Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 146949
Ja, dette er helt normalt når man røyker for mye hasj. Ta det litt med ro neste gang.

Cannabis er betegnelsen på planten, hasj er et biprodukt av denne planten som kan røykes eller spises.
åh okei.. så det var ikke veldig farlig? for jeg ble litt bekymret ettersom det å kaste opp er ike særlig normalt hos meg.
Og et spørsmål til ? Burde jeg spise noe før eller etter til neste gang? for jeg hadde ikke spist noe særlig igår, bare en candyscull og et par slurk med 7-up etter at jeg hadde røyket fra den bongegreia.
For mye godsaker

Trenger ikke å spise før. Spis etter du har røyka, da er det himmelsk digg
Sist endret av Popstickel; 4. september 2011 kl. 00:31.
Blodsukkeret går ned når du røyker, så det er lurt å ha spist på forhånd. Å holde røyken inne i 10-15 sekunder trenger du ikke, da det aller meste blir absorbert innen et par sekunder. Har opplevd det samme som deg, føles dritt, men er ikke farlig
ArbeidsledigProletar
Sitat av Shaiitan Vis innlegg
åh okei.. så det var ikke veldig farlig? for jeg ble litt bekymret ettersom det å kaste opp er ike særlig normalt hos meg.
Og et spørsmål til ? Burde jeg spise noe før eller etter til neste gang? for jeg hadde ikke spist noe særlig igår, bare en candyscull og et par slurk med 7-up etter at jeg hadde røyket fra den bongegreia.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke farlig i det hele tatt.
Det feelingen du får etter at du har grønna ut er jo bare himmelsk!
det eneste som er farlig met dette er at det går ut over lommeboken når du røyker for mye
Sitat av haakon466 Vis innlegg
det eneste som er farlig met dette er at det går ut over lommeboken når du røyker for mye
Vis hele sitatet...
Oh flott da nei det der var gratis. jeg betalte ingenting, for han jeg fikk det av kjenner jeg ganske godt, og han får vanlgi røyk av meg stort sett hele tiden. så han krevde ingen betaling. dessuten får jeg litt mer på mandag, så får han et par røyk av meg. da er alt i orden
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Shaiitan Vis innlegg
Så blir definitivt en neste gang på meg. og kanskje enda et
Vis hele sitatet...
Anbefaler sterkt at du starter med å suge til deg kunnskap rundt temaet viss du har planer om å røyke mer med tiden.
Mye bedre å vite hva man får i seg og hvordan alt rundt det fungerer. Det verste som finnes er å være usikker, uansett hva det måtte være.
Ting som kan være greit å vite er hvordan man kan forbedre tilværelsen under en smoke session.
Tenker på ting som en trygg plass å sitte, musikk, mat, drikke og ting man kan bedrive tiden med slik at man får et godt og kreativt forhold til rusen.
Undersøk dette med dosering og toleranse, slik at du ikke går i den fella der du røyker mer en du tåler.
Finn informasjon om hvordan man kan takle situasjoner der man holder på å grønne ut, finnes teknikker som gjør at du klarer å roe deg selv ned slik at du slipper kvalme og spying.

Ha klart for deg dette med selvdisiplin fra første stund, det er fort gjort å misbruke cannabis selv om man lever et bra liv utenom.
Unngå dette og ha et sterkt fokus på at røyking ikke skal bli en daglig aktivitet.
Du fniser sikkert av de siste setningene noe jeg godt kan forstå, men veien fra å være en beskjeden og forsiktig nybegynner til å bli en vaskeekte stoner er ikke så altfor lang..
Ingenting negativt med å være en stoner, men det finnes ulemper som kan dukke opp etterhvert!

