Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 11964
Jeg som de fleste her har vel venner som både er røykere og ikkerøykere. Ikke alle mine venner vet at jeg røyker, og noen ganger føler jeg at jeg ikke kan si det fordi de vil se på meg som en "narkoman", en slask etc.

Folk som aldri har røyket selv tror ofte at cannabis er kjempefarlig og mye verre enn alkohol, noe som selvfølgelig er helt feil. De har en utrolig negativ holdning til det, selv om de selv fint kan drikke seg dritings og fly rundt som idioter på byen. Når jeg hører de si "Han røyker jo hasj, så det sier vel alt" om røykevenner jeg har blir jeg ganske sur, men orker ikke ta opp diskusjonen da jeg ofte er den eneste røykeren når jeg er sammen med dem.

Jeg har en følelse at det er spesielt i Norge at folk har slike holdniger. Jeg har en kompis som har bodd i California, og der har nyktre folk et mer avslappet forhold til det, og de virker rett og slett mindre dømmende på folk som liker å ta seg en blås av og til. Personlig merker jeg at jeg ble mindre dømmende mot folk etter at jeg startet å røyke, mindre overfladisk rett og slett. Ikke at jeg egentlig har vært overfladisk før, men hvis du er en røyker skjønner du nok hva jeg mener ;-)

Oppfatter noen flere her det slik?
Sist endret av Fuckman; 26. februar 2010 kl. 13:27.
Sitat av Fuckman Vis innlegg
Jeg som de fleste her har vel venner som både er røykere og ikkerøykere. Ikke alle mine venner vet at jeg røyker, og noen ganger føler jeg at jeg ikke kan si det fordi de vil se på meg som en "narkoman", en slask etc.

Folk som aldri har røyket selv tror ofte at cannabis er kjempefarlig og mye verre enn alkohol, noe som selvfølgelig er helt feil. De har en utrolig negativ holdning til det, selv om de selv fint kan drikke seg dritings og fly rundt som idioter på byen. Når jeg hører de si "Han røyker jo hasj, så det sier vel alt" om røykevenner jeg har blir jeg ganske sur, men orker ikke ta opp diskusjonen da jeg ofte er den eneste røykeren nå jeg er med dem.

Jeg har en følelse at det er spesielt i Norge at folk har slike holdniger. Jeg har en kompis som har bodd i California, og der har nyktre folk et mer avslappet forhold til det, og de virker rett og slett mindre dømmende på folk som liker å ta seg en blås av og til.

Oppfatter noen flere her det slik?
Vis hele sitatet...
Det har sin opprinnelse i dårlig folkeopplysning og generelt høye straffer for narkotikalovbrudd. Det fører til stigmatisering. Jeg vil regne med at det er vesentlig stor forskjell i holdninger i f.eks. Lesja enn det det er i Oslo.
Kjenner meg godt igjen i din posisjon. Liker selv å ta en blås en gang iblant, men på grunn av skeptiske folk må det planlegges og holdes hemmelig. Tror ikke det bare gjelder Norge. Tror det er langt værre i andre land, faktisk, hvor de har langt strengere lovverk rundt cannabis.

California er jo den staten som har lovliggjort medisinsk bruk av marijuana, så jeg kan godt tenke meg at folk er hakket mer liberale der enn i andre stater. De har såvidt jeg vet temmelig strenge lover på salg og distribusjon, bruk og oppbevaring da.

Grunnen til at folk stiller seg så partisk til cannabis er miljøene, tror jeg da. Nå prater jeg ikke om nygårdsparken og lignende ordninger, men de interne miljøene hvor småkriminelle 15-åringer går rundt med halvlitersbongen i jakkelomma og tøffer seg. Det er fort gjort å trekke den sammenligningen når man får høre at en du kjenner røyker hasj, fordi det er slik du kjenner de som gjør det.
Trådstarter
Sitat av flue Vis innlegg
Kjenner meg godt igjen i din posisjon. Liker selv å ta
Grunnen til at folk stiller seg så partisk til cannabis er miljøene, tror jeg da. Nå prater jeg ikke om nygårdsparken og lignende ordninger, men de interne miljøene hvor småkriminelle 15-åringer går rundt med halvlitersbongen i jakkelomma og tøffer seg. Det er fort gjort å trekke den sammenligningen når man får høre at en du kjenner røyker hasj, fordi det er slik du kjenner de som gjør det.
Vis hele sitatet...
Det er sant, man blir på en måte litt stemplet som "umoden". Noe som også er helt feil i mine øyne. Man blir jo mye mer umoden når man drikker (som regel).
Bar bodd både på Lesja og i Oslo, og kan si at man blir stemplet på akkurat samme måte.
Når du vokser opp får du jo høre at man dør av det, vet ikke jeg... Jeg orker ikke å holde
røykevanene mine hemmelig. Hvis vennene mine synes det er forjævlig får det være deres
problem
Sånn er det bare, ingenting å gjøre med det folk er for trangsynte.
Trådstarter
Nei, de har vel bare tatt boka "Fra hasj til helvete" litt for bokstavelig
Sitat av flue Vis innlegg
Grunnen til at folk stiller seg så partisk til cannabis er miljøene, tror jeg da. Nå prater jeg ikke om nygårdsparken og lignende ordninger, men de interne miljøene hvor småkriminelle 15-åringer går rundt med halvlitersbongen i jakkelomma og tøffer seg. Det er fort gjort å trekke den sammenligningen når man får høre at en du kjenner røyker hasj, fordi det er slik du kjenner de som gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg forbinder absolutt ikke hasj med småkriminelle 15-åringer med en halvlitersbong i jakkelommen. Hvor får du det fra?

De er kriminelle fordi de røyker hasj, eller de gjør kriminelle ting og røyker hasj i tillegg. Eller får hasjen dem til å gjøre kriminelle ting?

Rent statistisk sett vil det jo være flere over 18 enn under 18 som bruker eller har prøvd.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
På mange måter så forhåndsdømmer dere akkurat likt som "de uvitende" gjør.
Personlig så vet jeg veldig mye om cannabis da jeg liker å lese om det, men jeg har fortsatt en negativ holdning til det, og ser ikke at det medfører positive effekter (utenom hvis det er brukt på riktig medisinsk grunnlag).
Ergo, jeg er ikke uvitende, men jeg har fortsatt min egen mening om det (og den er generelt negativ). Hvorfor skal dere prakke på meg deres mening, og hvorfor er den mere rett enn min?
Digital nomade
trippy's Avatar
Hatten av till deg
Er så jævla lei av alle de som kaller meg "jævla dophue" "stoner" osv. Mens de drikker hver jævla helg og sier at hasj er drit farlig. Folk tror siden man kan kjøpe det i butikken så er det ikke farlig. Snakka med en her for litt siden og han sa: "jeg skal aldrig røre et eneste rusmiddel!". Mens han satt der med en sneip i den ene hånda og en pils i den andre.....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg forbinder absolutt ikke hasj med småkriminelle 15-åringer med en halvlitersbong i jakkelommen. Hvor får du det fra?

