Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9795
Det her er sikert kjent blandt flere, men ser at flere ikke veit om det med å endre font.
For så legge ved egen fonten i documente, så lærern kan comentere med vanselig text, men "Plagiat kontroll" kan ikke lese det.


Det gjøres i 5 hovedsteg:
1. Endre på Font'en.
2. legg til font i windows din.
3. Gjør om det du har så Plagiat kontroll ikke kan lese det.
4. Embed Type font i word doc du skal sende.
5. skule at du har byttet font, ved å sperre documente fra copy past.

Når du først har laget font så går det veldig raskt å gjør så Plagiat kontroll ikke slår ut.
HUSK jeg bruker Calibri font og Arial , men du kan self bruke hva du vil av font'er, bruker 2 forsjelige så folk skal se forsjell i word.

Trenger er:
1. "High-Logic FontCreator" , må være full versjon, den finnes på bukta/usenet/web( http://www.filestube.com/search.html...sional.Edition )
2. "Microsoft office 2007" eller nyere.


Start "High-Logic FontCreator"
Velg "file" -> "open" -> "Installed font"
Blad ned over til "Calibri" (regular) det er default font i 2007 og 2010 (trykk ok)
http://bildr.no/thumb/1029504.jpeg

Gjør det samme med "Arial" så du får to ruter som på bilde her,
Bla ned over i "Arial" ruta, til du kommer til sted som er tegn du aldri vil/kommer til bruke.
Copy fra nederste til den øverste (som du skal bruke) hvis du vil ta flere copy past hold nede "ctrl" mens klikker på bokstaven(helle linje hold ned shift og ctrl), når paste så velg samme antall.

http://bildr.no/thumb/1029507.jpeg

Det kan være en fordel å copy paste dem "orginale" tegna som er i "arial.ttf" som du veit hva "coden" på fonten din er
eks:
ÀÁÂÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖ×ØÙÚÛÜ àáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõö÷øùúûü <- se opp for "øæå"
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå

Save så alt til en Ny font, vær kreativ med navn eks: ARlAL.ttf( i osv, anbefaler at bruke forsjelige så ingen blir busta for ha akuratt det navnet.

2. Finn frem fonten i explorer å høyre klikk velg install, eller copy past den i cwindows\fonts\*

3. start ms word 2007 eller nyere.
Copy past teksten akuratt fra wikipedia eller wathever, husk save en orginal UTEN forvrening, hvis du skal endre på noe.
Bruk "Søk og erstatt" så bare søke etter først a så bytte med "à" og det vil se helt rart ut, gjør samme med så mange bokstaver til det er helt uleslig, noe som gjør at pc'en ikke kan lese det.

http://bildr.no/thumb/1029505.jpeg

Helt til slutt bruk Ctrl+a for marker all text, velg så den hjemme laget fonten, da vil alt se ut som "orginalt" borsett fra at pc'en ikke kan lese det,
du kan forsatt redigere i text, siden det blir lagret som "vanelig" text.


4. "Embed True Type Fonts" hetter det når du skal legge ved en font i word.
Her er bilde hvor trykk for å få saved MED fonten som du har laget så ikke lærern må legg til den selv.

http://bildr.no/thumb/1029508.jpeg

5. Hvordan beskyte deg mot copy past ut fra documente pga da vil den bare se groms.
Det er slå på besytelse som viste her : http://www.wikihow.com/Password-Prot...-2007-Document , bare slå på så KUN kan se ikke copy paste ut :-) men komentere er lov.
Hadde vært kjekt om du kunne forklart litt bedre? Skjønner hva du mener, men er "vanskelig" å lese det du skriver.

Smart idé forresten
Det er bare lage en ny og bedre guide, så lenge folk skjønner teknikken så er mye gjort.
Kune self og laget et program som gjør akuratt det samme, men da vil den fort bli blokert.
Er du helt hundre prosent sikker på at dette virker? Vil ikke drite meg ut forran læreren nå..
Sitat av Eodor Vis innlegg
Er du helt hundre prosent sikker på at dette virker? Vil ikke drite meg ut forran læreren nå..
Vis hele sitatet...
Det vil funke så lenge ikke dem bruker ocr på teksten.
copy paste teksten til notepad vil du se hva pcen kan lese.
Nå er jeg av den generasjonen som faktisk skrev stiler på papir, så vet ikke hvordan lærerene vil ha oppgaver levert. Men; kan du ikke bare levere som en .pdf? altså, ikke skrift-pdf men et helt dokument.
Sitat av moret Vis innlegg
Nå er jeg av den generasjonen som faktisk skrev stiler på papir, så vet ikke hvordan lærerene vil ha oppgaver levert. Men; kan du ikke bare levere som en .pdf? altså, ikke skrift-pdf men et helt dokument.
Vis hele sitatet...
Som regel er det begrensing læreren kan sette, på hva filer som er godtatte. Lærere generelt kjenner bare til .doc .xls, og så videre.

Sitat av ontheroad Vis innlegg
Det vil funke så lenge ikke dem bruker ocr på teksten.
copy paste teksten til notepad vil du se hva pcen kan lese.
Vis hele sitatet...
Men vil ikke dette vises i word som et stort ord? (ref: rød strek over hele)
Sist endret av FuzzT; 22. november 2011 kl. 22:36. Grunn: La til quote
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Som regel er det begrensing læreren kan sette, på hva filer som er godtatte. Lærere generelt kjenner bare til .doc .xls, og så videre.



Men vil ikke dette vises i word som et stort ord? (ref: rød strek over hele)
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke bytter ut space, så vil det forsatt bli små ord, men bli helt feil i notepad, rød linjer vil du få, men prøv google:
"who to turn off spell checker for one file"
hehe, var nok endel i klassen min som skulle likt å sett dette. ^^

Har seg slik at ca 50% i klassen (ca 70stk) ble tatt for plagiat. Det var krisemøte på skolen pga dette.
Et års utkastelse er visstnok normal staff for plagiatsaker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om plagiatkontrollen på Fronter har noe med It´s Learning å gjøre? Dvs, kan jeg levere inn et dok på fronter som har blitt levert på its uten å få plagiat?
Sitat av moret Vis innlegg
Nå er jeg av den generasjonen som faktisk skrev stiler på papir, så vet ikke hvordan lærerene vil ha oppgaver levert. Men; kan du ikke bare levere som en .pdf? altså, ikke skrift-pdf men et helt dokument.
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke alltid det der. Mange lærere jeg har vært borti opp gjennom årene krever at man leverer på nytt i et annet format SELV om det står at PDF er et godkjent format på itslearning feks.
Sist endret av Bmariuz; 9. desember 2011 kl. 17:40.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
hehe, var nok endel i klassen min som skulle likt å sett dette. ^^

Har seg slik at ca 50% i klassen (ca 70stk) ble tatt for plagiat. Det var krisemøte på skolen pga dette.
Et års utkastelse er visstnok normal staff for plagiatsaker.
Vis hele sitatet...
I høyere utdanning får man vel et års karantenetid der man ikke kan studere ved noen høgskole eller universitet, i tillegg til å stryke det emnet det fuskes i. Svir greit på pungen det
▼ ... mange måneder senere ... ▼
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Er det noen som har prøvd dette, og det funker? har gjerne lyst å bruke det, ikke pga jeg copy paster hele oppgaven, men pga å ha 2-3 setninger ubevisst plagiat er nok til å få nedsatt ordenskarakter og karakteren stryk..