Bruk søkefunksjonen i forumet flittig og still spørsmål viss usikkerheten skulle dukke opp, her inne har det blitt tatt opp mye rart og du kan finne svar på det meste viss du bare gidder!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I går natt etter å ikke ha rørt gress på over et halvår endte jeg opp med å bli brukbart stein. var egentlig ganske freaky, følte meg som en robot, var som om alle leddene mine var hengsla på en måte, kunne bare røre et ledd i en retning om gangen liksom, slet også med "spazzing" (twitches)

ble en lang gåtur hjem fra kompisen min når jeg skulle ta kvelden og jeg konsa skikkelig for å få til å gå noenlunde normalt, jeg tror selv at det er twitchinga og det merkelige ganglaget som tok knekken på meg men vet ikke.

hadde en konge kveld, men i dag er jeg jævla støl i det meste av muskler, spesielt brystmusklene, magen og beina.. har noen andre vært borti dette før?
Jeg trente en gang litt etter å ha røyka for en god del år siden, og husker jeg ble så støl at jeg ikke orka å gjøre no særlig i overkroppen de neste dagene. Er ganske så sikker på at det hadde noe med gresset å gjøre, selv om det jo er vanskelig å forklare.
En gang, var vel tredje gangen jeg røyka, hadde vi fått tak i noe veldig potent brunt, også røyka jeg over et gram i joint. Merket først ingenting, så gikk jeg nedover en trapp og da begynte alt å bli rødt og gult, og helt syyyke mønstre kom foran meg, litt som å få headrush bare mye mer intenst. Ansiktet til jenta jeg var med ble helt merkelig og så tok det røde og gule helt over og jeg falt ned på bakken og var helt borte i et par minutter. Når jeg "våkna" var alt veldig rødt og gult, men det gikk mer og mer over. Så slet jeg skikkelig med å stå oppreist og hadde helt sinnsyk latterkrampe, og en kompis måtte støtte meg for at jeg skulle klare å gå. Etter cirka 15 min var det verste over og jeg var bare helt ballefjern i mange timer etterpå :P var litt forjævlig å passe ut, men etterpå hadde jeg det bare dødsfett
Sitat av Elkjip
I går natt etter å ikke ha rørt gress på over et halvår endte jeg opp med å bli brukbart stein. var egentlig ganske freaky, følte meg som en robot, var som om alle leddene mine var hengsla på en måte, kunne bare røre et ledd i en retning om gangen liksom, slet også med "spazzing" (twitches)

ble en lang gåtur hjem fra kompisen min når jeg skulle ta kvelden og jeg konsa skikkelig for å få til å gå noenlunde normalt, jeg tror selv at det er twitchinga og det merkelige ganglaget som tok knekken på meg men vet ikke.

hadde en konge kveld, men i dag er jeg jævla støl i det meste av muskler, spesielt brystmusklene, magen og beina.. har noen andre vært borti dette før?
Vis hele sitatet...
Sitat av legalize_it
Jeg trente en gang litt etter å ha røyka for en god del år siden, og husker jeg ble så støl at jeg ikke orka å gjøre no særlig i overkroppen de neste dagene. Er ganske så sikker på at det hadde noe med gresset å gjøre, selv om det jo er vanskelig å forklare.
Vis hele sitatet...
Jeg har en teori om hvorfor dette skjer, basert på personlig erfaring og logikk. Weed er meget muskelavslappende, så det jeg tror da skjer er at man blir ekstra støl av å ha belastet musklene under innflytelse av muskelavslappende stoffer. De gangen musklene mine har blitt belastet under innflytelse av weed så har jeg blitt støl av relativt lite belastning, og ekstra støl under større belastning.

Noen flere innspill for å bekrefte teorien min eller en litt mer vitenskapelig forklaring på dette har vært flott.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var ute å drakk med noen venner i går kveld, og ble ganske godt brisen. Etter vi kom hjem finner plutselig den ene kompisen min frem en joint som vistnok skulle være grønt, og spurte om vi skulle dele den. Egentlig hadde jeg aldri tenkt å prøve meg på røyking, men full som jeg var, sa jeg ja.

Jeg har røyket ganske mye sigg før så jeg hadde ingen problemer med å holde røyken inne. Tok noen svære monsterdrag før vi gikk inn igjen. Effekten kom veldig raskt. Merket at lyset ble mye skarpere og generelt annerledes. Vi setter oss ned i sofaen å slapper av, plutselig begynner alt å gå i slow motion. Virket som alt bevegde seg veldig sakte, og det var litt vanskelig å snakke. Virket som det ikke var meg som snakket, men beordret en "fremmed meg" til å snakke. Så vi sitter der å ler av alt vi sier. Alt var generelt hysterisk og latterkrampene kom ofte.