De er kriminelle fordi de røyker hasj, eller de gjør kriminelle ting og røyker hasj i tillegg. Eller får hasjen dem til å gjøre kriminelle ting?

Rent statistisk sett vil det jo være flere over 18 enn under 18 som bruker eller har prøvd.
Vis hele sitatet...
Jo, men hvilke hasjrøykere er det man ser og hører om?
Det er drittungene som skal tøffe seg og ultrastonere som kjører hele livsstilen, man ser og hører sjeldent om folk som Marc Emery eller organisasjoner som LEAP.

Stereotypene forsterkes ved at så og si alle de som bruker cannabis og har et ansvarsfullt og krevende liv ikke vil risikere å miste jobb, kone og barn ved å gå ut i offentligheten å si at de røyker seg en tjukk en i helga.
Jeg for min del har alltid vert veldig åpen med cannabis bruken min blant venner. Og kan ikke si at jeg har fått så mange narkis kommentarer slengt i trynet. Pleier selv og kalle meg et bønnehue, så kanskje de inser at jeg ikke tar meg nær av slike kommentarer og dropper det og prøve og få meg til og føle meg mindreverdig.
De fleste har faktisk virket inneresert og spurt om virkning etc..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo, men hvilke hasjrøykere er det man ser og hører om?
Det er drittungene som skal tøffe seg og ultrastonere som kjører hele livsstilen, man ser og hører sjeldent om folk som Marc Emery eller organisasjoner som LEAP.

Stereotypene forsterkes ved at så og si alle de som bruker cannabis og har et ansvarsfullt og krevende liv ikke vil risikere å miste jobb, kone og barn ved å gå ut i offentligheten å si at de røyker seg en tjukk en i helga.
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig sansen for Marc Emery, men synes ikke han gir noe særlig godt eksempel da han ikke gjør annet enn å røyke på intervjuer osv. Han er jo en tulling. Han er så absolutt en stereotyp stoner imo. Sitter og røyker bong på intervjuer. Ikke rart folk får han i vranga.

Har mye mer sansen for Terrence Mckenna da
Sist endret av zhpongl; 26. februar 2010 kl. 17:13.
Sitat av flue Vis innlegg
, men på grunn av skeptiske folk må det planlegges og holdes hemmelig.
Vis hele sitatet...
Det er jo dette som er feilen i Norge. Alle skal holde det hemlig og ingen tørr å stå fram om deres synspunkter.

Hvis alle bare hadde klart å vært åpen om deres meninger og bruk av cannabis, så hadde kansje legaliseringen/avkriminaliseringen tatt noen steg framover.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg forbinder absolutt ikke hasj med småkriminelle 15-åringer med en halvlitersbong i jakkelommen. Hvor får du det fra?

De er kriminelle fordi de røyker hasj, eller de gjør kriminelle ting og røyker hasj i tillegg. Eller får hasjen dem til å gjøre kriminelle ting?

Rent statistisk sett vil det jo være flere over 18 enn under 18 som bruker eller har prøvd.
Vis hele sitatet...
Jeg får det fra egen erfaring. Har vokst opp i miljøer hvor slikt er vanlig, og dermed er det også vanlig for bekjente av meg å tenke på det sånn. Generell statistikk er ganske irrelevant når det er snakk om nærmiljøer og enkelte bydeler. Når jeg skriver småkriminell, tenker jeg hovedsakelig på bruk av cannabis, og den thug life instillingen mange har.

Nå innser jeg at kommentaren min var litt lite gjennomtenkt, og at det vil være forskjellig for generasjoner og aldre. Jeg er selv 18 år, og skrev fra eget synspunkt og erfaringer.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Jeg prøvde cannabis for første gang for ett år siden, og har tatt meg en godrøyk jevnlig siden da. Om noen spør meg om jeg røyker cannabis svarer jeg ja, og jeg starter jevnlig diskusjoner med mine venner. Ikke en gang har jeg opplevd at folk har sett på ned på meg, tvert imot. De ser heller på meg som en som står for det jeg gjør.

Så jeg synes det virker som om de som nekter for bruken sin fort blir sett på i feil øyne. Jeg tror nekterne blir sett på slik fordi de er usikre på hvordan venner vil reagere, og denne usikkerheten er noe man fort merker.

Beklager dårlige formuleringer, men dere brukere vet jo når det er best å diskutere cannabis
Det er en heelt annen holdning til det blant ungdom her enn i England synes jeg
Sitat av skolms Vis innlegg
Det er jo dette som er feilen i Norge. Alle skal holde det hemlig og ingen tørr å stå fram om deres synspunkter.

Hvis alle bare hadde klart å vært åpen om deres meninger og bruk av cannabis, så hadde kansje legaliseringen/avkriminaliseringen tatt noen steg framover.
Vis hele sitatet...
Det er et dilemma for mange, inkludert meg. Skal jeg holde det hemmelig, unngå unyttige diskusjoner med folk jeg vet vil enten dømme meg, eller stå på sitt og fortelle meg at hasj er farlig og kan ødelegge livet mitt? Jeg er fint klar over hvilke følger det kan ha, og jeg trenger ingen moralpreken eller personer som dømmer meg på grunnlag av sin egen uvitenhet.

