Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1167
Hei. På jobb hos meg har vi kjørt Clonezilla i noen år nå. Men det var noe som ble satt opp før jeg begynte og jobbe der. Har fått i oppgave og bytte ut denne serveren nå, men problemet er at jeg får ikke kjørt restore av noen image når jeg byttet server.

Image ligger på en windows masking som kjører Windows 10. Jeg har sørget for at mappen er delt på nettverket med lese/skrive rettigheter

Når jeg prøver og restore ett image med samba server får jeg denne feilmeldingen:

[COLOR="Red"]Clonezilla image home directory /home/partimag is not a mounting point! Failed to mount other device as /home/partimag[/COLOR]

Noen som har noen ide om hva jeg har gjort galt her?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er faktisk /home/partimag montert? Kva feilmelding er det du får om du prøver å montere /home/partimag manuelt? Viser loggen noko? Korleis er faktisk oppsett av sharen? Korleis er faktisk oppsett av clonezilla?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er faktisk /home/partimag montert? Kva feilmelding er det du får om du prøver å montere /home/partimag manuelt? Viser loggen noko? Korleis er faktisk oppsett av sharen? Korleis er faktisk oppsett av clonezilla?
Vis hele sitatet...
Skal prøve og beskrive oppsette litt.
Vi har alle Clonezilla imagene på en vanlig windows 10 maskin som står på ett vanlig dhcp nettverk. Når jeg satte opp sharing så tokk jeg på sharing på Disk (C ved hjelp av Avansert deling og valgte del denne mappen og trykket tillatelser og huket av Endre og Lese slik at alle på nette har mulighet til og gjøre dette.

Her ser du ett bilde av feilmeldingen
Takk skal du ha, lurer på en liten ting som jeg ikke helt forstår, står jo der at /home/partimag ikke er montet, er det meningen at jeg skal monte det? eller skal jeg monte mappen hvor jeg har alle imagene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skal montere sharen der du har images på /home/partimag.

Om du skal nytte eit verkty på jobb er det gjerne greit å settje seg inn i korleis det fungerer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
du mounter mappen med alle imagene til /home/partimag. Å "mounte" er å linke en diskpartisjon/lagringplass til et sted i mappestrukturen.