Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3591
Hei lurer på hvordan et avhør foregår og hvordan jeg burde spille kortene mine rikitg slik at saken blir henlagt.

Par uker siden havna jeg i en liten slåsskamp, prøvde å slå ned 2 personer, men traff ikke siden jeg var så dritings , han ene ringte politiet mens det hele forgikk, men når patruljet først kom så stakk de vi slåss imot altså de som ringte ! Jeg blei igjen å snakka med politiet. Det burde jeg vel kunne bruke mot de?
Fant ut i etterkant at han ene brakk nesa i løpet av slåsskampen, en av dem har også anmeld meg for vold, fikk brev hvor det sto at jeg ble innkalt til avhør hvor jeg er mistenkt for vold.

Så spørsmålet er hvor stor er sjansen for at jeg får noe slags straff for det, med tanke på at voldteksaker og blind vold som har blitt fanget på overvåkningskameraer blir henlagt ?

Takker og bukker på forhånd

Burde jeg si at jeg prøvde å slå, men traff aldri ? eller burde jeg si at det blei slåsskamp uten at jeg husker helt hvordan det hele startet?

Hvor detaljert forventer de at jeg skal svare ?
Sist endret av ches32; 25. februar 2014 kl. 10:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørs jo litt på hva du sa til dem når du ble igjen og snakket med de. Sa du ikke noe spesielt da, så nekt nekt nekt nekt! Du har ikke slått noen og heller ikke knekt en nese...

Så blir det nok henlagt Pga bevisetstilstand eller hva det heter..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Husk at politiet lyver, bare hold deg til nekt, nekt, nekt du, så blir det henlagt.
Trådstarter
17 0
Sitat av zitare Vis innlegg
Spørs jo litt på hva du sa til dem når du ble igjen og snakket med de. Sa du ikke noe spesielt da, så nekt nekt nekt nekt! Du har ikke slått noen og heller ikke knekt en nese...

Så blir det nok henlagt Pga bevisetstilstand eller hva det heter..
Vis hele sitatet...
Sa omtrent ingen ting til de, spurte bare om vi kan gå og det var greit,

Planen er å nekte for harde livet ja
Sist endret av ches32; 25. februar 2014 kl. 11:14.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Husk at politiet lyver, bare hold deg til nekt, nekt, nekt du, så blir det henlagt.
Vis hele sitatet...
For en holdning du har til samfunnet, patetisk å lese.
Sist endret av Kirso; 25. februar 2014 kl. 11:20.
Hahaha, internet white knight slår til igjen. Kirso, det er et faktum at politiet benytter løgn som en avhørsteknikk. Flere her inne har vært utsatt for dette og kan attestere til dette. Og jeg regner med at heller ikke du hadde ønsket å fått problemer i framtiden pga rulleblad, uavhengig av skyld eller ikke. Da er vel saken så enkel som det; Nekt.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Hahaha, internet white knight slår til igjen. Kirso, det er et faktum at politiet benytter løgn som en avhørsteknikk. Flere her inne har vært utsatt for dette og kan attestere til dette. Og jeg regner med at heller ikke du hadde ønsket å fått problemer i framtiden pga rulleblad, uavhengig av skyld eller ikke. Da er vel saken så enkel som det; Nekt.
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått begrepet "White knight". Om du ser post-historien hans etterlater det vel ikke så mye tvil om type hobbier/interesser karen har, og bør det være så vanskelig og innrømme når man har gjort noe ulovlig? Mener du at det beste for samfunnet er at alle skal nekte istedenfor og innrømme når de har gjort en straffbar/ulovlig handling?

Les topic posten engang til "Fant ut i etterkant at han ene brakk nesa i løpet av slåsskampen, en av dem har også anmeld meg for vold, fikk brev hvor det sto at jeg ble innkalt til avhør hvor jeg er mistenkt for vold."
Sist endret av Kirso; 25. februar 2014 kl. 12:37.
Sitat av Kirso Vis innlegg
Tror du har misforstått begrepet "White knight". Om du ser post-historien hans etterlater det vel ikke så mye tvil om type hobbier/interesser karen har, og bør det være så vanskelig og innrømme når man har gjort noe ulovlig? Mener du at det beste for samfunnet er at alle skal nekte istedenfor og innrømme når de har gjort en straffbar/ulovlig handling?