Og hva feilen er kan være en eviggående diskusjon. Selv mener jeg folk burde informere seg selv, og ta avstand fra partiske uttalelser om cannabis i media og annet. Når de har studert temaet kan de si hva de vil, for da snakker de iallfall på grunnlag av kunnskap, og ikke propaganda.
Tror mye bygger på at vi ble oppdratt på skole og hjem at cannabis var NARKOTIKA. Det var inngansporten til å havne i rus helvete. Tror nok kommende generasjoner blir litt mer opplyste, får håpe ihvertfall. Merkelig at det er lov å bøtte innpå blank brennvin og banke kona(ironi), men å ta seg ett trekk å føle fred med verden er FORBUDT


Max
Trådstarter
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
På mange måter så forhåndsdømmer dere akkurat likt som "de uvitende" gjør.
Personlig så vet jeg veldig mye om cannabis da jeg liker å lese om det, men jeg har fortsatt en negativ holdning til det, og ser ikke at det medfører positive effekter (utenom hvis det er brukt på riktig medisinsk grunnlag).
Ergo, jeg er ikke uvitende, men jeg har fortsatt min egen mening om det (og den er generelt negativ). Hvorfor skal dere prakke på meg deres mening, og hvorfor er den mere rett enn min?
Vis hele sitatet...
Sier ikke at min mening er bedre enn din. Jeg har selvsagt full respekt for folk som ikke røyker, akkurat som jeg har respekt for folk som ikke drikker hvis de føler det er rett for dem. Er bare lei at enkelte av vennene mine ser sånn ned på folk som røyker fordi de mener at man er narkis/slask dersom man gjør det.

Var i Amsterdam i sommer og må si jeg likte røykekulturen der. Der så man alt fra freakere med dreads til businessmenn som kjørte Porche sitte i parken og rulle seg en feit en, uten at noen ga dem noen stygge blikk. Og generelt hadde de jeg pratet med (pratet med ganske mange!) mye mindre aksept mot sterkere stoffer som f.eks kokain enn jeg føler at gjennomsnittsrøykeren her i Norge har. De var imot narkotika, men cannabis var slettes ikke narkotika i deres øyne (noe som stemmer).
Jeg og noen kompisser var i Sverige en kveld og koste oss med en haug med drita fulle svensker og nordmenn. Alle var hyggelige og imøtekommende. Men når man var "dum" nok til å spørre om det var noen som visste om man fikk skaffet noe weed i omerådet smalt det HVER gang. Helt utolig hvor proppa med fordommer disse menneskene var.
"Ser vi ut som knærkere eller?!" "Hva fan tror du egentlig?" "Det er mye politi her.." Det var det eneste vi fikk..
Cannabis har dessverre ett virkelig dårlig rykte i Norge, ingen som ikke faktisk har satt seg inn i hva planten gjør stiller seg totalt negativ.
De jeg kjenner som faktisk har satt seg litt inn i informasjon om cannabis har endret holdning totalt.
Da jeg fortalte kjæresten min at jeg røykte en gang i blant ble hun meget skeptisk å skuffet, men jeg fortalte henne litt om hva cannabis var (virkninger o.l.) å hun ble litt nysgjerrig selv.

Cannabis har i alle fall vært for meg en meget positiv opplevelse, kanskje ikke på ett selv-reflekterende plan men min måte å se på musikk.
Alle mine tanker og ideer om hvordan musikk var ble knust, å forbedret. En ny fantastisk verden åpnet seg da jeg begynte å assosiere sanger (dvs. steminger) med farger, det ble mye lettere å gripe tak i musikken og lage noe eget.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jo, men hvilke hasjrøykere er det man ser og hører om?
Det er drittungene som skal tøffe seg og ultrastonere som kjører hele livsstilen, man ser og hører sjeldent om folk som Marc Emery eller organisasjoner som LEAP.

Stereotypene forsterkes ved at så og si alle de som bruker cannabis og har et ansvarsfullt og krevende liv ikke vil risikere å miste jobb, kone og barn ved å gå ut i offentligheten å si at de røyker seg en tjukk en i helga.
Vis hele sitatet...
Vel, når det gjelder Marc Emery, så har jeg litt blandede følelser rundt ham. Han har tjent seg søkkrik på å selge cannabisfrø. Noen av pengene har han puttet tilbake inn i aktivisme. Jeg vil ikke blande opp noen konspirasjonsteorier eller noe, men hvorfor ville en som har tjent seg rik på cannabisfrø, brukerutstyr og blader om temaet ville legalisere cannabis?
Sitat av trippy Vis innlegg
Hatten av till deg
Er så jævla lei av alle de som kaller meg "jævla dophue" "stoner" osv. Mens de drikker hver jævla helg og sier at hasj er drit farlig. Folk tror siden man kan kjøpe det i butikken så er det ikke farlig. Snakka med en her for litt siden og han sa: "jeg skal aldrig røre et eneste rusmiddel!". Mens han satt der med en sneip i den ene hånda og en pils i den andre.....
Vis hele sitatet...
Det skulle du svart med å søke opp DMT på wikipedia og si "LES ditt brøhue!"
Jeg har det delvis på samme måte,er såpass 'heldig' at mine nærmeste venner har prøvd, gjør det selv, eller rett og slett bare godtar det. Men litt mindre nære venner, bekjente og pappa er stokk imot dette. Pappa er egentlig en ganske liberal type som har sett mye og gjort mye, og jeg trodde også da at han etterhvert ville se fakta og etterhvert tøye seg litt. Men, NEI!! Han står fortsatt like hardt på meningen sin. Og på hvilket grunnlag?? Det er farlig, begynner du å røyke hasj, er dèt det samme som at du begynner med andre stoffer, du mister hjerneceller og blir dum, du kan dø osv...
Dette gjelder også de som ikke vet at jeg gjør det, altså mine bekjente o.l...
Det irriterer meg at de kan være så blinde for fakta, men, man kan ikke klandre dem heller. De aller fleste har vokst opp i et samfunn der cannabis er et stort tabu. Det er mye feil info ute å går.

En av mine aller beste venner var delvis imot at jeg røykte, men ga beskjed om at hun ikke ville si sin fullstendige mening før hun hadde prøvd det selv, for hun følte ikke at hun hadde noe grunnlag på å uttale seg, uten en anelse på hve dette var i det hele tatt.
Hun har nå prøvd et par ganger, kommer mest sannsynlig ikke til å gjøre det igjen, men er heller ikke imot det
[quote=flue;1644081]Det er et dilemma for mange, inkludert meg. Skal jeg holde det hemmelig, unngå unyttige diskusjoner med folk jeg vet vil enten dømme meg, eller stå på sitt og fortelle meg at hasj er farlig og kan ødelegge livet mitt? Jeg er fint klar over hvilke følger det kan ha, og jeg trenger ingen moralpreken eller personer som dømmer meg på grunnlag av sin egen uvitenhet.[quote]

Her har vi hele feilen i et nøtteskall

Du vil ikke at folk skal vite for da dømmer de ut i fra sin uvitenhet.

1. Du kan ikke kalle folk uvitende når du selv er med på å frata dem muligheten til å skaffe seg kunnskap og den kunnskapen må de nødvendigvis få gjennom å snakke med folk som har kunnskap og i starten av en slik diskusjon vil de selvsagt være uvitende og uttrykke seg som uvitende.

