Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2758
Hei!
Jeg har nettopp begynt å spille ørlite trommer, og har spilt litt med noen venner i klassen.
Vi har fått oppgaven om å spille på en ungdomsklubb om to uker. Vi har ikke fått øvd inn noen spesielle låter.

Noen forslag til fete rockelåte med enkle trommebeats?
Ac/dc - Highway to hell
Sitat av FrittTheBandit
Ac/dc - Highway to hell
Vis hele sitatet...
fant en "Drum tab" av highway to hell her
Sitat av Turbolego
fant en "Drum tab" av highway to hell her
Vis hele sitatet...
Dæven. Jeg visste den var enkel, men ikke at den var SÅ enkel
Fett! Flere forslag? Trenger minst 6 låter.
Dere kan jo bli Ac/dc-coverband De fleste sangene har ganske enkle trommer, feks: TNT, You Shook Me All Night, Back in Black osv.
Sitat av FrittTheBandit
Dere kan jo bli Ac/dc-coverband De fleste sangene har ganske enkle trommer, feks: TNT, You Shook Me All Night, Back in Black osv.
Vis hele sitatet...
You shook me all night long tabs
back in black tabs

prøv selv på ttabs.com!
Ja, AC/DC er fett, men vi trenger litt variasjon å. Tenkte kankje på noe punk. Det er jo vanligvis ikke så vanskelig!
Sitat av ThaMan
Ja, AC/DC er fett, men vi trenger litt variasjon å. Tenkte kankje på noe punk. Det er jo vanligvis ikke så vanskelig!
Vis hele sitatet...
Hvis du nettopp har begynt å spille er nok ikke punk så lett nei. Når du først KAN spille trommer er det nok ikke så vanskelig, siden det er lite variasjon i det. Men tempoet er vanligvis raskt vettu
Som sagt over er AC/DC utrolig greit for nybegynner trommiser. Turboneger? City of Satan for eksempel?

Dere kan også prøve Tenk på noe - Selv.
Sist endret av hopalong; 18. september 2007 kl. 16:46.
▼ ... over et år senere ... ▼
Black Sabbath - Paranoid er en enkel låt på alle instrumenter egentlig, og den kicker!
for å spelle pønk tar du bare samme beaten som highway to hell og guffern opp til arma faller av.
for litt mer avansert gjør du det samme, bare med beaten til ace of spades av motorhead. - http://www.ttabs.com/tabs.php?id=163996

jeg starta med pønk når jeg lærte meg å spelle trommer og det gikk helt fint. jeg er ute av stand til å spelle avanserte trommer saktere enn veldig veldig fort, men jeg kan spelle fortere enn fort, så jeg er fornøyd
Sist endret av HellToPay; 28. desember 2008 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
original reprint
xaff's Avatar
Jeg vil foreslå at du prøver deg på noe av Eagles of Death Metal. For eksempel "Kiss the devil".

Mesteparten av låtene deres har tempo og fres, er morsomme å spille og er ikke spesielt vanskelige å lære seg.

Mer om EODM finner du på Wikipedia.
White Stripes, f.eks. sangen Seven Nation Army.
Den er ganske lett.
Sist endret av warmblanket; 29. desember 2008 kl. 15:15.
Vil nå si at alle garasjeband starta en gang i tida med Deep Purple - Smoke on the Water!
Sitat av Verkland Vis innlegg
White Stripes, f.eks. sangen Seven Nation Army.
Den er ganske lett.
Vis hele sitatet...
*basstromme* Bam bam bam bambam, bam bam. Enkel.

