Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  137 17559
HEI !
Jeg skal bli pappa ( får førstegang cff )
og jeg er bare 16 år =/
mamma har sagt hun kan passe han når som helst osv, jeg bor sammen med min forlovede, og vi har det fint ilag.
Vi bor på gården til mamma, ca 40m fra mamma sitt hus.
_________

Noen som har noen tips?
eller gode råd?
er litt småredd kan du si..

Noen flere som ble pappa som 16'åring ?
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Du er fucked.
Vis hele sitatet...
Haha nå var du litt slem. Hvis ikke TS troller da.

Hvis du prater sant så ønsker jeg deg lykke til, men du må nok belage deg på en hard tid fremover. Du vil nok ikke få like mye tid til å være ungdom og fyll og fanteri.

Hvor gammel er moren?
Bruk fingen, da blir det ingentingen.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Det er ytterst få 16 åringer som er klare for å bli forelder. Ikke nøl på å spørre om hjelp fra dine foreldre, de har tross alt erfaring.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Bruk fingen, da blir det ingentingen.
Vis hele sitatet...
Blir ikke det samme for gutten
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:05.
For sent til å ta abort?
Sitat av Bark Vis innlegg
For sent til å ta abort?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si noe sånt?
Denne gutten har da alle forutsetninger til å kunne oppfostre et barn.
Selvfølgelig blir det et slit, men så lenge man da har en forelder som kan stille opp, så vil man få hjelp og mulighet til avlastning.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Fyren er 16 år, og skal oppleve det største han noen gang kommer til å oppleve. Han er nervøs, og lurer på om noen sitter i samme båt. Altså, det han er ute etter en litt støtte, råd og tips.

Tviler att han trenger å å høre att han er fucked, og att hann skulle brukt prevansjon.


til tråstarter:
Du er veldig ung, og livet ditt kommer til snudd helt på hode.
Har helv ei lita datter, og det er det størse som har skjedd meg, helt fantastisk.
Nå er jeg over 10 år eldre en deg.. Men du skal se att dette går bra!
Sitat av Lunatique Vis innlegg
Hvordan kan du si noe sånt?
Denne gutten har da alle forutsetninger til å kunne oppfostre et barn.
Selvfølgelig blir det et slit, men så lenge man da har en forelder som kan stille opp, så vil man få hjelp og mulighet til avlastning.
Vis hele sitatet...
Det er da virkelig ikke en helt idiotisk ide!?!

Selvom det er 100% opp til moren.

Lykke til ts!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det er da virkelig ikke en helt idiotisk ide!?!

Selvom det er 100% opp til moren.

Lykke til ts!
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke en 100% idiotisk ide. Men man må se ann situasjonen rundt.
Er man unge begge 2, ikke har noen god kontakt med familie som kan hjelpe til, så er selvfølgelig abort et alternativ.
Man må alltid tenke på det beste for barnet.
Men jeg regner med at abort er for sent uansett siden ts skriver om barnet som "han"

Jeg ønsker bare trådstarter lykke til jeg! Man kan se fram til en koslig, men også slitsom tid
Først og fremst: gratulerer!
Fikk ei lita jente for 2 1/2 uke siden selv, men er noe eldre enn deg: 22år.
Hvis du bruker sunn fornuft og har en støttende familie går det nok bra:-)
Les litt bøker, se om du kan henge litt på forumer som omhandler barn og foreldre, og ikke minst: spør de som allerede har vært der (dine foreldre osv).

Med struktur, vilje og hjelp fra andre så går nok dette bra. Det er ingenting å bekymre seg for så lenge du klarer å kombinere farsrollen med skole, jobb og fritid.

Ditt syn vil nok også se ned "riktig vei" idet du står med barnet i armene på sykehuset for første gang, og din fremtid vil formes etter dette. Det skal ikke mere til å bli voksen, og det er ingenting (selv om det blir nevnt i tråden) som tilsier at du som 16 åring ikke skal klare dette.

Gratulerer, og lykke til
Gratulerer antar jeg? Hvordan skal du forsørge ungen?
Når barn får barn burde du sjekke ut , husker det gikk på tv norge ellerno
En jeg kjenner fikk en gutt for nesten et år siden. I begynnelsen gikk det kjempe fint, besteforeldrene passet barnet når foreldrene gikk på skolen. Moren sliter veldig på skolen pga babyen og faren drikker hele tiden.. De angrer litt på at de ikke tok den andre valget.
Får ønske deg lykke til og får håpe at det går bedre med dere to
Jeg kondolerer virkelig, du har nettopp spylt de beste årene i livet ditt rett i dass.

