Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6167
Hei.
Jeg er på leting etter det perfekte strategi spill (sc aktig).
Er mest interisert etter spill der du må bygge ditt eget slott, for å defende deg mot fienden. Lignende warcraft. Har testet ut AoE Online, men førsteintrykket var elendig. Spiller LoL daglig men begynner å bli lei, er mer gira på et spill der du har en hær, og ikke bare en champion å styre.

Best om spillet satser mer på multiplayer en singleplayer. Spillet må være "spillbart" som vil si lite med bugs og god grafikk.
Håper det er noen som kan være til hjelp.
Takk

Drue.
Sist endret av Mulatten; 9. februar 2012 kl. 12:18.
Warcraft 3 !
Rise of Nations !
Age of Empires !
De 3 beste strategi spillene der du krigsfører nasjon mot nasjon!
Du kan jo teste HoN
Battle for middle earth 2. Noen over, noen ved siden av, men fortsatt et knakende godt spill.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
synes empire earth er et meget bra spill, enda i 2012. Usikker på multiplayer delen da men. Anbefales på det sterkeste. Et annet spill er thesettlers 2 gold. Dette er nå freeware. Finnes på abandonia.com. Konge spill d også;-).
Starcraft 2? :P Brood-wars var jo teh shiznits når det kom til RTS. Selv digger jeg DotA og DotA2.
Age of Empires 2! lætt
Kanskje ikke helt det du leter etter, men vill anbefale Rome Total War.
Age of Empires II
Starcraft 2

Kongen(e) over strategispill.
Red Alert 2!
Company of Heroes
Napoleon Total War (Bra spill til tross for mangelen på 'ranked fire' og dårlig AI. Multiplayeren var og er veldig artig).
Skal du gå litt mer ''old school'' så er Red Alert 2, Age of Empires (Myhtology) spillene godt gjennomførte. Warcraft 3 har det også gått endel hundre timer i.

Har du skjekket ut Stronghold serien?
Sist endret av Fossen; 9. februar 2012 kl. 12:56.
Command & Conquer
Den beste strategi-serien jeg har spillt.
Sitat av Drue Vis innlegg
Hei.
Jeg er på leting etter det perfekte strategi spill (sc aktig).
Er mest interisert etter spill der du må bygge ditt eget slott, for å defende deg mot fienden. Lignende warcraft. Har testet ut AoE Online, men førsteintrykket var elendig. Spiller LoL daglig men begynner å bli lei, er mer gira på et spill der du har en hær, og ikke bare en champion å styre.

Best om spillet satser mer på multiplayer en singleplayer. Spillet må være "spillbart" som vil si lite med bugs og god grafikk.
Håper det er noen som kan være til hjelp.
Takk

Drue.
Vis hele sitatet...
Hei! Du leter iallefall i en interessant og utfordrende sjanger. Litt synd er det at du bare vil spille strategispill som går ut på å bygge deg opp for så å vente på at en tør å angripe..
Warcraft III og utvidelsen The frozen throne er utsøkte strategispill, som ikke bare lar deg bygge opp en borg, men også ha en hovedperson (Hero) som du kan bygge opp strategien din etter.
Aldri før har det vel fantes et mer spennende, varierende og utfordrende strategispill.
Min klare favoritt er derfor Warcraft III + The frozen throne.

I tillegg er blizzard så engasjerte at de ofte kommer med nye patcher for å forbedre og balansere de forskjellige rasene man kan være, samt nøytrale enheter i spillet.
Om du vil ha en utfordring kan du laste ned C&C Red Alert 2.
God gammel klasikker, si ifra når du klarer 7 motstandere på brutal c:
Sitat av olaPola Vis innlegg
Om du vil ha en utfordring kan du laste ned C&C Red Alert 2.
God gammel klasikker, si ifra når du klarer 7 motstandere på brutal c:
Vis hele sitatet...
Last ned modden jeg har i signaturen min og se om du klarer 1 på hardest.
Jeg satt i to uker før jeg fikk det til.

For eksempel hvis du sprenger alle broer så sender dem 40 fly mot deg, navyseals som svømmer over og en idiotisk mengde båter.
Age of Empires II er jo helt konge Har prøvd mange strategispill, men ingen har slått aoe!
Et av de beste strategi spillene jeg har prøvd må være Total War serien. En god kombinasjon mellom turnbased strategy og real time strategy (RTS)
Kan anbefale deg Stronghold 2. Stronghold 3 er faktisk komt ut på steam også nå. Tror jeg må prøve det.
Føler eg må nevne Age Of Mythology.
Dette er et veldig gøy strategispill, god kvalitet, mange spennende ''raser'' som norse, greek osv.
Dette er et spill man lett blir hekta av.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Last ned modden jeg har i signaturen min og se om du klarer 1 på hardest.
Jeg satt i to uker før jeg fikk det til.