Prøv deg på noe rap. Rap er kult på trommer. F. eks "It was a Good Day" av Ice Cube.
I Like To Move in the Night - Eagles of Death Metal
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Man - Black Sabbath
Electric Funeral Black Sabbath
Paranoid - Black Sabbath
Living After Midnight - Judas Priest
Og nesten alt av The white stripes Utrolig enkle, men kule sanger. Alle sangene jeg listet opp nå kan jeg på trommer, bass, gitar, synth og vokal, og jeg er trommis! Utrolig lett musikk.
System of a Down - Attack er stort sett påslag, etterslag og slå vilt på det som passer.
Rammstein - Benzin er vel også ganske grei. Det er vel stort sett alt av Rammstein.
Sist endret av drittunge; 1. januar 2009 kl. 19:07.
Sitat av drittunge Vis innlegg
System of a Down - Attack er stort sett påslag, etterslag og slå vilt på det som passer.
Vis hele sitatet...
Hvis du halverer tempoet, så.
Den gangen jeg begynte å spilte trommer så var Metallica - for whom the bell tolls en ok sang å spille
Sist endret av gibbe; 1. januar 2009 kl. 23:22.
Alle tromme beats kan vel egentlig forenkles til vanlig bam tysh bam tysh. Uten at gitaristen og bassisten ikke skal kunne følge med. Og det fortsatt høres ganske kult ut.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Dæven. Jeg visste den var enkel, men ikke at den var SÅ enkel
Vis hele sitatet...
1e+a2e+a3e+a4e+a|1e+a2e+a3e+a4e+a|1e+a2e+a3e+a4e+a|1e+a2e+a3 e+a4e+a|

enkelt? Jøss. Jeg har ikke peiling på trommer, men det der så ikke enkelt ut. Ikke for meg ihvertfall.
Jeg anbefaler Dream Theater - 6:00
Sitat av gibbe Vis innlegg
Den gangen jeg begynte å spilte trommer så var Metallica - for whom the bell tolls en ok sang å spille
Vis hele sitatet...

haha, ikke sååå enkel.
For whom the bell tolls er da utrolig simpel, jeg klarer den til og med.
Og jeg spiller ikke trommer engang!

Forresten, tråden er over 1 år gammelt, tror ikke han trenger forslag til konserten lenger
Bells er kødden..kanskje fordi jeg ikke bruker tabs?
prøv Moby dick av Led zeppelin(John Bonham) da imponerer du
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Wintrade Vis innlegg
Jeg anbefaler Dream Theater - 6:00
Vis hele sitatet...
HAHAHAHA


Kings of leon - closer
Metallica - Enter sandman
Opeth - Ending Credits
Alt av AC/DC :P
Donkey boy - Ambitions

Der har du litt å velge imellom
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Nå er denne tråden to år gammel da, men kommer med et par forslag for folk som evt søker seg opp her.

De låtne jeg først lærte meg på trommer var Is This It av the Strokes og She's Lost Control av Joy Division.
Etter det heiv jeg meg bare rett på div. jams med folk jeg kjente, du trenger ikke å spille trommebeaten akkurat som på originalen. Vi spilte alt mulig, mye basert på punk og rock. En slager i begynnelsen når jeg var skikkelig ustø var Wild Thing.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Dere kan jo bli Ac/dc-coverband De fleste sangene har ganske enkle trommer, feks: TNT, You Shook Me All Night, Back in Black osv.
Vis hele sitatet...
Nå er som regel alt ACDC enkelt og spille
Meshuggah - Bleed.
Noe som kan vere lurt er å lære seg å spille med metronom for å lære seg å holde takten stødig, noe som kan vere vanskelig i starten når man begynner å spille trommer. Som sagt i en tidligere post, så trenger man ikkje spille trommebeaten helt likt som i sangen. Det er egentlig bare å eksprimentere seg fremover!
Jamsessions er ypperlige for å lære seg å spille trommer, det er hvertfall min egen erfaring.

Lykke til!
Lets get high and blast that shit!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finn en sang du liker , lag din egen beat.
Sjekk ut Cobus Potgieter på youtube for litt inspirasjon på hvor fett det kan bli
Men siden du sier du er nybegynner vil jeg vel si at Whitesnake - Is this love er en ganske grei sang
å jamme litt til (: Og for all del , IKKE gi opp tromminga : D

Edit : Merka ikke at tråden var SÅ gammel :s Må begynne å bruke gluggene litt grundigere merker jeg
Sist endret av Eliassen; 26. mai 2010 kl. 02:33.