Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 551
Om denne tråden skulle ha ligget under "Kjøp av maskinvare" så beklager jeg det, og håper at noen flytter den. Hadde av en eller annen grunn ikke mulighet til å opprette en ny tråd der

Jeg ser etter en nytt skjermkort til min laptop. Har en MSI GE70.

Noen specs:
Microsoft Windows 7
Harddisc: 500 GB SATA
Processor: Intel(R) Core&trade i5-3210M
RAM: DDRIII 6.00 GB
NVIDIA GeForce GT650M / 2GB GDDR5

Jeg har visstnok nesten ikke VRAM, kanskje et par hundre MB, og ser etter et annet (med 2GB i alle fall). Selv er jeg ikke spesielt PC-teknisk og blir usikker når jeg leser om at skjermkort må være kompatibel med det og det utstyret (er derfor redd for å kjøpe et kort som er for nytt for resten av innmaten i PC-en). Vet at det er forskjell på skjermkort til desktop og laptop, men ikke mye mer enn det.

Er det noen her som kan anbefale et kort som er kompatibel med den PC-en jeg har?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er umulig i så godt som samtlige laptoper. Så det er ikkje poeng i å prøve.

Forøvrig høres det ut som problemet er oppsettet ditt, og ikkje maskinvare.
Trådstarter
2 0
Om problemet er oppsettet, hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Mmh... har akkurat funnet ut at NVIDIA GeForce GT650M bare er VGA. Har et Intel HD Graphics 4000-skjermkort med 64 mb ram

Har funnet ut hvordan jeg skal overstyre PC-ens valg av skjermkort. Har visst flere muligheter og PC-en velger automatisk det som ikke er ment for spilling. Nå får jeg spilt spilla mine.

Tråden kan lukkes.