Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 9044
2 ganger i uken går jeg å tar urinprøver på mitt legesenter. Dette grunnet at jeg var ute for en episode som innebar at politiet ble involvert og dermed er de pliktige å informere barnevernet med tanke på min 3 år gamle sønn. Jeg gikk selvsagt med på at barnevernet skulle teste meg, alt for min sønn. Barnevetnet ble informert av min lege at jeg har en fast medisin som jeg må ta fram til jeg har hatt en stor kneoperasjon, dette er da Paralgin Forte samt mine "vanlige" medisiner som Astmamedisinene Ventoline og Seretide. Utover dette bruker jeg ikke noe annet. Jeg brukte å røyke hasj når jeg hadde barnevakt over helger før, men dette har jeg selvsagt sluttet med. Ikke drikker jeg heller. Uansett så skulle hele saken med barnevernet egentlig avsluttes nå før ferien. Dette fordi jeg har avgitt reine prøver og bevist at jeg er den gode mammaen som min sønn skal ha. Eneste som gjenstod var ett hjemmebesøk. Når dagen for besøket kom fikk jeg tlf om å møte på kontoret i stedet for at saksbehandleren min kom hjem til oss. Jeg møtte opp og da kunne de henvise til siste urinnprøve. Der kunne de se at jeg hadde ett inntak på Heroin. Det var som jeg hadde blitt klappet over kjeften. Saksbehandleren min begynte å snakke om innleggelse på avsusningsklinikk og avlastningshjem til min sønn. Så nå venter jeg på ett møte med min fastlege og barnvenet. Jeg er helt fra meg om dagene siden jeg aldri har hverjen sett eller brukt heroin. Barnevernet må selvsagt handle ut fra det urinprøvene sier, men jeg kan jo ikke innlegges osv for inntak av noe jeg ikke har fått i meg. Så hva har skjedd her? Kan det virkelig være feil fra labratorie, og hvordan kan så dette motbevises?
oida.. har vært borti feil på urinprøver før, men heroin uten og ha brukt det, fra LABRATORIET?
Da har labratoriet vært veldig slurvete og du bør egentlig bare kreve en ny urinprøve for og motbevise at du faktisk ikke har tatt det.. skal ikke være noe problem det..
Ny urinprøve
Ta en hårrot-prøve av deg
Teste ditt DnA iforhold til DnAet på urinprøven heroinen ble påvist i (Om de nå har den enda)
prøver er byttet om?
Paralgin Forte inneholder kodein, det kan derfor være mulig at det har slått ut på testen som heroin. Kodein omdannes i kroppen til morfin og det samme gjør heroin. Har du ikke brukt heroin så er det mest sannsynlig dette som har skjedd. Du må ta en prat med din fastlege å få dette dokumentert ovenfor barneværnet så ordner det seg nokk.
Sist endret av WazzaBazza; 23. juni 2010 kl. 05:16.
dannes større mengder aktive metabolitter, inkl. morfin, selv ved normale doser.
Vis hele sitatet...
Print ut paralgin forte beskrivelsen fra felleskatalogen, finn fram resepten din. Sleng det på bordet, å be idiotene å lære seg jobben sin.
Sist endret av onoffon; 23. juni 2010 kl. 05:28.
Det er paralgin forte som har slått ut, at de sier at det er heroin er helt latterlig, da vanlige urinprøver ikke skiller mellom ulike typer opiater, enten du tar paralgin forte, morfin eller heroin vil en urinprøve vise positivt på opiater/morfin.

Det er kun mulig å sikkert påvise heroin i en urinprøve med en spesiell utvidet prøve som tester for et spesifikt metabolitt som bare heroin brytes ned til som heter 6-MAM (6-Monoacetylmorphine) og dette kan bare påvises vanligvis 6-12 timer eller opptil maks 24 timer etter inntak.

Å fastslå at man har tatt heroin etter en positivt urinprøve på opiater/morfin er veldig drøyt, da det kan være alt fra paralgin forte, dolcontin, cosylan (hostesaft) som er blitt inntatt.