Etter en stund måtte jeg spy noen helt sykt, gikk på dass å tømte hele magen før jeg gikk å la meg i senga til dama mi, som jeg nå var MYE gladere i enn ellers.
Hadde ikke drukket meg helt dritings så kan dette være pga. hasjen?
Lurer også på om det er normalt å få en så sterk effekt første gangen, ja dette var første gangen noensinne, og var dette grønt? Trodde man ikke fikk noe særlig effekt de første gangene, men jeg ble helt loka.

Gir dette utslag på urinprøver? I så fall, tar det lang tid før jeg blir clean.
Alkohol(i drita forstand) + hasj = Ingen god kombo. Hasjen forsterker alkohol rusen så inne i granskauen! Så jeg forstår godt at du spydde magen tom. Det er mye heldigere å kombinere noen par pils sammen med en joint, enn 12 0,33cl med pils.

Og ja, det kan vises på urinprøve opptil 3-4 uker, er veldig invudelt.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
De gangene jeg har kombinert alkohol med en liten en, har som regel ført til at jeg må få ut mageinnholdet, den ene veien eller den andre. En gang skjedde begge. Første gangen jeg røyket var fra bong, og da tok jeg ordentlige magedrag, noe som resulterte til at jeg merket effekten relativt kjapt. Ja, dette vil gi utslag på urinprøver i nærmeste fremtid.
Har aldri hatt en god erfaring med å blande hasj og alkohol, men har aldri spydd, blir stortsett bare jævlig søvnig og slapp av det for min del, men tror det kanskje kan være fordi jeg har drukket for mye de gangene jeg har både drukket og røykt
Alkohol og cannbis er som sagt, ingen god blanding. Heldigvis har jeg aldri blanda disse to, men har vært med venner som har røyket og drukket, og som regel har det endt i spying i flere timer.
Sitat av Needle Vis innlegg
Var ute å drakk med noen venner i går kveld, og ble ganske godt brisen. Etter vi kom hjem finner plutselig den ene kompisen min frem en joint som vistnok skulle være grønt, og spurte om vi skulle dele den. Egentlig hadde jeg aldri tenkt å prøve meg på røyking, men full som jeg var, sa jeg ja.

Jeg har røyket ganske mye sigg før så jeg hadde ingen problemer med å holde røyken inne. Tok noen svære monsterdrag før vi gikk inn igjen. Effekten kom veldig raskt. Merket at lyset ble mye skarpere og generelt annerledes. Vi setter oss ned i sofaen å slapper av, plutselig begynner alt å gå i slow motion. Virket som alt bevegde seg veldig sakte, og det var litt vanskelig å snakke. Virket som det ikke var meg som snakket, men beordret en "fremmed meg" til å snakke. Så vi sitter der å ler av alt vi sier. Alt var generelt hysterisk og latterkrampene kom ofte.

Etter en stund måtte jeg spy noen helt sykt, gikk på dass å tømte hele magen før jeg gikk å la meg i senga til dama mi, som jeg nå var MYE gladere i enn ellers.
Hadde ikke drukket meg helt dritings så kan dette være pga. hasjen?
Lurer også på om det er normalt å få en så sterk effekt første gangen, ja dette var første gangen noensinne, og var dette grønt? Trodde man ikke fikk noe særlig effekt de første gangene, men jeg ble helt loka.

Gir dette utslag på urinprøver? I så fall, tar det lang tid før jeg blir clean.
Vis hele sitatet...
Har spydd noen ganger av den kombinasjonen, ja!
Det kan høres ut som grønt, da jeg har hørt (og sett) at førstegangs røykere får bedre effekt første gang av å røykte grønt kontra brunt. Kan dog ikke backes opp av fakta.

Er veldig varierende effekt for folk første gang.
Min første gang var en halv joint som 15åring, trodde jo selv at jeg var høy da, men merka jo det i senere år at jeg var jo ikke det.
Andre gang som 17åring blei jeg derimot grisefjern på grønt, men merka ikke noe spess de neste 5-6 gangene da jeg røyka brunt.

