Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1053
hei

luere på om noen hr har noe peil på et program som heter Brutus, er et hack program.
men jeg skjønte ikke mye av det sist jeg klundra med det, er det noen her som har noe erfaring med dette programmet?

hvordan fungerer det egentlig?

takk
brutus er ikke hack program, det er for og teste password. Alså liste eller alle password.
Det tar veldig langt tid..............
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det brutus egentlig gjør er å "cracke" sidendu skriver inn på toppen
da ser den om det er noen bruker med "username.txt" og ser om det matcher med "wordlist.txt" som er
rundt 5000 ord med mulige passord.. men, som ranvik sier tar det lang tid..
men det funker på svake sider, som ikke har noen form for beskyttelse og opne porter som du går igjennom..
Det er iallfal det jeg har skjønt av Brutus...

http://www.hoobie.net/
Sist endret av ClaweD; 20. januar 2008 kl. 10:37.
Sitat av ClaweD
Det brutus egentlig gjør er å "cracke" sidendu skriver inn på toppen
da ser den om det er noen bruker med "username.txt" og ser om det matcher med "wordlist.txt" som er
rundt 5000 ord med mulige passord.. men, som ranvik sier tar det lang tid..
men det funker på svake sider, som ikke har noen form for beskyttelse og opne porter som du går igjennom..
Det er iallfal det jeg har skjønt av Brutus...

http://www.hoobie.net/
Vis hele sitatet...
brutus cracker ikke en dritt, den bare tester alle sammen. og dem username.txt er liste med brukernavn, wordlist.txt = lister med password.
så går den bare på web/ftp/osv siden og teste eks 1 bruker navn fra username.txt lista, og så tester den 1 og 1 password til den er mellom helle password lista.

for og crack/hack password så tester den ikke alle password.
normalt når folk crack/hack bruker dem exploits.

cain derimot er password cracker :-)
Sist endret av ranvik; 20. januar 2008 kl. 13:06.
www.accessdiver.com har mye funksjonalitet dersom du vil bombardere en paysite med mange brukernavn/passord.