Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 8746
Har et lite problem her.

Jeg klarer ikke og koble meg til routeren min. Dvs. at jeg klarer og koble meg til det trådløse nettverket til routeren, men når jeg skriver inn IP til router i browseren (192.168.1.1) så finner jeg ikke routeren. Har internett gjenom routeren.

Finner heller ikke NASen som er koblet til routeren.

Har prøvd og restartet routeren flere ganger. Noen som har noen forslag til videre feilsøking?
Ja, finn ut hvilken ASUS-ruter det er.
Har rutern vært konfigurert? Det kan hende at default user/pass har blitt endret.

Men hvis du har lyst til å bruke snarvei, kan man alltids åpne cmd og skrive [COLOR="DarkRed"]ipconfig /all | find /i "gateway"[/COLOR], for det kan jo tenkes at 192.168.1.1 er feil.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Ja, finn ut hvilken ASUS-ruter det er.
Har rutern vært konfigurert? Det kan hende at default user/pass har blitt endret.

Men hvis du har lyst til å bruke snarvei, kan man alltids åpne cmd og skrive [COLOR="DarkRed"]ipconfig /all | find /i "gateway"[/COLOR], for det kan jo tenkes at 192.168.1.1 er feil.
Vis hele sitatet...
Det var til stor hjelp. Fant ut at Ipen var forandret til 192.168.2.1. Så når jeg skrev inn det så kom jeg meg inn uten problem.

Problemet nå er og koble seg til NASen. Har du et forslag til hvordan jeg finner den nye IPen der?

Og vet du hvor for IPen plutselig blir forandret?
IPen blir ikke plutselig forandret, dette er det noen som har gjort i instillingene, samt så kan du sjekke i listen over tilkoblet enheter under LAN og se IPen der

eller så kan du åpne cmd.exe kjør kommandoen: arp -a da får du opp alle IPer og MAC i ditt subnett da kan du kjøre kommandoen: nslookup xxx.xxx.xx.x (IP addressen) for å finne ut host navnet til den ipen