Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 10170
Hakket tøffere ja. Jeg har ikke argumentert for at hans håndtering er perfekt, men ift hennes reaksjon er det som at en russer gir en flåsete kommentar til Stalin om at han ikke får nok frihet.
Foreldre er som regel blitt lært at man kan ende opp med at man kan havne på psyk, tro at man er en skrelt appelsin pga røyking av cannabis.

Reaksjonen til moren er ovendreven, men absolutt ikke uvanlig. Har selv vært gjennom noe av det samme.

Var ikke rent få som var sperret inne på psyk for godt iflg foreldre den gang.

Noen updates fra, TS? Eller ble det for mye kritikk til at du har trukket seg tilbake.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 4. november 2018 kl. 18:45.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
21 år, røkt i 1 år, min far fant det ut ganske fort. Han har selv oppvokst med en hasjrøykende far og er ikke noe stor fan. Han ble skuffet, men fortalte meg så at det er dumt fordi det er ulovlig. Han satt seg faktisk virkelig inn for å lære om hasj for å forstå, den dag idag har jeg et veldig bra og støttende forhold til min far. Jeg holder heller røykinga for meg selv og begrenser det til det stadiet hvor det ikke går utover andre ting. Har de nulltoleranse for cannabis, hold det for deg selv. Gjør hva du vil når du kommer på plass i ny leilighet og 'keep it low'.

Lykke til
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er typisk reaksjon av damer. De overreagerer ofte noe forferdelig når de blir sjokkert. Bare ta det med ro og ikke krangle tilbake. Etter en stund burde du få en unnskyldning.
Vis hele sitatet...
Synd, men sant. Dette er spot on. Sitter i samme situasjon selv for øyeblikket. Jeg er dog noen år eldre og har alt på stell. Eget hus, jobb, samboer osv. Både mor og samboer klikket i vinkel på samme måte som din mor. Min far har en litt mer realistisk tilnærming til saken.

Bitches be crazy.

Når det er sagt så var jeg flink gutt å la alt på hylla for min kjære.
Blir historisk politisk lesning tråder som dette. Et forbud som er feil på alle måter har stigmatisert og kontrollert så mange mennesker. Det er helt sinnssykt.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update: Virker som hun har forhørt seg litt rundt og funnet ut at det er mange som klarer å røyke hasj uten å få noen særlige problemer av den grunn. Jeg har sakt at jeg har fjerna alt fra huset. Tonen har blitt bedre og det virker som vi faktisk har fått litt bedre forhold nå enn før.
Det er godt

Lykke til den tid du kommer deg inn i egen leil.
Wow.. Dette er noe av det sjukaste eg he lest. Eg sei bare ein ting og det er at om moren min hadde sakt dei tingane te meg i ein alder av 22 så hadde mitt forhold til mor aldri, ALDRI blitt det same igjen. Sjølv om ein er sjokkert så sei man ikkje sånn te barna sine. At så mange av dere synast at detta er vanleg oppførsel skremmer meg. Eg kjenner nokre konservative sjuke folk, men å snakke slik te sine "barn" er.... Skremmans.

Om me snakker om for eksempel drap eller terror så begynner me å nærme oss ein situasjon der denna retorikken er akseptabel. Eg anbefaler deg å spør di mor om "eg virkelig er så verdilaus".

Eg skjønner at detta tydeligvis er vanleg mtp. responsen i tråden her, så det er vel bar eg som er eit avvik.

Edit: Eg hadde forstått det om det kom frå eit barn.
Sist endret av frø; 9. november 2018 kl. 03:15.
Sitat av frø Vis innlegg
Wow.. Dette er noe av det sjukaste eg he lest. Eg sei bare ein ting og det er at om moren min hadde sakt dei tingane te meg i ein alder av 22 så hadde mitt forhold til mor aldri, ALDRI blitt det same igjen. Sjølv om ein er sjokkert så sei man ikkje sånn te barna sine. At så mange av dere synast at detta er vanleg oppførsel skremmer meg. Eg kjenner nokre konservative sjuke folk, men å snakke slik te sine "barn" er.... Skremmans.

Om me snakker om for eksempel drap eller terror så begynner me å nærme oss ein situasjon der denna retorikken er akseptabel. Eg anbefaler deg å spør di mor om "eg virkelig er så verdilaus".

