Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2227
Hei, tenker å muligens gå til innkjøp av barbermaskin, denne jeg har nå har jeg hatt i 4-5 år. Men er det noen måte jeg kan se hvorvidt den bør byttes ut/bladene bør byttes ut? Fordi føler den ikke tar med seg alt av hår, og ser egentlig stygt ut, noen hår her, noen hår der.

Bør kanskje byttes ut?
Om maskinen ikke klipper alt håret som den pleide er det vel åpenbart at den må byttes ut.
Du svarer i grunn på det du spør om selv. Blader eller maskin må byttes etter en stund..
Det går som regel å bytte skjærehodet eller knivene om maskinen har begynt å lugge litt. Ofte skambillig på ebay har jeg sett. Og selv når etter 1 april så blir det sikkert billigere.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Du svarer i grunn på det du spør om selv. Blader eller maskin må byttes etter en stund..
Vis hele sitatet...
Joa, forsåvidt sant. Vet du når dem bør byttes ut? Hvor lenge en barbermaskin pleier å virke?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det går som regel å bytte skjærehodet eller knivene om maskinen har begynt å lugge litt. Ofte skambillig på ebay har jeg sett. Og selv når etter 1 april så blir det sikkert billigere.
Vis hele sitatet...
Å bestille fra ebay nå tar jeg ikke sjansen, da kjøper jeg heller en ny. Får sikkert noen fine maskiner til 1000-1500kr.

Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Om maskinen ikke klipper alt håret som den pleide er det vel åpenbart at den må byttes ut.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor lenge en barbermaskin varer før en bør bytte ut bladene/skifte den ut? 4-5 år?
Sist endret av fuckouttahere; 28. mars 2020 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På min Philips S9000-serie anbefaler de å bytte hode annet hvert år.
Jeg kjøpte akkurat denne på tilbud til 399 i butikk, elkjøp. Vet ikke hvor bra den er i forhold til andre, men den fungerer fint til mitt beskjedne bruk.

https://www.elkjop.no/product/stylin...rimmer-jt9500e
Sitat av Fiyah Vis innlegg
På min Philips S9000-serie anbefaler de å bytte hode annet hvert år.
Vis hele sitatet...
Har noenlunde samme maskin. Har du pleid å bytte hode ofte?
I følge en av Philips sine selgere har barbermaskinene deres selvskjerpende blader. Rens maskinen skikkelig og la den gå uten at du bruker den i 5-10 minutter og se om den blir bedre. Det fungerte bra på min, og vil si at det er verdt et forsøk ihvertfall.
Sitat av AniWal Vis innlegg
I følge en av Philips sine selgere har barbermaskinene deres selvskjerpende blader. Rens maskinen skikkelig og la den gå uten at du bruker den i 5-10 minutter og se om den blir bedre. Det fungerte bra på min, og vil si at det er verdt et forsøk ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Men selv på de så må vel hode byttes i ny og ne? Med minre de tåler 5 år uten bytting.
Selgeren fra Philips mente det ikke var nødvendig, solgte barbermaskinene deres tidligere i kjeden jeg jobber i. Og jeg spurte fordi min var blitt sløv etter noen års bruk. Det fikk min skarp igjen, men det er ingen garanti for at det fortsatt er sånn, dette er vel en 6 år siden. Mener fortsatt at det er verdt et forsøk, hvis det ikke fungerer kan du kjøpe nye blader eller bytte ut maskinen.
Værr oppmerksom på at nye blader/kniver ofte koster mer enn en ny maskin. Med mindre du bestiller på Ebay da, Mine maskiner (kun Phillips) har jeg brukt til batteriet har konka, og det kan jeg ikke bytte selv.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Værr oppmerksom på at nye blader/kniver ofte koster mer enn en ny maskin. Med mindre du bestiller på Ebay da, Mine maskiner (kun Phillips) har jeg brukt til batteriet har konka, og det kan jeg ikke bytte selv.
Vis hele sitatet...
Ahh.

Du bruker dem helt til dem slutter å virke? Bytter du blader på dem?
Sitat av RuneLar Vis innlegg
Ahh.

Du bruker dem helt til dem slutter å virke? Bytter du blader på dem?
Vis hele sitatet...
Har ikke gjort det ennå. Nøyer med den billigste og da lønner det seg ikke å bytte blader.