Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 10017
jeg har ikke hatt mulighet teste ennå pga en del drekking men forrige uke gav legen meg resept på tramagetic retard 75 mg mot smerter. en pille hver 12 timer. hvor raskt funker det mot smerter?
fra før har jeg fått vanlige tramadol 50 mg og jeg får både rus og smertelindring av 100 mg etter 1-2 timer.
jeg veier 45 kg og 150 høy, kan jeg få rus av retarden om jeg følger legens anvisninger siden 100 mg vanlig t funker fett og gjør meg salig i opptil 9 timer.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
De begynner å virke etter ca. 2 timer og har full effekt etter ca. 5 timer.
Du må huske at depott tabletter fungerer på en helt annen måte. Jeg får både tramadol(kapsler og depott) ,oxycontin,oxynorm og ketorax(sprøyter) hjemme pga ekstreme smerter. Depott tabletter virker for meg saktere,men varer mye lengre(ca 12 timer). For meg tar de ikke smertetoppene og jeg blir heller ikke like rusa som jeg blir av tramadol i kapsler. Kapslene funker fortere,varer kortere og slipper ut virkemidlene relativt fort. En depott tablett slipper ut stoffene litt etter litt. Så hvis du har akutte smerter og det ikke funker med den ene depott pillen, så kan du prøve å knuse en ny, å ta den anbefaler å ha den knuste pillen på ei spiseskje og ha yoghurt oppå,så smaker det ikke like ille. ikke tygg,bare svelg
Sitat av godterifrøkna Vis innlegg
Du må huske at depott tabletter fungerer på en helt annen måte. Jeg får både tramadol(kapsler og depott) ,oxycontin,oxynorm og ketorax(sprøyter) hjemme pga ekstreme smerter. Depott tabletter virker for meg saktere,men varer mye lengre(ca 12 timer). For meg tar de ikke smertetoppene og jeg blir heller ikke like rusa som jeg blir av tramadol i kapsler. Kapslene funker fortere,varer kortere og slipper ut virkemidlene relativt fort. En depott tablett slipper ut stoffene litt etter litt. Så hvis du har akutte smerter og det ikke funker med den ene depott pillen, så kan du prøve å knuse en ny, å ta den anbefaler å ha den knuste pillen på ei spiseskje og ha yoghurt oppå,så smaker det ikke like ille. ikke tygg,bare svelg
Vis hele sitatet...
Får du alt dette alene eller kommer hjemmesyke pleie med det? Sinnsyk mengde med droger har aldri fått rus av verken PF, tramadol, lyrica, nozinan eller oxy.. Jeg har spist store mengder men ikke fått annet en smertelindring.. Eneste gangen jeg har følt meg rusa var når jeg kom ut av narkose etter operasjon og når jeg fikk petedin skutt i rompa.. Har tatt så store doser at jeg ikke tørr og ta mer.. Snakker om 4-6 tramadol (50mg kapsel hurtig) og 800mg lyrica.. Oxy har jeg tatt opp til 30mg uten toleranse.. :-S

Gikk på lyrica og tramadol i store doser også i flere måneder.. Gikk cold turkey og droppa nedtrapp og hadde null abstinenser null nada.. Samme med oxy.. Så lurer litt på om kroppen min er skjelden:P
Sist endret av Chicag0; 20. juni 2014 kl. 02:36.
Nå er ikke 5-6 tramadol en stor dose. Heller ikke 30mg oxycontin. Når jeg var hektet på oxy, kunne jeg ta 150-180mg uten stress. Jeg hadde en dagelig dose på 100mg
Er sikkert en stor dose for en fyr på 45kg og 150cm
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
Får du alt dette alene eller kommer hjemmesyke pleie med det? Sinnsyk mengde med droger har aldri fått rus av verken PF, tramadol, lyrica, nozinan eller oxy.. Jeg har spist store mengder men ikke fått annet en smertelindring.. Eneste gangen jeg har følt meg rusa var når jeg kom ut av narkose etter operasjon og når jeg fikk petedin skutt i rompa.. Har tatt så store doser at jeg ikke tørr og ta mer.. Snakker om 4-6 tramadol (50mg kapsel hurtig) og 800mg lyrica.. Oxy har jeg tatt opp til 30mg uten toleranse.. :-S

Gikk på lyrica og tramadol i store doser også i flere måneder.. Gikk cold turkey og droppa nedtrapp og hadde null abstinenser null nada.. Samme med oxy.. Så lurer litt på om kroppen min er skjelden:P
Vis hele sitatet...