Engangs røyking er ute av pisset ditt etter ca. 5-7 dager.
Er dog rett som blir sagt over her med 3-4 uker, men det er for kontinuerlig bruk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er en helt vanlig reaksjon på denne komboen.
Personlig liker jeg den, men av en eller annen grunn tror jeg at mengdene jeg bruker er mye mindre enn det dere har i dere.
Stein og full = Stull
Som nevnt over her alt fra faktisk 3-8 uker,jeg var posetiv på THC (virkestoffet) i hasj/weed i netsen 8 uker.
Varierer veldig fra person til person.mye som spiller inn som,alder,vekt,din genetiske struktur og aktivitets nivå osv.. Hvis du tror du skal ta en urin prøve,så ikke fyr mer, drikk masse vann,masse mat og aktivitet som trening,jogging eller hardt fysik arbeid!!

Lykke til
En gang drakk jeg meg dritings og røyka masse bong på et nach, så måtte jeg på do og spy. Men samtidig måtte jeg bæsje, så det var vanskelig å balansere både spy og bajs inn i toalettskålen x)

Synes det er mye bedre å ta et par-tre pils og noen jointer, får veldig god feeling!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er en helt vanlig reaksjon på denne komboen.
Personlig liker jeg den, men av en eller annen grunn tror jeg at mengdene jeg bruker er mye mindre enn det dere har i dere.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i at alkohol og bønne er en utrolig fin kombinasjon (så fremt man har erfaring med begge rusmidlene og kjenner sine egne grenser for dosering).

Jeg liker forresten å røyke først, for så å drikke noen øl senere. Da blir det lettere å kontrollere iom. at alkoholrusen verken slår deg like fort eller hardt noen ellers fete magadrag kan gjøre.
Jeg pleier aldri å ha noe problem med alko og røykings. Syntes det kan være jævlig chill på party etc. Danser som en gris.


Angående sporing står det her at det kun kan spores et par dager, hvis det er en av dine første ganger: http://www.rustelefonen.no/index.php...svar&Itemid=46
Sitat av Kakemann Vis innlegg
...alkohol og bønne er en utrolig fin kombinasjon
Vis hele sitatet...
AMEN! Det er også en fin kombinasjon hvis du har ett plagsomt rasshøl som maser om trekk eller er ufine i oppførselen. La dem være med på ett par trekk og vips, har du sabotert byturen deres

Sitat av Kakemann Vis innlegg
Jeg liker forresten å røyke først, for så å drikke noen øl senere. Da blir det lettere å kontrollere iom. at alkoholrusen verken slår deg like fort eller hardt noen ellers fete magadrag kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Er litt uenig her, hvis jeg begynner å røyke før jeg har fått i meg noen øl ender jeg opp med å sitte å late meg hele kvelden og såvidt orke å drikke pils.

Har funnet at 3-4 halvlitere før første trekkene er perfekt. Da er alkoholrusen tydelig og jointen gjør at det er økonomisk begge veier ettersom jeg plutselig blir godfull og dritskækk og har fortsatt mye øl og røykings til resten av kvelden.
Jeg er personlig ingen fan av å røyke før jeg skal ut. Jeg blir alltid slapp og mister koordinasjonsevnen helt fullstendig.
Noe jeg i motsetning er VELDIG fan av, er å ta meg en joner på et intimt nach. Det gjør at jeg blir helt loka, og blir ikke bakfull dagen derpå.
Sitat av Nether Vis innlegg
Jeg er personlig ingen fan av å røyke før jeg skal ut. Jeg blir alltid slapp og mister koordinasjonsevnen helt fullstendig.
Noe jeg i motsetning er VELDIG fan av, er å ta meg en joner på et intimt nach. Det gjør at jeg blir helt loka, og blir ikke bakfull dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Koordinasjonsevnen mister du vel uansett?
Jeg røyker daglig, og drikker veldig sjeldent. Når jeg først drikker, er dette da alltid i kombinasjon med cannabis. Det har gått galt et par ganger(dog mistenker jeg at det er pga alkohyler, som kroppen min takler relativt dårlig). Det er veldig individuelt, for det første, hvordan man reagerer på en blanding av disse to rusmidlene, og for det andre kommer det etter min mening ann på om du røyker/drikker først. Og sist og kanskje viktigst, hvor mye av gitte stoffer du inntar.

Er du full for å og røyke har jeg erfart at det stort sett alltid går dårlig. Ihvertfall for meg, som er vandt til å trekke såpass ofte og mye, skal jeg jo selvfølgelig overgå det i fylla, og det sier seg jo selv at det ikke ender godt da

Røyker du først derimot(Eller tar deg typ 2-3 0,33 pils først) vil du antageligvis få en meget behagelig opplevelse.
Føl litt på rusen etter inntak, og "juster" etter behov.

