Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 926
Hei, er det noen som vet hvordan jeg deler det trådløse nettet fra min laptop (win7) til min stasjonære pc som mangler trådløst nettverkskort? (win8). Har prøvd å opprette en bro, men den stasjonære pcen har fortsatt bare begrenset, altså ingen nettverkstilgang. Har også prøvd å gå på egenskaper på laptopens trådløse nettverkskort trykket fanen Deling og huket av for Tillat andre nettverksbrukere og koble seg blabla.
Så er det noen som er et ukjent triks, eller er jeg nødt til å kjøpe en slik en usbnettverksadapter?

Takk for svar
Du kan jo prøve å sette opp laptoppen som et hotspot?

http://lifehacker.com/5369381/turn-y...reless-hotspot

Hvis du vil ha et program som gjør dette for deg så kan du sjekke ut mHotspot.
Ridder av 1. klasse
Han skriver jo at han ikke har tråløst nettverkskort på den stasjonære pcen... Da kommer han ikke langt med et hotspot...

Det som trådstarter har beskrevet skal i teorien fungere. Har selv delt det tråløse nettet på laptopen med den stasjonære PCen via kabel. Skal ikke være nødvendig å gjøre noe mer enn å gå inn på det tråløsenettverskortet, og velge del og tillatt andre nettbrukere å koble seg til...

Har du sjekket om nettverkskabelen er krysset?

Hvilken IP adresse får du på den stasjonære PCen, når du plugger i nettverkskabelen? Får du en 169.x.x.x IP?
Sist endret av Mchjort; 15. desember 2014 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
70 6
Klarte å fikse det. Måtte koble laptopen via en ruter, derretter opprette en bro mellom ruter og laptop, så koble stasjonær inn i ruter..