Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  227 21842
Sitat av Chubby
Da er jeg redd jeg er et stort trafikkproblem...
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Fordi han er Chubby?
Nok av feite menn i grilldress som faen ikke ha gjort annet enn å sitte i sofaen og spist drittmat hele livet og. Sånne som blir svett av å skrelle seg en appelsin. Og det er disse typene som klager mest på syklister. Og det meste av andre ting som tilfeldigvis ikke tjener dem selv. Selv er de jo selvfølgelig bedrevitende billister. Har liten respekt for den typen mennesker.
Så lenge jeg har lov å sykle i veien er jeg ikke redd for å såre følelsene til billister som fløyter..Særlig ikke bedrevitere med et kroppsforfall som får Fleksnes til å se ut som rene atleten i forhold....
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Miss M
Jeg har ikke lappen på lastebil og antar at ikke du har det heller. Men som sagt, svære greier og vanskelige å stoppe. På tross av at syklisten har retten på sin side er det greit å tenke seg litt om når du sykler i motbakke, mot en sving og med en lastebil rett bak....
Vis hele sitatet...
Til din informasjon så har ofte trailer/lastebiler bedre bremser enn biler, men hvis du insisterer på at de har så dårlige bremser så kan du jo legge deg tett opp til dem før ett kryss og se hvem som stopper først. Jeg satser på at du stopper i ræva til lastebilen / traileren.
Jeg sykler en del (Helt til sykkelen min ble stelt for noen dager siden), og jeg sykler der jeg føler meg tryggest. Det er IKKE på fortauet. Da må man i tilfelle bremse ned for HVER eneste utkjøring, for dere teite bilister INSISTERER på å stoppe på fortauet. Det er faktisk ikke gøy å sykle på fortau i ~30km/t og plutselig se at en bil kjører og stopper opp 5meter foran deg. Da er det bedre å ligge i veien hvor man slipper den risikoen. Slalomkjøring mellom folk på fortau er heller ikke så gøy. For det første så føler jeg meg som en bølle, dessuten så er det er viss fare for å treffe noen. Alternativet er jo å sykle sagte, men det er jo relativt utelukket.

Det vil det alltid være noen som er missfornøyd. Vi sykler for fort for fortau, for sent for veien. Om syklister konsekvent hadde begynt å bruke fortau hadde fotgjengere klaget. Bruker vi veien klager bilistene. Vi klager på sykkelstiene. Og jeg tipper bilistene klager om veiavgiften skal brukes til sykkelsti også. Vi må vel betale for de veiene selv, kan jeg tenke meg? ;P
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
En trailer / lastebil bremser vel ofte ved hjelp av lufttrykk, det tar jo litt tid.
Sitat av Sio
En trailer / lastebil bremser vel ofte ved hjelp av lufttrykk, det tar jo litt tid.
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg har skjønt det slik at lufttrykk som styrer hydraulikken og om lufttrykket forsvinner, så aktiveres bremsene.

Edit:

Hva tar tid? Reaksjon eller bremselengden? Så lenge bremsene er EU-godkjent, så bremser de godt nok. Om de klarer å låse hjulene er det jo irrelevant om det gjøres med luft, hydraulikk eller ala flintstones. Sjåføren skal også forutse potensielle farer og tilpasse farten deretter slik at man mest mulig slipper kraftig oppbremsing. Noe de fleste yrkessjåfører pleier å være veldig flinke til (Etter min erfaring).
Sist endret av Dinithion; 28. mai 2008 kl. 20:56.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Lufttrykk tar en 1 sekund lengre tid. Rekasjontiden til et oppegående menneske er nok også i underkant av ett sekund, så en trailer, gi den to sekunder fra problemet oppdages til nedbremsing.
Så en Trailer/ lastebil bruker 1 sekund fra man trør inn bremsene til, klossene ? i det hele tatt reagerer ? Hørtes skummelt ut... Sikker på dette ?
Før når jeg kjørte lastebil (Riktignok klasse c1 men likefullt luftbremser) kan jeg ikke si at jeg merket så mye til forsinkelse i bremsesystemet. Eksosbremsen bruker litt tid på å bygge seg opp, ja. Men om man tråkker hardt på bremsen så reagerte jeg aldri på at bremsene var treig. Det kan jo være fordi jeg kjørte liten og nett lastebil. Det merkes sikkert på større. Men, igjen det er jo derfor de skal planlegge kjøringen sin slik at de slipper bråbremsing.
Sitat av stian3108
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Sitat av Xeon
Fordi han er Chubby?
Vis hele sitatet...
Fordi problemet med syklister i trafikken var visst ikke de som syklet 55 kmt i 60-sonen. Jeg har en snittfart på +- 26 kmt. Det jeg egentlig burde ha sagt er "Hvem faen sykler i 55 kmt"?
Sist endret av Chubby; 29. mai 2008 kl. 11:08.
Sitat av Deezire
Til din informasjon så har ofte trailer/lastebiler bedre bremser enn biler, men hvis du insisterer på at de har så dårlige bremser så kan du jo legge deg tett opp til dem før ett kryss og se hvem som stopper først. Jeg satser på at du stopper i ræva til lastebilen / traileren.
Vis hele sitatet...
Men så Veier jo lastebilene 10 - 15 ganger mer når de har last, da er det ikke snakk om at lastebilen kan stoppe fortere enn en vanlig bil på 1-2 tonn.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
I de fleste tilfeller så har lastebiler kortere bremselengde enn vanlige bilder, men det har selvsagt noe å si hvorvidt den er full eller ikke. Men husk at en semitrailer har mellom 18 og 20 relativt store hjul på bakken, de har mye mer feste enn en vanlig bil.
Sitat av Vegar
Men så Veier jo lastebilene 10 - 15 ganger mer når de har last, da er det ikke snakk om at lastebilen kan stoppe fortere enn en vanlig bil på 1-2 tonn.
Vis hele sitatet...
Tatt i betraktning at en lastebil som regel kjører endel tregere enn en litt aggressiv bilist, og det faktum at lastebiler har dobbelt så mye å bremse med (og gjerne bedre vedlikeholdt) taler for at en lastebil somregel vil stanse mye fortere.

Det kan jo også nevnes at bevegelsesenergien i først og fremst er avhengig av farten og ikke massen. En personbil på 2 tonn som kjører i 120 kmt/ har ikke mer bevegelsesenergi enn en trailer på 12 tonn som kjører i 50!

Tar man så i betraktning den mye høyere bremsekraften ville jeg mye heller møtt av en trailer enn en personbil om jeg var ute å syklet.
Jonnypumpa: Credz for værste posten som faktisk får kvalitetspoeng...

I området rundt meg pleier syklistene å holde seg fint til siden, ellers må jeg vente 10-15 sek før jeg har oversikt nok til å kjøre forbi. Det med syklistene er at de fleste av dem ikke klarer å bestemme seg om de vil være trafikant eller fotgjenger. Ved meg er det en god nedoverbakke med 30 i, her kommer syklisten susende ned i 40-50, bryter altså fartsgrensene godt. I bunnen av bakken bytter syklisten plutselig til å være fotgjenger og suser over fotjengerfeltet rett forran bilen min. Finnes såpass mange av disse i området, som mener det at de sykler gjør så alle må passe på dem.

