Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 12637
Hei. Det jeg egentlig lurer på er om alt blir som før. Altså tankegangen, hukomelsen, vil liksom personligheten jeg hadde før vil den komme tilbake, eller vil den alltid være sånn. Altså når jeg slutter liksom og hvor langt tid vil det ca ta?
Hvor lenge har du røyka og når røyka du sist?

Uansett, ja, alt vil gå tilbake til normalt. I verste fall vil det ta noen uker. I beste fall noen dager.
Sist endret av sofa; 20. januar 2011 kl. 01:24.
Trådstarter
Jeg har røyke i kanskje 6-8 mnd som regel hver dag. for å si det sånn så husker jeg ikke når jeg røyka sist hukommelsen min er såpass ødelagt
NFFs husbedreviter
Ja!

Jeg har røyket mye(!) de siste 5 årene, men har nå sluttet.
Er nå ca 4 måneder sider og jeg merker at mye har forandret seg..
Korttidshukommelsen har blitt bedre og jeg føler meg mer som megselv enn jeg har gjort på maaange år.

Men, iom at livsstilen er som den er, så merker jeg at jeg har gode steg igjen å ta, før f.eks hukommelsen min blir som før.
Jeg har ihvertfall ikke bedrevet så mye "hukommelsestrening" de siste årene, og konsentrasjonen min er nok heller ikke slik den var, har jo ikke vært så bevisst på å konsentrere meg de siste årene, ble vel mest til at jeg konsentrerte meg ubevisst - også kalt gnoming:P

Men om du tar valget å slutte, så har du mye i vente, bare husk at man må være litt tålmodig - jeg begynte vel å merke forandringer 2-4 uker etter slutt og etter det har det gradvis blitt enda bedre.

Hadii: 6-8 måneder er ikke mye, så du trenger ikke å bekymre deg
Sist endret av Dsverre; 20. januar 2011 kl. 01:35.
Trådstarter
Det er fint å høre for jeg føler det har ødelagt meg helt egentlig. Konsentrasjonen min er aldri der og samme med hukomelsen
Hukommelsen vil komme tilbake, personligheten din kan vi ikke si noe om. Du er vel, som alle oss andre, en prosess i utvikling. Om du etter 6-8 mnd. med røyking skulle gå tilbake til å bli akkurat den samme som du var før, så ville jeg synes det var underlig. Å forandre seg er liksom en del av livet.
Sitat av Dsverre Vis innlegg
Hadii: 6-8 måneder er ikke mye, så du trenger ikke å bekymre deg
Vis hele sitatet...
Alt er relativt.
Røyke hasj hver dag i 6-8 mnd, er alt for mye.

Ikke bare har det de negative virkningene dere beskriver, men det ødelegger også veldig mye av det jeg mener er ålreit med en hasjrus.

Og det er heller ikke mulig og komme med noe fasitsvar til trådstarter, hvordan hjernen din reagerer på såpass hyppig røyking er det ingen som vet.
Det er naturligvis best å slutte/kutte ned, og heller forsøke å ha et sunt sporadisk forhold en blås.
Sist endret av RonaTa; 20. januar 2011 kl. 01:44.
Trådstarter
Ja men jeg føler ikke at hasj har forandra meg på en bra måte
NFFs husbedreviter
Slik jeg har forstått det, så er det et rimelig etablert faktum at hukommelse og konsentrasjon blir som før en god stund etter røykeslutt og selvfølgelig etter litt trening.
Jeg kan f.eks bruke meg selv som eksempel, jeg røyket hver dag i 5 år, og merker nå etter 4 måneders slutt at ting er blitt mye bedre, men som sagt, trenger mer tid og trening for å komme tilbake til min høydare..

Man har selvfølgelig dette med latente mentale problemer som kan bli trigget av ufornuftig bruk, men det var jo ikke det som var saken her.
Perioden jeg slutta helt vil jeg nesten tørre å påstå at jeg følte meg bedre enn før. Pleide å være full i (sosial) angst og utrolig deprimert. Dette igjen gjorde at jeg isolerte meg nesten hele tiden. Til og med det å være med venner kunne være en stor utfordring.

Når jeg kuttet ut derrimot var jeg full i energi, selvtilitten var som aldri før, negative tanker var det langt ifra like mange av, og når fokuset først var på det negative var det mye lettere å bare gi faen og tenke videre på noe annet. Føltes nesten som om jeg var speedet bortsett fra at jeg spisste/spiser som grisen, fikk sove når det trengs og at jeg ikke sporet av til et annet emne like lett når jeg snakket/var i diverse samtaler.

