Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5629
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nå i dag, nyttårsaften, alkoholen flyter, folk fester og har det gøy. Jeg reflekterer litt over hva som skjer... Vi feirer et nytt år velkommen med uhorvelige mengder alkohol, tidligere år har folk stått med pinneraketter i ene hånda mens de har ølflasker i den andre. (dette er grunnen til at pinneraketter er forbudt^^)

Nok om det... nå kommer spørsmålet mitt... Er vi som er avholdmennesker mindreverdige fordi vi ikke velger å tylle innpå med alkoholholdige drikker? Er vi mindreverdige fordi vi ikke raver rundt i fylla og fyrer på fyrverkeri i alle retninger? Er vi mindreverdige fordi vi ikke drikker og holder oss edru? Er det sjalusi fordi dere som drikker ikke klarer å ikke drikke?

Håper vi kan ha en interessant diskusjon om dette temaet... det blir jo særlig opplyst nå i disse feiringstider.
Du er ikke mer mindreverdig enn det du tenker deg til selv, så du svarte vel egentlig på spørsmålet ditt...
Har selv feiret nyttår med alkohol de siste årene rett og slett fordi alle andre gjør det.
Er litt kjedelig å sitte hjemme med hu mor når hele vennegjengen er på fest.

Dette året derimot blir det bare god middag, et glass vin (eller to) med madammen på hybelen.
Har ikke engang kjøpt fyrverkeri.

Så nei, langt ifra mindreverdig. Respektert i mine øyne.
Sist endret av Bombasa; 31. desember 2011 kl. 17:36.
Det virker jo som du synes vi er mindreverdige. Jeg har ingen ting i mot avholdpersoner, jeg har noe i mot folk som synes jeg er mindreverdig.

"Er det sjalusi fordi dere som drikker ikke klarer å ikke drikke?" Tror du hele befolkningen er alkoholikere? Vi klare fint å la være å drikke, men jeg ser absolutt ikke problemet i å ta et par pils med vennene mine.

En ting er å skrive: "Er vi mindreverdige fordi vi ikke drikker og fyrer på fyrverkeri?"
det er en HELT annen ting å skrive "Er vi mindreverdige fordi vi ikke raver rundt i fylla og fyrer på fyrverkeri i alle retninger?"

Du antyder jo tydelig at du syns folk som drikker er laverestående enn deg selv.
Sist endret av Membranplan; 31. desember 2011 kl. 17:40.
Folk som ikke respekterer andres definisjon av glede er mindreverdige. Hvis du har det mer moro uten alkohol enn med så er det da ikke noe galt idet.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
@Membranplan
Jeg tror ikke noen er mindreverdige, jeg bare stilte opp de ulike synene så vi får to sider og ikke bare en side som skyter på den andre. Jeg prøver alltid å diskutere objektivt selvom jeg ikke alltid klarer det.
Sist endret av uaexed; 31. desember 2011 kl. 17:39.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Er det sjalusi fordi dere som drikker ikke klarer å ikke drikke?
Vis hele sitatet...
Det virker jo som om det er du som ser på de som drikker som mindreverdige. Jeg tror ikke det er særlig mange mennesker som er sjalu på at de ikke klarer å ikke drikke akkurat, unntaket er vel alkoholikere og lignende.

Ser ikke på de som drikker som mindreverdige. Men når det er personer som ikke drikker blant en gjeng som drikker så kan det hende de skiller seg ut (hvis de er med en sosialt-hjerneskada gjeng så klart), som kan føre til at de blir sett på som mindreverdige.
Ja du er mindreverdig, men ikke fordi du er avholdsmann. Fordi du rakker ned på de som nyter alkohol.
Sitat av uaexed Vis innlegg
@Membranplan
Jeg tror ikke noen er mindreverdige, jeg bare stilte opp de ulike synene så vi får to sider og ikke bare en side som skyter på den andre. Jeg prøver alltid å diskutere objektivt selvom jeg ikke alltid klarer det.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at den vinklingen din ikke ble akkurat som du ville.

