Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9732
Vi var 3/4 stk som var ute og malte. 2 ble tatt, mens jeg kom meg unna. Han ene som ble tatt, hadde mobilen min. Er kode på den, så vet ikke om politiet har kommet inn på den. Vet jeg har et dags bilde og et annet fra natta. Ingen tvilsomme meldinger på den (håper jeg). Vet noen hva de kan finne ut på mobilen?
Jeg stod selvfølgelig vakt, og en 4.person som malte
Politiet har pcen til han ene. Kan de sjekke facebook?
Ser for meg at jeg kan få besøk av politiet, evt. avhør.
Tips, hva jeg skal gjøre? kan ikke ha sterke nok beviser mot meg. Selvfølgelig rydda hjemme
Så lenge du har gode kompiser som ikke forteller politiet navnet ditt burde det gå bra. De har ikke noen bevis på at du faktisk var på stedet når det ble tagget.
Jeg vil anbefale å snakke med de to som ble tatt for å høre hva politiet vet. Om de ikke har navnet ditt, men bare mistanke igjennom telefon/facebook eller lignende så bør du nok bare nekte, nekte og nekte til de henlegger saken.
Kor gammal er du?

Eg blei tatt for grafitti fleire gongar i midten av tenåra. Førte ikkje til noko verre enn eit møte i konfliktrådet. og at eg endte opp med å måtte male over det eg hadde tagga.

...Og sette refleksteip på 2000 brøytestikke. Merkelegste straffa eg har fått. Men det var eigentleg fort gjort. Spesielt sia eg hadde gode venar som hjalp meg. (Dei var med på tagginga. Eg hadde ikkje namngitt dei. Så dei tilbydde seg å hjelpe, som takk og plaster på såret.)
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
Vi var 3/4 stk som var ute og malte. 2 ble tatt, mens jeg kom meg unna. Han ene som ble tatt, hadde mobilen min. Er kode på den, så vet ikke om politiet har kommet inn på den. Vet jeg har et dags bilde og et annet fra natta. Ingen tvilsomme meldinger på den (håper jeg). Vet noen hva de kan finne ut på mobilen?
Jeg stod selvfølgelig vakt, og en 4.person som malte
Politiet har pcen til han ene. Kan de sjekke facebook?
Ser for meg at jeg kan få besøk av politiet, evt. avhør.
Tips, hva jeg skal gjøre? kan ikke ha sterke nok beviser mot meg. Selvfølgelig rydda hjemme
Vis hele sitatet...
Politiet kan hente ut alt av data som du her har nevnt, altså Facebook og mobiltelefon, uansett om det er passord/kode på det. (Regner ikke med at det har blitt brukt kryptering noe sted)

Spørsmålet er heller om de kan/vil bruke tid på det.
Har ikke noe svar som kan hjelpe deg dessverre, men får håpe du ikke blir busta. En kompis av meg ble tatt for tagging på flere steder og fikk over 15k i bot..
Sitat av Ueland Vis innlegg
Politiet kan hente ut alt av data som du her har nevnt, altså Facebook og mobiltelefon, uansett om det er passord/kode på det. (Regner ikke med at det har blitt brukt kryptering noe sted)