Gjelder selvfølgelig ikke overalt, eller til alle tider, men skjønner godt hvorfor mange her er frustrert over syklister i trafikken.
Jeg kjører til bærum hver morgen, og det blir stadig flere syklister. Denne strekningen har faktisk utmerket gang/sykkelfelt, men til min store frustrasjon så skal de fleste tulle seg inn på bilveien. Jeg er uenig i at dette kun er en fare for syklisten da irriterte bilkjørere er noe av det farligste som finnes. Det skal også nevnes at veldig mange syklister tar lite hensyn til trafikkregler. De har ofte en "frekk" kjørestil som kan føre til ulykker. (Slenger seg ut i veien, krysser veier o.l) Vurderer å ta sykkelen fatt selv for å se saken med øynene til en syklist.
Skjønner ikke hvorfor sykelister ikke kan sykle på fortauet grunnet at de hele tiden må bremse for fotgjengere? Når de sykler på veien er det jo bilistene som må bremse for de! Egoisme på høyt plan!
Sitat av Jonnypuma
Nok av feite menn i grilldress som faen ikke ha gjort annet enn å sitte i sofaen og spist drittmat hele livet og. Sånne som blir svett av å skrelle seg en appelsin. Og det er disse typene som klager mest på syklister. Og det meste av andre ting som tilfeldigvis ikke tjener dem selv. Selv er de jo selvfølgelig bedrevitende billister. Har liten respekt for den typen mennesker.
Så lenge jeg har lov å sykle i veien er jeg ikke redd for å såre følelsene til billister som fløyter..Særlig ikke bedrevitere med et kroppsforfall som får Fleksnes til å se ut som rene atleten i forhold....
Vis hele sitatet...
Er du klar over hvor mange feite keikoer som sykler til jobb? Det er en grunn til at mange nå velger sykkelen og det er fordi de er FEITE og trenger å bli slankere. I dag valgte jeg å slappe av med god musikk i bilen på vei til nok en strevsom dag på jobb. Syklister kommer ferdig slitne og svette på jobb. I tillegg til at de sykler midt i veien MIN<-- For syklister betaler ikke veiavgift, årsavgift, bompenger eller drifstoffmoms/MVA. HAH!
Sitat av Phexay^
Skjønner ikke hvorfor sykelister ikke kan sykle på fortauet grunnet at de hele tiden må bremse for fotgjengere? Når de sykler på veien er det jo bilistene som må bremse for de! Egoisme på høyt plan!
Vis hele sitatet...
Vel, nå er sykkel faktisk ett eldre framkomstmiddel en bil. Den eneste grunnen for at det ikke er like utberedet er fordi latinger som deg heller bruker mye penger på å komme seg fra a til b isteden for å gå/sykle (Selv om det ofte er snakk om noen få stakkarslig kilometer som man ofte kan unnagjør fortere på sykkel enn bil). Vi må faktisk slite oss ut for å akselerere etter å ha bremset ned for en fotgjenger (Eller bilist). Alt dere trenger å gjøre er å tråkke pedalen i bunn.

Dessuten så er det ofte rush. Når dere har kjørt forbi syklisten som sinket dere i hele 10 sekunder, så kjører dere i 30 sekunder til, så har dere tatt igjen bilen foran dere igjen. Altså dere har ikke tapt tid, dere bare ergrer dere over syklister. Dersom det ikke er mye trafikk, da er det jo ikke noe problem å komme forbi, og dere taper ikke tid.

Ok, veldig generalisering av meg her, og det er sikker mange som taper opptil 5minutter hver dag pga av sykelister. Huff, så trist. Og det finnes sikkert de som kjører mot rushtrafikken og har problemer å komme seg forbi syklister. Jeg tviler litt på at det er ett utstrakt problem. Hva jeg prøver å si er at jeg tror syklister er ett mindre problem enn dere gjør det til. Selv er det YTTERST sjelden at en syklist plager meg når jeg kjører bil. Det er i så fall på trange svingete veier med dårlig oversikt.

I bunn og grunn, dere taper minimalt med tid, det er rett og slett bare ett irritasjonsmoment.
Syklister i veien er noe av det værste jeg vet, har ikke orket å lest igjennom alt som er skrevet her, men ser noen er enige med meg iallefall.
Jeg rett og slett kan ikke fordra de stygge syklistene som tror de er for gode til å sykle på gangfeltet.

Har diskutert dette med kompiser masse, og vi har "halveis" spøka med at om en av oss får dødsdom så skal de siste dagene brukes på å hunte ned syklistene som bruker bilveiene og kjøre over de.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Det mange nevner her, som jeg synes er veldig morsomt, er at sykkel i mange tilfeller er raskere eller tilnærmet like raskt som bil i sentrumområder. Og du sparer faktisk tid, du slipper å trene så mye som du ellers ville gjort (hvis du i det hele tatt gjør det).

Er det dusj på mine fremtidige arbeidsplasser kommer jeg til å vurdere sykkel på lengre strekk enn hva jeg normalt ville vurdert, rett og slett for du sparer tid i det lange løp.
Grunnen til at mange folk sykkler i veien til tross for at det er sykkel og gangsti 1\2 m vedsiden av er at de da må bremse opp vært 5 sekund for andre turgåere og andre folk som ikke sykkler fort. Jeg HATER selv folk som sykler i veien. Men vis det er folk som klarer og sykle i 35 - 50 i 50 sona, gjør det meg INGEN verdens ting!

