsyn! Du tror ballen er der men så er den ikke det likevel. Jeg liker vanligvis ikke denne typen sport men dette her er faktisk veldig morsomt. http://www.tv2.no/underholdning/gold...l-2402353.html. Vi lagde dem med papp, dog.

Det gjelder bare å være kreativ. Tenk på "Dead Poets Society"! Foreningen knytter guttene svært tett sammen. Ta utgangspunkt i interessene deres. Er kjempeglad for å se en slik tråd her på forumet! Et friskt pust blant alle postene her. Lykke til!
Du er allerede inne på friluft og skog ja, og dette kan jeg virkelig anbefale. Jeg og noen kamerater har hatt flere turer langt inne på skogen hvor vi har hogd med øks og brent bål. Dra ut uansett vær. Jeg kan garantere stemninger og mystikk du aldri vil finne i ellers. Spesielt idet natten siger på... Husker jeg måtte gå flere kilometer gjennom øde skogsområder en mørk høstnatt med vandrestav og lykt. Herlig å føle at man er tilbake til det naturlige, og man knuger litt ekstra godt om kniven idet man plutselig hører at man ikke er det eneste levende vesenet der ute... Dette er direkteopplevelser og stemninger som aldri et dataspill eller en 3D-film kan være i nærheten av å gi. Og jeg tør påstå at det er mer givende å våkne opp til tåkelagt skog en tidlig morgen enn fyllesyke, tinnitus og panting av flasker...
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Du er allerede inne på friluft og skog ja, og dette kan jeg virkelig anbefale. Jeg og noen kamerater har hatt flere turer langt inne på skogen hvor vi har hogd med øks og brent bål. Dra ut uansett vær. Jeg kan garantere stemninger og mystikk du aldri vil finne i ellers. Spesielt idet natten siger på... Husker jeg måtte gå flere kilometer gjennom øde skogsområder en mørk høstnatt med vandrestav og lykt. Herlig å føle at man er tilbake til det naturlige, og man knuger litt ekstra godt om kniven idet man plutselig hører at man ikke er det eneste levende vesenet der ute... Dette er direkteopplevelser og stemninger som aldri et dataspill eller en 3D-film kan være i nærheten av å gi. Og jeg tør påstå at det er mer givende å våkne opp til tåkelagt skog en tidlig morgen enn fyllesyke, tinnitus og panting av flasker...
Vis hele sitatet...
Bra sagt man, er helt enig med deg
Bor i Fredrikstad selv og er i nærheten av samme situasjon. Hvilken skole går du på?
Sitat av surf's up Vis innlegg
Bor i Fredrikstad selv og er i nærheten av samme situasjon. Hvilken skole går du på?
Vis hele sitatet...
ingen for øyeblikket
Sitat av fhoss Vis innlegg
hahaha satan...
men når fjell er nevnt, fisking? ^^
Vis hele sitatet...
Synes ikke det å rulle store steiner høres så urelevant ut. Har du noensinne gjort det?
Kjører du/dere bil?

Selg bilen du har nå og kjøp en 4x4, terrengkjøring er adrenalinkick Du liker friluft og skogen, og kan ta turer over flere døgn med camping. Det er ikke lov å kjøre i frimark i Norge, men du bor jo rett ved grensa i tillegg til at det finnes tilrettelagte områder for kjøring av bil. Noen gjør seg til kriminell ved å bare kjøre der det passer dem også...

Det er rimelig drøy følelse å splasje ut i myra i 60km/h, for så å bare ha bakkekontakt med to hjul i steinrøysa noen minutter etterpå ^^
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nevn alle spill i hele verden - INGEN slår Monopol!
Vis hele sitatet...
Alle spill i verden slår Monopol, ville heller spilt stigespillet, der er det ihvertfall ingen som tror at det handler om noe annet enn flaks.
For gøye spill, som baserer seg minimalt på flaks, vil jeg anbefale Dominion, Risk, Days of Steam eller Khet.

Til OP:

Hvis du har en hobby du liker, eller kunne tenke deg å drive med, er det stor sannsynlighet for at det finnes en klubb for det i nærheten.
Dette er en ypperlig måte å bli kjent med nye mennesker, som det høres ut som du trenger, hvis du ikke skal miste forstanden på å avruse alle du kjenner.
De fleste som driver med en form for nisjesport eller aktivitet, er veldig trivelige og inkluderende, og så har dere jo en felles interesse dere kan bygge vennskap videre på.

Jeg henger fortsatt med en del av dem jeg vokste opp med, som jeg fortsatt har noe til felles med, og så er andre halvparten folk jeg har blitt kjent med via felles venner eller aktiviteter.

F.eks klatring er en fabelaktig måte å bli kjent med nye folk på, enormt spennende, og det kan være god trening avhengig av disiplin.

Jeg har selv fått nye venner fra mer enn 30 land gjennom klatrereiser rundt i Asia og Australia, som jeg fortsatt holder kontakt med via facebook.
Jeg har allerede benyttet meg av tilbud om å bo hos noen av dem, en ypperlig anledning til å spare penger når man er på tur, og til å slippe unna turistfellene.
Begynn å tegn. Vurderer selv samme greia. er greit å ha noe å loke med hos kompiser mens de glor på TV skjermen
asdfasdfasdf
Sist endret av A Goat; 10. februar 2012 kl. 01:06.
rull bare store steiner ned ett fjell helt til du ser at det faktisk er noen langt der nede som er på tur opp! Var ikke langt unna å bli en drapsmann
Sitat av dr.psykologica Vis innlegg
Begynn å tegn. Vurderer selv samme greia. er greit å ha noe å loke med hos kompiser mens de glor på TV skjermen
Vis hele sitatet...
gjorde det før, de begynte å klage på at jeg var asosial selvom de egentli nesten aldri sa noe selv :P
Syntes det faktisk hørtes relativt underholdene å rulle stor stein ned fra bratte fjell. Sikkert morsomt å se det, spørs hvor lenge man gidder å holde på med det da...