2. Du har ikke nok respekt for din egen hasj bruk til å ville fortelle andre om den, men mener at andre, som ikke engang vet om den, skal respektere at du gjør det.

3. Du vil ikke dømmes men dømmer lett selv.

hvis du respekterer alle som drikker seg dritta hver helg istedenfor å rakke ned på dem, så kankje dem ikke rakker ned på dere.

Personlig har jeg et avslapet forhold til både alkohol og cannabis ig er tilhenger av både legalisering på lang sikt og avkriminalisering på kort sikt. Jeg har både druket meg dritting i helger og røykt cannabis og respekterer dem som gjør både det ene og det andre.

Eneste jeg ikke respekterer er folk som lar sine vaner gå ut over andre: Kjører i rusa/påvirket tilstand osv.

Og ikke kom med at jeg mangler kunnskap da jeg annsynligvis viste mer ennd ere vet nå om cannabis og alkohol lenge før de fleste av dere blei født.
Alle mine nyktre kompiser mener at hasj leder til andre ting. Eksen min tror sikkert at hasj fremprovoserer utroskap også. Og ja, det er sånne idioter som meg som kanskje skaper slike fordommer, men det betyr ikke at det er sant. Jeg syns mangelen på respekt for cannabisbrukere i samfunnet er altfor høy og utbredt. Alle de endeløse diskusjonene mine med folk som ikke har prøvd å røyke før, gjør meg bare oppgitt. Man føler seg ganske maktløs, men så tenker jeg fortsatt at jeg må respektere dem likevel. De får ha det synspunktet de vil ha, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal straffes for mitt eget.

Fra mitt eget synspunkt og med egne erfaringer, så hater nesten alle nyktre folk cannabis. Ikke minst kulturen, men også at folk bruker stoffet. Jeg vet likevel at det fins folk som respekterer røykere, også i min vennekrets. Men de vil holde seg anonyme, og det respekterer jeg også. Bare fordi ellers må de også gjennom endeløse diskusjoner.

Det er rimelig irriterende at folk uttaler seg om ting de ikke har særlig kunnskap om. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan folk kommer med uttalelser om rusmiddelet hvis de ikke har prøvd det før. Hvis noen kan fortelle meg logikken i det, da hadde jeg blitt mektig imponert... Om de først skal si noe, kan de isåfall kalle det: "inntrykket jeg har fått..."

Dessverre formulerer de seg sånn at de "vet" hva det innebærer. De vet hvordan man blir, hvor sløv man blir, hvordan man ikke klarer å fullføre pålagte arbeidsoppgaver... Jeg syns alt sammen blir for dumt.
Sist endret av Aceface; 2. mars 2010 kl. 14:00.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Det er rimelig irriterende at folk uttaler seg om ting de ikke har særlig kunnskap om. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan folk kommer med uttalelser om rusmiddelet hvis de ikke har prøvd det før. Hvis noen kan fortelle meg logikken i det, da hadde jeg blitt mektig imponert... Om de først skal si noe, kan de isåfall kalle det: "inntrykket jeg har fått...".
Vis hele sitatet...
At folk ikke bør uttale seg om ting de ikke vet noe om er jeg nesten enig i. det vil si at jeg syns folk skal få uttale seg om hva de vil, men ikke påstå at de uttrykker seg med stor kunnskap dersom de ikke har det.

men, at man må prøve ting for å vite noe om det blir helt feil logikk og jeg skal begrunne det med et par eksempler:

1. selvmord: jeg vet en del om det, men har aldri prøvd det. Føler allikevel at jeg har kunnskap til åuttale meg.

2. Cannabis: Jeg har prøvd det, men det var først etter at jeg skaffet meg kunnskap om det at jeg flte at jeg kunne uttale meg.

Med andre ord. det er kunnskapen og ike erfaringen som er viktig. de fleste som røyker og som uttaler seg syn det er kult og tøft akkurat som de som røyker vanlige sigaretter eller drikker seg fulle. de har ikke masse kunnskap og bør derfor ikke tas for mer enn den erfaring dem har. At alle "dophuer" blir eksperter på temaet Cannabis er like feil som at alle som spiller på hest kan kalle seg hestehviksere.
Folk kan virkelig være slemme når det gjelder akuratt cannabis og forhåndsdømming, har selv vært en av de som trodde stoffet var farlig og gjorde folk dumme. Har også opplevd å bli sett sterkt ned på fordi noen fortalte dem at jeg liker å ta meg en blås inniblant. Det har tillogmed gått så langt at noen skrek ut masse ufine ting utover en stappfull bensinstasjon rett foran noen i familien min, lite koselig, heldigvis gikk det bra denne gangen, sånt kan få konsekvenser. Synd at feilinformasjon og uvitenhet ødelegger for så mange hver dag.
Sist endret av flexx; 2. mars 2010 kl. 14:58.
Faren min er fra et lite sted på vestlandet, og jeg var med dit på ferie i fjor.
Jeg har en del kompiser der, og ble med en av dem på en liten fest. Det var god stemning, og de virka som veldig hyggelige folk. Jeg hadde dessverre drukket for mye, og uten å tenke meg noe særlig om spurte jeg om man kunne få kjøpt noe hasj i området. Det var ikke smart.

Folka blei dritsure, og nå er jeg kjent som "narkis" i hele lokalsamfunnet. Ryktene spres fort i området, noe som gjorde at fattern selvfølgelig fikk vite om det og han ble ganske så forbanna. "Det er livsfarlig" - "Det er narkotika!" - "Du ødelegger livet ditt!"

Nå drar jeg dit så sjeldent som mulig, etter som at alle ser på meg som narkoman. Fordommer og uvitenhet kan ødelegge så utrolig mye.

Kan legge til at det foregår en ganske så hissig diskusjon angående cannabis på gamingforumet www.catchgamer.no

Der kan dere se fordommene og uvitenheten til norsk gamerungdom, noe jeg vil tro illustrerer resten av Norge også.

http://www.catchgamer.no/?module=for...=131239&page=1
Sitat av etsi Vis innlegg
Faren min er fra et lite sted på vestlandet, og jeg var med dit på ferie i fjor.
Jeg har en del kompiser der, og ble med en av dem på en liten fest. Det var god stemning, og de virka som veldig hyggelige folk. Jeg hadde dessverre drukket for mye, og uten å tenke meg noe særlig om spurte jeg om man kunne få kjøpt noe hasj i området. Det var ikke smart.