Er LIKE irriterende når folk går MIDT i veien på vei hjem fra fylla, DET er ille!
Er møkka lei dem. det er ikke vanskelig å kjøre på fortauet. Skal åpne døra neste gang jeg kjører forbi en syklist på veien. Ingen grun til at du ikke skal bruke fortauet når det ikke er en sjel å se på det. Det er som oftest de "fancy" syklerne som sykler på veien og da. Syns det bare er teit.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Meeger
Er møkka lei dem. det er ikke vanskelig å kjøre på fortauet. Skal åpne døra neste gang jeg kjører forbi en syklist på veien. Ingen grun til at du ikke skal bruke fortauet når det ikke er en sjel å se på det. Det er som oftest de "fancy" syklerne som sykler på veien og da. Syns det bare er teit.
Vis hele sitatet...
Vegtrafikklova er da pokker så klar på at syklister har nøyaktig samme retter og plikter som bilførere? I tillegg har dei en rett til å ferdast på fortau og gangvegar, så fremt dei ikkje er til sjenanse for gåande. Med andre ord velger du å oversjå norsk lov? Eg synst det er ei rimelig drøy holdning.

Eg har *aldri* opplevd syklister som spesielt plagsomt. Greit nok at en må bremse ned litt av og til, men eg har aldri brydd meg vesentleg om ein taper 3.2 sekunder frå A til B - det har enkelt og greit ikkje praktisk betydning for min del, og eg gidd ikkje bruke energi på å irritere meg over dei....

Stortsett aukar det levealderen din å ikkje vere så fordømt aggressiv i trafikken
Jeg synes egentlig det er veldig irriterende i det hele tatt når det dukker opp fremmedelementer i veien i det hele tatt – andre biler, mennesker, insekter, løvetann, fly, sykler, lyktestolper, etc. Her betaler vi ganske jævlig masse i skatt, og i tillegg suger staten penger ut av oss bilister via årsavgiften. Og når vi betaler for festen hele alene, så bør vi for faen få beholde den helt alene! Det er ingenting som irriterer meg mer enn de jævla syklistene som tror de EIER veien. Kan de ikke sykle i grøfta som skikkelige folk?
Sitat av Dinithion
Vel, nå er sykkel faktisk ett eldre framkomstmiddel en bil.
Vis hele sitatet...
I tillegg så kom bilene lenge før veistandarden som er i dag! Veiene er som de er fordi bilene er her.

Bruk heller ergometersykkel, eller som meg - drit langt i å sykle!
Sitat av Wilibald
I tillegg så kom bilene lenge før veistandarden som er i dag! Veiene er som de er fordi bilene er her.

Bruk heller ergometersykkel, eller som meg - drit langt i å sykle!
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Asfalt ble brukt på vei for over to tusen år siden, og man begynte seriøst med asfaltert vei før bilene kom. har bilene bidratt til økt standard på veier? Ja. Ville det vært like gode veier å sykle på uten bilene? Ja.

Et komplett meningsløst og trollete utsagn fra deg, med andre ord.

Så lenge det finnes bilister, vil det finnes ting å syte over som hindrer de i å kjøre så fort de vil til enhver tid.
Problemet er da vitterlig ikke syklistene men bilister som tror de har så forbanna dårlig tid at de blir provosert og grinete om de må bremse ned for en syklist. De fleste bilister utfører også hasardiøse forbikjøringer på syklister som er til fare for motgående trafikk, syklisten og bilisten som kjører forbi. Om bilistene roer seg litt ned så blir det kanskje mulig å sykle til jobb uten å risikere livet.
Sitat av Mushy
Ikke nødvendigvis. Asfalt ble brukt på vei for over to tusen år siden, og man begynte seriøst med asfaltert vei før bilene kom. har bilene bidratt til økt standard på veier? Ja. Ville det vært like gode veier å sykle på uten bilene? Ja.

Et komplett meningsløst og trollete utsagn fra deg, med andre ord.

Så lenge det finnes bilister, vil det finnes ting å syte over som hindrer de i å kjøre så fort de vil til enhver tid.
Vis hele sitatet...

Veier som var mulig å sykle på for "superduperne" som ikke kan sykle på gangveier fordi det er grus der?
Umulig å si hvordan veiene hadde vært uten biler uansett.
Problemet er i bunn og grunn hverken rasende bilister på vei til noe viktig eller mosjonerende syklister.
Problemet er en forbanna hyklersk stat!

