Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 783
Klør meg litt i hue, pcn starter ikke men alt turner 2 cm rundt men starter dog ikke. Dette skjer kun en gang etter man har tatt strømmen inn og ut.

Det jeg har prøvd er ta ut bios batteriet,ram,skjermkort samt byttet ut ram med dem jeg har i pcn jeg sitter på nu.

Det virket som den startet uten skjermkort ( viftene i psu og cpu gikk ) men ikke noen andre vifter i kabinettet.

Noen som er noe klokere på dette en meg?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv å koble av strømkontaktene til hovedkortet, skjermkort osv, la kun et par vifter være igjen. Så tar du den lange (24 pins) strømkabelen fra PSU og kortslutter grønn og svart ledning, dersom viftene spinner opp så er det mest sannsynlig ikke psu som er skylden.

Jeg har vært ute for dette et par ganger, ender nesten alltid opp med enten defekt psu, eller defekt cpu, andre komponenter kan også være defekte slik at psu ikke vil starte.

Skjedde dette plutselig? Har du gjort noen endringer i fks hardware idet siste?
Har hatt sammr problemet, ledningen fra psu til hk som var brudd i. Ville prøvd med en annen psu
Ja mistenker at det er PSU da veggkontakten ( som det alltid slår ned i) er synderen da den allerede har tatt livet av en skjerm og en strømledning til PC`n. Ja dette skjedde plutselig ( men da var det ledningen som var problemet) så nå testet jeg med ny og fikk dette problemet.