En god tommelfingerregel er å alltid spørre seg selv en ekstra gang: "Er dette smart, eller burde jeg ta det rolig/ta mindre" osv.
Heisann! Min første post her på forumet.

Det jeg skriver nå håper jeg å få svar på, så det blir vell kanskje i form som et spørsmål, da ingen av de jeg var med på den tiden hadde opplevd noe lignende.

Jeg har røyka brunt i noen måneder nå og rusa jeg får er veldig bra, varer ofte minst 4 timer. Røyker fra bong men hender også jeg og noen kammerater tar oss en joner på fest.

Den ene gangen jeg røyka satt jeg og tre andre kammerater på et gutterom, var tidlig på morningen en fredag. Vi hadde 3 gram og vi mekka opp alt på en gang. Tok nok en del mere en jeg vanligvis gjorde ( .6-7 ) Først var rusen helt vanlig, jeg ble slapp, veldig reflektert og muncha som en helt. Etter en time, så opplevde jeg noe underlig som jeg håper at jeg aldri opplever igjen. Hodet mitt og alle tankene ble oppsatt på en følelse, som jeg da trodde var smerte, jeg sank dypere inn i meg selv og klarte ikke komme ut av den.
Da 10-15 minutter hadde gått, begynte kammeratene mine og spørre hvorfor jeg stuka så jævelig der jeg lå, men jeg klarte rettoglsett ikke svare, klarte ikke snakke. Eneste utveien jeg hadde der og da var å rive meg vekk fra tankene, noe som var helt usanssynlig tungt! Jeg sloss gjennom opplevelsen og klarte til slutt og reise meg opp, tror jeg brukte iallefall et halvt minutt på prosessen å reise meg opp, der jeg gikk igjennom flere stadier for å bryte meg løs, var som jeg var i en tvangsdrakt, sloss meg på veien ut og dytta et par av kammeratene mine i veggen på veien ut, da de prøvde å hjelpe , opplevelsen tok slutt det sekundet jeg fikk åpna utgangsdøra, og jeg la meg på gulvet, tok et par minutter så var jeg nesten edru.
Da jeg kom tilbake på "gutterommet" så lå bordet opp ned og det så ut som noen hadde slåss der, kunne selvsagt ikke huske mye av det, men var jo meg som hadde gjort det.

Altså, jeg røyka brunt, to av kompissene mine har røyka i 4-5 år og aldri sett noe lignende, reaksjon.

Det jeg da lurer på er om dette er noe jeg bør bekymre meg for? Kan det være spessielt skadelig for meg, siden jeg fikk denne reaksjonen?

Mvh Rage
Det kan være, det kan også være at du bare tok i litt mye og fikk en reaksjon som du ikke har opplevd før.
Burde huske det at cannabis er et rusmiddel.
Tror ikke du skal ta så tungt på det, etter å ha brukt alkohol, cannabis og diverse annet mange ganger, kan jeg fortsatt overaske meg selv i en rus.
Og dagen derpå ikke forstå hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Jeg ville prøvd å ta det litt roligere neste gang, når det er nok er nok.
Da kan du heller føle ann stemningen inne i hodet ditt.
Skal også sies at jeg har flere kamerater som måtte gi seg med cannabis etter opplevelser som de ikke likte noe særlig.
Dette er opplevelser som kom plutselig etter mange år med røyking.

Lykke til videre.
Har røyka et par ganger etter dette og ikke opplevd lignende, antar at det bare var en sterkere rus en hva jeg har opplevd før.
Har iallefall ikke lyst til å overstige hva jeg vanligvis føler, så får vell prøve å begrense meg litt.

Tusen takk for svar!
Rage
Sitat av ullfjert Vis innlegg
Eh.. kanskje hasjen var penslet med ett eller annet lurt. man far ikke halliser av hasj.
Vis hele sitatet...
jeg er pisslei kommentarer som dette, JO det er mulig, har du røyket purple haze fra amster etter flere mnder lang pause fra brunt og grønt / diverse andre rusmiddler? det har jeg, og jeg kan garantere deg at det er ting der som jeg kan sammenligne med soppturen min i fjor, canabis reagerer utrolig forskjellig fra person til person, og jeg har røyket en del så jeg vet hva jeg prater om, jeg har aldrig hadt en lignende episode som da jeg røyket purple haze for første gang.