Det mases i vei om miljøet, om hvordan man bør bruke andre transportmiddler osv, men man må jo faen være litt halvgal for å faktisk greie å sykle til jobb. Det burde vært lagt mye bedre tilrette for syklister, på SYKKELSTIER, i tillegg til gangstier. Det hadde ikke kostet så forbanna mye, litt av bensinavgiftene kunne gått til det for rettferdighetens skyld.
Sitat av BoinTjau
Til dere som hisser dere opp over sykelister i vegbanen, det hjelper å stille spylevæskespyleren ut til høyre. Gi dem ett sprut i det du kjører forbi, så skal dere se at dere føler dere mye bedre, i tilegg får dere en fuckefinger i retur, det varmer godt=).
Pass på å ikke gjør det rett før lyskryss, ikke så gøy å stoppe på rødt lys da.
Vis hele sitatet...
hadde du gjort det mot meg, så hadde du fått en politianmeldelse tilbake
Sitat av atomet
hadde du gjort det mot meg, så hadde du fått en politianmeldelse tilbake
Vis hele sitatet...
Politikammeret hadde fått en politianmeldelse å henlegge iom at du neppe hadde greid å ta bilnr mens du lå i grøften full av spylervæske i øyet.
Sitat av Mushy
Ikke nødvendigvis. Asfalt ble brukt på vei for over to tusen år siden, og man begynte seriøst med asfaltert vei før bilene kom. har bilene bidratt til økt standard på veier? Ja. Ville det vært like gode veier å sykle på uten bilene? Ja.

Et komplett meningsløst og trollete utsagn fra deg, med andre ord.

Så lenge det finnes bilister, vil det finnes ting å syte over som hindrer de i å kjøre så fort de vil til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Nå var det vel heller ikke sykkelen som var grunn til asfaltveien.
Og veiene ville trolig ikke vært like uten bilen.

Et komplett meningsløst og trollete utsagn fra deg, med andre ord.

Poenget er at, om sykkelen eller bilen er eldst, så ble veinettet bygget for biler/motorkjøretøy.. Du ser ikke sykklende tullinger krysse landingstripa fordi sykkelen tross alt er eldre enn flyet.

Sitat av Elefanten
Det mases i vei om miljøet, om hvordan man bør bruke andre transportmiddler osv, men man må jo faen være litt halvgal for å faktisk greie å sykle til jobb. Det burde vært lagt mye bedre tilrette for syklister, på SYKKELSTIER, i tillegg til gangstier. Det hadde ikke kostet så forbanna mye, litt av bensinavgiftene kunne gått til det for rettferdighetens skyld.
Vis hele sitatet...
Eller veiavgiften ? går ikke til veibedring uansett.. Bare ikke mer avgifter....
Aftenposten 2006

Vel, om vi skal tro britiske forskere så er det bedre death ratio for de som bruker hjelm
Det er det at jeg aldri ser en syklist i veien med vanlige klær. De må kle seg ut i trange bukser med ekle solbriller or sporty hjelm. De kan i det minste kjøre på fortauene der det er lite befolket. Jeg sykler kun på veien når jeg bruter fartsgrenser. Ble stoppa i 60 i en 40 sone av politiet på vei til skolen. Ganske pinlig. men alle de andre gangene har jeg ingen problemer med å sykle på gangfeltet som folk flest.
Sist endret av Meeger; 1. juni 2008 kl. 00:16.
Her som eg bur trur eg grunnen til at folk syklar i vegen er fordi sykkel og gangstien er så katastrofalt dårlig. Du kan jo riskikere å dette i eit hol.

Derfor fant syklisten ut at han heller ville sykle i vegen.
Då sa fotgjengeren, nå var det gøy å gå her. Slik vil eg ha det.
Då fant andre syklistar med gode sykkelstiar ut at det ville dei også gjere.