Jeg har opplevd at noen ser ned på folk som ikke drikker, men minst like ofte går det andre veien også. Jeg har en ganske stor venneflokk, rundt 90% av disse nyter alkohol av og til. De resterende 10% har vi absolutt ikke noe i mot, at de ikke vil drikke alkohol er for meg like viktig som at de ikke liker potetstuing.

Selvsagt merker man mer til avholdenhet fra alkohol enn poteter (eller gjør man, lavkarbofolk? ) Men jeg har det like gøy med folk som ikke drikker, som med de som drikker (eller de som røyker cannabis for den skyld). Så jeg ser ikke noe mindreverdig med avholdpersoner.

sånn, da er det en alkoholfri nyttårsmiddag før jeg drar videre for å ta med et par pils

godt nyttår!
Sist endret av Membranplan; 31. desember 2011 kl. 17:46.
Helt ærlig syns jeg det er pysete og idiotisk og ikke i det minste prøve alkohol. Det er noe 90% av befolkningen syns er fett, eier dere ikke nyskjerrighet? Eller er det bare prinsipper? Når det er sagt, så bryr jeg meg ikke nevneverdig om det hvis jeg blir kjent med en person som viser seg å være avholds.
Man kan ha prøvd alkohol og fortsatt være avholds...
Sitat av buffalobill421 Vis innlegg
Man kan ha prøvd alkohol og fortsatt være avholds...
Vis hele sitatet...
Vet det, Captain Obvious. Syns det er helt forståelig at noen ikke drikker fordi de har hatt dårlige opplevelser på fylla eller har hatt rusproblemer. Men en stor andel avholdsfolk har aldri følt alkoholens behagelige virkninger på kropp og sinn.
Er det behovet ditt for selvhevdelse som viser seg her? "Setter opp de to synene og prøver å holde en objektiv duskusjon". Haha. Jeg tror ikke folk har et problem med dem som ikke drikker, eller er sjalu eller noe i den retning, dette har nok mer med deg å gjøre, uten at jeg skal spekulere på hvorfor du virker så dypt såret.
Sitat av Negr Vis innlegg
Ja du er mindreverdig, men ikke fordi du er avholdsmann. Fordi du rakker ned på de som nyter alkohol.
Vis hele sitatet...
Å nyte alkohol er vel ikke akkurat de fleste ungdommer gjør. Intensjon er vel for å bli ruset. Drikker ikke selv, og ser ikke poenget i å ruse seg bare for å feire at vi har et nytt år i vente.

Hadde vært morro å sett en fest uten alkohol. Ingen hadde turt å gjort noe(?). Noen må vel drikke seg til selvtillit, men er vel ikke noe galt i det.
Sist endret av mo3; 31. desember 2011 kl. 18:01.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Å nyte alkohol er vel ikke akkurat de fleste ungdommer gjør. Intensjon er vel for å bli ruset. Drikker ikke selv, og ser ikke poenget i å ruse seg bare for å feire at vi har et nytt år i vente.
Vis hele sitatet...
Å nyte alkohol er vel nettopp å ruse seg på det såvidt jeg har forstått. Jeg går værtfall ikke rundt å sier at jeg nyter en cola, eller et glass vann.

Har du prøvd alkohol? Poenget med å ruse seg på alkohol er jo fordi det føles bra, du blir mer snakkesalig med folk, og man ender som regel opp med å ha en awesome time.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Å nyte alkohol er vel nettopp å ruse seg på det såvidt jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
Når jeg hører ordene "nyte alkohol", tenker jeg straks på en litt eldre person som tar seg et glass vin. Ser ikke på en ungdom som raver rundt i gata og våkner opp dagen etter med fylleangst og tenker "aldri igjen".

Min definisjon av å nyte alkohol må være et glass vin, ikke bestille shot til flere hundre kroner som du bare kjenner brenne i halsen, i et forsøk på å bli mer rusa. Jeg kan vel egentlig ikke si så mye, siden jeg aldri har drukket før.

