Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4471
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Siden jeg er rimelig ny på forumet, synes jeg det hadde vært en fin "introduksjon" å beskrive mine opplevelser og tanker om syntetisk hasj. Slik at dere får en innsikt i mine erfaringer og danne dere noen tanker om hvem "Shlask" er.

Jeg å skriver dette på gutterommet hjemme hos mor og far, hjemme på ferie. For snart 3 år siden, flyttet jeg ut fra tryggheten i dette huset og til en litt mindre by noen timer lengre sør. På denne tiden hadde jeg allerede hatt det moro med alkohol og cannabis, prøvd ut litt legemidler (paraglin og ritalin).

Holdt meg vekke fra alt av rusmidler i ca. 1 måned i frykt for å bli tatt (var enda mindreårig på dette tidspunktet) og redd for å måtte flytte ut av hybelen. På den tiden var det mye "syntetisk-hasj" tråder her, å jeg var en ivrig freak-lurker. Personer jeg nylig hadde fått kontakt med kjøpte sporadisk bøffa Jwh for 800,- grammet, så jeg bestemte meg for å bestille en pose med AM-2203 fra England. Dagene gikk, å et brev var rett rundt hjørnet. Om det var fra Tollvesenet eller fra et "internett-smug" viste jeg heller ikke, så nervøsiteten var ganske stor.

Plutselig lå det en anonym brun-gul konvolutt i postkassen med mitt navn på. Gikk inn og låste meg inn på hybelen og åpnet konvolutten. Det var mye mer enn jeg trodde, å det betalte jeg under 200 kr for, med frakt!

Jeg gikk med posen gjemt i sokken til vennene mine. Var redd for å bli tatt, men samtidig nysgjerrig på hvordan de ville reagere når de så meg, som de trodde var streit, med en pose av dette nye og spennende stoffet. Jeg ankom leiligheten, viste de posen og fortalte hva det var og hva jeg betalte. De var litt skeptisk, men bestemte seg for å prøve. Den første tok 1 trekk, 5 sekunder senere utbrøt han: "wooow, jeg er skikkelig skækk". Alle var i ekstase og noen sekunder senere lå alle der i transe. Slik gikk ukene framover, jeg bestilte poser regelmessig (AM-2201, UR-144 og MAM-2201) og kjøpte hasj når jeg var tom for synt.


Jeg var helt i hundre for å ha funnet et billig, "lovlig" og nokså trygt rusmiddel, selv om jeg hadde fått et par badtrips, å noen av dem var helt forferdelige. En gang måtte jeg krabbe hjem med dødsangst osv.. Det var til og med en gang jeg bestemte meg for å aldri røre deg igjen, dagen etter tok jeg likevell ett trekk. Avhengig? Nei, det var jeg ikke.

Ble etterhvert ganske mange som fikk nyss i at jeg nesten alltid hadde syntetisk. Så derfor var det alltid masse telefoner og folk som kom til meg, forhåpentligvis for gratis trekk. Så hvorfor ikke begynne å selge litt? Å det var akkurat det jeg gjorde. Kjøpte 1 pose, blandet det ut i urter, vips - profitt! Folk var litt i tvil i begynnelsen, men etter hvert hadde jeg folk innom 3-4 ganger om dagen og 2 turer ut med 1'ere. De som kjøpte var i hovedsak gutter på min egen alder og noen år eldre. Ukene gikk og de som først kjøpte 1'ere, kunne kjøpte en 5'er og komme tilbake senere på dagen for en 5'er til.

Pakkene i postkassen hadde kommet regelmessig, å ingen hadde blitt tatt av tollen fram til dette tidspunktet. Nå ble det lange mellomrom mellom hver pakke. Hvis en konvolutt ikke kom, var dagen ødelagt. Avhengig? Nei, jeg var fortsatt ikke avhengig.

De jeg solgte til ringte hver dag, ofte flere ganger om dagen. Hadde blitt tilbydd 500,- for 1g, det er 300,- mer enn jeg vanligvis solgte det for. Da det ble dårlig med pakker i posten, var det ikke nok til å selge og samtidig opprettholde den sinnsyke toleransen jeg hadde fått, så nå kuttet jeg ut kundekretsen på 10+ stk, til mine 2 nærmeste kamerater. Han ene fikk det billig og han andre fikk gratis mot at jeg kunne sitte hos han å røyke, for hjemme var det ikke "trygt". Ville unngå å møte husverten i døren, unngå besøk, unngå folk som ville snylte, unngå venniner. De gangene jeg var hjemme hadde jeg alltid minimal belysning for at folk skulle tro jeg var ute.

Ukene gikk, å alt jeg gjorde var å røyke synt, drikke i helgene og prøvde å komme meg opp til skolen.
Skolen var bare et oppholdssted, for å beholde stipend og holde et "skuespill" for foreldrene mine. Husket absolutt ingenting og brukte mest tid på tanken om det første trekket når skolen var ferdig og noia for urinprøver/skole-razzia. Husker vi hadde en innleveringsoppgave, jeg fikk 2 å ble spurt hvorfor jeg gjorde det så dårlig. Fikk arbeidet mitt framfor meg, men husket ikke at jeg hadde skrevet det. Fikk også mange 1'ere og 2'ere, anmerkninger for å ikke ha levert lekser osv. Det brydde jeg meg ikke om. Totalt apati.

