Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4346
Hei!

Jeg og broren min bor nå i en leilighet, vi skal flytte på fredag, men naboen over oss bestemte seg for å ha fest fra klokka 12.30 i dag.. vanligvis holder disse på til langt på natt..! Når er første gangen jeg kan klage til politiet? etter 2300?
Man har diverse regler om støy generelt...
Men nattero er kl 23.00 ja.
Trådstarter
Mjee okei, vi gjør det letteste og overdøver musikken hennes
Jeg ville klagd allerede nå, det er ikke sånn at man fritt kan bråke hele dagen bare fordi det er dag. Politiet vil nok ikke gjøre noe før senere, men da har de loggført at det har vært støy hele dagen, til sjenanse for naboene.
Sitat av Chim Vis innlegg
Mjee okei, vi gjør det letteste og overdøver musikken hennes
Vis hele sitatet...
Og i samme vending kanskje synke ned på samme nivå, når det gjelder bråk. Som kan også gå utover deg.

Ta heller og kontakt politiet du...
Trådstarter
Vi gikk opp for ca 10 minutter siden, partysvensken som hun er sa hun skulle dempe seg, gjorde det i 1 minutt og skrudde opp igjen. Kom ned og spurte om de "fikk lov til å bråke i 1 - 2 timer til" da skulle de nemmelig dra.. Hun fikk 1 time før vi tar strømmen
Jeg tenker at Chim er en skikkelig kjip nabo.
Trådstarter
Sitat av frø Vis innlegg
Oh, du høres ut som en dust.
Vis hele sitatet...
Jo takk, ga henne faktisk en time til med morro med vennene, da har hun holdt på i 6-7 timer. Det imkluderer skriking, hopping, høy musikk og sist, men ikke minst at hun igjen kommer drita full hjem og har seg med en vell voksen mann som forsåvidt burde være advarsel nok for henne selv. mens hun stønner så alle naboene hører henne. Tross alt dette så får hun holde på en time til, hun vet det, vennene vet det og vi vet at, hun burde ikke drikke ei heller ha fest.

Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg tenker at Chim er en skikkelig kjip nabo.
Vis hele sitatet...
Det må du for all del tenke, fritt land. At hun fester en gang i blant hadde ikke gjort noe. Men vi snakker tross alt om ei 40 år gammel barnehage tante som drikker hver eneste kveld når hun ikke skal på jobb dagen etterpå. En fest hver helg er jeg veldig for selv, men 2-3 ganger i uka tærer på
Sist endret av Chim; 18. oktober 2014 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chim Vis innlegg
Jo takk, ga henne faktisk en time til med morro med vennene, da har hun holdt på i 6-7 timer. Det imkluderer skriking, hopping, høy musikk og sist, [COLOR="RoyalBlue"]men ikke minst at hun igjen kommer drita full hjem og har seg med en vell voksen mann som forsåvidt burde være advarsel nok for henne selv. mens hun stønner så alle naboene hører henne.[/COLOR] Tross alt dette så får hun holde på en time til, hun vet det, vennene vet det og vi vet at, hun burde ikke drikke ei heller ha fest.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet her? At mannen har skumle planer, eller at de (særlig hun) lager høylytte sex/stønne-lyder om natten?

Hvis det er det siste, og det er gjentagende, så har absolutt forståelse fra meg. Grovt provoserende å høre andres intime privatliv, og få det på *den måten* in your face.
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hva er problemet her? At mannen har skumle planer, eller at de (særlig hun) lager høylytte sex/stønne-lyder om natten?

Hvis det er det siste, og det er gjentagende, så har absolutt forståelse fra meg. Grovt provoserende å høre andres intime privatliv, og få det på *den måten* in your face.
Vis hele sitatet...
Det som for min del er problemet er at hun til alle døgnetstider ikke klarer å bruke normalfolkeskikk, at de koser seg er ikke noe jeg bryr meg noe spesielt om. Men generelt mye støy fra henne er et problem. Men vi flytter på fredag og gadd som vanlig ikke å gjøre for mye ut av det.
Vel, hvis du hadde informert meg litt mer om at hun alltid er en jævel hadde jeg ikke kalt deg dust. Jeg oppfattet det som at hun hadde en random fest og du bare er en av de idiotene som synes det er sykt viktig at hun reiser 1800 istedet for 1900.
Det er lørdag trossalt.

Utifra første post sier du bare at de har fest, ikke at det er krakilske helvetes tilstander der. Det virker som at du bare ville ødelegge. Beklager.
Trådstarter
Sitat av frø Vis innlegg
Vel, hvis du hadde informert meg litt mer om at hun alltid er en jævel hadde jeg ikke kalt deg dust. Jeg oppfattet det som at hun hadde en random fest og du bare er en av de idiotene som synes det er sykt viktig at hun reiser 1800 istedet for 1900.
Det er lørdag trossalt.

Utifra første post sier du bare at de har fest, ikke at det er krakilske helvetes tilstander der. Det virker som at du bare ville ødelegge. Beklager.
Vis hele sitatet...
hehe, 0 stress. At folk fester på lørdager er helt vanlig, pleier som regel å ha fester og sammenkoster her selv. Men hun er relativt drøy når det kommer til støy. Jeg er selv 21 år og passer på at det ikke blir for høyt, samt at vi kun har vors i helger, og det starter i 18 tida, ikke 12.30
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vi har ryddet unna omtrent halvparten av innleggene i tråden. Om du vil poste hevnforslag gjør du det et annet sted.
Overaskende få her som forstår at det å ha konstant støy fra en nabo er helt forferdelig. Hvor skal man slappe av, om man ikke kan gjøre det i sitt eget hjem?
Dere skal flytte på fredag, Hvorfor gjøre det til et større problem enn det er?
Jeg har forsåvidt nesten det samme problemet:
Har en nabo som har en unge, som griner 24/7. Greit nok det, men ofte griner han i flere timer. Ofte 02-05, og jeg kan ikke ligge våken så lenge hver dag. Noen tips? Kan jo ikke be de dempe seg heller, eller ringe politiet for nabo bråk. Blir vel litt dumt... Har prøvd mitt, kjøpt "Sov i ro" men han griner så høyt at jeg hører det fortsatt...
Kan anbefale noe så enkelt som øreplugger, Bokmerket. Det føles litt uvant i begynnelsen, men du blir fort vant til det. Du kan også slå deg til ro med at kolikk stort sett går over etter en liten periode.
Sist endret av Deezire; 19. oktober 2014 kl. 18:12.
Skal sies at sov i ro er øreplugger, deezire.
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Har prøvd mitt, kjøpt "Sov i ro" men han griner så høyt at jeg hører det fortsatt...
Vis hele sitatet...
Har prøvd, og det fungerer ikke fordi han griner høyt. Har bodd her i snart et år, og begynner å bli veldig lei. Lei av å høre grining og være søvnløs.

På andre siden er jeg også litt bekymret for kidden, virker som han griner mest på hverdager, når han sikkert er i barnehagen.