Les topic posten engang til "Fant ut i etterkant at han ene brakk nesa i løpet av slåsskampen, en av dem har også anmeld meg for vold, fikk brev hvor det sto at jeg ble innkalt til avhør hvor jeg er mistenkt for vold."
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de fleste ikke vil innrømme at de har gjort det er fordi det alltid vil være bedre å slippe unna. Enten så inrømmer de det og får straff, eller så nekter de og får straff (mest sannsynelig samme straff) eller så nekter de og slipper unna.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Grunnen til at de fleste ikke vil innrømme at de har gjort det er fordi det alltid vil være bedre å slippe unna. Enten så inrømmer de det og får straff, eller så nekter de og får straff (mest sannsynelig samme straff) eller så nekter de og slipper unna.
Vis hele sitatet...
Ja dette er jo ganske åpenlyst, og akkurat dette gjør det patetisk.
Sitat av Kirso Vis innlegg
Ja dette er jo ganske åpenlyst, og akkurat dette gjør det patetisk.
Vis hele sitatet...
Tror du er i undertall her. Kanskje kvinneguiden, mammaforum eller lignende passer deg bedre?
Jaok, så tok jeg meg 5mm vann over hodet. Men poenget står fortsatt; INGEN ønsker å bli straffet, skyldig eller uskyldig. De aller fleste, ihvertfall.
Men nå handler ikke denne tråden om hvorvidt det er moralsk og etisk korrekt å lyve seg unna straff, men hvordan han kan gjøre det. Om du skal ta runden og slå ned på alt og alle her inne som er moralsk forkastelig og uetisk av natur vil jeg anbefale å sette av noen timer...
Sist endret av PairADice; 25. februar 2014 kl. 13:21.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Jaok, så tok jeg meg 5mm vann over hodet. Men poenget står fortsatt; INGEN ønsker å bli straffet, skyldig eller uskyldig. De aller fleste, ihvertfall.
Men nå handler ikke denne tråden om hvorvidt det er moralsk og etisk korrekt å lyve seg unna straff, men hvordan han kan gjøre det. Om du skal ta runden og slå ned på alt og alle her inne som er moralsk forkastelig og uetisk av natur vil jeg anbefale å sette av noen timer...
Vis hele sitatet...


Selvfølgelig vil ingen blir straffet, men om man er skyldig og blir tatt for det bør man stå opp for hva man har gjort (som i dette tilfelle over). Nei jeg er på ingen måte noe moral politi som sitter her og skal rakke ned på alt og alle, men jeg mener at svaret "Nekt" ikke er fasit til alt heller. Alle gjør tabber, særlig når man er apefull, og da er det lov og innrømme at man har driti seg ut.
Nekt ;-) nekt å si No i det hele tatt er beste forsvar, så sant politiet kan ta deg på noe ulovlig.

er du 100 prosent uskyldig burde man være med å oppklare sin uskyld. Så lenge det inngår å ikke blande privatliv for mye inn i dette.



Ordene som kommer ut Bør være. Advokat. Om de har noe på deg å du sitter i avhør så ta det derfra ;-)
Bare nekt, uansett om de sier at de har bevis. Mest sannsynlig blir de å late som de er på din side, og prøve å lure deg til å innrømme at du har gjort noe kriminelt (f.eks med å tilby deg strafferabatt).
Men ikke vær drittsek mot politiet, bare vær så hyggelig som du klarer.

Sitat av Kirso Vis innlegg


Selvfølgelig vil ingen blir straffet, men om man er skyldig og blir tatt for det bør man stå opp for hva man har gjort (som i dette tilfelle over). Nei jeg er på ingen måte noe moral politi som sitter her og skal rakke ned på alt og alle, men jeg mener at svaret "Nekt" ikke er fasit til alt heller. Alle gjør tabber, særlig når man er apefull, og da er det lov og innrømme at man har driti seg ut.
Vis hele sitatet...
Blir jo ikke noe bedre for noen i saken om han innrømmer noe som helst. Er ikke snakk om at TS har drept eller voldtatt noen.
Så skjønner ikke logikken din om at det beste han kan gjøre er å ødelegge rullebladet sitt og eventuelt måtte betale en bot på mange tusen.
Anbefaler TS og ta en telefon til de som var innblandet i slagsmålet og beklage ovenfor dem(Vist det ikke var fortjent da).
Sist endret av EyesWideShut; 25. februar 2014 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nekt, nekt, nekt.