"purple haze" turen min

så en kompis vi kaller han (A) hadde skaffet noe purple haze, hvordan han fikk tak i det fra amster sier jeg ikke, men jeg kan garantere at det var detta strainet vi røyket. jeg tror kompisen min skaffet 1-2g av denne heftige saken og hadde grønna på det så var ute etter og selge det jeg hadde ikke penger for tiden så kompis (b) kjøpte alt sammen.

for tiden hadde jeg ikke røyket på ca: halvt år så jeg hadde ingen motstand i kroppen min og hadde aldrig røyket grønt før, så dette var nytt og spennende (siden plassen jeg bor på er det lite grønt)

kompis (b) lover meg en smaksprøve og ruller en liten en, men med svært lite grønt i den og gir den til meg dagen etter på skolen, vi jobber fritt i dag så jeg tenkte at jeg like godt kunne røyke den lille spliffen og kose meg på biblioteket med kompisene mine og chille resten av dagen, men ting ble ikke helt slikt jeg hadde forventet, jeg drar på coop for og ta ut noen penger til kompis (c) som skulle faktisk klare og skaffe noe brunt for meg, tingen er at siden det er så tidlig på dagen så hadde ikke dama i kassa nokk kontanter i kassa som jeg kunne ta ut, så jeg kjøper meg en cola zero og går utenfor og setter meg på en benk, ca 40m unna coop prixen, mens jeg sitter der fyrer jeg opp den jeg fikk hos kompis (b)

og tenker at jeg klarer meg meg halve, men jeg kjente ikke noe med det første så jeg tok resten mens jeg ventet, og skrudde på noe musikk...

daft punk var greia og jeg kunne begynne og kjenne det kicke inn, og noe av det første jeg legger merke til er det extreme tunnel-vision jeg får, jeg klarer ikke og se rett fram generelt, jeg må se på NOE ellers så ender alt bare i surr... jeg begynner og få mentale halliser, altså jeg tenker på noe og jeg får veldig livlige bilder i hodet mitt av det når jeg lukker øynene.
jeg så 5-6 runde kuler med luft i en ring sverme rundt og rundt og lyder ble helt fuck'd jeg begynner jeg sitter fast på den benken med noia i ca 50 minutter før jeg driter i og vente på dama i kassa og tasker hjemover

(det ble for mye til at jeg kunne kontrolere det)

jeg går hjemover (ca 2.5km) og hver gang jeg blinker havner jeg et skritt tilbake, så jeg må la være og blunke tenker jeg, ellers så kommer jeg meg aldrig hjem (tenkte at til slutt så ville jeg bli stående stille) jeg tror dette kan komme over at synet mitt zoomet litt, og når jeg blinker så reset'er den seg..

når jeg kommer hjem, så sniker jeg meg inn døra slik at mamma ikke skal høre meg, så går jeg og legger meg mens jeg hører på noe musikk.

musikken var fantastisk og jeg fikk mentale bilder i hode mitt nokk en gang av ting som foregikk, i dette tilfellet, hvert eneste instrument fremhevet, før ute av det blå så blir all musikk om til bråk, og deretter "morpher" seg til sirkusmusikk... jeg begynner og se skygger bak persiennene mine på andre siden av rommet, og de virket fremmende (selv om det var lillebrødrene mine som var ute og surret) til slutt sovnet jeg og våknet senere på kvelden... forsatt høy som faen, tho i godform som jeg vill kalle det.

jeg hadde ingen DIREKTE halliser, men selve trip feelinga var der, som jeg vil sammenligne med soppturen / salvia trippene mine.. lyder blir vrengt, og ting oppfører seg rarere...


som sagt, dette var en VELDIG liten dose, og jeg var overrasket da kompisen min viste meg neste dag hvor lite han hadde hadt oppi rullingsen, derfor vil jeg trygt si at på høy dose at det er mulig og få halliser på grønt.


alle reagerer forskjellige, og dagsformen har mye og si vil jeg tro.
(sannsynelig rotete skrevet, men jeg er faen så trøtt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann.