Som andre har nevnt tidligere i tråden, ta med deg kopi av resepten.
Sist endret av dysfunctional; 25. juni 2010 kl. 17:40.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
det må ha hvert valiumfrø
Vis hele sitatet...
Du mener valmuefrø regner jeg med
Sitat av MrBean Vis innlegg
Du mener valmuefrø regner jeg med
Vis hele sitatet...
ja det var det jeg mente, var på iphone-en min da jeg skrev det så autokorrigerings driten "rettet" opp.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Elaine mistet jo nesten jobben pga noen Valmuefrø :P
Kan kun vise til de over her. Grunnen til at jeg la inn ett innlegg var egentlig for å si : Lykke til! Håper det ordner seg for deg
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Kan kun vise til de over her. Grunnen til at jeg la inn ett innlegg var egentlig for å si : Lykke til! Håper det ordner seg for deg
Vis hele sitatet...
Litt sent da. Hun er nok for lengst ferdig med dette her, hadde dog vært morsomt å finne ut hvordan det gikk, selv om vi bare kan anta at de aksepterte forklaringen hennes.
Sitat av andan Vis innlegg
Elaine mistet jo nesten jobben pga noen Valmuefrø :P
Vis hele sitatet...
Ja, testen ble positiv på opium eller noe slikt fordi hun hadde spist muffins med valmuefrø på.. morsom episode.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når de tester for dop, kan de se om testen kommer fra en gutt eller jente? En test som er for rus, altså? En jente som ikke har mensen eller er gravid, altså? SEriøse svar, førerkortlappen min henger i en tynn tråd nå!!!
Sist endret av Drøggs; 8. mars 2011 kl. 06:42.
Beklager, dette har egentlig ingenting med hva du vil ha svar på med tråden din, men jeg klarer ikke la vær å ytre hva jeg mener..

Nå vet ikke jeg hva saken med politiet gjelder men regner med det har noe med cannabis å gjøre og det er opplagt at cannabisbruk er det eneste de har å utsette på deg når det kommer til din evne å ta vare på barnet ditt.

Og jeg må si, det er rett og slett trist at du, som nyter litt cannabis istedenfor alkohol og det faktisk bare når du har barnevakt for barnet skal måtte gå igjennom dette.

Om det er sant som du sier(noe jeg regner med, ikke tro noe annet), så håper jeg du ikke føler noe skyld eller samvittighet for at du skal ha gjort noe galt, det har du faen meg ikke gjort! Det vil enhver oppegående person som har noe som helst viten om cannabis være enig i! (Inkl. deg selv?)

Alt det drite du må igjennom, kun fordi cannabis er ulovlig. Jeg tror ikke det finnes ett eneste tilfelle i hele verden der cannabis har vært årsaken til forsørgersvikt.(Muligens i USA der en og da mener jeg kun 1 sjelløs, lettere tilbakestående person med totalt mangel på selvkontroll bruker opp sosialstønaden på weed istedenfor mat og bytter matkupongene sine i røykeutstyr) Om noe, så blir du jo faen en bedre mor når du bruker cannabis en gang i blant eller bytter det ut med normale, sosialt aksepterte alkoholvaner.

Tenk, om man hadde gått tilbake i tid å tatt alle som hadde politisk makt og politisk innflytelse i USA i begynnelsen av 1900 tallet og framover i noen tiår, byttet de ut med friske mennesker som faktisk ville lage et bra samfunn uten å bygge det på en tåpelig økonomisk plan som går ut på mest mulig vekst på kortest mulig tid, så hadde cannabis mest sannsynlig vært lovlig og alkohol ulovlig. Det hadde blitt enten ett verre eller bedre samfunn.. men jeg tipper det hadde blitt bedre og den generelle befolkningen hadde levd på en helt annen måte med et annet syn og andre verdier når det gjelder livet.


Beklager men ble skrevet påvirket og under provokasjon(?), håper alt er sammenhengendene og lett å forstå. Det er nok noen komma som er feil plassert og jeg vet ikke helt forskjellen på et og ett...