Folka blei dritsure, og nå er jeg kjent som "narkis" i hele lokalsamfunnet. Ryktene spres fort i området, noe som gjorde at fattern selvfølgelig fikk vite om det og han ble ganske så forbanna. "Det er livsfarlig" - "Det er narkotika!" - "Du ødelegger livet ditt!"

Nå drar jeg dit så sjeldent som mulig, etter som at alle ser på meg som narkoman. Fordommer og uvitenhet kan ødelegge så utrolig mye.

Kan legge til at det foregår en ganske så hissig diskusjon angående cannabis på gamingforumet www.catchgamer.no

Der kan dere se fordommene og uvitenheten til norsk gamerungdom, noe jeg vil tro illustrerer resten av Norge også.

http://www.catchgamer.no/?module=for...=131239&page=1
Vis hele sitatet...
Hahaha, morsomt lesestoff på Catchgamer, så mange dumme ungdommer.

"Det verste med hasj er jo at man får lyst på sterkere stoffer."

Men igjen, gamergenerasjonen er ikke akkurat de smarteste, da det å døgne for å game CS og drikke redbull er kult, yo. Kanskje de burde sosialisere seg litt for å faktisk få litt innsikt i hvor mange som faktisk røyker?
En grunn til at mange tror at hasj er så avhengighetsskapende kan vel være at enkelte dealere smører hasjen med kokain ellerno og selger det på elva. og når kidsa som ikke har noen å skaffe av, hva gjør de da? Jo de går på elva og leter etter noe å røyke og da blir dem jo avhengig av kokainen, og da tror uvitende folk at man blir avhengig av det.

Dette er kun noe jeg har hørt om, så kan ikke komme med noen kilder ellerno.
Sitat av etsi Vis innlegg
Der kan dere se fordommene og uvitenheten til norsk gamerungdom, noe jeg vil tro illustrerer resten av Norge også.
[/url]
Vis hele sitatet...
Tenk om du hadde levd etter din egen lære.

Forsøker du å få monopol på å dømme folk?

Skal du få toleranse må du vise toleranse!

Sitat av mrcat Vis innlegg
HMen igjen, gamergenerasjonen er ikke akkurat de smarteste, da det å døgne for å game CS og drikke redbull er kult, yo. Kanskje de burde sosialisere seg litt for å faktisk få litt innsikt i hvor mange som faktisk røyker?
Vis hele sitatet...
Her er også en som vil ha monopol på å fordømme.

Hvordan kan du kritisere drikking av redbull samtidig som du forsvarer bruk av Cannabis?

Jeg tror det er vondt å skyte seg selv i foten, men jeg vet ikke for jeg har ikke prøvd. Det anbefalles uansett ikke!

OG btw: Jeg syns det er greit om folk har egne meninger så lenge de respekterer at andre også har egne meninger. Innlegg av typen her som syns redbull er forkastelig og i neste setning syns de som syns cannabis er så teite for dem veit ikke hva dem snakker om, er helt forkastelig.

Folk må få lot til å syns at Cannabis er farlig. Og fokk må få syns at Redbull er kult. Til og med CS må folk få syns er kult. det er ikke sånn at cannabisfilket har monopol på egne meninger.

Opinoions are like assholes, everybody has one!

Sitat av Parasitic Vis innlegg
En grunn til at mange tror at hasj er så avhengighetsskapende kan vel være at enkelte dealere smører hasjen med kokain ellerno og selger det på elva. og når kidsa som ikke har noen å skaffe av, hva gjør de da? Jo de går på elva og leter etter noe å røyke og da blir dem jo avhengig av kokainen, og da tror uvitende folk at man blir avhengig av det..
Vis hele sitatet...
Eller så er det enda enklere enn som så.

Hasj blandes ofte i Tobakk og tobakk kan man bli avhengig av.

Finnes mye man kan bli avhengig av forøvrig:

Sjokolade, Cola, Melk og ikke minst Kaffe, en alt dette er jo lovlig!

Problemet med cannabis og cannabis miljøet er nok følgende: istedenfor å gjøre uvitenhet til fienden har man gjort de uvitende til fienden.

"Dophuer", Redbull drikkere og "Alkovrak" slå dere sammen og slåss mot overformynderiet og ikke med hverandre.
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Tenk om du hadde levd etter din egen lære.

Forsøker du å få monopol på å dømme folk?

Skal du få toleranse må du vise toleranse!



Her er også en som vil ha monopol på å fordømme.

Hvordan kan du kritisere drikking av redbull samtidig som du forsvarer bruk av Cannabis?

Jeg tror det er vondt å skyte seg selv i foten, men jeg vet ikke for jeg har ikke prøvd. Det anbefalles uansett ikke!

OG btw: Jeg syns det er greit om folk har egne meninger så lenge de respekterer at andre også har egne meninger. Innlegg av typen her som syns redbull er forkastelig og i neste setning syns de som syns cannabis er så teite for dem veit ikke hva dem snakker om, er helt forkastelig.

Folk må få lot til å syns at Cannabis er farlig. Og fokk må få syns at Redbull er kult. Til og med CS må folk få syns er kult. det er ikke sånn at cannabisfilket har monopol på egne meninger.

Opinoions are like assholes, everybody has one!



Eller så er det enda enklere enn som så.

Hasj blandes ofte i Tobakk og tobakk kan man bli avhengig av.

Finnes mye man kan bli avhengig av forøvrig:

Sjokolade, Cola, Melk og ikke minst Kaffe, en alt dette er jo lovlig!

Problemet med cannabis og cannabis miljøet er nok følgende: istedenfor å gjøre uvitenhet til fienden har man gjort de uvitende til fienden.

"Dophuer", Redbull drikkere og "Alkovrak" slå dere sammen og slåss mot overformynderiet og ikke med hverandre.
Vis hele sitatet...
Siter meg der jeg sier at Redbull er forkastelig. Jeg har smakt Redbull, liker det ikke særlig godt, men langt fra forkastelig. Forsvare bruk av Cannabis samtidig som jeg kritiserer drikking av Redbull er ganske enkelt; Jeg har prøvd begge deler, jeg liker Cannabis, men jeg liker ikke Redbull så særlig godt. Hvor mange av de gamerkidsa som sitter og kritiserer Cannabis tror du faktisk har prøvd det?