Eg skjønner at detta tydeligvis er vanleg mtp. responsen i tråden her, så det er vel bar eg som er eit avvik.

Edit: Eg hadde forstått det om det kom frå eit barn.
Vis hele sitatet...
Er da en god del her inne som kritiserte språkbruken hennes. Å bli bekymret var helt forståelig mtp. kunnskapsbildet, det var jo måten hun taklet det på som var dårlig. Skal sies at vi ikke vet noe om henne ellers som person.
Tror det er en del her som har fått noe lignende reaksjon for foreldre, men også mange av oss som har fått en mye mildere og forståelsesfull reaksjon av foreldre også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tror det lureste du kan gjøre nå er å flytte hjemmefra Har vært i samme sitvasjon som deg flere ganger og har mista kontakten nesten all familie, og prøvd å reparert forholdet med å være rusfri over flere år og tatt opp igjen kontakt. Det har faktisk ikke fungert noe særlig og den nye unnskyldningen for å ikke ha kontakt med meg nå, var vist at dem tror alt bekjentskap jeg har, er rusmissbrukere og hardbarka kriminelle, noe som ikke er sant. Selvom de sikkert har sett at jeg har gjort noe posetivt og prøvd mitt beste så føler jeg meg litt snytt, at det er forgjeves. Dem lever kun i fortiden. Jeg er ikke så mye eldre enn deg (27) men jeg har hatt en ganske tøff oppvekst.
Og jeg kjenner ikke familien din, kjenner bare så utrolig godt til problemstillingen.

Så mitt tips er å faktisk ikke være så ydmyk som du framstår og bare la det gå sin gang. Fortsatt med det du gjør, viss du mener du er på en god kurs, ikke la familien komme i veien for deg. Samtidig ikke kutt heilt kontakt med dem, da fremstår du som arrogant og kald, selvom moren din sikkert sa mye sårende og urasjonelt, så er det bare slik foreldre er. Tro meg, jeg ble kasta ut når jeg var 14 år, men det er min familie, som jeg har lært at faktisk ikke er noe bedre enn meg selv.
Sist endret av fjellape; 1. mars 2019 kl. 07:10.
Er en stund siden den saken her gikk, er nok litt sent med rad, men kanskje TS vil komme med en oppdatering?
Hvordan gikk det?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å være helt ærlig så synes jeg at mange av dere undervurderer de negative effektene av hasjbruk.

Med det mener jeg de fysiske/psykiske skadene:
- Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer
- Røyking av cannabis reduserer trolig kroppens immunforsvar. Mulige skadevirkninger inkluderer kronisk bronkitt og andre
åndedrettsplager. Kombinasjonen av cannabis og tobakksrøyking gir økt risiko for utvikling av KOLS og kreft i luftveier og
munnhule/svelg. Cannabisrøyking påvirker hormonbalansen hos både kvinner og menn
- Virkningene av cannabis er sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger og miljø samt rusdosen. Et høyt forbruk vil i noen
tilfeller medføre svekkelse av kognitive funksjoner som hukommelse, konsentrasjonsevne og innlæringsevne. Langvarig bruk kan i
ytterste konsekvens utløse psykiske plager hos disponerte individer. Skadevirkningene kan forsterkes dersom man bruker cannabis
sammen med andre narkotiske stoffer, legemidler eller alkohol.
- I noen få tilfeller kan cannabisbruk utløse psykoser

Og de lovmessige problemene som dette kan forårsake:
- Uønsket oppmerksomhet fra politiet
- Bot/hjelp
- Samhandle med problematiske miljøer og individer
- Rykte i livet/arbeidsplassen
- Dårlig/farlige varer

Basert på det over nevnte så forstår jeg godt at moren til TS blir fly forbanna.

Vis vi ser bort i fra de fysiske/psykiske skadene, så har du allikevel problematikken med at det er et ulovlig rusmiddel,
hvor du må oppsøke en "shady dealer".
Uansett hvor mye dere sier at dere kjenner dealeren så bruker det fortsatt et produkt hvor det ikke finnes noen som
helst garanti av kvalitet eller hva slags stoffer som kan være blandet inn.
Det er ikke akkurat som det "produktet" som dere kjøper av en "tulling" i Oslo sentrum er produsert av Pfizer/Canopy Growth osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For å være helt ærlig så synes jeg at mange av dere undervurderer de negative effektene av hasjbruk.