Nei, har aldri prøvd alkohol. Har heller ikke tenkt til å prøve det. Det går i mot mine prinsipper om å være rusfri, å fortsatt kan ha det gøy!
Sist endret av mo3; 31. desember 2011 kl. 18:06.
For meg betyr det ikke om folk drikker eller ikke. Drikker sjøl, men bryr meg ikke om andre rundt meg drikker eller ikke... så lenge de er greie folk!
Alle mennesker er vell verdt like mye, men hvert individ har sine preferanser på hvem som er verdt mer for han. Så for andre avholdsmennesker er du vell litt mer verdt en en enn fyllik. Og visa versa.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Når jeg hører ordene "nyte alkohol", tenker jeg straks på en litt eldre person som tar seg et glass vin. Ser ikke på en ungdom som raver rundt i gata og våkner opp dagen etter med fylleangst og tenker "aldri igjen".

Nei, har aldri prøvd alkohol. Har heller ikke tenkt til å prøve det. Det går i mot mine prinsipper om å være rusfri, å fortsatt kan ha det gøy!
Vis hele sitatet...
Vel det finnes jo en mellomting, jeg ser på å nyte alkohol som å være brisen etter et par tre glass.

Hvorfor har du et prinsipp om å være rusfri? Tror du at å være rusfri bidrar positivt til livet ditt? Du kan fortsatt ha det gøy, men ikke like gøy.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Ser noen prøver å skyte meg med "Du selvopphøynende svin"... men det var overhodet ikke intensjonen... Jeg fikk bare en kommentar i går som jeg stusset litt over... "Ja vi har jo noe å feire i morra veit du". Som om jeg, som ikke drikker, ikke kan feire noe.

Og ja, jeg har mer respekt for de som nyter alkohol og ikke bare tyller det innpå for å bli fortest mulig drita.
Sist endret av uaexed; 31. desember 2011 kl. 18:09.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Vel det finnes jo en mellomting, jeg ser på å nyte alkohol som å være brisen etter et par tre glass.

Hvorfor har du et prinsipp om å være rusfri? Tror du at å være rusfri bidrar positivt til livet ditt? Du kan fortsatt ha det gøy, men ikke like gøy.
Vis hele sitatet...
Så du mener at det er obligatorisk i verden, at man være ruset for å ha det gøyere enn når man ikke er det. Er ikke det individuelt?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er ikke det individuelt?
Vis hele sitatet...
Så absolutt er det individuelt som så mye annet som er individuelt.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Så du mener at det er obligatorisk i verden, at man være ruset for å ha det gøyere enn når man ikke er det. Er ikke det individuelt?
Vis hele sitatet...
Såklart er det individuelt, men for de fleste er det et must å ruse seg av og til for ha det ekstra gøy. Noen takler fylla dårlig, og holder seg derfor unna det. Hvordan vet du hvilken gruppe du hører til?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Man føler seg fort ganske liten, men jeg synes ikke man burde. I år har jeg en 10-12 venner som kommer til meg, vi skal feste og ha det gøy uten alkohol. Jeg har sett mer enn nok av folk rave rundt i fylla og slik moro morer meg lite.
Hvorfor skulle du være mindreverdig av den grunn? Du får ikke kudos av meg for å ikke drikke, men du får absolutt kudos for å ha din egen mening og følge den!
[quote=Bombasa;2398140]Har selv feiret nyttår med alkohol de siste årene rett og slett fordi alle andre gjør det.
Er litt kjedelig å sitte hjemme med hu mor når hele vennegjengen er på fest.

Dette året derimot blir det bare god middag, et glass vin (eller to) med madammen på hybelen.
Har ikke engang kjøpt fyrverkeri.

Så nei, langt ifra mindreverdig. Respektert i mine øyne. [/QUOT


Jaggu! jeg er vel rimelig langt fra avhold, men i år er det KUNN meg å fruen pluss masse god mat i freden&roen!

Støtter Bombasa Respekt fra meg med.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Drikker ikke selv, og ser ikke poenget i å ruse seg bare for å feire at vi har et nytt år i vente..
Vis hele sitatet...
Ååh.. du er den typen ja..
Poenget er at det er gøyt, er det så vanskelig å se?