Greit nok, du kan si at Redbull smaker godt, jeg har prøvd det selv, og jeg synes det smaker helt OK. Det var mest for å blande inn en stereotype slik de på det forumet gjorde, ved bla. å si "Hasj fører til farligere stoffer!" eller "Du kommer til å dø av hasj!", uten å ha prøvd det selv.

Hadde jeg ikke smakt Redbull, hadde jeg ikke kritisert det. Om jeg ikke hadde prøvd det, hadde jeg ikke brydd meg om å prøve å kritisere, eller forsvare bruken av det.

Så alt i alt; Ja, Cannabis er "kult". Nei, Redbull er ikke "kult".

Klemz.
Sist endret av mrcat; 3. mars 2010 kl. 06:06.
Kommer nok helt annpå hvem du spørr. Hos den unge generasjonen vil du nok knapt finne noen som tror det er noe negativt med cannabis, hos den eldre generasjonen vil du knapt finne noen som har noe positivt å si. Vil jo selfølgelig være mer åpent andre steder enn i Norge, der ser de ser/hører om marijuhana hver dag. Litt av problemer er nok at i land som Usa ser dem knapt hasjis som i mine øyner er det som er skadelig blant cannabis. Her ser man jo knapt marijuhana..

Det eneste som er farlig i mine øyner er naive ungdommer som tror at hasj IKKE er farlig. Om man skulle ha hatt legalisering etc burde det være temmelig høy aldersgrense. Vanskelig og forstå hva dere egentlig mener når dere snakker om cannabis, regner ikke med at alle røyker kun pot. Men hasjis burde hvertfall aldri legaliseres...
Sitat av Parasitic Vis innlegg
En grunn til at mange tror at hasj er så avhengighetsskapende kan vel være at enkelte dealere smører hasjen med kokain ellerno og selger det på elva. og når kidsa som ikke har noen å skaffe av, hva gjør de da? Jo de går på elva og leter etter noe å røyke og da blir dem jo avhengig av kokainen, og da tror uvitende folk at man blir avhengig av det.

Dette er kun noe jeg har hørt om, så kan ikke komme med noen kilder ellerno.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull fra ende til annen. Det finnes ikke et eneste registrert tilfelle av "pensling" i norge. Ikke en eneste liten flis med noe annet rusmiddel blandet i seg er noen gang beslaglagt.

Logikken i at en dealer skal kjøpe et sinnsykt dyrt rusmiddel for å selge dårlig hasj ser jeg virkelig ikke.
Propaganda tror jeg har det meste av skylden. Jeg husker selv at politiet var på skolen vår og fortalte om narkotika. Hvis man hørte om noen som dreiv med hasj skulle man ta kontakt med politiet, fordi det var vanligvis det folk prøvde først. Så gikk man videre på sterkere stoffer når hasj ikke var sterkt nok lenger. Dette på tross av at gateway-teorien aldri er bevist.

I tillegg er det dette med hvem som er fremtredende hasjbrukere i samfunnet. Det er som oftest ikke de sofistikerte, høyt utdannede som tar seg en i ny og ned. Det er erkestonerne, som gjerne lever på trygd eller lignende.
Sitat av mrcat Vis innlegg
Siter meg der jeg sier at Redbull er forkastelig. Jeg har smakt Redbull, liker det ikke særlig godt, men langt fra forkastelig. Forsvare bruk av Cannabis samtidig som jeg kritiserer drikking av Redbull er ganske enkelt; Jeg har prøvd begge deler, jeg liker Cannabis, men jeg liker ikke Redbull så særlig godt. Hvor mange av de gamerkidsa som sitter og kritiserer Cannabis tror du faktisk har prøvd det?
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt ikke skjønt mitt poeng så jeg prøver igjen:

1. Du dømmer folk, men liker ikke at dem dømmer deg!
2. Du bruker negative karrakteristikker av folk uten å ha grunnlag for det.
3. Du viser ikke folk med andre meninger den respekt du forventer at dem skal vise deg.

Når det er sagt så støtter jeg at Redbull smaker svett hoppetau, men det er faktisk irrelevant her. Det som er relevant er at du hevder en rett du ikke gir andre.

Sitat av unify Vis innlegg
Propaganda tror jeg har det meste av skylden. Jeg husker selv at politiet var på skolen vår og fortalte om narkotika. Hvis man hørte om noen som dreiv med hasj skulle man ta kontakt med politiet, fordi det var vanligvis det folk prøvde først.
Vis hele sitatet...
Helt enig at propaganda har masse skyld her. Men propaganda bunner som regel i en sannhet. propaganda som negativt begrep oppstår når denne sannheten blir bragt ut av propesjoner.

Det er sant at de fleste som bruker sterkere stoffer har begynt med cannabis. Men, det er derimot ikke sant at du kan snu dette på hodet og si at de fleste som begynner med cannabis går over på sterkere stoffer. En slik forvrengning av sannheten er det jeg kaller misbruk av fakta.

Desutten, om man skulle forlenge denne faktarekken vil man finne at de fleste som begynner med sterkere stoffer har hatt foreldre som har kranglet og eller slåss. da kunne man vridd på den sannheten også å sagt "En krangel hos foreldre fører til misbruk av sterke narkotiske stoffer." Det er faktisk like (lite) sant!
Selv har jeg aldri forstått "greia" med cannabisrøyking. Selv blir jeg bare fullstendig uinteressant å være med, ekstremt sulten og deretter slokner jeg. De fleste andre jeg satt og dampa med på den tia hadde samme reaksjon. Stua så alltid bomba ut, søppel og matrester over alt (som motbydelig nok av og til spiste dagen derpå).

Å holde fokus på noe var ikke snakk om, ikke engang noe så enkelt som å se en dvd gikk smertefritt. Ofte fikk vi ikke fått surret oss til å trykke play engang... "og hvor faen er dvd-en? Nei, nå går jeg og mauler ukokt spaghetti til jeg spyr". Bare tullball.

Så summa summarum opplevdes egentlig ingen form for "opptur", og det resulterte i at jeg begynte med sterkere stoffer, da jeg skjønte at hobbyen egentlig bare var... døll.
Merkelig nok er flere av gutta jeg røyka med den dag i dag sittende i skitne kjellerstuer med bongen sin, og de kaller seg selv avhengige.

Så dere her som opplever nytelse av cannabisrøyking, kan dere prøve å beskrive hvilken effekt dere får som får dere til å ønske å røyke igjen og igjen?