Med det mener jeg de fysiske/psykiske skadene:
- Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer
- Røyking av cannabis reduserer trolig kroppens immunforsvar. Mulige skadevirkninger inkluderer kronisk bronkitt og andre
åndedrettsplager. Kombinasjonen av cannabis og tobakksrøyking gir økt risiko for utvikling av KOLS og kreft i luftveier og
munnhule/svelg. Cannabisrøyking påvirker hormonbalansen hos både kvinner og menn
- Virkningene av cannabis er sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger og miljø samt rusdosen. Et høyt forbruk vil i noen
tilfeller medføre svekkelse av kognitive funksjoner som hukommelse, konsentrasjonsevne og innlæringsevne. Langvarig bruk kan i
ytterste konsekvens utløse psykiske plager hos disponerte individer. Skadevirkningene kan forsterkes dersom man bruker cannabis
sammen med andre narkotiske stoffer, legemidler eller alkohol.
- I noen få tilfeller kan cannabisbruk utløse psykoser

Og de lovmessige problemene som dette kan forårsake:
- Uønsket oppmerksomhet fra politiet
- Bot/hjelp
- Samhandle med problematiske miljøer og individer
- Rykte i livet/arbeidsplassen
- Dårlig/farlige varer

Basert på det over nevnte så forstår jeg godt at moren til TS blir fly forbanna.

Vis vi ser bort i fra de fysiske/psykiske skadene, så har du allikevel problematikken med at det er et ulovlig rusmiddel,
hvor du må oppsøke en "shady dealer".
Uansett hvor mye dere sier at dere kjenner dealeren så bruker det fortsatt et produkt hvor det ikke finnes noen som
helst garanti av kvalitet eller hva slags stoffer som kan være blandet inn.
Det er ikke akkurat som det "produktet" som dere kjøper av en "tulling" i Oslo sentrum er produsert av Pfizer/Canopy Growth osv.
Vis hele sitatet...
Du fremstiller her cannabis nærmest som om det er cannabis og jeg tror nok alle som leser dette vet nøyaktig hvor du står når det kommer til din personlige mening om cannabis og andre ulovlige stoffer.
Du oppgir heller ikke en eneste troverdig kilde på det du her påstår.

Kanskje du samtidig bør liste opp alle de negative følgene med det å drikke alkohol eller røyke vanlig tobakk har - Begge fullstendig lovlige.
At cannabis er ulovlig betyr ikke at det er noe farligere å benytte det enn lovlige stoffer. Tross alt så er cannabis nå mulig å få på resept, fullstendig lovlig.

I det minste så er det med cannabis ikke flere titalls, eller hundrevis av den sakens skyld som hvert år dør av overdose eller regelmessig bruk, som man kan se med alkohol og tobakk. Til og med Koffein er farligere enn cannabis når det kommer til dødeligheten ved overdose.

Ut ifra hvordan du skriver så virker det heller ikke helt som at dette er dine egne ord, men heller tilfeldige negative virkninger som du har funnet på diverse nettsider.
Skal du skrive om de negative bivirkningene som cannabis kan gi så får du nesten skrive mer objektivt og ikke forsøke å fremstille det som om det er heroin det snakkes om her.
Sist endret av Who?; 1. mars 2019 kl. 20:29.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
I det minste så er det med cannabis ikke flere titalls, eller hundrevis av den sakens skyld som hvert år dør av overdose eller regelmessig bruk, som man kan se med alkohol og tobakk. Til og med Koffein er farligere enn cannabis når det kommer til dødeligheten ved overdose.
Vis hele sitatet...
Greit, men se bort i fra legaliseringsdebatten. Se bort i fra at cannabis ikke er dødelig, lovlig og ikke har noen fysiske skadevirkninger på samme måte som alkohol, tobakk, eller koffein for den saks skyld. Det er forsatt psykiske skadevirkninger. Folk pådrar seg angstlidelser, depresjoner, depersonalisering, derealisering og psykiske problemer i hytt og pine av cannabis. Du kan sammenligne cannabis med hva du vil, men det forandrer ikke de psykiske skadevirkningene i seg selv.