Har ingen problemer med avholdsfolk, men om de begynner å hinte mot at det er bedre å være rusfri enn å ha det litt ekstra gøyt dann og vann, så forsvinner min respekt ihvertfall..
Jeg er totalavhold, og jeg (jeg personlig, sier ikke at det fasiten) ser (og har siden 12-13 års alderen) sett ned på fulle folk. Jeg ser meg med slev om det bedre menneske, der og da, når jeg er edru, mens andre raver rundt.

Presiserer at dette er min mening, som jeg ikke prøver å prakke på andre.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Helt ærlig syns jeg det er pysete og idiotisk og ikke i det minste prøve alkohol. Det er noe 90% av befolkningen syns er fett, eier dere ikke nyskjerrighet? Eller er det bare prinsipper? Når det er sagt, så bryr jeg meg ikke nevneverdig om det hvis jeg blir kjent med en person som viser seg å være avholds.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen helsefreak, og jeg er ateist, men jeg ser rett å slett ikke poenget. Jeg er ikke nyskjerrig. Har aldri smakt en dråpe, (er 28 år) og ser rett og slett ikke noen grunn til å gjøre det. Livet er supert, og i de kretsene jeg "vanker" er det normale" mennekser som nyter sin alkohyler. Jeg har fått tilbud utallige ganger. Folk på jobben stusser, men so what...... Nå annser jeg meg som "for gammel" til å starte. Blir litt som å starte å røyke nå.... jeg er ikke ung og nyskjerrig, og har ikke behov får å test.
Mindreverdige?

Er mennesker som røyker hasj mindreverdige?
Er mennesker som voldtar mindreverdige?
Er mennesker som ikke drikker mindreverdige?

Langt i fra. Alle mennesker er verdt like mye.

Neger, avholds, senil, rusmisbruker, .. vi er alle av samme verdi:-)

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Såklart er det individuelt, men for de fleste er det et must å ruse seg av og til for ha det ekstra gøy. Noen takler fylla dårlig, og holder seg derfor unna det. Hvordan vet du hvilken gruppe du hører til?
Vis hele sitatet...
Ja, vi er individuelle. Hvilken gruppe man hører til tror jeg ikke det finnes et svar på, da vi er så ulike av oss. Det er faktisk ganske mange som takler fylla dårlig spør du meg. Personlig trives jeg med et par glass alkohol, like mye som å dra på dritfylla en sjelden gang.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Mindreverdige?

Er mennesker som røyker hasj mindreverdige? JA!! (mener jeg)
Er mennesker som voldtar mindreverdige? (JA!!! selvsagt, mener jeg)
Er mennesker som ikke drikker mindreverdige? Nei.....

Langt i fra. Alle mennesker er verdt like mye.

Neger, avholds, senil, rusmisbruker, .. vi er alle av samme verdi:-)
Vis hele sitatet...
.... en som voldtar et annet menneske "mister verdi", det er på linje med drap...(kommer an på grad av overgrepet) men ikke pokker om en overgriper er like mye verdt som en som ikke gjør det.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Er mennesker som røyker hasj mindreverdige? JA!! (mener jeg)
Er mennesker som voldtar mindreverdige? (JA!!! selvsagt, mener jeg)
Er mennesker som ikke drikker mindreverdige? Nei.....
.... en som voldtar et annet menneske "mister verdi", det er på linje med drap...(kommer an på grad av overgrepet) men ikke pokker om en overgriper er like mye verdt som en som ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Haha, artig skrue du. Forresten, quote fungerer ved at det som står INNI quoten ble sagt av en annen person, du skal ikke gå inn der og putte inn dine meninger.

På hvilken måte er hasjrøykere mindre verdt? Fordi de ikke følger loven? Eller fordi de gjør noe som mora di sa til deg som snørrunge ikke er bra? Nå orker ikke jeg en jævla hasj-diskusjon til, så jeg nøyer meg med å si at Obama røyka hasj i ungdomstia.

