Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1032
jeg har tenkt å få meg en parabol og har 2 brødrer som vil ha kanal og men dem bor vær

for seg så det jeg lurte på om dem trenger en dream box en vær? jeg veit at min DB må være server hva er biligste og beste løsning ?
hæ??? kan du forklare litt bedre?
jeg skal ha en dreambox hos meg som jeg skal streame til 2 brødere av meg hva slag utsyr er de trenger får få kanalar fra meg?
dem må ha dreambox dem også, eller en tuner som støtter cs.
ja fins det noe billig løsninger det blir dyrt med 3 db boxer
Kortsiktig blir dette dyrt, men langsiktig vil nok dette lønne seg mer. Er nok eneste løsning om du ikke har en maskin hvor du setter dette opp selv. Men enkleste løsning for en sluttbruker vil være og kjøpe/sette opp en dreambox vil jeg anta.

Har dog også lest litt om en boks som heter Sling, den gjør noe av det samme som dreambox gjør, Viasat selger slikt til sine kunder.
http://www.slingmedia.com/
ok hva slags db box er å anbefalle for meg siden jeg som skal ha servern og hva slags klient db boxer som er billig ?
Slingbox brukes til å streame samme program som din boks viser over nettet slik at når du er på ferie så kan du se tv uten å ta med noe annet enn din egen fjernkontroll. Eneste måten den kunne brukes til dette er hvis alle vill se samme kanal hele tiden, så den har ingen ting med cs å gjøre.

Alle DM'er kan brukes til dette, du må se på hvilke tilleggsfunksjoner dere ønsker, skal den være pvr, eller bare ren tuner. For det siste holder en brukt DM500 som du får for ca 1000.-. Skal du derrimot ta opp direkte til dm'en så må du kjøpe en 600, 7020 eller 7025. 7025 har også utbyttbare doble tunere, så se på behovet. Men med hensyn til ren cs så fungerer de alle.
sett opp cs server på dreambox 1 (han som har kort(ene)
lag kontoer til de som skal ha i cardserv fila.
sett opp dyndns.org i routeren (dersom du ikke har fast ip)
åpne porten(e) i routeren din.
konfigurerer klientene til å laste kontroll ord fra serveren din.

søk gjerne på forumer etter info:

www.digsat.net
http://stopstop.ath.cx/