Beklager at jeg er kvass, men barn som skal oppfostre barn, er noe jeg virkelig stiller meg hardt imot.

Man må tenke litt lenger fremover enn sin egen nesetipp, men det er desverre en egenskap som kommer med årene.
ta og legg ut en post på dette forumet http://forum.kvinneguiden.no/ der vil du nok får ett bedre svar

grattis med at du skal bli pappa foresten
Et bevis på at det ikke blir noe lett å få en liten en i huset når man er et barn selv
Sitat av arisnaub Vis innlegg
Jeg kondolerer virkelig, du har nettopp spylt de beste årene i livet ditt rett i dass.

Beklager at jeg er kvass, men barn som skal oppfostre barn, er noe jeg virkelig stiller meg hardt imot.

Man må tenke litt lenger fremover enn sin egen nesetipp, men det er desverre en egenskap som kommer med årene.
Vis hele sitatet...
finnes mange eksempler på foreldre som får unger I 15-16 års alderen hvor alt går bra. Du må selvfølgelig offre en del fritid på ungen, men om du har familie.som hjelper til skaldu klare å fullføre samtidig som du har en unge.

Jeg har selv foreldre som var I den alderen når de fikk meg,.og jeg har hatt en veldig grei oppvekst ut I fra det jeg husker selv.
Det går jo som oftest helt fint også Men det som er synd er at foreldrene blir fratatt ungdommen og ofte fremtiden sin for å oppdra ungen. Det er jo ganske bra at de ikke har tatt abort alternativet
Trist å se all skiten du får i din favør herifra.

Har selv kjent en kar som ble far i alder av 17, han var en god dranker, men kuttet ned grovt på alkoholen da barnet kom til alles store overraskelse.
Jeg personlig trodde han kom til å bli fratatt barnet, fordi han var en ''Shitkid'' før det kom.
Men på ei uke vart han en helt annen gutt, han gikk automatisk over til å bli rolig og omtenksom.

Tror det samme kommer til å sje til deg, bare vær godt forberedt på at dette kommer til å sette livet ditt i en HELT annen posisjon og at du faktisk skaper et liv

Ha god dialog med dine foreldre/foresatte, samt jentas.

Beste tipset jeg kan gi deg (er selv 16 år)
Er å ikke tenk på det som en utfordring, men som en prosess i livet.

Lykke til kamerat!
Sist endret av ZELDUR; 17. april 2011 kl. 16:40.
Ungdomsrølp er oppskrytt. Lykke til
# Abort the mission!



Neida,
Lykke til som forelder forresten. : )
Cookie Monstah ^_^
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Sist endret av lordstian; 17. april 2011 kl. 17:00.
For all del så ikke la dama di i stikken! Det er det mest egoistiske du kan gjøre i din situasjon. Jeg vet at dere er forlovet, men dere (eller du) er også bare 16.

Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...
Det er vel det minste han har å bekymre seg for.
Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...

Utenfor østlandet er ikke det å være russ høydepunktet som alle ser frem til, tro det eller ei ;P
Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke ord.. Du tenker på at russetiden hans blir ødelagt for gutten siden han blir far?


Såklart, 16 år og far er aldri noe jeg selv kunne tenkt meg.
Men det er fordi jeg vet at jeg er uansvarlig nok til å ikke kunne ta meg av et barn hver dag i den alderen.
Men det kommer vel helt an på person til person.

Er vel skremmende, men det kommer sikkert til å bra.
Som alle vet tilpasser man seg enhver situasjon, og vist du klarer og ikke få panikk å hele tiden tenke på at dette er feil bare fordi du er 16 år, så skal det gå bra.


Vist du og din forlovede klarer dette kan jeg i det minste love deg at dere blir mye nermere hverandre, og mye mer sammenspleiset enn dere noen gang hadde trodd.


