Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1491
Hei, har en sak jeg trodde jeg hadde lagt bak meg. Jeg havnet i bråk med 2 menn, ble delt ut noen slag som forårsaket ett kutt i bakhode og leppe på de 2 jeg sloss med. Jeg betalte boten å saken var henlagt. Nå skal voldskontoret ha meg til å betale 10000,- i oppreising til han ene. Spørsmålet mitt er som følger, er det meningsløst å krangle med voldskontoret? (Siden det er staten)
Ingen vitner i saken, og det er ord mot ord. Men de er 2 mot 1..
Det er vel bare å prøve for å se hva som skjer?

Hvis du imidlertid har drevet og skadet folk tenker jeg jobat det er på sin plass å betale uansett...
Saken er jo ikke henlagt om du har innrømmet skyld ved å vedta en bot/forelegg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Saken er jo ikke henlagt om du har innrømmet skyld ved å vedta en bot/forelegg.
Vis hele sitatet...
Men du skjønner vel hva han mener? Han godtok og betalte boten, og da er det vel vanlig å anta at saken er ute av verden?

TS: Er det voldsofferkontoret du snakker om? Jeg ville forhørt meg med advokat og politi, fordi jeg synes ikke det henger på greip at du blir bedt om å betale erstattning når saken egentlig er avgjort (med mindre det er noe du ikke har fått med deg i et eller annet ledd av prosessen..) - hvertfall ikke hvis saken ikke har gått til retten, som du ikke sier noe om?
Sitat av brennesle Vis innlegg
Men du skjønner vel hva han mener? Han godtok og betalte boten, og da er det vel vanlig å anta at saken er ute av verden?

TS: Er det voldsofferkontoret du snakker om? Jeg ville forhørt meg med advokat og politi, fordi jeg synes ikke det henger på greip at du blir bedt om å betale erstattning når saken egentlig er avgjort (med mindre det er noe du ikke har fått med deg i et eller annet ledd av prosessen..) - hvertfall ikke hvis saken ikke har gått til retten, som du ikke sier noe om?
Vis hele sitatet...
Hva som er vanlig å anta skal jeg ikke mene så mye om men det kan søkes erstatning utenfor selve politisaken. Selv folk som er frifunnet i straffesaker kan ende opp med å betale erstatning i den sivile delen av saken.
Sitat av brennesle Vis innlegg
Men du skjønner vel hva han mener? Han godtok og betalte boten, og da er det vel vanlig å anta at saken er ute av verden?

TS: Er det voldsofferkontoret du snakker om? Jeg ville forhørt meg med advokat og politi, fordi jeg synes ikke det henger på greip at du blir bedt om å betale erstattning når saken egentlig er avgjort (med mindre det er noe du ikke har fått med deg i et eller annet ledd av prosessen..) - hvertfall ikke hvis saken ikke har gått til retten, som du ikke sier noe om?
Vis hele sitatet...
Voldsofferkontoret ja. Altså, jeg kom i klammeri med 2 godt voksene menn. Jeg ble dyttet av han ene, som jeg svarte tilbake med ett slag i ansiktet. Han besvimer å slår hodet i bakken som førte til ett kutt. Jeg får ett slag av kompisen, og derfra husker jeg ingenting. Men han som slo meg mener jeg slo ut en bit av en tann. Jeg klaget på kravet om 14K i erstatning, «saken henlagt grunnet manglende bevis»
Jeg godtok boten på han med kutt i hodet. Dette var hjemmebrent og rivotril snurr. Siden jeg ikke husker noe etter slaget fra kompisen er det vanskelig å godta kravet deres. Det finnes nada vitner.