Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4526
Jeg har da fått tilbud om å bli teampartner for et kosttilskudd kalt "Fitline". Det jeg da lurer på er om noen her inne har noen erfaringer innenfor Network Marketing? Er veldig usikker på denne salgsmetoden, men samtidig interessert.
http://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Les. Ligner veldig på mine egne erfaringer med MLM. Nå har jeg aldri faktisk hoppet på noen av disse konseptene, men har vært mangt et vekkelsesmøte uten å bli frelst. Jeg tror alle jeg kjenner som har prøvd seg på MLM har hoppet av igjen etter å, i beste fall, ikke tjent penger på det.
Håper ikke du sliter med svakt hjerte...
ja jeg har prøvd MLM. jobbet med noe som het kyani(.net)
MLM baserer seg på at de har veldig gode produkter, og det har de som regel... Kyani er veldig bra, og de aller aller fleste jeg har gitt det til har fått veldig postiv effekt.

Nedturen er markedsføringsmåten de bruker. Personlig kunne jeg ikke fordra å måtte pushe ting på mine venner. Det resulterte lenge i at folk sluttet å ta tlf og unngikk deg med dumme unnskyldninger etc.
"Du rektruterer ingen her, du bare gir vennene dine denne fantastiske muligheten".. yeyyy... Sånn lyder det på alle MLM, det er ikke snakk om å selge noe som helst, du gjør dem en tjeneste.
Men når du kommer inn i det så er det faktisk snakk om å pushe dette på vennene dine, for det er ikke noen andre enn de du har å pushe på. Dette er slitsom for både deg og dine venner.

Jeg vurderer å jobbe litt til med Kyani, men da blir det isåfall å fikse seg en stand i oslo, selge litt varer, få inn noen kunder, og få litt passiv inntekt på dem.

Det er et FÅTALL av folk som begynner med MLM som går bra i overskudd! Ikke la deg lure av vidunderhistoriene, det er bare 1 av mange mange mange!

I tillegg, hvis du er ung (20-åra) vil ditt nettverk (dine venner) være ganske elendige "kontakter", mange som studere, lite penger, lite tid, tør ikke satse etc.

mitt personlige råd: styr unna. Du får ikke utbytte på det iforhold til tiden du bruker og vennen du plager.
Styr unna. Det er ikke verd det. Du får noe vanvittig med slit i forhold til hva du tjener på det. Og mange sure kommentarer fra folk. Så spar deg bryderiet og finn på noe annet i stedet. Jeg har jobbet med flere slike systemer og har vært på introduksjonsmøter til enda flere og sier bare aldri mer selger for slikt.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
ja jeg har prøvd MLM. jobbet med noe som het kyani(.net)
MLM baserer seg på at de har veldig gode produkter, og det har de som regel... Kyani er veldig bra, og de aller aller fleste jeg har gitt det til har fått veldig postiv effekt.

Nedturen er markedsføringsmåten de bruker. Personlig kunne jeg ikke fordra å måtte pushe ting på mine venner. Det resulterte lenge i at folk sluttet å ta tlf og unngikk deg med dumme unnskyldninger etc.
"Du rektruterer ingen her, du bare gir vennene dine denne fantastiske muligheten".. yeyyy... Sånn lyder det på alle MLM, det er ikke snakk om å selge noe som helst, du gjør dem en tjeneste.
Men når du kommer inn i det så er det faktisk snakk om å pushe dette på vennene dine, for det er ikke noen andre enn de du har å pushe på. Dette er slitsom for både deg og dine venner.

Jeg vurderer å jobbe litt til med Kyani, men da blir det isåfall å fikse seg en stand i oslo, selge litt varer, få inn noen kunder, og få litt passiv inntekt på dem.

Det er et FÅTALL av folk som begynner med MLM som går bra i overskudd! Ikke la deg lure av vidunderhistoriene, det er bare 1 av mange mange mange!

I tillegg, hvis du er ung (20-åra) vil ditt nettverk (dine venner) være ganske elendige "kontakter", mange som studere, lite penger, lite tid, tør ikke satse etc.

mitt personlige råd: styr unna. Du får ikke utbytte på det iforhold til tiden du bruker og vennen du plager.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen! Ang. nettverk, så tenkte jeg akkurat det samme, så dette dropper jeg.
Madammen er helt fortvilet grunnet MLM. Hun fikk kontakt igjen med barndomsvenninner, og det viser seg at hele gjengen har kastet seg på et MLM-konsept. De kommer med samme argumentene, og mener de skal bli rike på hele greia og at de bare tilbyr fantastiske tjenester.

I realiteten er jo dette "lovlig pyramidespill" - kjøp varer av den som verver deg, selg videre, og rekrutter nye mennesker til å kjøpe varer av deg for å selge videre. Det er ikke snakk om å gjøre noen som helst en tjeneste - i realiteten må du selge varer for å tjene penger, og da må du pushe alskens helsekostprodukter på venner og bekjente, som gjerne kjøper litt i begynnelsen fordi de synes synd i deg.

MLM aka "How to lose friends and alienate people".
JEG HATER MLM! Kunne skrevet verdens lengste innlegg om det her, men tror det kanskje blir litt for usakelig. Isteden linker jeg til en video som forklarer det meste fra mitt ståsted:

Penn & teller - bullshit del 1, du finner sikkert del to i videoresponse ellerno. se denne videoen før du begynner med jævelskapet hvertfall!
http://www.youtube.com/watch?v=Y60XdZJG83U
Hvis noen vil ha meg med på et MLM-konsept stiller jeg følgende krav:
-Varene og/eller tjenestene som tilbys må være av høy kavlitet
-Det må ikke koste noe som helst å være medlem
-Tvungne kjøp er en total dealbreaker. Uaktuelt.
-Den økonomiske modellen er gjennomsiktig og pengene genereres ved frivillige kjøp, ikke ved vervebonuser etc.

Hvis ikke konseptet oppfyller disse kravene takker jeg høflig nei
Sitat av insite Vis innlegg
Jeg har da fått tilbud om å bli teampartner for et kosttilskudd kalt "Fitline". Det jeg da lurer på er om noen her inne har noen erfaringer innenfor Network Marketing? Er veldig usikker på denne salgsmetoden, men samtidig interessert.
Vis hele sitatet...
Konseptet går ut på å lure hjemmeværende husmødre til å kjøpe overprisede produkter for å få muligheten til å lure de samme overprisede produktene på vennene sine og dermed bli millionærer hele gjengen.

Jeg anbefaler deg heller å investere sparepengene i greske statsobligasjoner
fikk forsespørsel om å selge kaffe og kaffemaskiner ved denne metoden.. Invitere venner hjem og la dem smake og bli frelst av denne fantastiske kaffen..

Jeg ante pyramidespill med engang, det hjalp ikke at under "jobbintervjuet" satt dressgutta i kokainrus og ble jævlig snurt når jeg ikke ville underskrive kontrakten både ulest og ugjennomtenkt..

STYR UNNA