Litt anekdotisk fra meg og bekjente i lignende situasjon:

De aller fleste som har røyket daglig, også bråsluttet merker stor forskjell på kognitive ferdigheter, sosiale ferdigheter, hukommelse og energinivå i kroppen etter en stund når kroppen og hodet er ute av tåka. Mange får tilbake personligheten de hadde før de havnet i "tåka" og ser tilbake på personligheten i tåka som en annen, ofte redusert, versjon av seg selv med en et annet tankemønster. Mange blir også mye mer bevisste på effektene å røyke dessverre bare en gang i uka har, hvordan man detter litt inn i tåka igjen og ikke blir seg selv 100% før det ofte har gått noen dager.

Det vil ikke nødvendigvis oppfattes slik for alle, men jeg har hatt det slik, og mange andre har det hatt det lignende. Bare sjekk f.eks /r/leaves for lignende erfaringer.

Til alle som røyker cannabis ofte eller daglig: Anbefaler alle til å ta seg en god pause, bare for å oppleve hvor stor forskjellen kan være for deg. Pausen burde være på minst 3-6 mnd, avhengig av hvor lenge du har røyket. Dette er for å komme ut av mønsteret og bryte rutinene. Etterpå sammenligner du livet ditt som nykter kontra livet som stoner. Hva er du mest fornøyd med? Hva er det som gir livet mest mening?
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Han burde være i stand til å forhandle på en annen måte selv om moren ikke er det. Der hun feiler kan han da dekke over manglene i forholdet for å prøve å ta vare på familien. Ikke fordi han må, eller det er hans ansvar, men fordi han er en voksen person med empati (formodelig).
Vis hele sitatet...
Nå er moren til TS også en voksen person og burde vise respekt for at han har tatt de valgene han tar, selv om man kanskje ikke er enig. Hvorfor skal han vise respekt når han ikke får noe? Gjensidig respekt er veldig viktig. Selvfølgelig skal man vise respekt uansett hva, om folk ikke gjør det eller ei. Men om man totalt fornekter meningene til andre og hopper rett til konklusjoner og moralisering, så trengs det litt selvrefleksjon og ikke "respekt" fra den andre parten.

Hvorfor skal TS bli møtt med utstøtning og moralisering når han tross alt gjør et sunnere valg mtp. på rusmiddelbruk?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Greit, men se bort i fra legaliseringsdebatten. Se bort i fra at cannabis ikke er dødelig, lovlig og ikke har noen fysiske skadevirkninger på samme måte som alkohol, tobakk, eller koffein for den saks skyld. Det er forsatt psykiske skadevirkninger. Folk pådrar seg angstlidelser, depresjoner, depersonalisering, derealisering og psykiske problemer i hytt og pine av cannabis. Du kan sammenligne cannabis med hva du vil, men det forandrer ikke de psykiske skadevirkningene i seg selv.

Litt anekdotisk fra meg og bekjente i lignende situasjon:

De aller fleste som har røyket daglig, også bråsluttet merker stor forskjell på kognitive ferdigheter, sosiale ferdigheter, hukommelse og energinivå i kroppen etter en stund når kroppen og hodet er ute av tåka. Mange får tilbake personligheten de hadde før de havnet i "tåka" og ser tilbake på personligheten i tåka som en annen, ofte redusert, versjon av seg selv med en et annet tankemønster. Mange blir også mye mer bevisste på effektene å røyke dessverre bare en gang i uka har, hvordan man detter litt inn i tåka igjen og ikke blir seg selv 100% før det ofte har gått noen dager.

Det vil ikke nødvendigvis oppfattes slik for alle, men jeg har hatt det slik, og mange andre har det hatt det lignende. Bare sjekk f.eks /r/leaves for lignende erfaringer.

Til alle som røyker cannabis ofte eller daglig: Anbefaler alle til å ta seg en god pause, bare for å oppleve hvor stor forskjellen kan være for deg. Pausen burde være på minst 3-6 mnd, avhengig av hvor lenge du har røyket. Dette er for å komme ut av mønsteret og bryte rutinene. Etterpå sammenligner du livet ditt som nykter kontra livet som stoner. Hva er du mest fornøyd med? Hva er det som gir livet mest mening?
Vis hele sitatet...
Mye av det du sier her er ganske sant.

Det er mange som sliter med regelmessig cannabisbruk. Men her må man nesten ha med legaliseringsspørmålet for å i det hele tatt ha et helhetlig bilde av virkningene av cannabis.