Hvis jeg først skal være totalt ekstrem vil jeg si at hasjrøykere er mer verdt enn avholdsfolk. Avholdsfolk(de som aldri har prøvd alkohol) liker ofte å se ned på folk, selv uten at de helt vet det selv. For eksempel deg. "Jeg ser meg med slev om det bedre menneske, der og da, når jeg er edru, mens andre raver rundt.". Sorry for å sprekke bobla di, men alle skjønner at du ikke har gjort det så bra sosialt gjennom livet, ble aldri invitert på fest og fikk derfor ikke prøvd alkohol. Så nå sitter du her og er sur på folk som er fulle og har det gøy.
Sist endret av bloodshotEyes; 31. desember 2011 kl. 19:33.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Øh, er jeg mindre verdt fordi jeg ikke er tungt narkoman..? Hvor har du fått utgangspunktet til tråden fra, TS?
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
.... en som voldtar et annet menneske "mister verdi", det er på linje med drap...(kommer an på grad av overgrepet) men ikke pokker om en overgriper er like mye verdt som en som ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Okei. Det sier litt om ditt menneskesyn. Det er greit at du mener at kriminelle er mindre verdt, etter "grad", av hva de gjør gale.

Andre folk, rasister for eksempel mener at fargede er mindre verdt enn hvite. Jeg sier ikke at du er rasist, bare at jeg er uenig i at du deler inn menneskeverd i det at folk begår kriminelle handlinger eller ikke. Grunnen til at jeg mener dette er at en gammel kjenning av min familie er en dømt voldtektsmann. Jeg avskyr hva han har gjort, og han fikk heldigvis en lang straff for det, men når det kommer til menneskesyn ser jeg ikke annerledes på han i verdi, enn mine venner.



Men jeg synes at alle mennesker er likeverdige.
har aldri skjønt hvorfor det skal drikkes på akkurat nyttårsaften ? er det pga det går mot et nytt år ?
drikker hver helg så og si resten av året, men drikker ikke ikveld.

Og til ditt spm; nei det er helt klart ikke mindreverdig. respekt i mine øyner og ikke hive seg med på fest bare pga. de andre gjør det.
Jeg tror heller det trådstarter er ute etter, er det om vi på en måte "ser ned på" de som er avholds. Jeg tror dette mer mindreverdighet er et feil begrep. Du har nok rett i at en del som er avholds i dag (ihvertfall ungdom) ikke har det så lett, og de kan lett bli sett ned på eller mobbet grunnet at de velger å ikke drikke slik de fleste ungdom gjør i dag.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
.... en som voldtar et annet menneske "mister verdi", det er på linje med drap...(kommer an på grad av overgrepet) men ikke pokker om en overgriper er like mye verdt som en som ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Såklart er alle mennesker likeverdige uansett hva de har gjort. Selv om samfunnet våres har bestemt at det er "feil" å gjøre ditt og datt, så vil ikke det si at det gjør noen mindreverdige. Det er bare en gruppe regler samfunnet vårt har laget, som egentlig ikke har noen betydning i det heletatt for den store verden vi lever i.

La oss si at samfunnet vårt bare besto av voldtekstmenn, da hadde de som ikke voldtok ble sett på som mindreverdige. Det handler rett og slett om hvordan samfunnet er bygget opp, og derfor kan man aldri si at en person er mindreverdig, uansett hva han/hun har gjort.
Sist endret av Dongerino; 31. desember 2011 kl. 19:58.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Ååh.. du er den typen ja..
Poenget er at det er gøyt, er det så vanskelig å se?

Har ingen problemer med avholdsfolk, men om de begynner å hinte mot at det er bedre å være rusfri enn å ha det litt ekstra gøyt dann og vann, så forsvinner min respekt ihvertfall..
Vis hele sitatet...
Kanskje en del avholdsfolk ikke synes det er noe gøyt i det hele tatt? Vi er som sagt forskjellige. Jeg synes og at det kjempegøy, og jeg har full forståelse for de som ikke ser det festlige i det.

Min respekt forsvinner ikke om de begynner å hinte. Jeg hinter ofte til de om at de går glipp av mye når de velger å ikke drikke:-) ( Ikke at de bryr seg om det) Men dette er nok individuelt fra venneflokk til venneflokk.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Kanskje en del avholdsfolk ikke synes det er noe gøyt i det hele tatt? Vi er som sagt forskjellige. Jeg synes og at det kjempegøy, og jeg har full forståelse for de som ikke ser det festlige i det.

