Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 812
God kveld!

Nå begynner det å bli mange år siden jeg satt sammen min stasjonære PC, men jeg har lyst til å kjøpe noen nye deler på Black Friday for å gi riggen et lite boost. PCen er vel nesten 6-8 år gammel vil jeg tro, men vil helst unngå å kjøpe en helt ny PC. Har heller ikke fulgt med på markedet så jeg er ganske blank på hva som er "meta". Såvidt jeg har skjønt har det kommet ny PCI-Express port (3.0), noe jeg tror hovedkortet mitt ikke støtter. Har i hovedsak sett for meg at nytt skjermkort er det jeg trenger mest. Noen som har litt mer oppdaterte tanker rundt dette?

Jeg spiller for det meste League of Legends. BF1 kan derimot være noe jeg ønsker å kjøpe.

GPU: 1024MB ATI Radeon HD 4800 Series
CPU: Intel Core i7 920 @ 2.67GHz
MB: ASUSTeK Computer INC. P6T DELUXE V2
RAM: OCZ 3P1600LV2G 6,00GB Triple-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20)
Strøm: Chieftec 650W.

Alle spørsmål, innspill, anbefalinger, kritikk, svada og informasjon tas imot med et takk!
Den PCen du lister er så gammel og utdatert at en oppgradering av enkeltkomponenter ikke vil være mulig. Ihvertfall ikke noe gunstig.
Eneste og beste svaret du vil få er å kjøpe ny datamaskin. Den har gjort sin jobb i 6-8 år og du burde være fornøyd med det.

Legg i en 5-6 tusen i en ny PC, og du kan spille BF1 på god grafikk og LOL på veldig god.
Med den riggen du har nå så vil du ha store problemer med å kjøre BF1, tviler faktisk på om den kan starte spillet.
Så mitt svar er å kjøpe helt ny. Eneste du kan beholde er kanskje kabinettet, men anbefaler heller og oppgradere alt sammen.
Trådstarter
20 0
Sitat av Plataoplomo Vis innlegg
Den PCen du lister er så gammel og utdatert at en oppgradering av enkeltkomponenter ikke vil være mulig. Ihvertfall ikke noe gunstig.
Eneste og beste svaret du vil få er å kjøpe ny datamaskin. Den har gjort sin jobb i 6-8 år og du burde være fornøyd med det.

Legg i en 5-6 tusen i en ny PC, og du kan spille BF1 på god grafikk og LOL på veldig god.
Med den riggen du har nå så vil du ha store problemer med å kjøre BF1, tviler faktisk på om den kan starte spillet.
Så mitt svar er å kjøpe helt ny. Eneste du kan beholde er kanskje kabinettet, men anbefaler heller og oppgradere alt sammen.
Vis hele sitatet...
Hehe, var litt redd for det. Men OK, takk for svar!

Lønner det seg fortsatt å bygge fra scratch? Komplett har jo mange "ferdigbygde" PCer feks. Er det verdi for pengene å gå for feks https://www.komplett.no/product/11009 , eller burde jeg velge deler selv?
Tenkte jeg bare skulle benytte meg av muligheten til å legge litt svada på bordet.

Men fra spøk til PC, mener ikke å stjele tråden elns, men siden det ser ut til at du kanskje bør bytte ut maskinen, lurte jeg av praktiske grunner på om det egentlig har noe for seg å kjøpe nye stasjonære idag? Har inntrykk av at ikke det trenger å koste skjorta for en laptop som kan kjøre det aller meste?
Trådstarter
20 0
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Tenkte jeg bare skulle benytte meg av muligheten til å legge litt svada på bordet.

Men fra spøk til PC, mener ikke å stjele tråden elns, men siden det ser ut til at du kanskje bør bytte ut maskinen, lurte jeg av praktiske grunner på om det egentlig har noe for seg å kjøpe nye stasjonære idag? Har inntrykk av at ikke det trenger å koste skjorta for en laptop som kan kjøre det aller meste?
Vis hele sitatet...
Hmm du har nok et poeng, jeg har personlig hatt generelt dårlig erfaring med "gaming"-laptoper tidligere bare, og jeg bruker en Macbook til alt annet enn spill.

Men, du fikk meg til å tenke. Jeg tenker at kanskje en "mini" kan passe behovet mitt ganske greit? Noen som sitter på noe erfaring med disse? Uten OS og tastatur/mus kommer denne på 5369 kr. Noe jeg burde oppgradere her? Hvis jeg evnt. ønsker å spille BF1 ved siden av League of Legends?
Hvis du vil spare litt penger så skipper du operativsystem og bare laster det ned. og kjøper key på net. typ 200kr eller en crack