(Vet ikke helt hvorfor jeg skriver i fortid når dette nesten stemmer med nåtiden. Jeg røyker riktignok litt idag, men det blir med litt.)

Det værste du kan gjøre om du er utilfreds med hvordan cannabis (miss)bruken din har påvirket din hverdag, er det værste du kan gjøre å røyke mer enn du gjør nå. Selvom det gjerne gir dagen en mening (der og da riktignok) forverrer det kun situasjonen. Det du heller kan gjøre er å ta deg en god pause og eventuelt ta deg en blås igjen når du føler ting er bedre. Og er du instillt nok lærer du deg å ha et mer avslappet forhold til cannabis og røyker gjerne bare en sjelden gang iblandt, som du sikkert vet gir en myye bedre rus.
Lillebror brukte vel 7-8 måneder på å få et tilnærmet normalt følelsliv og hjerne som fungerte (han hadde noen sprekker dog). Merker ikke noe forskjell på han nå og hvordan han før han fucka opp.
Trådstarter
Ok det var faktisk akkuratt de svarene jeg var ute etter. Tusen takk
Sitat av Hadii Vis innlegg
Ja men jeg føler ikke at hasj har forandra meg på en bra måte
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke noe kult når virkeligheten kommer og biter deg i ræva. Dette er imidlertid et overkommelig problem. Se fremover og ta lærdom av det siste halvårets begivenheter, så skal du se at ingen erfaringer er utelukkende negative.
De tar opp til 3 måner, Med svetting ,Uro korpen, Søvnløs, Men bare tanken på å slutte er utrolig fin!! så lykke til !!

Spis masse vitaminer og sunn kost,De gjør deg fin å oppe gående blant,stå på .Skule ønske de var flere her på berge som hadde same tanke gang!
Sitat av qtippz Vis innlegg
De tar opp til 3 måner, Med svetting ,Uro korpen, Søvnløs, Men bare tanken på å slutte er utrolig fin!! så lykke til !!

Spis masse vitaminer og sunn kost,De gjør deg fin å oppe gående blant,stå på .Skule ønske de var flere her på berge som hadde same tanke gang!
Vis hele sitatet...
Det er veldig inviduelt hvor lang tid det tar før abstinensene er borte, men 3 månder var å ta litt hardt i. Personlig er jeg kvitt (mesteparten hvertfall) iløpet av et par uker.

Vitaminer vil jeg støtte fullt ut, da det er godt for deg enten om du har ruset deg eller ikke (Er du som meg og får "anti-munch" av hasj er det igjen ennå sunnere"

Et råd til deg når du først har gitt deg og allerede begynt å føle deg bedre men har lyst å røyke, må du tenke at holder du deg litt lengre vil du bli ennå bedre. Og når du har lyst igjen tenker du det samme. Etterhvert vil lysten forsvinne og fokuset er plassert på helt andre ting (hjelper hvertfall ikke å sitte deg fast i "hasj tankene")
"Det er ikke noe å frykte annet enn frykten selv." Tror du med hele ditt vesen at du har forandra deg, så blir det også resultatet. Tror du derimot, som folk her sier, at ting faller på plass igjen, så er det bare å være tålmodig og dedikert. Med tida vibrerer du tilbake til stedet du likte å være i. Anbefaler deg å plukke opp rutinene du hadde før og holde på de gode minnene fra de siste 6-8 månedene. Og ikke fornekte at det må jobbes litt for å holde seg skarp.
Sitat av Hadii Vis innlegg
Jeg har røyke i kanskje 6-8 mnd som regel hver dag. for å si det sånn så husker jeg ikke når jeg røyka sist hukommelsen min er såpass ødelagt
Vis hele sitatet...
er dette noe du er happy med? Er det ikke ødeleggende for dagliglivet? (sorry at jeg spør)
Jeg er i samma situasjon som deg, bare at jeg har røyket lengere, men har hatt pauser, siste røykeopphold var 7-8 måneder(så og si dagligrøyking, noen dager mange gram, noen få dager kun ett trekk osv).