Min respekt forsvinner ikke om de begynner å hinte. Jeg hinter ofte til de om at de går glipp av mye når de velger å ikke drikke:-) ( Ikke at de bryr seg om det) Men dette er nok individuelt fra venneflokk til venneflokk.
Vis hele sitatet...
Litt off topic men du har absolutt et poeng at man går glipp av mye når man ikke drikker. Var ute på byen her for ikke lenge siden rimelig edru og fikk se ganske mange patetiske, latterfylte forsøk på gutter som forsøkte seg på forskjellige damer. Ta mannen for eksempel som var SÅ gira på denne ene dama som danset alene på dansegulvet, mannen var både sjenert og komplett udugelig til å danse, men prøve det skulle han, og de halvhjertede forsøkene han hadde på å danse og de sjenerte blikkene han sendte jenta var absolutt verdt å kutte alkoholen for den kvelden!
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
.... en som voldtar et annet menneske "mister verdi", det er på linje med drap...(kommer an på grad av overgrepet) men ikke pokker om en overgriper er like mye verdt som en som ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Trist.. Du værken ser eller skjønner pointet til Claes Greve!
I Norge så er det ganske så umulig å samles, uten at alkohol er i bildet.
I Norge så er alkoholen en grunn til å bevege seg ut av husets 4 vegger, en grunn til å treffe andre, en grunn til å være sosial og ha det artig.
Uten alkoholen, så hadde det "ikke" vært mulig, i dagens Norge.


Selv nyter jeg alkohol i dag, kun for å komme meg ut av leiligheten, og være sosial med andre. Hadde ikke alkoholen vært i blodet, så hadde nok kvelden blitt litt kjedligere. Da det er fint få som velger å nyte kvelden i fellesskap med andre, bortsett fra familie, uten alkohol i blodet.


Uansett, Godt nyttår freaks! Enten med, eller uten alkohol. Kvelden blir nok topp uansett!
Jeg har vært avholds i over to år nå. Jeg hadde det vanvittig gøy den tida jeg drakk, og jeg hadde ingen problemer med mitt alkoholforbruk.

Men etterhvert følte jeg at jeg vokste fra det, og jeg merka på folk rundt meg at de hadde et annet syn på alkohol enn meg selv.
Jeg så at alkohol etterhvert var blitt en så enormt viktig del av livene deres, som om det ikke fantes noe spennende å ta seg til i edru tilstand.
Folk på jobb og skole snakker hele uka om hvor mye de gleder seg til å gå ut å drikke igjen neste helg, og når helga kommer, går de ut med den samme gamle vennegjengen og ser de samme gamle trynene igjen og igjen. selfølgelig møter man nye mennesker, men det er den innerste kretsen man som oftest går ut med, likevel gleder de seg til helga mandagen etterpå.

Dette er rett og slett bare ikke en kultur jeg har lyst å være en del av, jeg har nok av spennende ting å drive med uten alkohol. Jeg er egentlig ikke imot det å drikke alkohol i seg selv,men jeg ser mer på det som en av mange måter folk ruser seg på. Men likevel tok jeg et valg om å slutte å drikke, da jeg har en allt eller ingenting holdning til det.

Om jeg er mindre verdt en de som velger å drikke alkohol av den grunn, får andre bedømme.

