Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8441
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fastlege skulle skrive ut Lyrica pga mime somatiske plager, og fikk da beskjed at det kunne ikke bli skrevet ut før vedtaket er godtatt, men 7 farmasøyter har sagt at de trenger kun en blå resept så kan de skrive den ut som en vanlig resept, men legen mener at det ikke går siden jeg ikke er på de 2 tingene som den er godkjent innenfor blåresept.

Så når de sier at de kan gi meg det som normal resept så lenge resepten er der, lurer jeg på om han ikke vet om dette eller om det er noe annet grunnlag?

4 bekjente med samme sykdommer får det av fastlegen, men ønsker ikke ta kontakt med dem angående dette.

Råd og tips, hva er egentlig reglene da? Er veldig akutt at jeg får denne medisinen.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godkjent av helfo*
For å kvalifisere til blå resept, må du ha en sykdom som lyrica er godkjent å behandle på blå resept.

Den kan og skrives ut på vanlig resept, men da må du betale full pris.

Det legen har gjort er å søke om blåresept utenom godkjent diagnose, dette tar vanligvis mellom 2 og 3 arbeidsdager.

Så skrev han det i dag så er det kanskje klart imorgen mest sannsynlig mandag eller tirsdag.

https://www.felleskatalogen.no/m/med...ster/n03ax16-1 her ser du hva det er godkjent for på blå resept.

Det kan være vanskelig og få det på blå utenom
Sist endret av tearz83; 2. april 2020 kl. 18:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
For å kvalifisere til blå resept, må du ha en sykdom som lyrica er godkjent å behandle på blå resept.

Den kan og skrives ut på vanlig resept, men da må du betale full pris.

Det legen har gjort er å søke om blåresept utenom godkjent diagnose, dette tar vanligvis mellom 2 og 3 arbeidsdager.

Så skrev han det i dag så er det kanskje klart imorgen mest sannsynlig mandag eller tirsdag.

https://www.felleskatalogen.no/m/med...ster/n03ax16-1 her ser du hva det er godkjent for på blå resept.

Det kan være vanskelig og få det på blå utenom
Vis hele sitatet...
Skreiv mulig feil, men meg forstått så spiller det ingen rolle om den er blå eller hvit, jeg må betale full pris og er villig til det.

Tror jeg forstår problemstillingen nå.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk beskjed derimot at jeg skulle få den på blå resept på grunn av godt grunnlag og økonomi,irriterende er at alle apoteke sier at hun kan skrive ut resepten blått så kan de desverre kun selge meg til vanlig pris, glømte forsåvidt og spørre om vis hun skrev lyrican og sorbil på hvit om jeg enda kunne fått den utskrevet før helfo godkjenner da det haster
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"Så skrev han det i dag så er det kanskje klart imorgen mest sannsynlig mandag eller tirsdag."

Problemet står i at hun ikke vil skrive ut på grunn av paragrafer som de på apoteket ikke mener stemmer, så får ikke medisin før hun får klar signal fra helfo.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"Det kan være vanskelig og få det på blå utenom"
Yep forstått det slikt at helfo må godkjenne det og dekke med god begrunnelse også fra spesialist, anyone here to learn me something new