Lykke til kjakan!
Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...
Det der må være det dårligste eksempelet jeg noengang har lest. Hvor gammel er du? 10 år?
Sitat av Srbija Vis innlegg
Når barn får barn burde du sjekke ut , husker det gikk på tv norge ellerno
Vis hele sitatet...
Er et program på MTV som heter 16 and pregnant.
Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...
Man må ikke være russ.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Utenfor østlandet er ikke det å være russ høydepunktet som alle ser frem til, tro det eller ei ;P
Vis hele sitatet...
JEg bor på Øst-Landet, men jeg ser frem til jeg blir ferdig utdannet og får en jobb. Og kan flytte til utlandet og tjene penger som F***.
Ønsker deg lykke til!
Hvordan skal du forsørge barnet? Går du på skole?
Sitat av Landsbyidioten Vis innlegg
Det der må være det dårligste eksempelet jeg noengang har lest. Hvor gammel er du? 10 år?
Vis hele sitatet...
What he said.

Man må ikke være russ for å kunne ha det gøy.
Og jeg kan love deg at når han og forloveden er blitt komfortabel med å være foreldre, så er deres kvalitets tid med barnet 10 ganger så mer oppløftende enn fylla med kompisene.
Og han finner alltids en avlasting i en dag eller to vist han finner det for godt å ha guttekveld på byen.


Og uansett.. utrolig hvor tørst man blir av å drikke så satans mye!
Sist endret av Ondskap; 17. april 2011 kl. 17:18.
Sitat av Lujei Vis innlegg
Det er jo ganske bra at de ikke har tatt abort alternativet
Vis hele sitatet...
Han er 16 år. Begrunn dette??
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvem sier att han ikke kan bli russ?
Han bør jo skaffe seg utdanning da!!
Men man bør jo ikke rave rundt i fylla hele russetida!

Ta deg en fest en gang i blant, det har du god av. Men hold deg hjemme nå mens dama er gravid, ho trenger deg!
Gratulerer! Jeg ser ikke noen stopper for at du skal bli en like god forelder som omtrent alle andre av oss her. Vis deg dedikert, sett barnet foran ALT, og ikke minst støtt din forlovede så skal dette gå veldig bra. Du trenger ikke noe lykke til her, alt går nok bra
Kan ikke si jeg misunner deg akkurat, men hvis du viser deg som en god pappa så er det noe det står det respekt av Lykke til
Sitat av lordstian Vis innlegg
no offence, men er jo litt dumt... du er 16, ikke russ enda engang, hvor mye skal du gjøre når du blir russ da? gå ut med venner og ta en vann? x)

Men gratis uansett og lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke barn selv, men min søster har, og de fikk barnet mens typen var russ. Og det var ikke noe problem, han dro gjerne ut og tok seg en del pils og drakk, og det gikk bare bra, selvom han tok det litt roligere enn de andre, men han var ikke akkurat noen festbrems. Så ikke noe problem vil jeg tro!

Til trådstarter, gratulerer og lykke til!
Sitat av Bark Vis innlegg
For sent til å ta abort?
Vis hele sitatet...
Dette er det beste alternativet! eller bortadoptering, en 16 åring er rett og slett for ung! nettop fordi mye av ansvaret for barnet kommer til og presset på mange andre! jeg sier ikke dette for og være ondskapsfull, men mennesker burde vente med barn til de er etablerte!
Dama til min kompisen er gravid med han, og ho går i 10 klasse der dem er 5 stk som er gravid.
Venninne min er 17 år og er gravid med en 20 åring.
Den andre venninne min er 16 år og gravid med en 18-20 åring.
Kompisen min planlegg unge med dama sin, hva faen skjer sier jeg...

Min erfaring blir at jeg blir aleine i denne verden, vennene har ikke tid til og drikke, røyke, kjøre ulovlig og bare leve livet, men gratulere så mye for og bli Pappa, unge er nok det beste og mest fantastiske en person kan oppleve i livet sitt, men husk nu hva du også gjør med livet, du får ikke tid til og feste, gjøre faenskap med dine venner de første årene!

Du har ikke noe og være redd for, det er så mange i denne verden som er gravid i 14 - 18 års alderen, og de fleste som klare seg gjennom det har en mor og far som stiller opp for dem
Sitat av Shellshock Vis innlegg
Dette er det beste alternativet! eller bortadoptering, en 16 åring er rett og slett for ung! nettop fordi mye av ansvaret for barnet kommer til og presset på mange andre! jeg sier ikke dette for og være ondskapsfull, men mennesker burde vente med barn til de er etablerte!
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner opptil flere utrolig koslige og herlige mennesker som har en fantastisk oppdragelse, men foreldra kun er 16 år eldre enn dem.

