Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2484
Hei!

Skolen vår har lansert et nytt program for overvåking på eksamen. I den forbindelse har vi måtte legge inn 3ami's overvåkningssystem.

Mitt problem er at skolen ikke har logget meg ut av dette overvåkingsopplegget når jeg dro fra eksamen, så nå sitter jeg her å blir overvåket(tror jeg?).

Hvordan kan jeg fjerne dette når skolen faktisk ikke skal se hva jeg i hele tatt driver med.

Håper noen smarte huer der ute kan fortelle meg hvordan jeg får fjerna det på..

Mvh
Kan godt fjerne det.
Viss det er greit for deg at du levere pcen uten dette.

3ami Monitoring & Audit System (MAS)
"MAS logger alle tastetrykk og handlinger, i alle applikasjoner godkjent av arbeidsgiver og arbeidstaker - inkludert e-postklienter - og gjør det mulig for ledelsen å identifisere og bevise alle tilfeller av ulovlige, ikke-godkjente eller tidsfordrivende aktiviteter som kan oppstå, blant annet:"

Kan gå litt for langt viss ikke det ikke er klare avtaler at dette kun skal brukes på eksamen.
Keylogger tenker mere på virus da.
At det logger alle tastetrykk bør bare være på eksamen.
Sist endret av snippsat; 16. april 2008 kl. 22:36.
Sitat av snippsat
Kan godt fjerne det.
Viss det er greit for deg at du levere pcen uten dette.

3ami Monitoring & Audit System (MAS)
"MAS logger alle tastetrykk og handlinger, i alle applikasjoner godkjent av arbeidsgiver og arbeidstaker - inkludert e-postklienter - og gjør det mulig for ledelsen å identifisere og bevise alle tilfeller av ulovlige, ikke-godkjente eller tidsfordrivende aktiviteter som kan oppstå, blant annet:"

Kan gå litt for langt viss ikke det ikke er klare avtaler at dette kun skal brukes på eksamen.
Keylogger tenker mere på virus da.
At det logger alle tastetrykk bør bare være på eksamen.
Vis hele sitatet...
Men tror trådstarter er ute etter hvordan man fjerner programmet!!

Har du testa standard? Kontrollpanel, legg til /fjern programmer!
mseather's Avatar
Trådstarter
49 0
Ja, har testa standard.. Det som skjer da, er at jeg blir logga ut, så må jeg logge inn på nytt.. Det virker sånn at hver gang jeg prøøøver å fjerne det, så logger programmet meg ut av pcen..

Har lest om noen som har fått fjerna det.. Må da være noen her som vet hvordan?
Tror AtXbYeA må trå til her gitt....
Dersom du går på en skole med litt bedre ITkompetanse en en flokk sauer, så vil du ikke kunne fjerne et sperret program. Gå opp til ITavdelingen neste skoledag og be dem fjerne det.
Trur ikke det er lov engang og overvåke deg slik.
mseather's Avatar
Trådstarter
49 0
Sikkert skjedd en eller annen feil, men programmet er aktivert.

På tentamen nå, fikk jeg my dødtid(rart), så jeg begynte å fikle litt med tanken om å fjerne dette. Jeg deaktiverte nettverkskortet, å da kom plutselig en feilmelding på denne overvåkningen, så programmet slo seg av selv. Når jeg neste gang restaret laptopen, så kom programmet der det slapp, så altså.. Lærerne har ikke logget meg ut.. Litt kjedeli, når det er nesten en uke til jeg skal tilbake på skolen..
Som sakt jeg kan fjerne det.
Da fjerner jeg det helt.

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.
Start programmet og velg "Trykk scan og save log"
Post HijackThis.txt

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.
Ikke klikk på vindu mens programet kjører.
post logg C:\combofix.txt

Opp til deg,trenger da disse logger for og se hvor alle deler til programet er.
Sist endret av snippsat; 16. april 2008 kl. 23:04.
Sikkerhetsklarert
ctrl+alt+del gå til prosesser. Finn 3ami, og stopp den.
Dette vil ikke slette programmet, men det vil stoppe det i å logge deg imidlertidig. Så kan du jo kanskje høre med IT på skolen din om å be de fjerne det.
Ville tro at sånn software har lagd sperre på prosesser det kjører.
Da er det jo helt uten virkning,alle finner vel ut av dette i løpet av kort tid.

Du kan jo prøve går det så er det jo greit.
mseather's Avatar
Trådstarter
49 0
Pjukern: Dette var det jeg beskrev tidligere.. Pcen restarer automatisk når jeg stopper SW.exe ... Synd men sant..

Edit: Snippsat: Hvis du kan å slette programmet, ser jeg heller at du enten kan forklare det, eller lage en guide slik at flere i fremtiden kan lese å dra nytte av denne tråden..
Sist endret av mseather; 16. april 2008 kl. 23:44.
Det går ikke og forklare,sånn fort.
Man må ha god kjenskap til hjt+combofix og lage script for fjerning.
Må finne og fjerne filer-tjenster-prosesser-registeroverføringer-driver.
Alt dette må fjernes på riktig måte.

Man bør ha lest mye logger og god kjennskap til dette før man prøver på dette.
Sist endret av snippsat; 17. april 2008 kl. 00:07.
sikkerhetsmodus, så fjerne? =P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du har to prosesser , sant? hostsw.exe og SW.exe . FØR den tingen du må godta kommer opp, så tar du bort hostsw.exe . Noen ganger blir du logga ut, men da bare logger du inn igjen og prøver. Til slutt får du bort den uten å logges ut, og da er det bare å fjerne SW.exe , så forsvinner det helt til du restarter

Du kan eventuelt legge inn Scotty The Watchdog (TROR jeg). Er et program som overvåker alle startup progs på pcn, og om du vil at de skal være aktive eller inaktive osv. Jeg brukte dette før formateringen, funka supert. Forhindrer 3ami fra å starte opp.
Sist endret av Wenger23; 23. oktober 2008 kl. 00:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Blir det ikke logga bare når man er på skolenettet da? Får skolen faktisk til å se hva jeg driver med hjemme?