På dette tidspunktet veide jeg 58kg, altså en BMI på 16.95. Fikk mange kommentarer på hvor tynn jeg var blitt når jeg var hjemme på ferie, å brukte samme unnskyldning hver gang: "ja, du har ikke så mye å rutte med når du er student". En god kamerat som også brukte rusmidler trodde jeg hadde begynt med makka, for slik så jeg ut. Hadde jeg ikke noe å røyke på, ble jeg rastløs, fikk søvnproblemer, temperament, begynte å kaldsvette, fikk diare og enda mer angst enn jeg hadde med røykings.

Det rare, var at jeg iløpet av hele denne tiden hadde vært på nettsider å lest artikler som " 10 ting som tyder på at du er rusavhengig" type sider, men kunne ikke kjenne meg igjen i uttalelsene da, jeg var da ikke rusavhengig? Jeg likte jo bare å slappe av og ha det hyggelig. idag derimot, 9 av 10 ting stemmer, å jeg var definitivt avhengig av syntetiske cannabinoder.


Håper dere synes dette var interessant, å bare fyr løs med tilbakemeldinger og spørsmål om dere har noen, enten her eller på PM.

Vennlig hilsen Shlask
Sist endret av Shlask; 5. september 2014 kl. 23:21.
Syntes det var interessant å lese, kan ikke huske å ha lest noe lignende her på forumet før.
Men hvor lang tid brukte du på å komme ut av abstinensene? Å hvor lenge har du klart deg uten nå?
Skyt meg gjerne om du har skrevet dette i innlegget, men da har jeg hoppet over det :P
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Syntes det var interessant å lese, kan ikke huske å ha lest noe lignende her på forumet før.
Men hvor lang tid brukte du på å komme ut av abstinensene? Å hvor lenge har du klart deg uten nå?
Skyt meg gjerne om du har skrevet dette i innlegget, men da har jeg hoppet over det :P
Vis hele sitatet...
Hyggelig å høre Abstinensene ga seg etter ca. 2 uker, men hadde psykiske abstinenser i 4 måneder og litt angst i rundt 5 måneder etterpå (ikke i nærheten av angsten jeg hadde når jeg røyka). Har holdt meg uten illegale rusmidler i 1 år og 7 måneder, bortsett fra en kveld hvor jeg prøvde Stilnoct (med store mengder alkohol). Livet har aldri vært bedre enn nå, å følte jeg fikk "tilfredstilt" nysgjerrigheten min når det gjelder rus og rusmiljø i den perioden jeg skrev om på toppen.
Lurer bare, åssen gikk det med skolen?

Har egentlig bestemt meg for at jeg skal holde meg unna syntetisk, men nå er jeg helt sikkert på at jeg ikke skal prøve det.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Lurer bare, åssen gikk det med skolen?

Har egentlig bestemt meg for at jeg skal holde meg unna syntetisk, men nå er jeg helt sikkert på at jeg ikke skal prøve det.
Vis hele sitatet...
Gikk fra å ha en snittkarakter på mellom 4 og 5 til å ha snittkarakteren 2. Var forferdelig vanskelig å følge med i timen og prioriterte heller å røyke enn innleveringer/lekser. Som sagt tidligere, var totalt apatisk. Røyken var viktigere enn alt annet.

Står mange gode rapporter på erowid om personer som hadde mye verre missbruk enn jeg hadde. Anbefaler alle å lese noen av dem, mener å ha lest om en som røykte fra seg kone og barn.
Fikk du noen varende skader etter bruken din?
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Fikk du noen varende skader etter bruken din?
Vis hele sitatet...
Nei, heldigvis ikke
jeg røyket ren jwh-018 over 1\2 år ca. Slet veldig med å stå opp på morran, ekstremt tung i kroppen. Med litt sukkervarer innenbords på morgenen nyktret jeg rimelig fort opp igjen. Liten havgover kontra ekte vare, men rusen slo mye hardere. bestilte 10g via kina (alibaba) for rundt en 800.- noe jeg anså som ganske billig, doseringen tatt i betraktning. ble opplyst til 99,7% ren vare, men jeg fant dog små korn som jeg prøvde først. 4 korn første gang var nok til en trip. neste tripp krevde ca det samme. slik fortsatte det oppover mot 20 korn ca. og toleransen bygde seg ganske fort opp. Røyket i folie med sugerør dragon-style, og rusen funket lenge. kjøpte gelatin-tabs via ebay og fylte disse opp med ca lik dosering. prøvde disse et par ganger, men var ekstremt uberegnelige. noen ganger kom rusen etter 1,5 timer, andre ganger etter 4 timer.
Positive sider var bl.a lite tåkete i hue, fungerte sånn sett greit på byen eller sosiale settinger.
Største ulempe var mye mer rødhet i øya enn på ekte vare, lettere å bli ferska sånn sett.
Motorikken ble mere ødelagt under rusen, noe som var vanskelig å kontrollere. Dog ble motorikken tilnærmet normal etter rusen, så ingen permanente skader.
Eneste jeg oppdaget som var av synlige skader var at jeg begynte å få en del utslett ved nakken og skulder på venstre side. Rødbrune prikker i klynger. Sluttet da med jwh på dagen, og over tiden har "utslettet" forsvunnet.
Ikke rørt det siden.

Ikke meningen å overta store deler av tråden, jeg følte jeg ville føye til jwh-018 da jeg så det manglet

Btw - matlysten var lik som i edru tilstand. Fikk aldri noe munchies, men dog noe mer arbeidslyst. Latterkick o.l hørte til, men musikk var også som i edru tilstand. Kom liksom ikke ordentlig inn i goodwibes som man gjør på ekte vare.
Bra skrevet. Synt skal ikke prøves isåfall.