Det har snart gått 2 måneder siden jeg røyket sist. Abstinensene varte i ca 2 uker, jeg drakk meg mye full denne tiden, ja jeg vet, kjempe smart. Kortidshukommelsen er veldig mye bedre nå faktisk, men hukommelsen fra tider jeg brukte mye rus, er veldig dårlig til tider. Konsentrasjonen er blitt bedre, men den plager meg fortsatt også innimellom.

Det som er værst er at jeg føler belønningssentret mitt i hjernen har fått seg en real omgang de siste 3-4 åra av og på cannabisen. Det skal veldig mye til før jeg føler meg kjempe glad, jeg snakker helst "sex eller vanvittig morsom fyll". Depressjon er det jeg sliter med mest etter avholds fra cannabis.

Nok om meg. 6-7 måneder er mye, jeg har hatt 2 røyke opphold omtrent med samme tidsaspekt og det er ikke lett å omstille huet fra cannabiståken. Hukommelsen din og konsentrasjonen vil bli bedre uansett, men du må spise sunt, ikke spis dritt. Det kan ta alt fra 2 måneder til 5 måneder, kanskje lengere, men jeg tror ikke det.

Du vil dog føle deg som ett nytt menneske, kanskje litt fælt i begynnelsen, men etterhvert som tiden går, blir det som å få ett nytt liv!
Jeg slutta å røyke hasj for 6-7 måneder siden. Det er det beste valget jeg har gjort i livet mitt. Livet går ikke fremover når man røyker.

Edit: Når det er sagt sier jeg ikke nei til en joint i ny og ne. Moderasjon er nøkkelen.

Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
er dette noe du er happy med? Er det ikke ødeleggende for dagliglivet? (sorry at jeg spør)
Vis hele sitatet...
Det er derfor han slutter. Leste du noe som helst?
Sist endret av Stratops; 20. januar 2011 kl. 19:33.
Ja, men utseendet all hasjrøykingen har bidratt med vil ikke forsvinne.
Sitat av Hadii Vis innlegg
Hei. Det jeg egentlig lurer på er om alt blir som før. Altså tankegangen, hukomelsen, vil liksom personligheten jeg hadde før vil den komme tilbake, eller vil den alltid være sånn. Altså når jeg slutter liksom og hvor langt tid vil det ca ta?
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke mistet personligheten din ? =)

Jeg vil tippe att du er deppa fordi du har røkt for mye (noen blir deppet da).
Inkludert meg, derfor har jeg gått fra hver dag til når jeg vil =) Ca 2ganger i uken No Problem...

Hvis du har røkt fra morran til kveld hver dag i lengre tid, 2-3 dager så er du nogenlude "klar" igjen...

Et Tips : Ikke slutt å røyk, bare ikke røyk så ofte...
Verste problemet mitt var søvn. Kunne lett ligge å vri meg i senga i 2 - 4 timer før jeg sovnet, dersom jeg ikke hadde røykt. Røykte omtrent hver dag (med noen mindre pauser) gjennom halvannet år. Søvnproblemene forsvant dog etter 2 - 3 dager, og etter en uke føler jeg meg mer oppegående enn før, for ikke å nevne at den negative tankegangen jeg hadde har forsvunnet helt.

For å beskrive følelsen best mulig, vil jeg si at jeg føler meg mer levende enn før, og jeg har bare holdt meg en uke .
jeg har røykt daglig i nesten 10 år og sluttet for ca 3mnd siden. På slutten lå forbruket på rundt 2 plater i mnd,

Tok vel 1mnd før alle abstinensene var borte. Og det er deilig!
Det å kunne legge seg for å sove uten å måtte mekke og røyke.
For ikke å snakke om å slippe piperensing og gurglevann

Alt er så mye bedre uten hasjen.

Utenom musikk :/
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Mith, jeg var periodevis den typen røyker før jeg tok meg en røykepause på ubestemt tid.
Men jeg jobbet 12 timer om dagen istedenfor 8-16 da.
Sist endret av Knask; 21. januar 2011 kl. 12:58.
jeg jobber 8-4 (hver dag)
Trening 4-5 (hver dag)
Skole 5-8 (2 ganger i uka)

Røyker litt (3-4 ganger i uka)
Klarer meg helt fint jeg

Eneste: Du trenger såå mye mer søvn om du røyker! Hvis jeg ikke røyker, føler jeg meg mye mer opplagt dagen etter.. Deilig å slappe av etter en stress dag på jobb og trening, for så å ta seg en liten joint! hehe

Blir en del i helgene også sammen med drikking =)

Topic: Jeg tenkte akuratt som TS, men merker at etter en pause kommer du tilbake å føler deg "normal" igjen
Slutt et par uker og se?
Sist endret av Jazzy Fizzle; 21. januar 2011 kl. 13:03.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Jeg faller vel i den kategorien, og er nå på rene dag nr 6 etter ca 1,5 år med daglig røyking (med unntak av noen ferier uten røyking). Kan ikke si jeg har slitt noe særlig enda. Første natten slet jeg med å sovne, men dag nr 2 var ikke noe problem. Jeg våknet likevel veldig svett helt frem til dag 4.