Det man vet er:
  • Forbud fører til økte konsentrasjoner og mer urenheter
  • Forbud fører til null form for regulering
  • Forbud drar på seg mye stigma
  • Forbud hemmer muligheten for hjelp for rusavhengige
  • Forbud skaper stress og paranoia
  • Forbud øker rekruttering*

Alle disse faktorene kan du ikke være uenig i (*med unntak av den siste). Generelt sett skader de samfunnet, og HADDE det vært legalisert, ville alle hatt en mye sunnere rusopplevelse og gjort fryktelig mye skadereduksjon. Hvorfor? Fordi:
  • Stoffene ville vært mindre potent og renere
  • De som sliter med avhengighet og problematisk bruk ville mye lettere fått hjelp og søkt hjelp
  • Mer forskning kan ta sted, slik at vi kan finne ut mer om ulike stoffer og dermed gjør opplevelsen enda sikrere.
  • Stigmaen, dehumanisering og normalisering som mange med avhengighet/alternativ rusbruk generelt blir møtt med ville minket


Jeg vil påstå at legaliseringsargumentet burde overhode ikke bli utelukket i en diskusjon rundt cannabis eller andre stoffer. Nettopp fordi mange av de problemene folk med alternativ rusbruk har, er en konsekvens av krigen mot narkotika. Jeg vil påstå at mye av psykotiske effektene av THC ville vært mye mindre rapportert og kunne blitt forebygd ved en reguleringspolitikk der produktene ikke har skyhøye THC nivå, samt null urenheter.
Sist endret av Sopphuet; 1. mars 2019 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Greit, men se bort i fra legaliseringsdebatten. Se bort i fra at cannabis ikke er dødelig, lovlig og ikke har noen fysiske skadevirkninger på samme måte som alkohol, tobakk, eller koffein for den saks skyld. Det er forsatt psykiske skadevirkninger. Folk pådrar seg angstlidelser, depresjoner, depersonalisering, derealisering og psykiske problemer i hytt og pine av cannabis. Du kan sammenligne cannabis med hva du vil, men det forandrer ikke de psykiske skadevirkningene i seg selv.

Litt anekdotisk fra meg og bekjente i lignende situasjon:

De aller fleste som har røyket daglig, også bråsluttet merker stor forskjell på kognitive ferdigheter, sosiale ferdigheter, hukommelse og energinivå i kroppen etter en stund når kroppen og hodet er ute av tåka. Mange får tilbake personligheten de hadde før de havnet i "tåka" og ser tilbake på personligheten i tåka som en annen, ofte redusert, versjon av seg selv med en et annet tankemønster. Mange blir også mye mer bevisste på effektene å røyke dessverre bare en gang i uka har, hvordan man detter litt inn i tåka igjen og ikke blir seg selv 100% før det ofte har gått noen dager.

Det vil ikke nødvendigvis oppfattes slik for alle, men jeg har hatt det slik, og mange andre har det hatt det lignende. Bare sjekk f.eks /r/leaves for lignende erfaringer.

Til alle som røyker cannabis ofte eller daglig: Anbefaler alle til å ta seg en god pause, bare for å oppleve hvor stor forskjellen kan være for deg. Pausen burde være på minst 3-6 mnd, avhengig av hvor lenge du har røyket. Dette er for å komme ut av mønsteret og bryte rutinene. Etterpå sammenligner du livet ditt som nykter kontra livet som stoner. Hva er du mest fornøyd med? Hva er det som gir livet mest mening?
Vis hele sitatet...
Cannabis har selvfølgelig spesielt psykologiske bivirkninger, spesielt ved regelmessig bruk. Det tror jeg ikke det er mange som nekter for.
Men de bivirkningene som oppleves ved cannabis-slutt etter regelmessig bruk kan jeg av erfaring også si at man opplever når man slutter med Seroquel og benzodiazepiner etter regelmessig bruk.

Rusmidler skal alltid benyttes med måte, ikke regelmessig dersom det ikke er noe som er oppfordret av lege. Det gjelder om det enten er Cannabis, Alkohol eller Amfetamin. Men dersom man skal se på skadeligheten til cannabis, både når det gjelder fysisk og psykisk så er faktisk både C-preparater som de fleste antipsykotika og antidepressiva langt verre, spesielt når det kommer til psyken.

