Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1706
Hei! Har et problem i min relativt nye gaming rig. For et par dager siden mottok jeg en ny gpu, og det var etter at den ble tatt i bruk problemet oppstod. Det som skjer er at PCen fryser etter 2-5 min med gaming. Fargene blir rare, lyden henger seg og så rebooter pcen automatisk. Alt funket helt fint med mitt tidligere skjermkort. Ingenting er clocka, alt er standard.

Specs:
MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
Intel Core i7-4790K
HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB
ZOTAC GTX 1080 AMP - DETTE ER DET NYE KORTET, gamle var GTX 760
-EVGA SuperNOVA 750W G2 PSU.



Som sagt, alt funket før med mitt GTX 760, ingen problemer.
Temperaturene med det nye kortet i, ser normale ut. Holder seg stabilt og går ikke unormalt høyt under idle/load. Samme med CPU. Kortet trenger 2 8pins, og jeg bruker to kabler ut fra PSU, en til hver slot. Det gamle brukte bare 1 6pin.

Det jeg har prøvd til nå:
- Clean install av pcen, både win 7 og win 10.
- Resetta BIOS og oppdatert den + drivere fra MSI siden.
- Prøvd både nye og gamle Nvidia drivere (brukt DDU til å fjerne)
- Dobbelsjekket kabling, ikke funnet noen feil enda ihvertfall.



Om noen har en løsning eller bare noen tips, så tas alt imot med glede, da jeg begynner å bli rimelig frustrert.
Sist endret av Fnux; 11. november 2016 kl. 10:01.
Hvilken hastighet kjøres minne på?
Har du god nok psu?
Det har han, med mindre det er noe feil med den.

God nok til å kjøre 1080 SLI også. Faktisk så har han den beste en kan kjøpe for pengene i den prisklassen (overkant av 1000 lappen)
Sist endret av Jens1; 12. november 2016 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Virker som skjermkorte eller prosessor blir for varm, sjekk om cpu kjøleren sitter fast.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sidene fargene blir rare, så heller jeg med en gang imot DOA skjermkort, kan selvfølgelig være andre ytre påvirkninger når du monterte det nye skjermkortet.
Mitt tips er å prøve å bytte skjermkort igjen, dersom dette funker fint, så reklamerer du på det nye.
Trådstarter
5 2
Temperaturene blir ikke for varme i det hele tatt, har nettopp byttet kjølepasta og cpu kjøleren er skrudd skikkelig igjen. Temperaturene er som sagt vanlige når det crasher.

Får denne meldingen når PCen skrur seg på igjen:


Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1044

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800FFFA4E0
BCP2: FFFFF8800F955240
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C: \Windows\Minidump\111316-8080-01.dmp
C: \Users\Tomas\AppData\Local\Temp\WER-9640-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...8&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C: \Windows\system32\en-US\erofflps.txt
Sist endret av Fnux; 13. november 2016 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du prøvd å bytte skjermkort igjen?

Du kan gjerne laste opp dumpfilene(C:\Windows\Minidump\)
Det hender støtt og stadig at man kan få et skjermkort som er defekt.
Sist endret av Fleff; 13. november 2016 kl. 14:21.
Trådstarter
5 2
Har byttet skjermkort igjen nå. tilbake til det gamle 760 koret. Har spilt i over to timer nå, uten noen form for problemer.

Her er et bilde fra noen sekunder før PCen kræsjet, med det gamle kortet.

Sist endret av Fnux; 13. november 2016 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Garantert skjermkortet som tuller, har sett slike artifacts ved defekte skjermkort eller ekstrem overklokking.
Ta kontakt der du kjøpte det og ta det på garanti/reklamasjon.
Trådstarter
5 2
Kjøpte hos Komplett.no! Skal ta en prat med dem over telefon i morgen, så oppdaterer jeg tråden asap. Takk for hjelpen så langt!
Trådstarter
5 2
Kortet er levert hos komplett. Oppdaterer så fort jeg hører noe mer i fra dem. De sa det ville ta opp til en uke