Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2445
Jeg har lest rundt endel på internett nå, jeg finner mye om piratkort og brennere, ikke minst anbefalninger. Men nå har det seg slik at de trådene er 3-5år gamle, stort sett alle sammen, er piratkort helt ut? fungerer ikke dette lenger? eller kan alle så mye om det at det ikke lenger er noe å diskutere?

Jeg lurer på, om jeg skulle kjøpt meg piratkort og brenner i dag, hva burde jeg kjøpe? Hvor burde jeg kjøpe det?
Jeg er allerede stuck med en Nokia Mediamaster 9802 S mottaker, er det noe håp med denne?

Jeg kunne ønsket å fått inn Viasat og CanalDigital
Sist endret av Vargaz; 14. januar 2008 kl. 22:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Piratkort fungerer nok ikkje på digitale sendinger på grunn av nøkkelsystemet som er brukt. Du kan imidlertid søke etter cardsharing.

Pirat^Kort og Via^Sat veit eg derimot ingenting om. Ikkje Canal^Digital heller.
Trådstarter
4 0
Hvordan fungerer slik CS da? har lest litt om det, men trenger jeg noe spesielt utstyr til dette?
Trenger vel dreambox for og drive med cs?
Trådstarter
4 0
Ok, lar denne være litt, det kan jo være noen som har svar. Dreambox for å bedrive CS, noen som kan noe om dette som jeg kan henvende meg til ?
Det er flere måter å sette dette opp på, men her er en mulighet:

Det beste er at en vennegjeng går til innkjøp av dreamboxer.
Disse DB'ene må ha kontinuerlig internet tilkopling.

En person i vennegjengen setter et originalkort i sin DBox(som blir satt opp som "server").
Ved å omkonfigurere de andre DBox'ene blir de "lurt" til å tro at de har et originalkort i sin egen kortleser, mens de egentlig leser originalkortet i serveren via internet.

Det kreves noe kunnskap for å sette dette opp som f.eks. åpning av porter i router og oppsett av DBOX'ene (linuxfirmware), men det er en mengde artikler om dette på diverse forum.
Finnes oppskrifter rundtomkring men hvis du ikke har snøring så dukker det alltid opp nok av problemer. Finnes vel forøvrig andre ting enn dreambox som gjør samme nytten, men dreambox er mest kjent/utbredt/dokumentert. Men CS er løsningen hvis du har lyst å spare noen kroner.
Ja det er bare å se på min signatur
G-Box er å anbefale men den er i lukkede kretser men kan skaffes
Hvorfor er G-box å anbefale?
Fordi den lar deg dele opp til 1024kort med 256andre personer. I tillegg har den oppdaterte nøkkelfiler til en hver tid. CCcam gjør også i grove trekk det samme, men begge disse er milevis forran newcamd og mgcamd o.l. i cs kapasitet.
Sitat av Baxter
Fordi den lar deg dele opp til 1024kort med 256andre personer. I tillegg har den oppdaterte nøkkelfiler til en hver tid. CCcam gjør også i grove trekk det samme, men begge disse er milevis forran newcamd og mgcamd o.l. i cs kapasitet.
Vis hele sitatet...
Spidernettverk kan også brukes på CS. Det vil si at man kan dele mange kort, dermed ha med mange personer.

Et vanlig CS nettverk har en maks grense på personer pga. kortene. Så jo flere kort, jo flere brukere. Og dette kan glatt brukes på dreambox. Ulempen er at mange flere må ha kort!
og hvis du har 2 kort og 5 kamerater? ikke alle som er medlem av cs-mafiaen heller
Viasat og CanalDigital er vanskelig, men mye annet engelsk språkelig åpent.
Tps pakken, Premiere + div porr. Sikkert flere,
Har du to kort og fem kamerater kan du like gjerne bruke newcamd eller mgcamd. Av de to holder jeg en liten knapp på mgcamd.
Da er vi enig. Jeg foretrekker også mgcamd. brukte newcamd tidligere, men opplever mgcamd som mer stabil.
Sitat av bo1e
og hvis du har 2 kort og 5 kamerater? ikke alle som er medlem av cs-mafiaen heller
Vis hele sitatet...
Newcamd klarer 10 stykker på et/to kort... (via/cd)
Dersom dere bare er 5 så holder denne lenge.
Sist endret av Gubbe; 20. januar 2008 kl. 15:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ja den gboxen hørtes bra ut åsen blir man medllem i en g-box ring hehe kille noen?
@Gubbe: G-box kan ta 1024 kort med 256peers som igjen har 256peers hver osv.