Det er heller ikke slik at man er nødt til å innta cannabis via røyking, og selv om man benytter røyking så trenger man ikke nødvendigvis å blande det sammen med tobakk. Iallefall ikke når det kommer til weed.
Og sjansen for Kols og Kreft er nærmest ikke-eksisterende dersom man røyker cannabis kun 1-2 ganger i uken, uavhengig av om man blander det sammen med tobakk.

Er det egentlig cannabis i seg selv du er imot her? Fordi jeg har en følelse av at det er kun fordi det er ulovlig og all feilinformasjonen som eksisterer der ute at du har den meningen som du har om cannabis.
Bare det faktum at cannabis har dokumentert effekt ved blant annet MS overveier de negative bivirkningene.
Anonym bruker
"Varsom Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er så individuelt hvordan man opplever rusmidler... farligheten og risikoen knyttet til cannabis er ikke særlig høy hos voksne mennesker.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Er det egentlig cannabis i seg selv du er imot her? Fordi jeg har en følelse av at det er kun fordi det er ulovlig og all feilinformasjonen som eksisterer der ute at du har den meningen som du har om cannabis.
Vis hele sitatet...
Du blander nok meg med "Flink Nise". Jeg er ikke imot cannabis i seg selv, men er veldig i mot den naive uskadeliggjøringen av stoffet som blir promotert, og hvor enkelt folk havner i et "røyke hver dag"-mønster ukritisk til de reelle konsekvensene av det. Ja det er mye feilinformasjon, men det betyr ikke at all informasjon som er kritisk stoffet er feilinformasjon.

Bare det faktum at cannabis har dokumentert effekt ved blant annet MS overveier de negative bivirkningene.
Vis hele sitatet...
Selv om pasienter med MS kan få god bruk for cannabis som medisin, betyr ikke det at folk ikke røyker på seg andre psykiske problemer. Mulig jeg misforstår deg her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du blander nok meg med "Flink Nise". Jeg er ikke imot cannabis i seg selv, men er veldig i mot den naive uskadeliggjøringen av stoffet som blir promotert, og hvor enkelt folk havner i et "røyke hver dag"-mønster ukritisk til de reelle konsekvensene av det. Ja det er mye feilinformasjon, men det betyr ikke at all informasjon som er kritisk stoffet er feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Ja, ser ut som jeg gjorde det, dessverre. Beklager det.

Ja, finner selv det litt irriterende at folk som røyker hver dag fremstiller cannabis som om det er Vitamin C det snakkes om. Men er dessverre flere av de som ser på cannabis som farligere enn alkohol kun fordi det er ulovlig og grunnet det de muligens ble fortalt da de gikk på ungdomsskolen.

Det finnes selvfølgelig bivirkninger og spesielt flere negative konsekvenser av det å røyke hver dag. Det er det ingen som nekter for, derfor jeg setter et klart skille mot det å røyke hver dag VS røyke 1-2 ganger i uken, evt. Sjeldnere.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selv om pasienter med MS kan få god bruk for cannabis som medisin, betyr ikke det at folk ikke røyker på seg andre psykiske problemer. Mulig jeg misforstår deg her.
Vis hele sitatet...
Nei, er ikke det jeg helt ville fram til heller.
Det jeg mente var at dersom man på den ene siden lister opp alle de negative bivirkningene og konsekvensene av å røyke cannabis, enten det er 1-2 ganger i uken eller hver dag. Og på den andre siden lister opp de positive sidene ved cannabis, enten det er snakk om MS eller andre fysiske eller psykiske sykdommer det snakkes om, så vinner helt klart den siden som lister opp de positive effektene.
Sist endret av Who?; 1. mars 2019 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Who? Vis innlegg

Det jeg mente var at dersom man på den ene siden lister opp alle de negative bivirkningene og konsekvensene av å røyke cannabis, enten det er 1-2 ganger i uken eller hver dag. Og på den andre siden lister opp de positive sidene ved cannabis, enten det er snakk om MS eller andre fysiske eller psykiske sykdommer det snakkes om, så vinner helt klart den siden som lister opp de positive effektene.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt absurd å påstå. Det du sier her er basically at det er bedre å bruke cannabis enn å ikke gjøre det. Med unntak av noe svært, svært få sykdommer, så er det åpenbart bedre å ikke bruke cannabis enn å bruke det.