Sånn blei vei-syklisten til.
Amen

Grunnen til at dei bruke "kondomdrakt" er vell for å bli meir aerodynamisk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LowRider
Sånn blei vei-syklisten til.
Vis hele sitatet...
Eventuelt fordi det faktisk er forbudt å sykle på fortaua om du har vesentleg meir enn gangfart, eller er til sjenanse for folk?
Sitat av LowRider
Grunnen til at dei bruke "kondomdrakt" er vell for å bli meir aerodynamisk.
Vis hele sitatet...
Eventuelt fordi de - av hensyn til medarbeidere - ikke har lyst å komme svett, jævlig, eksosluktende og skitten på jobb. Samt at disse draktene er veldig synlige for bilister.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Buhu, stakkars bilførere. Det er virkelig synd på dere som må løfte foten noen millimeter fra gasspedalen, kanskje til og med bremse ned litt og vente til dere – i en temperert, behagelig og støyredusert kupé – kan kjøre forbi en syklist som utøver hardt fysisk arbeid i støyende og svært helsefarlige (ja – i tillegg til å puste inn luften like der bilene slipper ut eksos – faren at en bilist meier h*n ned) mens h*n miljøvennlig reiser fra A til B.
Er så dritt lei syklister som tror de eier hele vegen så fort de får på seg ei balletrang bukse og hjelmen sin.

Det er nesten så sykkelistene kan betale veiavgift de også, de bruker jo veien i stedet for gangfeltene.
Sist endret av RichiRich; 2. juni 2008 kl. 20:54.
En del syklister kan jo ikke sykle på fortauet fordi det er for sandete. De som har sånne sporty sykler med tynne dekk risikerer å ødelegge sykkelen + de kan heller ikke sykle like fort.

Uansett hvor drittlei du er syklister har de like mye rett som deg på veien. Faktisk så forurenser de en HEL del mindre også. Gi oss flere syklister og mindre bilister!
For å få kjøre bil på veien må jeg være over 18 år, ha gjennomført opplæring, teoretisk og praktisk prøve, ha et trafikksikkert kjøretøy og ikke ha sperrefrist. I tillegg bør jeg ha et kjøretøy som kan kjøre fort nok til at jeg ikke ødelegger for andre som skal frem.
Dette burde også gjelde for syklister i veien.

Hva skjer med at syklistene kommer i slalom mellom bilene ute på veien, for så å fortsette ut i lyskrysset på rødt, siden de da plutselig er fotgjengere og skal over ??! Det er umulig å vite hva en syklist tenker og vil gjøre, derfor er dette trafikkfarlig.
At de forurenser mindre er et litt dumt argument siden de kjører på en bilvei. De forurenser ikke mer på gang og sykkelstien eller i skogen.

Landeveissyklister som ligger klistra inn til veiskuldra i 50+ og holder seg aerodynamisk har jeg ingen problemer med, det er damene med kurv på sykkelen og ungene som tar bråvendinger og ikke tenker seg om jeg ikke liker å se i veien.
En trafikkert vei er noe av det farligste du kan begi deg ut på uten å vite hva du gjør.
Sist endret av mr_burn; 3. juni 2008 kl. 00:13.
Sitat av Clr
En del syklister kan jo ikke sykle på fortauet fordi det er for sandete. De som har sånne sporty sykler med tynne dekk risikerer å ødelegge sykkelen + de kan heller ikke sykle like fort.

Uansett hvor drittlei du er syklister har de like mye rett som deg på veien. Faktisk så forurenser de en HEL del mindre også. Gi oss flere syklister og mindre bilister!
Vis hele sitatet...
Nå tar du faktisk forbehold om at disse syklistene skal noe sted, og ikke mosjonerer. Faktum er at en veldig stor andel sykler for å få mosjon. Da faller alt som har med miljø og bil vs sykler bort og vi står igjen med en gjeng fartsglade sykkelfreaker som klogger trafikken uten noen videre mening.

De kunne syklet på steder det egnet seg, eller de kunne anskaffet seg sykler med dempere og bredere dekk.
En gang som vi var på jentetur i Oslo ble jeg nesten påkjørt av en syklist i sånn derre kondomdrakt og dråpeformet hjelm mye større enn hodet.