Du må ikke legge alle i en sekk. Er faktisk 16åringer som klarer å være voksne nok i huet til å ha litt ansvar.
Trådstarter
4 15
Tusen takk får alle råd !

Damen er 21, og vi har vært sammen i et år ca. hun er 2 måneder på vei.
Jeg er bombe sikker på at hun er den rette, og jeg håper hun føler det samme !

Til dere som sier at jeg har ødelagt livet mitt :

Det har jeg slettes ikke !
Det går alltids an å feste i helgene selv om du har barn,
og meningen med livet er vell å lage nye liv ? så de også igjen kan lage nye liv ? ; )

Jeg satser på det beste!!
Mamma fikk storesøsteren min når hun var 16, og hun klarte seg helt fint!

Husk å støtte dama di! Hjelp til med å skifte bleier, mate h*n om natta, og ikke la dama di gjøre alt.
Sitat av kalle33 Vis innlegg
Tusen takk får alle råd !

Damen er 21, og vi har vært sammen i et år ca. hun er 2 måneder på vei.
Jeg er bombe sikker på at hun er den rette, og jeg håper hun føler det samme !

Til dere som sier at jeg har ødelagt livet mitt :

Det har jeg slettes ikke !
Det går alltids an å feste i helgene selv om du har barn,
og meningen med livet er vell å lage nye liv ? så de også igjen kan lage nye liv ? ; )

Jeg satser på det beste!!
Vis hele sitatet...
Du kommer nok til å få det heftig kult etterhvert også!
Selv så skulle jeg ønske min far var mye yngre da han er ALTFOR voksen og eier ikke humor. Når du har en ung far så blir åra så mye kulere fordi dere kan hele tia tulle, erte mor og finne på noe annet sprell.


Men er du si 45år eldre enn sønnen din så innen sønnen din er blitt 16-18 år så er du blitt for gretten til å chille med sønnen, hvis du skjønner. Alle vil ha en fresh far!

Og nei du har ikke ødlagt livet ditt.
Sist endret av Ruudi; 17. april 2011 kl. 17:50.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jeg kjenner opptil flere utrolig koslige og herlige mennesker som har en fantastisk oppdragelse, men foreldra kun er 16 år eldre enn dem.

Du må ikke legge alle i en sekk. Er faktisk 16åringer som klarer å være voksne nok i huet til å ha litt ansvar.
Vis hele sitatet...
ja finnes sikkert 16 åringer som klarer det med barneoppdragelse! men det og ha barn koster tid&penger! og det kan bli vanskelig og oppdrive kombinert med foreldrenes utdannelse!
Barn som får barn... *facepalm* Hvordan kan man som umyndig ha ansvar for barn, men kan ikke kjøre bil?
De kan ikke skrive kontrakt på en leilighet engang. Kjøre bil eller tilogmed bestemme hva du vil drikke får du heller ikke lov til. Du får ikke engang lov og stemme! Jeg tror det er grunn til dette med alder... Skulle vært aldersgrenser på unger også....
Sitat av mp34567 Vis innlegg
De kan ikke skrive kontrakt på en leilighet engang. Kjøre bil eller tilogmed bestemme hva du vil drikke får du heller ikke lov til. Du får ikke engang lov og stemme! Jeg tror det er grunn til dette med alder... Skulle vært aldersgrenser på unger også....
Vis hele sitatet...
WTF? e du heilt god elle?

vist du skal ha barn så kan du velge det selv, selv om du er gravid så kandu fjerne barnet.

det er ein aldersgrese på og ha sex, sjå hvor mange som bryr seg om den reglen, eg trur det ikkje hadde hjelpt noko
Hadde jeg vert i TS sin posisjon hadde jeg nok fosøkt å presse dama til abort eller latt hun være alenemor, men det positive her er at TS er det motsatte av meg og er i stand/villig til å ta vare på barnet(Tolket utifra at han var forlovet).

Så lykke til, til dere begge!
For en gjeng med merkelige svar du får her. Jeg kjenner 16-åringer jeg heller ser som foreldre enn en del av de 24 åringene jeg vet om. Lykke til!