Utover det har jeg ikke opplevd noen særlig følelse av "avhengighet" for å være ærlig. Det er liksom ikke verre enn å slutte å gjøre det.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Akkurat slik jeg var, bare at jeg som regel jobbet kveld, røykte når jeg kom hjem og satt oppe hele natten.
Sitat av Affo Vis innlegg
Ja, men utseendet all hasjrøykingen har bidratt med vil ikke forsvinne.
Vis hele sitatet...
Hvilket utseende? Dreads, kjortel, røde øyne og møkkabart?
Trådstarter
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
er dette noe du er happy med? Er det ikke ødeleggende for dagliglivet? (sorry at jeg spør)
Vis hele sitatet...
Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med hvordan livet mitt var de måndene.. Å i etter tid kan jeg si at jeg angrer, men i starten føltes det så uskyldig ut. Jeg var trangsynt og kunne ikke forstå konsikvensene av det jeg gjorde i ettertid...
Er det slik at det naturlige dopamin-nivået ligger lavt etter årevis-bruk av marijuana?
Jeg har enten lest det, eller ressonert meg fram til det, men det ligger i bakhuet mitt:
Cannabis aktiverer dopamin-nevronene, og belønner deg med en liten dose. Etter langvarig bruk blir sentralnervesystemet ikke avhengig, men vandt til dette, og demper den naturlige produksjonen av dopamin i hjernen. Når du slutter så er naturligvis nivåene på dopamin lave, og dermed kan man bli depressive.

Tar jeg feil?
Sist endret av daaa; 21. januar 2011 kl. 17:29.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av Affo Vis innlegg
Ja, men utseendet all hasjrøykingen har bidratt med vil ikke forsvinne.
Vis hele sitatet...
Haha, du er morsom da :P
har røyka fast nå i 3-4 år ca, røyker vel mellem 4-8 g om dagen . er vel konstant stein hele dagen :P men vis jeg tar pause noen dager blir jeg som før igjenn

Sitat av daaa Vis innlegg
Er det slik at det naturlige dopamin-nivået ligger lavt etter årevis-bruk av marijuana?
Jeg har enten lest det, eller ressonert meg fram til det, men det ligger i bakhuet mitt:
Cannabis aktiverer dopamin-nevronene, og belønner deg med en liten dose. Etter langvarig bruk blir sentralnervesystemet ikke avhengig, men vandt til dette, og demper den naturlige produksjonen av dopamin i hjernen. Når du slutter så er naturligvis nivåene på dopamin lave, og dermed kan man bli depressive.

Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Dersom dere tar rusmidler, frisettes enda mer dopamin. Rusmidler har derfor en større effekt på unge enn på eldre. Unge har dermed en større sårbarhet, som det er viktig å være klar over. men personlig trur jeg dette kun gjelder enkelte og om hasj i det heletatt senker dopaminnivået,kanskje det bare er middlertidig,eller for altig, noen som har noen fakta? fant ikkenoe :/
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Jeg var sånn, jobbet 5 dager i uken i butikk, ofte kveldsvakter. Ingenting var som å komme hjem fra jobb klokken halv elleve om kvelden, rulle seg en passe feit en, og røyke den ut vinduet med noe nice musikk på ørene.
Kjedelige arbeidsdagen er gelemt med en gang, og man har det max chill med tv-serier eller noe i den duren før man sovner. Selv om det er litt hardt hvis man skal tidlig opp dagen etterpå er det lett verdt det. Pluss at dagen etterpå nyter man godt av bakseivheten, som betyr autopilot. De første timene av dagen forsvinner fort som bare det, og plutselig er arbeidsdagen snart ferdig.
For meg er ganja den ultimate følgesvenn hvis man har en slapp jobb, hadde blitt kjedelig uten den ekstra lille godbiten som man alltid har på lur.
Men med en jobb som faktisk krever noe av deg, så er det en dårlig plan, siden man er passe sløv om morgenen.
Tror det har noe med hva man gjør ut av det selv når det kommer til dette med å røyke hver dag. Selvfølgelig føler man ikke at det har vært positivt å sitte stein i den samme soffaen i 6 mnd.. Virker som det kommer som et sjokk på de det gjelder; Oi, blir jeg passiv, lat og opplever lite her i livet om jeg sitter fast i sofaen og ser på serier? ...

