Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3475
Hei, Jeg har flytta og nå har jeg ip tv fiber. Er det mulig å ha en dreambox løsning på det? tenker da spes på card sharing. billige kanaler altså!
Nei.. Dreambox kan kun brukes på Sattelitt, Kabel og Digitalt Bakkenett.
▼ ... over en måned senere ... ▼
IP tv fungerer på den måten att det er nettverkskortet og en kode som bestemmer tilgangen dette skjer hos Lyse ettersom det er de som har levert løsningen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lindsay
IP tv fungerer på den måten att det er nettverkskortet og en kode som bestemmer tilgangen dette skjer hos Lyse ettersom det er de som har levert løsningen
Vis hele sitatet...
Bullshit. Nettverkskortet bestemmer tilgangen på nøyaktig samme måte som lufta bestemmer tilgang til satelittsendinger...

Strømmen er kryptert antar eg, og har du rett nøkkel får du sett det.
Sitat av vidarlo
Bullshit. Nettverkskortet bestemmer tilgangen på nøyaktig samme måte som lufta bestemmer tilgang til satelittsendinger...

Strømmen er kryptert antar eg, og har du rett nøkkel får du sett det.
Vis hele sitatet...

Jeg skal ikke gå i noen diskusjon men jeg har en kjenning i selskapet som videreformidler fra Lyse og han sier det er nettverkskortet og en impelemtert kode i boxen
Fordi om du har fibernett, så må du jo ikke ha digital-tv fra en gitt levererandør... Du kan faktisk ha parabol for det... (så lenge du har privat bolig)
Jeg trodde lyse-opplegget var låst til altibox'en, og at lyse styrte sentralt hva man hadde tilgang til. Men jeg har aldri satt meg inn i det så det er kanskje bare antagelser
Men som Gubbe sier, så er parabol i grunn vel så greit så lenge man har anledning til å ha det. Koster jo nesten ingenting for en tallerken og noen hoder.
Sist endret av bo1e; 18. januar 2008 kl. 13:44.
Når det gjelder Lyse sine IPTV tjenester: Hva du har tilgang til av tv-kanaler og tjenester generelt styres av et datasystem. Å endre hvilke kanaler du har tilgang til er fort gjort der. IPTV strøm-en og generel datastrøm går på forskjellige "kurser". Det er mulig å få tilgang til kanalene gjennom feks VLC, men det er en tungvint å få til. Hvis jeg ikke tar helt feil så godkjennes set-top boxen før IPTV kan brukes. Vet at andre IPTV leverandøerer (eg iVisjon) har andre rutiner. Her trenger man egen dekoder for feks viasat (eller var det canal digital...) og programkort. Jeg har jobbet hos en Lyse-partner så jeg vet litt om systemet dems...
Sitat av alenes
Det er mulig å få tilgang til kanalene gjennom feks VLC, men det er en tungvint å få til.
Vis hele sitatet...
Du må vel dekryptere først? Eller har de kanaler som går åpent?