For eksempel hvis du sprenger alle broer så sender dem 40 fly mot deg, navyseals som svømmer over og en idiotisk mengde båter.
Vis hele sitatet...
Pft, mods..
Beste er å satse på å skaffe en slik starter vehicle som gjør at du kan lage både allied og communist shit.
Bikkjer, tanks, harriers og pillbox all the way.
1337
Trådstarter
Ja, så det kom noen svar her, iallefall. HoN, syns jeg blir for avansert, skjønner meg ikke på noe.
Itillegg så er det ikke et sånt spill jeg leter etter.

Stronghold, uhm, jeg husker jeg satt å spilte det første spillet når det kom ut, men jeg likte ikke etterfølgerne.

Vil også bare si at grafikken har mye å si hos meg, vil ikke sitte å spille et spill fra 2004 som har dårligere grafikk en minecraft.

Spilte litt Age of Empire 3 (?). Har mista det...
Jeg kan huske at jeg likte Ringenes Herre, Kampen om Midgard, men blir for dårlig grafikk til at jeg gidder å spille det nå >.<. Warcraft 3 + utvidelse pakken har jeg, men synes ikke det er så artig lenger.

Tror jeg skal kjøpe Starcraft 2, når expansionpacken kommer. Men, jeg vurderer noe inderlig å kjøpe Total War: Shogun2, men er dette et strategi spill der du bygger deg opp fra starten?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Shogun starter du opp med en provins og bygger deg sakte opp ja, men hvis du først skal på TW så vil jeg heller anbefale å kjøpe Rome TW og installere europa barbarorum moden oppå. IMO finnes det strengt tatt ikke noe bedre og mer gjennomført innen strategi.
1337
Trådstarter
Shogun og Rome, er dette to helt forskjellige spill?
Eller går det ut på det samme, bare at det er på forskjellige årstall?

Hva med Civilizations da ? Har sett på noen gameplays, men får ikke et inntrykk at dette er et strategi spill som jeg leter etter. Iallefall er det et bra spill?

Vil helst finne spillet man kan ha det morro med venner, like spiller online, f.eks 3v3. Man må finne resurser selv, for å kunne bygge videre på slottet. Og lage brakker for å få innbyggere nok til å lage mange soldater.

Noe innen den duren.
Sist endret av Mulatten; 9. februar 2012 kl. 15:12.
Anno 2070 er min favoritt for tiden =)
Shogun 2 handler om samurai tiden i Japan, mens Rome handler om romertiden. Rome er et ganske bra spill, men det begynner å bli gammelt. Jeg liker Shogun 2 da man har fler muligheter, bedre UI.
Håper den neste blir Rome 2.
Sist endret av Xernox; 9. februar 2012 kl. 16:02.
Age of Mythology. PM for match.
Civilization "hands down". Digger hele serien og synes alle er utrolig bra laget. Har 4 & 5 på pc som jeg råder alle til å prøve!
Sitat av Drue Vis innlegg
Hva med Civilizations da ? Har sett på noen gameplays, men får ikke et inntrykk at dette er et strategi spill som jeg leter etter. Iallefall er det et bra spill?
Vis hele sitatet...
Civilization 1 er vanskelig, Civ 2 er det spillet mange er enige om er det beste. Meg selv inkludert. Utrolig kult spill, hvert game er forskjellig. Anbefales på det sterkeste, går an å laste ned på nett. Uten musikk though men det er ikke det store ved spillet.

Mitt alltime favoritt-strategispill er nok Warcraft 1. Så mørkt og skummelt, og de siste nivåene (særlig med orcs) er veldig vanskelige ..
Sist endret av Taurean; 9. februar 2012 kl. 16:11.
Civilization er overlegent, og 5 er sikkert det du liker best siden grafikk er viktig for din del. Selv har jeg spilt civ2 siden det kom ut, syns fortsatt det er fantastisk
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Stronghold II er interessant, men ikke "StarCraft 2 aktig". Fortsatt gøy!

Age Of Empires II er kanskje et av de beste RTS spillene noensinne laget, gi det en sjanse. Men jeg må si jeg foretrekker å spille LAN med kompiser istedenfor online.
Sitat av Drue Vis innlegg
Ja, så det kom noen svar her, iallefall. HoN, syns jeg blir for avansert, skjønner meg ikke på noe.
Itillegg så er det ikke et sånt spill jeg leter etter.

Stronghold, uhm, jeg husker jeg satt å spilte det første spillet når det kom ut, men jeg likte ikke etterfølgerne.

Vil også bare si at grafikken har mye å si hos meg, vil ikke sitte å spille et spill fra 2004 som har dårligere grafikk en minecraft.

Spilte litt Age of Empire 3 (?). Har mista det...
Jeg kan huske at jeg likte Ringenes Herre, Kampen om Midgard, men blir for dårlig grafikk til at jeg gidder å spille det nå >.<. Warcraft 3 + utvidelse pakken har jeg, men synes ikke det er så artig lenger.