Personlig tror jeg man ville opplevet dette anderledes om man feks hadde full jobb, var sosial og utfordret kropp og sinn gjevnlig. Det handler tross alt om å finne balansen mellom ting.

Edit: Mener selvfølgelig ikke at man skal røyke hver eneste dag.
Sist endret av flexx; 21. januar 2011 kl. 19:57.
Sitat av daaa Vis innlegg
Er det slik at det naturlige dopamin-nivået ligger lavt etter årevis-bruk av marijuana?
Jeg har enten lest det, eller ressonert meg fram til det, men det ligger i bakhuet mitt:
Cannabis aktiverer dopamin-nevronene, og belønner deg med en liten dose. Etter langvarig bruk blir sentralnervesystemet ikke avhengig, men vandt til dette, og demper den naturlige produksjonen av dopamin i hjernen. Når du slutter så er naturligvis nivåene på dopamin lave, og dermed kan man bli depressive.

Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Tror det er serotonin som påvirkes mest. Anbefaler på det STERKESTE å anskaffe 5-HTP (E-Bay). Tar en det før en legger seg hver natt forsvinner abstinensene langt fortere, og en blir i langt bedre form etter bare et par dager.

Alle som bruker hasj bør også bruke 5-HTP egentlig. Senker toleranse nivå og fikser apati også.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Tror det er serotonin som påvirkes mest. Anbefaler på det STERKESTE å anskaffe 5-HTP (E-Bay). Tar en det før en legger seg hver natt forsvinner abstinensene langt fortere, og en blir i langt bedre form etter bare et par dager.

Alle som bruker hasj bør også bruke 5-HTP egentlig. Senker toleranse nivå og fikser apati også.
Vis hele sitatet...
Eller bare spise tryptofan-rik mat som myseprotein shake daglig. Tryptofan er en av de essensielle aminosyrene som omdannes til serotonin i kroppen. Sammen med trening så har dette gjort at jeg takler hverdagen uten pot langt bedre og har samtidig mulighet til å røyke noen kvelder i uka uten at det påvirker hverdagen i stor grad.

Trening og protein shake er tingen http://www.quality-nutritional-suppl...serotonin.html
Sist endret av phild88; 23. januar 2011 kl. 00:22.
i mitt tilfelle så gikk det ikke tilbake til det vanlige. Jeg røyka endel i litt over et år, har ikke røyka på 7 måneder nå. føler meg skamloka hver dag, pluss at kortidshukommelsen min er vraka.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber fra 8-4 hver dag som teknisk konsulent. Røyker jointer fra ca 5 og til jeg går å legger meg, type 2-5 jointer om dagen. Det har jeg gjort i 5 år nå, og har ingen problemer med det.

Jeg er imidlertid klar over at ikke alle kan røyke så mye uten at det går utover psyke eller søvn osv. og det er mulig at det på et tidspunkt blir et problem, men sånn som det har vært og er nå ser jeg ingen negative sider ved (mis)bruket mitt.
Sitat av daaa Vis innlegg
Er det slik at det naturlige dopamin-nivået ligger lavt etter årevis-bruk av marijuana?
Jeg har enten lest det, eller ressonert meg fram til det, men det ligger i bakhuet mitt:
Cannabis aktiverer dopamin-nevronene, og belønner deg med en liten dose. Etter langvarig bruk blir sentralnervesystemet ikke avhengig, men vandt til dette, og demper den naturlige produksjonen av dopamin i hjernen. Når du slutter så er naturligvis nivåene på dopamin lave, og dermed kan man bli depressive.

Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Det er uttallige forsøk og tester som har vært utført.
Ingen har noensinne påvist senskader av cannabis ift hverken serotonin, dopamin, eller andre fysisk påvisbare skader.

