Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2371
Hei folkens!

Google slår til med et "nytt" system som - slik å forstå - ikke trenger noe software. Alt ligger i nettleseren, akuratt som Gmail.
En av features'ene er Instant Messaging med realtime typing (med fare for å bruke for mange teite uttrykk). Dette virker veldig likt ICQhttp://www.une.edu.au/it-services/common/images/icq-logo.gif sin egenskap..

Google Wave
Det med realtime typing må vell bli litt plagsomt med tanke på skrivefeil?
Sitat av olli408 Vis innlegg
Det med realtime typing må vell bli litt plagsomt med tanke på skrivefeil?
Vis hele sitatet...
Derfor det går ann å skru av...
Sitat av binkabi Vis innlegg
Derfor det går ann å skru av...
Vis hele sitatet...
ja, men jeg forstod det som at det var noe av det google spillte mest på, og hva er vitsen da, hvis man bare slår det av?
Hvis du ser filmen, så er det et par tileggstjenster til, deriblant en smart skrivefeilfixer
Navnene på de hovedsakelige ansvarlige hørtes nordiske ut, noen som vet hvor de kommer fra?
Sitat av blueshift Vis innlegg
Navnene på de hovedsakelige ansvarlige hørtes nordiske ut, noen som vet hvor de kommer fra?
Vis hele sitatet...
Danmark såvidt jeg vet.. De som har utviklet Google Maps også.




Men dere missforstår stort når dere tror dette bare er en chat som er hakket mer realtime enn nåværende løsninger.. Vennligst faktisk se hele videoen..

Dette er kommunikasjon for året 2009 og fremover.. Dette er en ny protokoll på linje med e-post, og kommer til å revolusjonere kommunikasjon på nettet. Produktet skal bli åpen kildekode slik at hvem som helst kan benytte seg av protokollen Google utvikler.. Man er ei heller avhengig av en Google-konto eller at kommunikasjonen går via Google sine egne servere. Nettop slik e-post er bygget opp..

For de som forstår produktet og dets potensiale skjønner at dette er en revolusjon! Dette er fremtiden!
Sitat av olli408 Vis innlegg
ja, men jeg forstod det som at det var noe av det google spillte mest på, og hva er vitsen da, hvis man bare slår det av?
Vis hele sitatet...
Vil vel tro at det er mulig med å vise bokstav for bokstav når man skriver impliserer mange andre muligheter (slik som foto/video senere i presentasjonen). De la jo stor vekt på extensions og da er jo en funksjon som dette en glimrende måte å vise hva utviklere har å jobbe med
Det jeg synes var mest imponerende var da han dro en mappe med bilder rett inn i Wave!
Det er slike ting som visker ut forskjellene mellom desktop-programmer og web-applikasjoner.

Drag and drop i HTML 5 hadde vært utrolig digg...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så videopresentasjonen nå. WOW! Dette tror jeg blir utrolig stort. Ett sted for all kommunikasjon (hvertfall når det kommer tilleggsapps og roboter for mange store kommunikasjons- og delingsplatformer), kan tenke meg IRC blir integrert, jabberprotokollen, twitter har de allerede.

Anbefaler folk å se videoen. Dette blir svært.
Sitat av The Freak Vis innlegg
Det jeg synes var mest imponerende var da han dro en mappe med bilder rett inn i Wave!
Det er slike ting som visker ut forskjellene mellom desktop-programmer og web-applikasjoner.

Drag and drop i HTML 5 hadde vært utrolig digg...
Vis hele sitatet...
Google har vel søkt om at akkurat dette skal bli en standard i HTML 5.

Ellers vil jeg påstå at konseptet ser veldig låvende ut, og håper virkelig dette er noe som vil slå igjennom. Virker som mulighetene er store her.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Var en ting til jeg ikke husket å skrive i går: Hvilken innflytelse tror dere dette vil ha på Mozillas Ubiquity?

"Ubiquity, an Add-on for Mozilla Firefox, is a collection of quick and easy natural-language-derived commands that act as mashups of web services" (Wikipedia)

Tenkte særlig på den biten med implementering av kart og videoer i e-poster.
Om ikke Google Wave blir den nye e-posten, så håper jeg at et eller annet tar over. Mail er utdatert og tungvint.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har fått testet Google Wave nå, må si jeg er rimelig imponert.
Dette har absolutt potensiale til å gjøre e-post gammeldags. Men vi får se hvordan dette blir mottatt av Ola Nordmann.
Mulighetene med å utvide via gadgets og roboter er enorm. Har enda ikke funnet en god måte å forklare hva wave er, man må nesten bare se det selv.

Jobber selv med å lage en robot som sender meg wave som følger med på tv episoder via next-episode.net. Nøyaktig hvordan jeg skal presentere dette er jeg ikke helt sikker på. Mottar gjerne forslag

Noen andre her som har fått prøvd ut teknologien?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hurm... Driver å loker rundt med Google Wave nå, jeg... morsomt...
Ser ut som... google mail, bare at du kan redigere andres mailer... og... shit...

Noen tips til hva man kan gjøre?
Sist endret av Turbolego; 14. oktober 2009 kl. 14:59.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Har bare sett presentasjonen deres av programmet, og det ser rimelig bra ut. Håper bare det blir større tilgang på invitasjoner snart, slik at man kommer seg inn. Og at det kan bli litt mer nyttig, da jeg ser folk skriver at det kan bli litt ensomt der inne, uten venner.

Flere som har fått testet det ut, som har noe å si?
Ser fett ut!!
Når blir det lansert? btw, Turbolego, hvordan fikk du invite? : O
Invite får du ved at noen nominerer deg til invite, eller at du registrerer deg på denne siden https://services.google.com/fb/forms/wavesignup/ og er heldig å får en.
Sitat av preboa Vis innlegg
Ser fett ut!!
Når blir det lansert? btw, Turbolego, hvordan fikk du invite? : O
Vis hele sitatet...
Meldte meg opp som testkanin for flere måneder siden.
Jeg er én av 100.000 ifølge digi.no

Fet video gibbe!
Du er ikke så desverre ikke så unik. Alle de 100 000 første fikk 8 invites, og alle etter det fikk 8 til, så det er et par millioner nå...
Sitat av poe Vis innlegg
Du er ikke så desverre ikke så unik. Alle de 100 000 første fikk 8 invites, og alle etter det fikk 8 til, så det er et par millioner nå...
Vis hele sitatet...
Jeg ble invitert av google, og ikke av en kompis ellerno'...
Så selv om det ikke er stress å skaffe seg en google wave konto nå, var jeg en av de første orginalt.

Anbefaler denne guiden til nye "wavere" : Google Wave: A Complete Guide og denne lille samlingen: The Top 6 Game-Changing Features of Google Wave.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøv å søke på

Kode

with:public title:freakforum
Funker det?
Sist endret av Ozma; 26. oktober 2009 kl. 02:08.