Dette skjedde for 2 dager siden, og er normal nå men har ikke turt å røyke siden dette skjedde med meg.
Har btw røyket i 5 år (+ -)
Møtte dealeren min, hadde kjøpt av han en del ganger før veldig bra grønt og fikk det denne gangen også. Han spurte om vi skulle mekke opp en, jeg sa ja hvorfor ikke. Endte med at vi blandet litt brunt oppi den også.

Gikk ut å røyket denne, ble ganske så høy for å si det sånn.
Begynte på gå turen min hjem, tar ca 20-30 min fra der vi var, halveis ute i gå turen får jeg en veldig skremmende følelse ut av det blå, en virkelig sterk følelse av at jeg ikke kjente kroppen min, uvirkelighets følelse nesten (hvertfall det tankene fortalte meg der og da) Jeg måtte dra meg selv i håret og klype meg selv osv for å kjenne etter min jeg følte kroppen, noe jeg ikke gjorde. Føltes veldig uvirkelig hele greia, føltes ut som om jeg kun hadde bevisstheten min men kroppen ikke var en del av meg, dette varte i noen minutter før det gikk sakte over av seg selv. Har aldri opplevet lignende før, og aldri følt den følelsen av at jeg ikke tilhørte min egen kropp.

har veldig lite peiling på psykoser osv, og veldig redd for at det kunne vært en liten psykose lignende sak som skjedde meg?
Utifra det du skriver, så virker det som om du har hatt en negativ opplevelse som noen få som røyker opplever. Om det er det jeg tror det er, bør du holde deg unna pipa. Enkelte som opplever det du beskriver får det ikke bare 10 minutter, men opptil flere år.

Her er en link til en annen tråd der det er en kar det ikke har gått så altfor bra for pga hasjrøyking. Les litt her, så gi en tilbakemelding om det stemmer det jeg mistenker http://freak.no/forum/showthread.php...psykotisk+hasj
Sist endret av stagg; 14. desember 2011 kl. 23:14.
Noen psykose var det nok ikke. Du sier det bare varte i noen minutter, så da setter jeg penga mine på at det var et angst/panikk-anfall du opplevde.

Jeg sliter ganske mye med slike type anfall. Å det jeg gjør når dette pågår er å dra meg i håret, klype meg selv, bite meg i tunga, puste kontrollert med magen, rett og slett hva som helst for å prøve å få hjernen min over på et annet "spor". Også har psykoser en tendens til å vare litt lenger en noen minutter.
Var kun meg, og musikken i øra på veien hjemover. Hadde ingen form for paranoia eller bad thoughts, så derfor jeg lurer på om det kan ha vært noe mer enn bare en dårlig opplevelse. Har hatt dårlig opplevelser før, men aldri fått en så sterk følelse av at jeg ikke er tilstede i kroppen min. Skal lese litt, takker for svar

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Noen psykose var det nok ikke. Du sier det bare varte i noen minutter, så da setter jeg penga mine på at det var et angst/panikk-anfall du opplevde.

Jeg sliter ganske mye med slike type anfall. Å det jeg gjør når dette pågår er å dra meg i håret, klype meg selv, bite meg i tunga, puste kontrollert med magen, rett og slett hva som helst for å prøve å få hjernen min over på et annet "spor". Også har psykoser en tendens til å vare litt lenger en noen minutter.
Vis hele sitatet...
Okei Sliter ikke med noe angst selv, men kan godt hende. Hvertfall veldig skremmende :/ og særlig den uvirkelighets følelsen jeg fikk.
Jeg røyker hasj 1-2 ganger i uken, men i helgen røykte jeg en joint - "julebuds", dette skulle være topp notch, og det var det nok, ble rimelig stein etter 2-3 trekk. Men etter 5 min føltes det som om hjertet løp helt løpsk, kjente til om med hvert hjerteslag i hodet, slagene dundret avgårde og fikk en trykkende følelse i hele brystet, som jeg ikke pleier å få på brunt. Hva kan dette skyldes? At varene var superbra? Dette ødela jo litt av stemningen, noen måte jeg kan unngå dette på? Jeg tok jo bare et par trekk
Du røyka sikkert en ganske potent sativa dominert strain. Er ganske vanlig for u-rutinerte pot røykere å oppleve ubehag når man røyker sativa dominerte cannabis varianter.
Du røyket nok bare litt for mye ja.
Lest om endel andre her på forumet som har opplend nesten det samme som du beskriver her på forumet flere ganger.
Hmm, ja det var nok tra trykk i den altså, og er relativt noob mht sativa ja. Men likte "high"en bedre enn brunt :-)