Bortsett fra som alle vet, at det kan utløse latente psykiske problemer som schizofreni og psykoser. Det som går igjen er generell sløvhet og apati, men ikke permanent.

Selvfølgelig stor forskjell på å snakke med en sosiolog eller barnevernskonsulent, hos put eller dps f.eks, og å snakke med en klinisk medisiner.
Psykologer og psykiatere lever jo av å problematisere ting. Alt som er av leger og medisinere påpeker at alkohol er mye verre ift både avhengighet og skadevirkninger.

Men fysiske, nevrologiske skader har aldri blitt påvist ved cannabisbruk. Det har det derimot ved langtidsbruk av heroin. Hos noen blir produksjonen av endorfin permanent skadet - redusert.

En annen ting er at thc og annet sitter lenge i fettvevet i kroppen. Det tar sin tid å få alt ut. I fengslene har man 45 dager på seg til å pisse rent for cannabis. De folkene der er ikke rause og kuule, så når det er såpass lang tid, er det fordi det er påvist og bevist.

En gammel tommelfingerregel innen rusomsorgen er at hodet og kropp er i balanse etter seks måneder. Det er nesten utelukkende benzodiasepiner som kødder med psyken lenger enn det.
I gamle dager var det vanlig med stygge og langvarige følger av barbituratmisbruk, men det er jo en saga blott nå.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Tror det er serotonin som påvirkes mest. Anbefaler på det STERKESTE å anskaffe 5-HTP (E-Bay). Tar en det før en legger seg hver natt forsvinner abstinensene langt fortere, og en blir i langt bedre form etter bare et par dager.

Alle som bruker hasj bør også bruke 5-HTP egentlig. Senker toleranse nivå og fikser apati også.
Vis hele sitatet...
hvorfor skal alle som røyker hasj bruke 5-HTP? det er jo en blanding av antidepressant,appetitt suppressant og søvnmedesin ?
Sitat av motleycrue Vis innlegg
i mitt tilfelle så gikk det ikke tilbake til det vanlige. Jeg røyka endel i litt over et år, har ikke røyka på 7 måneder nå. føler meg skamloka hver dag, pluss at kortidshukommelsen min er vraka.
Vis hele sitatet...

Tren, spis sunt og hold deg aktiv, så tror jeg denne permanente skækkheten du føler du opplever vil forsvinne.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
hvorfor skal alle som røyker hasj bruke 5-HTP? det er jo en blanding av antidepressant,appetitt suppressant og søvnmedesin ?
Vis hele sitatet...
Det var vel en hype som kom av at alle skulle preloade med det på knips, og nå sitter alle å hyller placeboeffekten de får ut av det.

Jeg kan ihvertfall ikke se noen logisk grunn til at 5-htp skulle være noe vidundermiddel imot alle negative sider ved hasjbruk.
Try it out "fetter".Det er ikke placebo.Jeg har heller ingen tro på at det fjerner alle negative sider ved cannbis-bruk,men det hjelper på apatien som mange kan få ved misbruk.Det hjelper også på depresive tanker,noe som er lett og få ved for mye hasj.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Try it out "fetter".Det er ikke placebo.Jeg har heller ingen tro på at det fjerner alle negative sider ved cannbis-bruk,men det hjelper på apatien som mange kan få ved misbruk.Det hjelper også på depresive tanker,noe som er lett og få ved for mye hasj.
Vis hele sitatet...
Slapp av, jeg har spist masse 5htp, men er fortsatt skeptisk til dets påståtte mirakuløse effekt. Med mindre jeg får sammenhengen forklart på en logisk måte kommer jeg nok til å forbli skeptisk.

Til pre- og postloading ved bruk av MDMA har jeg følt at det har hatt en viss effekt, men ikke så utpreget som mange vil ha det til.

