Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1192
Heisann, har 8 tusen å bruke på data fra komplett og vil helst ha den så rask og bra som mulig Kan ikke nå mye om deler osv så ville satt stor pris på hvis noen kunne hjulpet meg å satt sammen en Den skal brukes til gaming
Du får en bra maskin til 8k, jeg antar at du har skjerm/tastatur/mus/headset fra før? Har du noen spesielle krav til f.eks. formfaktor (ekstra kompakt, eller har det ingen betydning?), trenger du f.eks. CD-ROM eller mange USB-porter? Vil du ha kabinett med vindu og fargematchende komponenter?

AMD kommer med ny prosessorserie om ikke lenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet da vi trolig ser prisreduksjon på Intel som svar. Dette skjer i første kvartal i år, og vil definitivt endre prosessormarkedet. De kommer også med nye skjermkort trolig Q1-Q2, men RX 480 (4GB for 1080p gaming) gir mye for pengene, det gjør også GTX 1060.

Her ser du forøvrig ett eksempel på en vanlig maskin; http://www.prisjakt.no/list.php?l=228987&view=c
  • Jeg legger alltid ekstra penger i en god strømforsyning, da sparer du strøm og komponentene vil trolig leve lengre. Ikke at levetid er et problem, men dårlige strømforsyninger går gjerne lettere i stykker.
  • I tillegg kan du gjerne gå for SSD med en gang istedet for HDD. Legg i penger og gå for minst 250GB, da har du god plass til operativsystem og et par spill. Så kan du legge til en HDD senere. Å gå andre veien er litt mere køddent, men fullt mulig om du trenger mere plass med en gang.
  • Det er ikke spesielt mye dyrere å gå for 16GB med RAM om du f.eks. horder faner. Da går du for 2x8GB moduler istedet for 4x8GB og har 2 plasser til senere utvidelse.
  • Hovedkort med USB-c er lurt, så er du sikret for fremtiden. Ellers kan du gå for ett med flere vanlige USB 3.0 porter.
Sist endret av Fekillix; 3. januar 2017 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
fin build den fekillix linket. Hadde uten tvil ventet litt på intel sine nye cpuer som kommer snart. Å kjøpe en K prosessor er også å anbefale i lengden da disse kan clockes. En intel core i5 2500k (med overclock) som ble lansert i 2011 holder meget enkelt følge i dagens spill, mens en i5 fra 2011 uten K sliter litt mer. Dette fikk jeg selv oppleve i helgen da en kamerat kom over med pcen sin med i5 fra 2011 uten K. Battlefield 1 hadde endel fps drops. Hadde han kjøpte en K prosessor kunne denne overclocket lett til 4.5ghz og holdt følge med dagens spill uten problemer. Koster litt mer i innkjøp, men lønner seg i det lengre løp.
Liebas's Avatar
Trådstarter
6 0
Tusen takk for gode Svar tror jeg gjør som Fekillix anbefalte og venter litt