Spørsmålet er heller om de kan/vil bruke tid på det.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke verre enn å slette facebook-kontoen. Altså ikke deaktivere men slette, eller sette på kodegodkjenning for at man skal kunne logge inn, og deretter slette alle godkjente enheter og avslutte alle aktive økter. Da er facebook ute av verden.
Det holder med at du blokkerer vedkommende du er redd for at politiet skal lese meldingene hos. Blokkerer du vedkommende så vil alt dere har skrevet på Facebook ikke lenger være synlig. Du vil ikke se han, han ikke deg.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Det holder med at du blokkerer vedkommende du er redd for at politiet skal lese meldingene hos. Blokkerer du vedkommende så vil alt dere har skrevet på Facebook ikke lenger være synlig. Du vil ikke se han, han ikke deg.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare for politiet som allerede da har tilgang til kontoen og gå inn å se på blokkerte brukere for å deretter avblokkere dem...
Leste ikke godt nok. Få personen som har sendt deg tvilsomme meldinger blokke deg. Legg like greit ned hele kontoen din for en stund er du så redd for at de skal lese noe. Burde vært gjort like etter belaget av telefonen.
Tar X antall dager før slettingen skjer, og den blir avbrutt om du logger inn innen tiden det tar.
(Var vertfall slik.)
Sist endret av WhyNot!; 28. november 2013 kl. 03:40. Grunn: La til siste linje.
Du stod jo bare vakt. Du sprayet ikke maling på veggen. Du kan bare nekte for alt. Si at du ikke hadde planer om å male veggen, bare stå vakt. Du har ikke gjort noe galt. Ikke si noen verdens ting om kameratene dine, si at du ikke ante hva de hadde planer om.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du stod jo bare vakt. Du sprayet ikke maling på veggen. Du kan bare nekte for alt. Si at du ikke hadde planer om å male veggen, bare stå vakt. Du har ikke gjort noe galt. Ikke si noen verdens ting om kameratene dine, si at du ikke ante hva de hadde planer om.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke si det heller.
Bare å nekte, hvis du har meldinger på facebook om du spør om å male er dette selvsagt på lovlig vegg
Lykke til! stå på med malinga
Du kan jo ikke noe for at kompisene dine lånte mobilen, og brukte den til å ta bilder?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvor lenge snuten kan ha mobilen min? De har snart hatt den i 2 måneder!
De 2 andre har vært i avhør, og nekta for at det var meg. Men politiet syntes det var rart de hadde både mobilen min og en sekk med maling.
De har nevnt et par meldinger jeg har sendte til han ene, som gjør mistanken mot meg enda sterkere, men fortsatt ikke noe bevis for at jeg har vært med noe. Hørtes heller ikke ut som de har kommet inn på mobilen min, siden de ikke har nevnt noe om det. Vil tro de ville sagt at de har funnet bilder med samme signatur som var til sistemann på toget.
Sist endret av Thawatskeburt; 21. desember 2013 kl. 15:48.
DU får den iallfall ikke uten å kontakte politiet.
Om de har holdt på i to måneder har de ingen ting å gå på. Bare fortsett å nekte.
Først finner du ut hva kompisene dine har sagt til snuten! det er prio Om de ikke har sagt noe som kan komme i konflikt med dette: kontakter du bare snuten og sier at du vil ha igjen mobilen du lånte bort til kompisen din. At han har din telefon er ikke det samme som at du også var der, bare at du er snill som lånte han en telefon
Bytt passord på facebook og huk av "logg ut av endre enheter". Politiet kan ikke komme seg inn på facebooken din helt uten videre.

Nekt og nekt, så du vil nok få tilbake telefonen uten straff.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Politiet kan hente ut alt av data som du her har nevnt, altså Facebook og mobiltelefon, uansett om det er passord/kode på det. (Regner ikke med at det har blitt brukt kryptering noe sted)

Spørsmålet er heller om de kan/vil bruke tid på det.
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med kode da? Hvis politiet har funnet et slikt sikkerhetshull, så kan du banne på at dem ikkje er alene om å ha funnet det, og mest sannsynlig så blir det tettet i neste oppdatering.

Hvordan forestiller du deg at politiet skal få tilgang til telefonene?

Jeg vet at Amerikanske FBI sliter selv med å komme forbi kodene, så da har værtfall ikkje det norske politiet, som egentlig bare er en vits noen sjangs.

Wired.com - FBI Can’t Crack Android Pattern-Screen Lock
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva er vitsen med kode da? Hvis politiet har funnet et slikt sikkerhetshull, så kan du banne på at dem ikkje er alene om å ha funnet det, og mest sannsynlig så blir det tettet i neste oppdatering.

Hvordan forestiller du deg at politiet skal få tilgang til telefonene?

Jeg vet at Amerikanske FBI sliter selv med å komme forbi kodene, så da har værtfall ikkje det norske politiet, som egentlig bare er en vits noen sjangs.

Wired.com - FBI Can’t Crack Android Pattern-Screen Lock
Vis hele sitatet...
Det er mange som tror på myten om at politiet bare kan ringe facebook og spørre pent om å få tilgang til kontoen. Dette er da usant...

