Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1756
Hei, jeg er en gutt på 17 som akkurat har flyttet for og gå på vidregående, jeg bor med 4 andre folk som er ganske koselige, men jeg har et problem- jeg har ganske hjemlengsel...
Har blitt kjent med masse koselige folk, og alle er snille her. Hjemlengselen går litt opp og ned, noen ganger merker jeg ikkenoe, og noen ganger er det ingenting jeg vil mer enn og dra hjem til mamma og pappa

er det noen tips til hvordan dette skal bli lettere?
Ta deg en tur hjem i helgene?
Få deg dame, snakk med familien på skype så du kan se dem og vær ute å nyt livet !

Det vil nok gå over etterhvert Er sånn de første ukene.
bor du langt hjemmefra da?

bor selv på hybel alene, langt unna hjemmet - men sliter ikke med hjemlengsel. vær sosialt aktiv så tenker du ikke så mye på det, slå ihjel tiden med serier & tv
Dame hjelper mot mye, også dette vil jeg tro. Jeg støtter også forslaget om å holde kontakten med dem over skype. Tror det er smart å ha litt travle dager.
Sitat av fhoss Vis innlegg
bor du langt hjemmefra da?

bor selv på hybel alene, langt unna hjemmet - men sliter ikke med hjemlengsel. vær sosialt aktiv så tenker du ikke så mye på det, slå ihjel tiden med serier & tv
Vis hele sitatet...
er ikke lenger enn 3 timer hjemmefra, er masse ute med venner osv. men det er bare ikke hjemme håper det blir bra
Du må glemme "hjemme" og venne deg til ditt nye "hjem", lev der du er ikke der du var.
Er nok noe du bare må venne deg til, ikke lenge til du skal ut i jobb og flytte for deg selv ^^
Akkurat flyttet hjemmefra selv, bor ikke mer enn halvtimes kjøring pluss halvtimes ferge, men allikvel.
Har ganske hjemlengsel, kjenner ingen utenom romkameraten min her, så kjører ofte hjem..

heh
Veit akkurat hvordan du har det! Hadde det selv sånn når jeg jeg var i militæret. Jeg likte meg i tjeneste, så tror ikke det direkte var militæret som gjorde det. Løsningen for meg var som mange her har nevnt, ring hjem! Ring så ofte du kan, hold deg oppdatert med hva som skjer hjemme. for min del var det å prate med foreldre og brodern som hjalp mest. Etter første permen gikk det mye bedre.(2 månder etter innrykk)
Har bodd hjemmefra i 8år og har enda hjemlengsel. Det at jeg bor i utlandet gjør det ikke lettere.

Men! Det er noe herlig med følelsen av hjemlengsel og. Da vet du hvor du hører til, og det å komme hjem blir ekstra godt.
Hvet hvordan du har det, på VG1 flyttet jeg 8 timer med buss hjemmefra. Bodde sammen med 2 andre og hadde det egentli helt fint, hjemlengselen kommer og går, det beste er å ha noe å gjøre på. Vil anbefale deg å finne deg noen venner å henge med på fritiden, hobby eller sport er også en fin ting å holde på med. Og når hjemlengselen kommer så tar du en telefon hjem og hører hvordan de har det. Ellers så er det viktig å holde seg litt opptatt med en hobby eller andre ting å gjøre, konsentrere på skolen er også en viktig del.

Viss du har anledning vil jeg også anbefale deg å reise hjem i helgene.