Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5748
Hei folkens. jeg måtte lage en bruker her på nFF fordi jeg er så veldig i tvil om hvor mye vann plantene skal ha. jeg har hørt/lest at planten skal ha (literjord/3) det vil si hvis jeg har en 10 liters potte skal planten ha ca 3 liter vann hver tredje dag. dette har jeg under kontroll egentlig. men det jeg er så usikker på (og sliter med) er hvor mye vann planten skal ha i spiringsfasen, til den er ca 20cm høy. føler jeg aldri har funnet noe fornuftig svar på dette. skal den liksom bare ha en t-skje med vann hvis den er 5 cm høy i en bitte liten potte (evntuelt en plastikk kopp).

Er det noen som har peiling som kan gi en perfekt guide om hvor mye vann planten skal ha. hadde vert greit med en 100% bra guide forklarer hvordan mann vanner ordentlig, har ikke funnet en på nettet og jeg har letet mye. vil helst ikke drepe 5 barn til...

takk for meg.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119
Sjekk denne tråden du Spørsmålet hadde passet rett inn der

Så over til det du lurer på:
Selv har jeg alltid tatt dette på gefülen. Det er vannskelig å vite hvor mye vann planten vil ha da det varierer med temperatur, lys, strain, jordsmonn, pottestørrelse+++.

Jeg ville gitt planten 3ts vann hvis den er 5cm cirka, og så tørke ut jorda ganske godt til neste vanning. Så er det bare å justere oppover etterhvert. Man lærer seg til å lese på planten etterhvert hvor mye den trenger.
Så begynn i små mengder. Cannabis liker litt tørr jord. Det er enklere å vanne mer enn å ta vann ut av jorda.
Når planten spirer skal jorda ikke tørke helt ut, men den skal heller ikke være for bløt.Når den har fått røtter og noen bladsett så kan du vanne godt for så å la den tørke opp helt før du vanner igjen.
Eksempel: Du vanner godt så det renner ut litt fra bunnen av potta, ca 10% av vannet kan renne ut under potta.Så lar du det gå noen dager til planta henger litt med bladene før du vanner igjen.Hvis det tok tre dager før den begynnte å henge med bladene så vanner du deretter med to dagers mellomrom.Den skal helst ikke henge med bladene for ofte, men du gjør det på denne måten for å finne ut hvor lang tid det skal gå mellom hver vanning.
Den vanligste feilen nybegynner gjør er å vanne for mye og å gi for mye gjødsel.Så ikke vann for mye og ikke gjødsle den før den viser tegn på at den mangler noe.
Les også dyrkehåndboken,der står det meste du trenger å vite.
Ah tusen takk
tror jeg drap de forige barna med for mye vann. ga de nesten en halv kopp hver når de var 5-12 CM hver dag.

Tusen takk du og Diabolus. det tipset med å la planten "henge" litt for å finne ut av hvor ofte den trenger vann var et veldig bra svar jeg var ute etter igrunnen. Tror det skal gå mye bedre neste gang. jeg takker for hjelpen og hvis noen har noen fler tips tar jeg de MER en gjerne imot!

Nå for jeg bare håpe de 20 frøene jeg bestilte ikke blir tatt i tollen. de ble Shippa fra nederland 23 januar og de har ikek kommet enda.. er det stor sjans for at det har blitt tatt?
men de har ingen bviser på at det er min, så jeg kan vel bare nekte?

Regards
Sist endret av frø; 7. februar 2011 kl. 18:52.
Sendt cash eller brukt kredittkort? Er vel det det går på.
Bestilt med cash, bare å nekte. Ingen kan si hvem som har bestilt det da. Men brukte du kort.. Da blir det noen dyre frø as. Tro meg:P..
Sist endret av RESpekt; 7. februar 2011 kl. 18:54. Grunn: late again
De kan fortsatt komme,men det har gått lang nok tid nå...
Hvis de skulle bli stoppet i tollen så er det bare å nekte enhver kjennskap til bestillingen, det går som regel greit og saken blir henlagt.
Kan komme unna selv om de er betalt med bankkort,der er ikke alltid det står noen info om betalingsmåte i pakken med frøene.
Har selv fått stoppet frø som var betalt med bankkort, jeg nektet å de sjekket aldri kontoen min.Så saken ble henlagt
Sist endret av diabolus; 7. februar 2011 kl. 18:59.
Blir frøa tatt så nekter du bare og sier at du ikke vet noe om det.
Sjeldent at de går så langt at dem skjekker kontoutskrift, gjør dem det så sier du bare at noen har lånt bankkortet ditt på en fest eller noe...
noen som vet hva boten blir på ca 5 frø blir stoppet i tollen?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Bestilt med cash, bare å nekte. Ingen kan si hvem som har bestilt det da. Men brukte du kort.. Da blir det noen dyre frø as. Tro meg:P..
Vis hele sitatet...
Vis meg en sak der politiet har fått tillatelse til å gå igjennom transaksjonene når det gjelder innførsel av cannabisfrø?

Sitat av robinyo Vis innlegg
noen som vet hva boten blir på ca 5 frø blir stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
5 frø?

Det går ikke an å vite, men jeg antar noe som 1500 i bot.
Flaks at jeg sendte cash da
Men det er kjipt å bli miste frøene.. og politiet har ikke serlig mye å gjøre i mitt område så de bruker mest sansynlig alle resursene til bygda på å stoppe den kriminelle narkomane langeren som driver med hasjsprøyter....
Protip: ikke bestill frø fra Nederland. Tollerne holder godt øye med pakker derfra. England begynner også å bli temmelig scetchy å handle fra.

Anbefaler Danmark om dagen, det er relativt safe.
Cannada har også iikke det helt store narkotikaryktet enda. BC Bud anyone? :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
5 frø?

Det går ikke an å vite, men jeg antar noe som 1500 i bot.
Vis hele sitatet...
Hehe... Sorry for å kaste frem en gammel tråd her men la nettopp merke til det der igjen.

6000kr for 5 frø

Om det skulle skje at jeg skal ha nye frø i fremtiden tar jeg heller en tur til Danmark og henter. Alle har godt av litt ferie fra Norge en gang i blant !

Neste tur går til Spania, glemte et lite sekund at du er der! Gledelig