Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3069
ikke helt sikker på hvor jeg skal poste denne tråden.

I helga ble jeg litt for gåen og det endte med at politiet kom, jeg ble sprayet med pepperspray og glattcelle osv.

mitt spørsmål er hvor lenge sitter sprayen i? for noen ganger så er det som om at renner tilbake i øyene og jeg blir helt gåen på nytt. går fint i noen timer også kommer det tilbake.

noen løsninger for å få fjernet det helt please
1. First of all, and most importantly, don't touch the affected area. Pepper spray is oil-based and can easily be spread to other parts of your body just by touching it.

2. Blink rapidly to cause your eyes to tear up. This may help to flush some of the pepper spray out of your eyes.

3. Wash your skin with a cleansing solution, such as hand soap, shampoo or even dish soap, and rinse with water. Soaps help break up and remove the oil when water can't.

3. Use a "no tears" baby shampoo to help rinse the pepper spray from the eye area. Just like soap, this will help remove the oil, but you can use it on sensitive areas without causing more irritation.

Emergency medical technicians usually carry some form of wipes or a solution to help treat the effects of pepper spray. If you are planning on carrying pepper spray for personal use, it might be a good idea to purchase medicated wipes that are specially designed to cleanse skin if it's been exposed to pepper spray. You can usually purchase these from the same places that sell pepper spray dispensers, and they can be invaluable in case of an accidental spray.


Kilde: http://home.howstuffworks.com/home-i...per-spray4.htm
Sist endret av Maea; 3. mars 2014 kl. 03:04.
Peppersprayen gjør vondt i ca 30 min så skal det være borte. Men du burde da en kald dusj for og få ut dritten av hår osv.
Etter en kald dusj burde du ikke merke så mye med mindre du har noen form for allergi.
Peppersprayens virkestoff er jo egentlig rett og slett en form for utrolig sterk "chilli". Dette består av så små partikler at det setter seg inn i porene du har i huden, samt i håret. Prøv å mann deg opp, gni ansiktet og de kroppsdelene du har fått sprayen på grundig og dypt. For å rense håret skikkelig kan det fungere med whitespirit (testet dette for å få ut shitloads med beis fra håret), men pass på å da stå bøyd fremover så verken spriten eller pepperet renner ned i fjeset ditt og gjør vondt verre.

Lykke til, og ta det litt penere på byen neste gang! :-)
Virkestoffet i pepperspray er capsaicin, det samme som i chili. Et kjent triks for å døyve smertene om en har overdrevet mengden chili i maten er inntak meieriprodukter som fløteis, fløte og helmelk. Prøv å ta med deg en liter helmelk/fløte i dusjen og "vask". Det skal vist være noe i melkefettet som binder til seg capsaicin, i motsetning til vann som bare skyller det bort. Om melk virker mot chiliburns har jeg ikke testet så om det er noe hold i det skal jeg ikke gi deg noen garantier for.
Går ut ifra at smerten er borte nå siden det har gått noen dager. Peppersprayen kan sitte i en god del timer før den blir "luftet" ut av huden.
Har blitt sprayet selv to ganger, og den ene gangen fikk jeg dyppe hodet i en bøtte med vann rett etterpå. Da var det vondt i trynet i ca 2 timer.
Den andre gangen ble jeg sprayet, og måtte utføre diverse dritt som tok ca 8 minutt før jeg fikk dyppe hodet i bøtta, og da satt smerten i 4-5 timer.

Når snuten sprayer noen blir de ofte sprayet og kastet baki en politibil, og det kan ta lang tid før man får skyllet tryne med litt vann.. da kan smerten sitte i huden lenge lenge!

Etter den værste smerten har gitt seg kan du hoppe i dusjen og vaske trynet og hår, hold hodet bakover så det ikke renner dritt fra håret og inn i øyene.