Vil ubehaget avta etter hvert som man blir mer rutinert? Ikke farlig med den hjerteklappen, vel? :-)
Røykte kanonpotent amnezia haze. 90 prosent sativa. Fikk akkurat samme symptomene første gangen med den lønner seg å starte rolig med de
Vel farlig og farlig. Har vel aldri blitt dokumentert et eneste dødsfall som en direkte årsak fra cannabis bruk. Men har man psykiske lidelser eller andre sykdommer som f.eks hjerte/kar burde man vise ekstrem forsiktighet ved bruk av rusmidler.

Men ja , du røyka nok bare litt for mye av en type cannabis du ikke er vant med.
Økt hjertefrekvens og et fall i blodsukkeret er helt vanlige "bivirkninger" av å røyke pot. Helt vanlig og helt ok.

Slike negative opplevelser blir dessuten ofte forsterket av man er ruset. Ta 3 push-ups og hjertet ditt jobber nok hardere enn hva det egentlig gjorde da du tok deg en blås.
Det er bra å høre folkens :-) Da blir det en grønn jul på meg i år!...ja, jeg vet, den var tørr hehe
thc inn i stystemet = Blodsukker ned = blodtrykk opp = hjertebank.
Ikke farlig med mindre du har dårlig hjerte fra før.
Har hørt i en dokumentar at timene etter man har røkt er det 5x større sjangse for å få hjerteattack, men tviler på at det er noe serlig sannhet i det. Har røkt i over 10 år, lever enda ;D Røyker for det meste grønt.
God Jul !

er forresten pga at blodsukkeret får "fritt fall" at man får munchies. Og metthetsfølelse-reseptoren i hjernen er fjern å gjør slik at du bare spiser å spiser uten å føle deg serlig mett.

så hvis du føler veldig ubehag, kan det hjelpe å drikke Coca-Cola (VANLIG ikke zero eller light), for det inneholder mono-sakkarider (sukkertypen) fortest.
Sist endret av WayGone; 15. desember 2011 kl. 00:42.
Om du merker noe mer til det, kast inn på med sukker, gjerne fruktsukker.
Sitat av WayGone Vis innlegg

så hvis du føler veldig ubehag, kan det hjelpe å drikke Coca-Cola (VANLIG ikke zero eller light), for det inneholder mono-sakkarider (sukkertypen) fortest.
Vis hele sitatet...
Dette er et veldig godt tips hvis man føler ubehag. Spis litt sjokolade og drikk/bælm litt cola så går det veldig fort over.(Aspertam tror jeg det syntetiske stoffet i cola zero og pepsi max heter)
er veldig ubehagelig der og da! men er normalt! er veldig potent som skrevet ovenfor her! skjedde med meg i amster, lå på hotell rommet og trodde ting var over..Hehe
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Dette er et veldig godt tips hvis man føler ubehag. Spis litt sjokolade og drikk/bælm litt cola så går det veldig fort over.(Aspertam tror jeg det syntetiske stoffet i cola zero og pepsi max heter)
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at sukkertypen som er i vanlig cola er mono-sakkarider; samme type som druesukker inneholder. Det er den type sukker som kroppen fortest klarer å ta opp. Det er også det sukkeret som blir "brukt opp" fortest.
Drikk en vanlig Cola så går blodsukkeret opp og blodårene trekker seg sammen igjenn. Glemte også å nevne at når blodtrykket går opp utvider blodårene seg. Gikk litt fort i forrige post ja.
Sist endret av WayGone; 15. desember 2011 kl. 03:24.
Etter min mening kan de fleste rusmidler overraske deg i ny og ne. Det kan være mange medvirkende faktorer. Hvilken setting du er i, hva slags humør du er i, hva du eventuelt spiste den dagen og hvor potent det du kjørte i deg var.
Mitt første møte med grønt var noe av det verste jeg har opplevd. Nå er jeg blitt en relativt erfaren røyker. Men cannabis kan likevel sette meg helt ut av og til.