Det morsomme var atte han ble distrahert av at han nesten kjørte over meg og tryna inn gjennom døren på en trikk, trikkeføreren var somalier ellerno og kalte syklisten for idiot, og syklisten kalte somalieren for sotrør og ble umiddelbart kalt for rasist tilbake, lo så at jeg hadde magesmerter i en hel uke etterpå

Vet ikke hvorfor enkelte mennesker forvandles til idioter når de setter seg på en tråsykkel, de har kanskje strammet båndene til hjelmen for hardt slik at det ikke kommer blod til hodet.
Sitat av Miss M
- De sykler tre i bredden fordi de er enklere å legge merke til, og det tar deg 1 / 3 av tida å kjøre forbi dem (i stedet for fem sekund per syklist tar det nå fem sekunder totalt).
Vis hele sitatet...
Hvis det tar deg fem sekunder å kjøre forbi en syklist er du en av dem som irriterer meg vel så mye som syklistene.


Sitat av Miss M
- De sykler på veien fordi gangveiene ofte er dårlige, fordi de kan ikke holde høy fart på gangveien og fordi de kan komme til å skade noen på gangveien. Som sagt tidligere, de er bare til skade for seg selv på bilveien
Vis hele sitatet...
Mange av de syklistene jeg ser daglig tror jeg nok gir katta i om de skader andre. De er syke i hodet, helt alvorlig.
Og gangveiene dårlige? Da jeg kjørte scooter opplevde jeg ofte å bli presset helt inn i autovernet av semitrailere. Det var ikke mer enn 5 cm klaring til traileren og autovernet. No kidding. Mange syke trafikanter, og syklistene er en hel underrase av dem. Dét er dårlig, det.


Sitat av Miss M
- Hvis en skal sykle fra A til B er det gjerne ikke gang/ sykkelsti fra A til B, eller en av nevnte punkter over slår inn. Samtidig sykler de på veien fordi de kan. Ikke fordi det alltid er fornuftig
Vis hele sitatet...
A.k.a. fordi det er så mange hjernedøde mennesker med et sykt markeringsbehov.


Sitat av Miss M
- De sykler gjerne til og fra jobb som du kjører til og fra jobb Derfor midt i rushen.

Syklister er innmari plagsomme om en har dårlig tid, men de har kommet for å bli.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at mange av syklistene ikke er skikket til å agere i trafikken. Eller, forskjell og forskjell. Det gjelder jo for mange bilister også.

Nå skal det sies at syklister ikke plager meg nevneverdig, bortsett fra når jeg blir liggende bak biler som ikke evner å kjøre forbi når det er klare muligheter til det. Jeg kjører motorsykkel
Sitat av Elefanten
De kunne syklet på steder det egnet seg, eller de kunne anskaffet seg sykler med dempere og bredere dekk.
Vis hele sitatet...
Finnes det egne sykkelløyper? If so, PLEASE tell. For jeg kjenner ikke til disse.
Tragisk, såklart, men her er noe som kan skje med syklende i veibanen:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/02/537021.html
Sitat av Dev
Buhu, stakkars bilførere. Det er virkelig synd på dere som må løfte foten noen millimeter fra gasspedalen, kanskje til og med bremse ned litt og vente til dere – i en temperert, behagelig og støyredusert kupé – kan kjøre forbi en syklist som utøver hardt fysisk arbeid i støyende og svært helsefarlige (ja – i tillegg til å puste inn luften like der bilene slipper ut eksos – faren at en bilist meier h*n ned) mens h*n miljøvennlig reiser fra A til B.
Vis hele sitatet...
Tenk om alle hadde den innstillingen at sykling er drithardt arbeid og et rent helvete, mens bilister bare har det helsupert og kos bestandig. Kanskje vi endelig hadde blitt kvitt alle syklistene da.
mr_burn: Damene med kurv på sykkelen sykler som oftes veldig sent og på fortauet. Unger må du ALLTID være obs på. De vet ikke bedre, enten de er på sykkel, eller sparker fotball ved veien etc. Men jeg skjønner hvor du vil hen. Det finnes mange sykkelidioter der ute
Eks: http://youtube.com/watch?v=4VP_8aioG0U&feature=related

Men jeg får inntrykk av at dere klassifiserer nærmest alle slik som de i filmen over her. Det er veldig få som sykler som idioter, og det er faktisk (De jeg oftest ser) de som sykler på vanlig mtb, vanlige klær, ungdom og uten hjelm. De som sykler i kondomdrakt til og fra jobb, følger nesten utelukkende normale trafikkregler.
Sitat av ju-dazz
Tragisk, såklart, men her er noe som kan skje med syklende i veibanen:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/02/537021.html
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/207957.jpeg