Det er litt farlig å påstå såpass hardnakket at det hjelper mot depresjon og tiltaksløshet, i og med at mange da kan ta det som god fisk at de kan røyke så mye de bare gidder sålenge de stapper i seg 5htp.
Sist endret av fetter; 25. januar 2011 kl. 14:05.
Sitat av motleycrue Vis innlegg
i mitt tilfelle så gikk det ikke tilbake til det vanlige. Jeg røyka endel i litt over et år, har ikke røyka på 7 måneder nå. føler meg skamloka hver dag, pluss at kortidshukommelsen min er vraka.
Vis hele sitatet...
Depersonalisering/Derealisering ? Det vil bli bedre jo mindre du fokuserer på det
Sitat av nemo90 Vis innlegg
hvorfor skal alle som røyker hasj bruke 5-HTP? det er jo en blanding av antidepressant,appetitt suppressant og søvnmedesin ?
Vis hele sitatet...
Sitat av http://www.cognality.com/drug-news/dosage-alters-marijuanas-effect-on-depression.html
At low doses [marijuana] increases serotonin, but at higher doses the effect is devastating, completely reversed
Vis hele sitatet...
Det er mye vanskeligere å røyke til det punktet hvor det er "for mye". I tillegg til det har mange, meg inkludert, erfart at man får mer ut av røykinga når man tar 5-HTP. Drittbillig er det også.

Og det hjelper med å sovne.
Sist endret av Stratops; 25. januar 2011 kl. 18:31.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Vi finnes! Det er trist at veldig mange tror vi som røyker sitter og dunker hodet i veggen til bob marley hele dagen.

Jeg har i dag over 30 ansatte og har hatt samme stilling i over 2 år. Under denne tiden har jeg røyket daglig i tidsrommet 21:00-02:00. (Har også røyket jevnlig de siste 7-8 årene)

Har aldri hatt problemer med å stå opp tidlig og er relativt opplagt hver eneste morgen (kanskje litt ekstra seig i øynene). Jeg har aldri levert egenmelding/sykemelding. Dvs at jeg sitter med 100% oppmøte på jobb over de to årene jeg har jobbet her.

Røykingen har aldri hatt noen negativ effekt på mitt arbeid. Men så har jeg også vært flink til å stort sett holde meg til å røyke på kveldstid, etter endt arbeidsdag.

Hvordan dette har gått ut over min egen psyke og generelle dagsform kan forklares rimelig enkelt: Litt lat om kveldene, litt for mye munching av diverse usunne matretter og kanskje en overdose playstation og xbox sammen med gode venner.

Har selvfølgelig også hatt en del paranoide tanker i ruset tilstand, men disse ble ledd bort neste morgen og oppsto ene og alene fordi jeg brukte et forbudt stoff som jeg kunne blitt straffet for av lovens lange arm.

Har nå måtte slutte av familiære årsaker. Og det er først nå jeg merker hvor godt dette sitter "i" meg.

Den første tiden var et mareritt. Elendig søvn, bevisste bissarre drømmer og ekstreme svettetokter som varte i over 2 mnd. Matlysten var ikke på topp de første ukene, da pot'en har vært min måte å bli sulten på i veldig lang tid.

Men det aller største problemet er savnet etter det å kunne sette seg ned i sofaen, fyre opp en feit en og kvitte meg med alle tanker om arbeid og drit som ellers fyller hverdagen min.

Det er nå 3 mnd siden jeg sluttet og har ikke merket noe til økt konsentrasjonsevne, mindre psykiske lidelser eller noe som helst, (da det ikke har vært noen?) annet enn at abstinensene er så godt som forsvunnet (Men de hadde jeg jo ikke før jeg sluttet).

Sjallabais!
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg savner erfaringer fra folk som røyker daglig, men som samtidig kombinerer det med fast 8-4 jobb. Det vil si de som ikke sliter med abstinenser eller søvn og som heller ikke røyker fra de står opp til de legger seg. Det vil si folk som røyker litt når de kommer hjem, er skakke i noen timer før de legger seg og går på jobb dagen etter. Finnes det ingen av dere her?
Vis hele sitatet...
Sånn holdt jeg påi 2-3 år. Det går helt greit, men hele lønna forsvinner jo på det. Og man blir veldig slapp på jobb, og går bare å gleder seg til å komme hjem. Men det er døds digg når man først kommer seg hjem da. Døds stein hver gang.

Men jeg var veldig nøye med å stoppe å røyke 1-2 timer før jeg lagg meg hvis ikke var det ett helvette å stå opp neste dag.

På jobb merket jeg alltid når klokka nærmet seg 4 for da kom svetten frem

Vil legge til at jeg ble forfremmet til Produksjons leder mens jeg holdt på sånn
Sist endret av Cybergasm; 29. januar 2011 kl. 14:07.
Cannabis er et hallusinogen, vet ikke om jeg snakker fakta, men min mening er at de fleste hallusinogener endrer deg på sett å vis, noen mer enn andre, og hvorvidt endringen er permanent er vel opp til den enkelte.