Sitat av Parasitic Vis innlegg
En grunn til at mange tror at hasj er så avhengighetsskapende kan vel være at enkelte dealere smører hasjen med kokain ellerno og selger det på elva. og når kidsa som ikke har noen å skaffe av, hva gjør de da? Jo de går på elva og leter etter noe å røyke og da blir dem jo avhengig av kokainen, og da tror uvitende folk at man blir avhengig av det.

Dette er kun noe jeg har hørt om, så kan ikke komme med noen kilder ellerno.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne møtt den elve-dealern som pensler et av norges billigste rusmidler med et av norges absolut dyreste. Da snakker vi i lengden et underskudd av ganske omfattende dimensjoner, vil jeg tro.

De ryktene om ondskapsfull pensling av den snille hasjen har jeg ikke hørt siden ungdomsskolen. Tviler på at det er en reell fare.

Dog, jeg har i likhet med deg heller ingen kilder ellerno
Sitat av preutbrent Vis innlegg
Så dere her som opplever nytelse av cannabisrøyking, kan dere prøve å beskrive hvilken effekt dere får som får dere til å ønske å røyke igjen og igjen?
Vis hele sitatet...

Musikk blir bedre, mat blir bedre, filmer du allerede liker blir enda bedre..
Digg følelse i kropp og sinn. Forandret tankemønster, tenker over ting på en annen måte, "outside the box".
Blir mer kreativ og klarer å leve meg mer inn i min egen musikkproduksjon.
Generell velbehag og avstressende effekt. Noen digger en kald pils etter jobb, jeg digger en feit joint.
Sitat av fetter Vis innlegg
Noen digger en kald pils etter jobb, jeg digger en feit joint.
Vis hele sitatet...
Er det ikke fint at vi kan oppleve ting forskjellig og respektere hverandre syn på tingene?
Sitat av fetter Vis innlegg
Musikk blir bedre, mat blir bedre, filmer du allerede liker blir enda bedre..
Digg følelse i kropp og sinn. Forandret tankemønster, tenker over ting på en annen måte, "outside the box".
Blir mer kreativ og klarer å leve meg mer inn i min egen musikkproduksjon.
Generell velbehag og avstressende effekt. Noen digger en kald pils etter jobb, jeg digger en feit joint.
Vis hele sitatet...
Misunner deg i å finne glede i dette stoffet. Det er jo, som sagt en billiard ganger før, et relativt ufarlig dop, i motsetning til alt jeg snyter, svelger og skyter i meg.

Er du for legalisering av cannabis, om jeg får spørre? Eventuelt hvorfor?
Sitat av preutbrent Vis innlegg

Så dere her som opplever nytelse av cannabisrøyking, kan dere prøve å beskrive hvilken effekt dere får som får dere til å ønske å røyke igjen og igjen?
Vis hele sitatet...
Tja.. Det blir vel like omfattende å beskrive som om jeg skulle beskrevet det samme innen konsumering av alkohol.

- Man kan sitte å ha det helt fortreffelig i situasjoner som vanligvis oppleves som trivielle og rutinemessige.
- Som med alkohol så oppleves det forløsende å bare sitte blant venner og kose seg med en joint eller pipe.
- Man kan lett ta seg en joint uten å bli nødt til å oppføre seg som et fjols.
- Folk som røyker har en tendens til å bare sitte å ta livet helt med ro under påvrkning fremfor å krakilsk løpe fra person til person mens man har en fryktelig trang til å fortelle dem hvor glad man er i dem osv.
- Man slipper fyllenerver.
- Personer som har en tendens til å havne i bråk på byen holder seg vanligvis bare hjemme på lørdagskveldene med en god film og greier som kan dyttes inn i trynet når man føler for det.
- Man blir ikke fyllesyk.

Nå kan muligens du være så vennlig å gjengjelde tjenesten ved å fortelle hvorfor du drikker, dersom du gjør det i det da?
Sitat av preutbrent Vis innlegg
Misunner deg i å finne glede i dette stoffet. Det er jo, som sagt en billiard ganger før, et relativt ufarlig dop, i motsetning til alt jeg snyter, svelger og skyter i meg.

Er du for legalisering av cannabis, om jeg får spørre? Eventuelt hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?

For meg er det helt ulogisk at stoffet skal være ulovlig.
Jeg er i utgangspunktet imot kiminalisering av alle rusmidler, da det fører med seg mer ulemper enn fordeler.

For meg er det så selvfølgelig at stoffet skal være lovlig at det er vanskelig å nevne grunner uten argumenter å argumentere imot.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor ikke?

For meg er det helt ulogisk at stoffet skal være ulovlig.
Jeg er i utgangspunktet imot kiminalisering av alle rusmidler, da det fører med seg mer ulemper enn fordeler.

For meg er det så selvfølgelig at stoffet skal være lovlig at det er vanskelig å nevne grunner uten argumenter å argumentere imot.
Vis hele sitatet...
Enig!

Men det er så vanskelig å overbevise noen om at alle rusmidler alltid er tilgjengelige, selv når de er ulovlige!

Av en eller annen grunn har det blitt ført en så restriktiv ruspolitikk i dette landet at man tar for god fisk alle forbud som blir nedlagt.
Ser poenget deres, NitroFis og fetter. Men mange av argumentene som ble nevnt er jo effekter du også kan få av benzo og diazepam, for eksempel. Det er i tillegg luktfritt og ikke minst mekkefritt...

Hehe, nei, hygg dere med hasjen, det er opp til hver enkelt hvilken rus de finner seg komfortabel med.
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Du har fortsatt ikke skjønt mitt poeng så jeg prøver igjen:

1. Du dømmer folk, men liker ikke at dem dømmer deg!
2. Du bruker negative karrakteristikker av folk uten å ha grunnlag for det.
3. Du viser ikke folk med andre meninger den respekt du forventer at dem skal vise deg.

Når det er sagt så støtter jeg at Redbull smaker svett hoppetau, men det er faktisk irrelevant her. Det som er relevant er at du hevder en rett du ikke gir andre.



Helt enig at propaganda har masse skyld her. Men propaganda bunner som regel i en sannhet. propaganda som negativt begrep oppstår når denne sannheten blir bragt ut av propesjoner.

Det er sant at de fleste som bruker sterkere stoffer har begynt med cannabis. Men, det er derimot ikke sant at du kan snu dette på hodet og si at de fleste som begynner med cannabis går over på sterkere stoffer. En slik forvrengning av sannheten er det jeg kaller misbruk av fakta.