La selvfølgelig ikke merke til at tråden ble startet for over et halvt år siden før etter posting. Då var jo det faktisk ingen vits... brukte faen lang tid på dette her.
Sist endret av Naturgrønn; 8. mars 2011 kl. 09:14.
Noen som vet hvordan dette gikk?
10 rivotriler(clonazepam), hvor lenge etterpå vvil det vises på urinprøve at jeg spiste dem?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Neandertalita Vis innlegg
2 ganger i uken går jeg å tar urinprøver på mitt legesenter. Dette grunnet at jeg var ute for en episode som innebar at politiet ble involvert og dermed er de pliktige å informere barnevernet med tanke på min 3 år gamle sønn. Jeg gikk selvsagt med på at barnevernet skulle teste meg, alt for min sønn. Barnevetnet ble informert av min lege at jeg har en fast medisin som jeg må ta fram til jeg har hatt en stor kneoperasjon, dette er da Paralgin Forte samt mine "vanlige" medisiner som Astmamedisinene Ventoline og Seretide. Utover dette bruker jeg ikke noe annet. Jeg brukte å røyke hasj når jeg hadde barnevakt over helger før, men dette har jeg selvsagt sluttet med. Ikke drikker jeg heller. Uansett så skulle hele saken med barnevernet egentlig avsluttes nå før ferien. Dette fordi jeg har avgitt reine prøver og bevist at jeg er den gode mammaen som min sønn skal ha. Eneste som gjenstod var ett hjemmebesøk. Når dagen for besøket kom fikk jeg tlf om å møte på kontoret i stedet for at saksbehandleren min kom hjem til oss. Jeg møtte opp og da kunne de henvise til siste urinnprøve. Der kunne de se at jeg hadde ett inntak på Heroin. Det var som jeg hadde blitt klappet over kjeften. Saksbehandleren min begynte å snakke om innleggelse på avsusningsklinikk og avlastningshjem til min sønn. Så nå venter jeg på ett møte med min fastlege og barnvenet. Jeg er helt fra meg om dagene siden jeg aldri har hverjen sett eller brukt heroin. Barnevernet må selvsagt handle ut fra det urinprøvene sier, men jeg kan jo ikke innlegges osv for inntak av noe jeg ikke har fått i meg. Så hva har skjedd her? Kan det virkelig være feil fra labratorie, og hvordan kan så dette motbevises?
Vis hele sitatet...
Fikk under ett ansvarsgruppe møte beskjed om at det var påvist heroin på en urinprøve. Jeg har aldri brukt heroin og skal i morgen kreve ny prøve. Jeg nektet på det og ba legen sjekke med laboriatoret. Jeg må på prøve pga jeg skal få sett min 2år gammle sønn. Ønsker deg alt godt. Du er ikke alene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
IKKE snakk med dem!!

Uansett hva du sier eller ikke sier, gjør eller ikke gjør, så er du uskikket til å ha omsorgen for barn. Dette kan de...

Dersom BVT vil deg noe, så får de ta kontakt med din advokat. På den måten kan de ikke påstå at du har blitt innkalt til prøve, møte, hva som helst....!

La ALT gå via advokat, for selv om du skulle være så heldig å få en saksbehandler som ikke er sadist osv, varer det ikke lenge.
De som begynner i BVT fordi at de bryr seg om barn og andre mennesker, orker som regel ikke den jobben lenge.
Igjen sitter syke kvinnfolk som gjør alt de kan for å gjøre livet ditt værre... og hvorfor?? Så de kan føle seg bedre når de vet at du har det mer jævelig en dem.


John Alvheim er kanskje ikke en mann alle har hørt om i politikken, men denne mannen hadde "greit på beina". Før han ble valgt inn på stortinget i 1989, var han sykehusdirektør og utdannet anestesisykepleier og diakon. De siste årene satt han som leder i sosialkomiteen på tinget.

Alvheims 10-bud til alle som havner i barnevernets søkelys:

1. Hold kjeft, alt du sier kommer til å brukes mot deg.
2. Ta straks kontakt med en advokat.
3. Skaff deg en psykolog selv om du er frisk – du kan få behov for det.
4. Ta ikke imot hjelp, det blir tolket som at du ikke klarer deg selv.
5. Ta ikke imot tilbud om plass på mødrehjem. Det er ikke en hjelpeinstitusjon, men en overvåkningssentral.
7. Forlang skriftlig motivering til alle beslutninger som du utsettes for.
8. Påklag alle beslutninger.
9. Ta ikke imot tilbud om plassering i fosterhjem. Du får ikke barnet tilbake.
10- Husk at når barnevernet prater om hjelpetiltak så mener de som regel omsorgsovertakelse eller overvåkning.
Behøver du hjelp, bruk venner og slektninger – eller klar deg selv.


Jeg har sett BVT gjøre så mye stygt, at jeg er glad jeg ikke har barn. Om de hadde prøvd å ta i fra meg barnet mitt uten gyldig grunn, så hadde det smelt skikkelig.
Dette vet de, så de bruker ofte 1-3år på å bryte deg ned psykisk først.


Så slutt ... ikke snakk med dem. Ikke uten advokaten din. Med mindre du VIL miste omsorgen da .. det skjer fort og uventet, for de er hyggelige og virker veldig imøtekommende og fornøyde.
Så plutselig, får du en telefon... De har hentet barnet ut av barnehage, og de skal holde deg informert. (oversatt: 2-4mnd i uvitenhet før du får vite noe som helst.... og det er IKKE gode nyheter)