Det er denne typen argumentasjon som ofte er problemet i cannabis-diskusjonen. De som representerer pro-siden prøver å gi et inntrykk av at det er sunt for folk å bruke cannabis. Det er det jo ikke. Sunnere enn alkhol? Muligens. Sunnere enn å la være? Nope.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er jo helt absurd å påstå. Det du sier her er basically at det er bedre å bruke cannabis enn å ikke gjøre det. Med unntak av noe svært, svært få sykdommer, så er det åpenbart bedre å ikke bruke cannabis enn å bruke det.

Det er denne typen argumentasjon som ofte er problemet i cannabis-diskusjonen. De som representerer pro-siden prøver å gi et inntrykk av at det er sunt for folk å bruke cannabis. Det er det jo ikke. Sunnere enn alkhol? Muligens. Sunnere enn å la være? Nope.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke og er langt ifra poenget mitt. Er du frisk så er det selvsagt bedre å la være enn å bruke Cannabis. Men har du kreft, sammen med store smerter, så er det bedre å bruke cannabis enn å ikke bruke det. Det er ved sykdommer hvor Cannabis er en effektiv behandling jeg her siktet til.
Flytt til et sted med MJ industri og begynn å plukke blomster. Send moren din regelmessige postkort og hold deg unna kattedrama med våpen. Blås løs, have fun. Jeg har også interagert med imbesil familie. De er rett og slett hjernevaska og det er ikke en vei tilbake for vår del. Jeg tenkte først de spilte et spill, for det de hadde å gulpe opp var så absurd. Vi får bare vente til vi får rynker, så kanskje de slutter å ringe oss da. Om de er av det "hjelpende" slaget... †
Sist endret av Supermegafon; 2. mars 2019 kl. 09:57. Grunn: Tillegg.
Hun var nok sjokkert, lei seg og sint der og da og sa en del ting i affekt. Det er nok en god sjanse for at dette med hasjrøyking aldri blir kosher hjemme hos dere, men kutte kontakten med deg gjør hun garantert ikke og jeg tror nok dere får et greit forhold igjen etterhvert som hun har fordøyd dette, du har flyttet hjemmefra og hun innser at du er voksen og det ikke er noe hun kan gjøre.

Man følger ikke opp en unge i 22 år for å slå hånden av dem for en sånn ting.
Sist endret av Susa; 2. mars 2019 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Moren min sendte meg på gata og anmeldte meg da jeg var 27 år. Fant meg med sprøyter på soverommet da jeg bodde der noen uker.

Jeg hadde et helvette i en måned. Skakk kjørte emg skikkelig men ba om hjelp etter 1 måned. Hun sa jo det.

Enten behandling eller gata. Jeg valgte gata. Men takket være det ble jeg nykter. De nektet kontakt med meg før jeg hadde vært nykter i ett år. Syntes det var kjipt og bygget opp et hat til hele familien. Etter et år møtte jeg en dama og fikk barn og nektet dem å se ungene. Men ila de siste 3 årene har vi blitt venner igjen.

Tror de gjør det for å hjelpe men min familie har vist meg hvor lett de kan pushe meg ut, så jeg har byttet etternavn og veit nå hvor jeg har dem. Bjeg snakker med dem og inviterer dem hjem pga ungene men jeg blir aldri så knyttet til dem som før.

Får noen av mine barn rusproblemer kommer jeg til å forfølge dem å bruke opp alt stoffet dems inntil de selv stopper opp. Kommer aldri til å gi opp i hvertfall.

Men fra deb andre siden, veldig tøft for foreldre å se på.

. De reagerte nesten på samme måte da jeg var 16 år.

Da stresse de så mye med hasjen at jeg bare ga faen i alt og prøvde andre ting og romte hjemmefra hele tiden.

Hadde de roet meg ned å oversett hasjen så tror jeg ikke jeg hadde ramlet så hardt utpå, men de stresset meg hele tiden og med alt så jeg tenkte jeg kunne like gjerne gi helt faen siden uansett hvs keg gjorde skulle de stresse meg.


Men jeg veit jo ikke. Ting skjer for en grunn og er veldig fornøyd i dag. Gled for erfaringer og den jeg er liksom.

Fint det ordna seg litt for deg. Er jo godt å ha foreldrene sine i livet sitt. Man trenger dem også når man er voksen. Fordi man blir aldri voksen, man er et bare et stort barn med en gammel kropp. Hehe