Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 608
Hei der!
Jeg har bygget opp en funskjon som skal resize opplastede bilder, så ta en titt på koden under;
http://pastebin.uflax.net/index.php?id=89

Denne funkjsonen lager et miniatyrbilde ut av ett opplastet bilde, og fungerer nesten ok.
Problemet er at den prøver å returnere bildet etter resizing, og printer ut:
Bildet "..." innholder feil, og kan derfor ikke vises.

Funksjonen kjøres slik:

Kode

<?php
if (ResizeImage($Filnavn))
{
    die('Success!');
}
else {
    die('Ingen thumb kom!');
}
?>
...så ønsker i grunn bare å få skrevet ut "success" eller "Ingen thumb", ikke om bildet kan vises, eller ikke. (Når jeg sjekker mappen for thumbs ligger thumben der, og ser ut til å fungere utmerket)

Er det noen som kan se om jeg har gjort noe galt her?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva returnerer ResizeImage? Den må returnere en BOOL om det uttrykket ditt skal vere meiningsfyllt...
Trådstarter
Da må jeg nesten spørre hva du tenker på. Prøve å returnere $Save, men fikk ikke noe annerledes resultat.

Kode

<?php
if(!function_exists('imagegif')) $OriginalType = 3;
if ($OriginalType == 1) { $Save = imagegif($CreateColor, $ThumbPath . $Filnavn); }
elseif ($OriginalType == 2) { $Save = imagejpeg($CreateColor, $ThumbPath . $Filnavn, 100); }
elseif ($OriginalType == 3) { $Save = imagepng($CreateColor, $ThumbPath . $Filnavn, 9); }

return $Save;
?>
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
if (BOOL) { ... }

Altså må du ha en bool. Du må ha noko som returnerer TRUE eller FALSE avhengig av om den fikk laga thumbnail eller ikkje. I pseudokode så blir thumbnailfunksjonen din

Kode

if (thumbnail ok) [
return TRUE
] else
return FALSE
]
Trådstarter
Jeg skjønner

Jeg trodde vel egentlig jeg gjorde dette mot slutten av funksjonen?

Kode

<?php if ($Save) return true; else return false;  ?>
Edit: Woops.. Kom vel egentlig på nå at selvom den variabelen er true, er det ikke sikkert thumbnailen ble laga.

Vel, om du ikke har et bedre forslag, kan jeg kanskje sjekke om thumbnailen finnes med file_exists rett før funksjonen stenges?

Edit2:
Her er en oppdatert versjon som også innholder et eksempel på form, for opplasting av bilde. For å spare plass tok jeg bort linjene som validerer bildet: http://pastebin.uflax.net/index.php?id=90

Når jeg laster opp GIF bilder, kommer problemet som beskrevet i førstepost. Laster jeg opp JP(E)G bilde, blir linkne til siden jeg befinner meg på skrevet på et "bilde", og sjekker jeg kildekodene står det Success, i kildekodene, ja.

Men thumbsene blir opprettet som de skal.

Fint om noen kunne hjelpe til med siste bit av scriptet, så det kan tas i bruk.
Sist endret av ma10as; 29. mai 2007 kl. 22:08.