Som du sier, så er det ikke så enkelt å "hacke" en konto. Hvis politiet hadde utnyttet et sikkerhetshull hos facebook, ville de selv brutt loven. Uten noen som helst kjennskap til et sikkert passord, vil det ta LANG tid å knekke det.
Sitat av p4n Vis innlegg
Det er mange som tror på myten om at politiet bare kan ringe facebook og spørre pent om å få tilgang til kontoen. Dette er da usant...

Som du sier, så er det ikke så enkelt å "hacke" en konto. Hvis politiet hadde utnyttet et sikkerhetshull hos facebook, ville de selv brutt loven. Uten noen som helst kjennskap til et sikkert passord, vil det ta LANG tid å knekke det.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker vel å merke om låsekoden på telefonene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
om politiet vet at jeg har tagget en gang på en spot og jeg har innrømt dette, kan de da bevise at det er meg som har tagget den samme taggen alle andre stedene i byen da?
De sa at de kan se stor likhet på tagsa og at de har sett mye av den på skoleveien min. jeg har bare sagt at jeg driver vanligvis ikke med dette, og at når jeg først skrev noe den ene gangen, så skrev jeg noe jeg har sett ofte rundt før .. de må vel ha bedre bevis enn å se likhet for at jeg skal få stress for det?:s

sorry for at jeg sporer helt av tråden her, har ikke noe erfaring med forumer osv..
Sist endret av kris1337; 10. mars 2014 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kris1337 Vis innlegg
om politiet vet at jeg har tagget en gang på en spot og jeg har innrømt dette, kan de da bevise at det er meg som har tagget den samme taggen alle andre stedene i byen da?
De sa at de kan se stor likhet på tagsa og at de har sett mye av den på skoleveien min. jeg har bare sagt at jeg driver vanligvis ikke med dette, og at når jeg først skrev noe den ene gangen, så skrev jeg noe jeg har sett ofte rundt før .. de må vel ha bedre bevis enn å se likhet for at jeg skal få stress for det?:s

sorry for at jeg sporer helt av tråden her, har ikke noe erfaring med forumer osv..
Vis hele sitatet...

Denne er jo ganske åpenbar, hvor gammel er du? Si at du har sett på veggene til skolen mens du gikk der og ble inspirert.
Du hermet rett og slett denne 1 gangen etter det du selv så på veggen. At du er en god copycat er vell ikke ulovlig?

Nekt nekt og nekt, med mindre de har video bevis(o.l) eller noe annet som kan felle deg i en rettsak.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du stod jo bare vakt. Du sprayet ikke maling på veggen. Du kan bare nekte for alt. Si at du ikke hadde planer om å male veggen, bare stå vakt. Du har ikke gjort noe galt. Ikke si noen verdens ting om kameratene dine, si at du ikke ante hva de hadde planer om.
Vis hele sitatet...
E du reell idiot eller berre lata du som?

Å sei seg med på et lovbrot e nett så gale som å utføre det.
Sitat av kris1337 Vis innlegg
om politiet vet at jeg har tagget en gang på en spot og jeg har innrømt dette, kan de da bevise at det er meg som har tagget den samme taggen alle andre stedene i byen da?
De sa at de kan se stor likhet på tagsa og at de har sett mye av den på skoleveien min. jeg har bare sagt at jeg driver vanligvis ikke med dette, og at når jeg først skrev noe den ene gangen, så skrev jeg noe jeg har sett ofte rundt før .. de må vel ha bedre bevis enn å se likhet for at jeg skal få stress for det?:s

sorry for at jeg sporer helt av tråden her, har ikke noe erfaring med forumer osv..
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noe problem om du ikke bor i en veldig liten bygd eller noe sånt.
Mange aktive malere som blitt tatt flere ganger og aldri bytter navn.

Når jeg dreiv på ble jeg tatt for et navn jeg hadde brukt mye (hadde fler navn), fortsatte skrive det, fikk aldri noe stress for at det fortsatte dukke opp. Hvertfall ikke før en "kompis" av meg tysta på meg for å redde ræva si.