Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1991
Hei!

Er det noen som vet om det er vanlig praksis at man må tilbakebetale for de månedene man har vært forsikret, når man hever årlig kjørelengde? Hevet fra 12.000 til 16.000, og jeg fikk en ekstra faktura registrert i nettbanken som tilsvarer differansen på månedsbeløpet i hele avtaletiden. Fikk heller ingen beskjed om det, og står heller ingenting om det i avtalevilkårene.

Noen som vet?
Årlig kjørelengde. Selvsagt skal du betale differansen for hele året? Visst ikke ville det svart seg å velge lav kjørelengde, for så siste måneden endre den og betale mer den ene måneden? Eller misforstår jeg det du skriver?
Sist endret av reklame; 14. desember 2016 kl. 22:09.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Jeg økte relativt nylig kjørelengden selv. Hvis du gjennom året har hatt en pris på 8.000 kr/år (666 kr/mnd) og etter økningen av kjørelengde får en årspris på 10.000 kr/år, vil jo naturligvis differansen (2.000 kr) fordele seg på de resterende antall månedene og legges oppå prisen din. Det betyr at om endringen trådte i kraft fra 01.12 så vil jo prisen for desember bli 2666 kr. Dette naturligvis med utgangspunkt i at forsikringsavtalen følger kalenderåret.

Synes jo i grunnen det er en helt naturlig måte å gjøre det på. Du betaler jo for å få lov å kjøre inntil 16.000 km i dette forsikringsåret, istedenfor 12.000 km som det var tidligere.