Desutten, om man skulle forlenge denne faktarekken vil man finne at de fleste som begynner med sterkere stoffer har hatt foreldre som har kranglet og eller slåss. da kunne man vridd på den sannheten også å sagt "En krangel hos foreldre fører til misbruk av sterke narkotiske stoffer." Det er faktisk like (lite) sant!
Vis hele sitatet...
Om det er noen folk som sitter og prater skit om ting de ikke vet hva er engang, så kan det lett hende at jeg kan dømme for å provosere, eller irritere. Så om de dømmer meg (Stoner), uten grunnlag, kan jeg lett dømme tilbake for å provosere etc.
Folk har min tillit helt til de ødelegger den, og da oppstår det flammer, så det er ikke "uskyldige" randoms jeg sitter og "dømmer". Dømmer aldri på tomt grunnlag, og det er ganske stor forskjell fra det jeg gjør, og det de gjør.

Kunne heller ikke brydd meg mer om hva folk syns om meg, jeg har det bra med meg selv, har det jeg trenger, om folk sier at jeg er en taper fordi jeg røyker hasj så får de synes det, men om de kommer opp i trynet mitt og irriterer meg (Hint; Jehovas vitner på døra), så henter jeg pappa så får han ta seg av de.

2. Feil; Jeg har grunnlag. Det er der forskjellen ligger. : ))

3. Akkurat deg jeg gjør, jeg gir de den respekt de har vist meg; Så om folk kaller meg noe fordi jeg røyker, eller spiser iskrem, så får de gjøre det, men da slenger jeg gjerne med leppa tilbake, men det er nok det lengste jeg orker å strekke meg når man kommer til "å bry seg".
Sitat av preutbrent Vis innlegg
Ser poenget deres, NitroFis og fetter. Men mange av argumentene som ble nevnt er jo effekter du også kan få av benzo og diazepam, for eksempel. Det er i tillegg luktfritt og ikke minst mekkefritt...

Hehe, nei, hygg dere med hasjen, det er opp til hver enkelt hvilken rus de finner seg komfortabel med.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd mye benzoer og føler aldri det blir helt "det samme".
Pillerusen virker for meg "tung" og "dum".

I tillegg er benzoer sinnsvakt avhengighetsskapende, og ikke bare "tulle-avhengighetsskapende", "uff-jeg-kan-ikke-slutte-å-spise-sjokolade-for-det-er-så-digg" avhengighetskapende som hasj, men med full blown abstinenser, nervesammenbrudd og "i'll suck your cock for a couple of pills". Kan ikke sammenlignes.
Sist endret av fetter; 4. mars 2010 kl. 11:42.
Sitat av mrcat Vis innlegg
Om det er noen folk som sitter og prater skit om ting de ikke vet hva er engang, så kan det lett hende at jeg kan dømme for å provosere, eller irritere. Så om de dømmer meg (Stoner), uten grunnlag, kan jeg lett dømme tilbake for å provosere etc.
Folk har min tillit helt til de ødelegger den, og da oppstår det flammer, så det er ikke "uskyldige" randoms jeg sitter og "dømmer". Dømmer aldri på tomt grunnlag, og det er ganske stor forskjell fra det jeg gjør, og det de gjør.

Kunne heller ikke brydd meg mer om hva folk syns om meg, jeg har det bra med meg selv, har det jeg trenger, om folk sier at jeg er en taper fordi jeg røyker hasj så får de synes det, men om de kommer opp i trynet mitt og irriterer meg (Hint; Jehovas vitner på døra), så henter jeg pappa så får han ta seg av de.

2. Feil; Jeg har grunnlag. Det er der forskjellen ligger. : ))

3. Akkurat deg jeg gjør, jeg gir de den respekt de har vist meg; Så om folk kaller meg noe fordi jeg røyker, eller spiser iskrem, så får de gjøre det, men da slenger jeg gjerne med leppa tilbake, men det er nok det lengste jeg orker å strekke meg når man kommer til "å bry seg".
Vis hele sitatet...
Det du sier her i sum er at du ikke ser noe poeng i å være bedre enn andre og klarer du ikke være like dårlig så henter du pappa!

Mitt argument er at det kanskje går ann å være bedre enn andre og gi folk litt mer respekt enn det de strengt tatt fortjener for da vil de også oppfatte deg på en mer respektfull måte og slik får man en positiv spiral.
Sitat av Parasitic Vis innlegg
En grunn til at mange tror at hasj er så avhengighetsskapende kan vel være at enkelte dealere smører hasjen med kokain ellerno og selger det på elva. og når kidsa som ikke har noen å skaffe av, hva gjør de da? Jo de går på elva og leter etter noe å røyke og da blir dem jo avhengig av kokainen, og da tror uvitende folk at man blir avhengig av det.

Dette er kun noe jeg har hørt om, så kan ikke komme med noen kilder ellerno.
Vis hele sitatet...
Dette er en av de tingene som bare får meg til å stappe hue i bakken som en struts. Tro meg, disse dealerne vil ha kokainen for seg selv. Hvis de først pensler den med noe, er det henna-maling.. (eller hvordan det nå skrives?)

Eller så blander de den med det. Dette resulterer at den eneste effekten du oppnår av å røyker er at du får vondt i hodet.. Skikkelig dritthasj isåfall.

Om vi først skal snakke om dårlig kokain, så blander de ut den med MASSE dritt, inkludert amfetamin. Kokain-speed i oslo's gater er et velkjent fenomen.

Sitat av TheTsar Vis innlegg
Er det ikke fint at vi kan oppleve ting forskjellig og respektere hverandre syn på tingene?
Vis hele sitatet...
Jeg syns dette høres dritbra ut. Pils, joint eller rusfri; du er et fullverdig menneske uansett !

Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har prøvd mye benzoer og føler aldri det blir helt "det samme".
Pillerusen virker for meg "tung" og "dum".

I tillegg er benzoer sinnsvakt avhengighetsskapende, og ikke bare "tulle-avhengighetsskapende", "uff-jeg-kan-ikke-slutte-å-spise-sjokolade-for-det-er-så-digg" avhengighetskapende som hasj, men med full blown abstinenser, nervesammenbrudd og "i'll suck your cock for a couple of pills". Kan ikke sammenlignes.
Vis hele sitatet...
Hahahahha, jeg må bare si at jeg elsker måten du formulerer deg på !!

personlig erfart : ja, benzoer er ikke noe særlig. Etter å selv ha eksprimentert med rusets univers, må jeg si at dette er noe av det største tullet jeg har vært borti. Det syntes politiet også..

Bon altså. Bare bullshit, jeg anbefaler absolutt ingen å prøve det. Du blir et svært jævla kukkhue av å gå på det.