Godt nyttår!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av buffalobill421 Vis innlegg
går de ut med den samme gamle vennegjengen og ser de samme gamle trynene igjen og igjen. selfølgelig møter man nye mennesker, men det er den innerste kretsen man som oftest går ut med, likevel gleder de seg til helga mandagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Er dette virkelig sant? Jeg bruker sjeldent stikke ut med samme gjeng/kompis mer enn en gang i måneden maks (er ute cirka 8-10 ganger i måneden). Å stikke ut med samme folk hver gang hadde jo vært gørrkjedelig, og da har man vel egentlig ganske lite kompiser også.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Er dette virkelig sant? Jeg bruker sjeldent stikke ut med samme gjeng/kompis mer enn en gang i måneden maks (er ute cirka 8-10 ganger i måneden). Å stikke ut med samme folk hver gang hadde jo vært gørrkjedelig, og da har man vel egentlig ganske lite kompiser også.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ikke ut med samme folka hver gang jeg heller. Å jeg hadde det som sagt vannvittig gøy da jeg drakk, men jeg ser ikke den gleden i å drikke alkohol som så andre ser. Jeg kan ha de gøy uten alkoholen og jeg synes synd på folk som sier at de ikke klarer og slappe av, eller at de ikke klarer å ha det gøy i helgene uten alkohol i blodet.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Er dette virkelig sant? Jeg bruker sjeldent stikke ut med samme gjeng/kompis mer enn en gang i måneden maks (er ute cirka 8-10 ganger i måneden). Å stikke ut med samme folk hver gang hadde jo vært gørrkjedelig, og da har man vel egentlig ganske lite kompiser også.
Vis hele sitatet...
Sånn er det når man bor på bygda, jeg gikk ofte ut med de samme hver gang, nå går jeg bare ut alene
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av williams123 Vis innlegg
Sånn er det når man bor på bygda, jeg gikk ofte ut med de samme hver gang, nå går jeg bare ut alene
Vis hele sitatet...
Er nesten best å gå ut alene imo, da blir man alltid kjent med nye folk og finner alltid noen man kan henge med. Er man med en gjeng så er man "forpliktet" til å være med de hele kvelden. Men jeg forstår at på bygda kan det være noe annerledes.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Er nesten best å gå ut alene imo, da blir man alltid kjent med nye folk og finner alltid noen man kan henge med. Er man med en gjeng så er man "forpliktet" til å være med de hele kvelden. Men jeg forstår at på bygda kan det være noe annerledes.
Vis hele sitatet...
Alene? Det høres ensomt ut.. blir jo mer gøy og sosialt å gå ut med gode venner da, spør du meg.
Hvor jeg bor er det et par som ikke drikker, men er med på festen, og har det like gøy som resten av oss. Det er ingen som prøver å pakke på de forskjellig drikke, og vi syns det er helt greit at de velger som de gjør. Jeg respekterer de enormt for at de greier å si nei takk når de aller fleste rundt dem drikker, og de er langt fra mindreverdige.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg tror heller det trådstarter er ute etter, er det om vi på en måte "ser ned på" de som er avholds. Jeg tror dette mer mindreverdighet er et feil begrep. Du har nok rett i at en del som er avholds i dag (ihvertfall ungdom) ikke har det så lett, og de kan lett bli sett ned på eller mobbet grunnet at de velger å ikke drikke slik de fleste ungdom gjør i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du forenkler det en smule - det finnes de som drikker, de som ikke drikker, og de som virkelig ikke drikker - de som maser om rusfrihet ved alle anledninger.

Generelt prøver jeg å ikke heve meg over andre, men den siste gruppen (la oss for enkelhets skyld kalle dem Juvente) er avskyelig. Jeg vil tro det er dem som blir sett ned på og gir avholdsmennesker et dårlig rykte.
Sist endret av Takub; 2. januar 2012 kl. 00:09.
Er som regel de med litt bedre selvtillit enn andre som tør å dra på fest å være seg selv uten alkohol...De ser kanskje ikke helt vitsen.

Jeg syntes folk som ikke drikker pga Jesus osv er skikkelig teit, det ser jeg ned på. sorry brah. om det er fordi du trener å heller tar med protein shake på fest så respekterer jeg det.

Selv drikker jeg på fest fordi hver gang jeg drar ut edru blir jeg lei av alle de fulle folkene å drar hjem klokka 10 :P
Ser ikke ned på folk som velger å ikke drikke, men vil heller ikke argumentere med disse om de ikke har prøvd alkohol før. Hadde en kamerat som sa at det gjikk ant å ha det like morsomt edru som full, han testa å drikke og har etter det ikke vært avholds lengre. Skjønner ikke helt folk som orker å være på fest med masse fulle folk edru heller, blir fort lei av fulle folk om jeg er edru. : p