Tror jeg skal kjøpe Starcraft 2, når expansionpacken kommer. Men, jeg vurderer noe inderlig å kjøpe Total War: Shogun2, men er dette et strategi spill der du bygger deg opp fra starten?
Vis hele sitatet...
Så faktisk Kampen om Midgard 2, noe som vill si forbedret grafikk. Måten du spiller på er også endret ganske mye.
Emire Earth II (Har utallige timer med dette)
Stronghold 2 (Ikke 3'eren, den var dåårlig)
AoE 2 (Lanspill)
Det er et browser-game, men Tribal Wars.
Du kommer garantert til å bli revet med når du først har startet!
Finnes ingen grunn til å ikke kjøpe Starcraft 2. Det er ett knall-spill.

Spilte nesten aldri rts og ble hekta fra første game, spiller det fortsatt og kjøpte det ved release.
Age of empires II!! Anbefales på det varmeste! Kongen over alle konger! Jeg skulle lett vunnet over deg ved LAN, da jeg anser meg selv som norgesmester
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Synes minuset med Shogun er, at hvis du har spilt en kampanje så har du mer eller mindre spilt alle. Svært lite variasjon mellom unitsene. Rome i seg selv er gammelt, men mod-mulighetene er veldig bra, sjekk ut twcenter for å se de forskjellige. Særlig EB som jeg nevnte gir store muligheter for taktisk og kulturell variasjon.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Empire Total War. Beste jeg har spilt
hearts of iron 3.... ganske mye å sette seg inn i, men pokkern så bra når du først skjønner det
Er sagt tusen ganger før i denne tråden men jeg sier det jeg også. Age of Empires II.
Sist endret av detune; 9. februar 2012 kl. 18:00. Grunn: skrivefeil :)
C&Q Generals Zero Hour er jo bra! Finnes mange mods der å.

Du bør sjekke ut det ja
Mange timer med det.. Mange timer med RA2 og forresten:P
Alle total war spillene er meget gjennomførte og flotte spill. Selv likte jeg ikke shogun: 2, rett og slett fordi klankrigene i Japan aldri har vært en historisk interesse for meg. Rome, Empire og Napoleon Total War derimot er spill som kombinerer taktikk både mikro og makro. Det finnes ingen bedre følelse enn å kunne invadere Frankrike med Storbritannia!
Akkurat nå er vel Starcraft II det beste strategispillet, med mindre du takler all knoting med det elendige brukergrensetesnittet i SC:Broodwar. Hvis du har lyst til å starte med SCII anbefaler jeg på det sterkeste å se på et par videoer av Day[9].

Denne videoen gir deg et innblikk i hvor engasjert visse personer i SC-communitiet er:
http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-10...rcraft-3505715

Den viktigste når det gjelder å lære seg spillet så langt:http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-25...vement-4730506
Sist endret av Hassassin; 10. februar 2012 kl. 00:26.
Har alle glemt sjakk-spillet? :P
1337
Trådstarter
Har kjøpt Starcraft 2 nå, fy faen som jeg suger. Spiller Protoss.

Det er vel ingen her som kan gi meg noe opener, build order tips til protoss ?
Drue: Les på Blizzard forum: http://eu.battle.net/sc2/en/forum/11823/

Man må bare spille for å bli bedre, surt men sånn er det. Se replays på youtube etc.Spill 1v1 det er det som betyr noe og som du lærer noe av :P
TW-serien peaket på Rome total war, og hadde en etterfølger som var nesten verdig i Medieval total war II.
Som folk her sier, modpacks gir deg potensielt tusenvis av timer om du liker spillet.
Dessuten kan du rimelig enkelt modde enkle ting selv.

Aner ikke hvorfor, men fom Empire total war synes jeg det ble mindre og mindre interessant. RTW & MTW21 har imidlertid beholdt spillbarheten enda. tall iflg steam:

Empire TW: 152 timer spillt.
Nap total war: 56 timer
Shogun TW: 15 timer.

Ellers, dersom du er skikkelig skikkelig SKIKKELIG hardcore RTS fan med null fritidsinteresser eller forpliktelser, spill Hearts Of Iron 2 & 3. Evt europa universalis eller victoria. Samme spillmotor. Sinnsykt detaljstyring, og scopa & scale er hinsides. Modpackene her er laget for WW2-autuster med vesentlig mer tid enn meg, kjerringa og ungene tilsammen disponibel.
Spillet (HOI3) er helt fantastisk, men desverre for tidkrevende for meg.
Age of Empires II! Beste spillet, ever <3
Sitat av Drue Vis innlegg
Har kjøpt Starcraft 2 nå, fy faen som jeg suger. Spiller Protoss.

Det er vel ingen her som kan gi meg noe opener, build order tips til protoss ?
Vis hele sitatet...
Du kan jo starte med 4 gate.
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/4_Warpgate_Rush
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
2-gate is tha shite!!