Du sa mange av vennene dine liker kampsport, få med deg noen å prøv å lær dere tricking? Snakk med en turnforeningen i nærheten og spør om dere kan låne hallen de sin på kvelden når de ikke bruker den. Er veldig gøy!
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
prøv å holde tråden litt seriøs a... vel å merke, skal ha takk for å ha fåt meg inn på fiske, det er et par år siden sist
Vis hele sitatet...
Det er faktisk en særidrett, du har norsk steinrullelag. Avdelingslederen der jeg jobbet før drev med dette. http://kjahoo.kakekommisjonen.com/ar...hp?nyhetnr=287
Hva med å begynne på et restaurerings-prosjekt? Bil, mc, moped, snøscooter you name it!
Kjøp noe gammelt og billig, og puss det opp på fritiden
Det er utrolig morro, og man lærer veldig mye!

Kan også gjøre dette sammen med noen kompisser
Skaff deg medlemsskap på treningssenteret. Tren styrke 5 ganger i uka og kjøp noe kosttilskudd på www.gymgrossisten.no eller www.proteinfabrikken.no. Ingenting er bedre enn å trene og bare koble ut og løfte litt vekter. Dette er en fantastisk hobby der målet er å øke i alle øvelsene. Hvis du røyker er dette forresten en genial måte å slutte på. Det er forsket på at styrketrening gjør det lettere å slutte å røyke
Sitat av Sauemannen Vis innlegg
Synes ikke det å rulle store steiner høres så urelevant ut. Har du noensinne gjort det?
Vis hele sitatet...
Vi var en liten gjeng med folk som gjorde dette for noen år siden og lagde en film ut av det.
En gang veltet vi en steinblokk på 2-300kg utfor et høyt stup, dette resulterte i at en fjellblokk på størrelse med en liten garasje løsnet og braste nedover fjellsiden og knuste en del trær osv.

Det kan være temmelig artig til tider!
Sitat av frø Vis innlegg
Skaff deg medlemsskap på treningssenteret. Tren styrke 5 ganger i uka og kjøp noe kosttilskudd på www.gymgrossisten.no eller www.proteinfabrikken.no. Ingenting er bedre enn å trene og bare koble ut og løfte litt vekter. Dette er en fantastisk hobby der målet er å øke i alle øvelsene. Hvis du røyker er dette forresten en genial måte å slutte på. Det er forsket på at styrketrening gjør det lettere å slutte å røyke
Vis hele sitatet...
trena på studio i mange år jeg
Sitat av Knask Vis innlegg
Vi var en liten gjeng med folk som gjorde dette for noen år siden og lagde en film ut av det.
En gang veltet vi en steinblokk på 2-300kg utfor et høyt stup, dette resulterte i at en fjellblokk på størrelse med en liten garasje løsnet og braste nedover fjellsiden og knuste en del trær osv.

Det kan være temmelig artig til tider!
Vis hele sitatet...
Hva med å dele filmen ?

Det er faktisk ganske gøy å rulle stein ja, eller bare å kaste ting ned stup generellt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Svenskehandel-lag! Du samler flest mulig venner for å reise over grensa for å smugle mest mulig - dette selger dere for så å tjene gode penger. Økonomisk

Eventuelt kjøp en jævla god haug med sukker og lag deres egen - enten vin eller sprit. Her tjener dere nok enda mer penger
Vis hele sitatet...
Bomma litt du eller?
Les gjennom tråden en gang til du.
Opprett mililts. Kjøp walkietalkies til alle sammen, gå rundt med batonger\tasere i gatene. Når èn av dere ser antydninger til voldtekter, uprovosert vold o.l. tilkaller dere hjelp og knerter voldsutøveren og dumper han i buskene. Eller tar han med til polisen.
Sist endret av Taurean; 12. februar 2012 kl. 20:20.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hva med å dele filmen ?

Det er faktisk ganske gøy å rulle stein ja, eller bare å kaste ting ned stup generellt.
Vis hele sitatet...
Har såpass treg linje at jeg ikke ikke orker å dele filmen, men her har du ihvertfall et klipp fra den: http://vimeo.com/36650835

Ønsker å presisere at det ikke er jeg som skriker og hoier som en rabiat mentalpasient, men syns det krydrer filmen temmelig bra da.
Filmen er fra 2003 og er filmet med et digitalkamera så kvaliteten er ikke topp for å si det slik.

Og vennlist spar meg for pisspratet om turgåere, bambi og lignende som kunne ha befunnet seg nedenfor.
Er lommekjent i området og vet godt hvor stiene går (ca. en kilometer unna), dessuten hadde vi god oversikt.
Kjenner meg igjen i dette. Helgefylla er liksom blitt meninga med livet også. Itillegg til hverdagsrøyking såklart.

Liksom alt er dødsgørr, jeg har heller ingen interesser lengere. Leste igjennom alle forslagene i denne tråden, og så ikke en eneste aktivitet som faktisk hørtes ut som man kunne trekke litt på smilebandet engang av.

Jeg tror det er fra naturen side meninga at du skal slite deg ut med barn og derfor ikke ha tid til å kjede deg. Så tror rett og slett at livet bare er gørr fra nå. Man har jo liksom prøvd alt, og alle mål er oppnådd. Er bare det samme om og om igjen som gjenstår. helt til man dauer.

Egentli bare fristende å fortsette å røyke da går nå iallefall dagene....