Jeg tar det selv ja har hatt kurs i å sette sprøyter. Setter ketorax'en i øvre rompe/hoft eller i skuldra. (Skal settes intramuskulært når man ikke har veneflon)
Jeg har vært oppe i en mengde på 2200 mg hurtigvirkende tramadol om morgen + 2200 mg kveld. Kutta ut tramadolen på dagen, å hadde så syke abstinenser at jeg ville bare dø. Går på ca 80 mg oxycontin per dag (40 morgen og 40 kveld) og ca 40-60 mg oxynorm itilegg. Ketorax tar jeg når smertene blir for ille. Jeg har en svært sjelden sykdom som gjør at mine celler oppfører seg som parasitter, å angriper meg forskjellig plasser i kroppen.(som regel mage. Altså tarmer,galle,nyrer,milt osv.) Er under 100 i hele verden som har samme diagnose som meg. Er en såkalt "rødsone" pasient. Det vil si at jeg slipper alt av kø på legevakt ol. Smertene mine er så ekstreme at jeg besvimer, kaster opp blod osv. Siste gang smertene ble for ekstreme stoppet hjertet mitt, så har sliti litt i etterkant med hjerterytme å sånn. Derfor jeg får så enorme mengder med smertestillende. har hatt dette i over 5 år, så tar ikke pillene for å ruse meg,men rusa blir jeg uansett...
Trådstarter
7 0
Jeg er jente <3
Men jeg testa en tramagetic i går pga skallebank, 7 timer tok det før skallebanken gav seg! Kan jeg ta en vanlig tramadol før jeg tar tramagetic? Det blir 125 mg? Er redd det blir for mye siden jeg er vant til 100 mg....
Lørdag tok jeg 100 mg, 5 timer senere tok jeg en pille til og en fjerde pille 5 timer etter det igjen. Tilsammen 200 mg og jeg fikk angst av det...... Turte ikke legge meg, blodtrykksfall og svak puls
Sitat av Ultram Vis innlegg
Jeg er jente <3
Men jeg testa en tramagetic i går pga skallebank, 7 timer tok det før skallebanken gav seg! Kan jeg ta en vanlig tramadol før jeg tar tramagetic? Det blir 125 mg? Er redd det blir for mye siden jeg er vant til 100 mg....
Lørdag tok jeg 100 mg, 5 timer senere tok jeg en pille til og en fjerde pille 5 timer etter det igjen. Tilsammen 200 mg og jeg fikk angst av det...... Turte ikke legge meg, blodtrykksfall og svak puls
Vis hele sitatet...


Du burde ta tramagetic sammen med en 50 mg med tramadol. Da har du et grunnlag, og hvis det ikke har noe effekt etter 1 time, kan du ta en tramadol 50 mg til. Hvis det ikke har hatt effekt etter enda en time, prøver du en ny tramadol. Jeg veier kun 5 kg mer enn deg, å når jeg ikke hadde toleranse for opeider, fikk jeg 200 mg tramagetic(en kl 08 om morgen og en kl 20 om kvelden) + 50 mg tramadol opptil 3 ganger daglig så anbefaler deg å prøve det jeg skreiv hvis dette ikke fungerer, kan du prøve 1g prarcet og 400mg ibux hvis det er migrene du sliter med, så finnes det en engangs nesespray som funker kjempe bra for meg. du blir veeeldig rusa av den da..
Trådstarter
7 0
Hva heter denne nesesprayen? Finnes vel ikke reseptfritt i norge vel?
Den heter imigran, mener jeg den er nok på resept ja gitt! Men funker fjell!
▼ ... over et år senere ... ▼
Er så enig med deg at en depott tablett slipper ut stoffene litt etter litt. Så hvis du har akutte smerter og det ikke funker med den ene depott pillen, så kan du prøve å knuse en ny, å ta den
Jeg gjorde det og det virket som en tablett med Tramadol.
Sitat av godterifrøkna Vis innlegg
hvis det er migrene du sliter med, så finnes det en engangs nesespray som funker kjempe bra for meg. du blir veeeldig rusa av den da..
Vis hele sitatet...
Hva i all verden...? Rusa på Imigran? Har fått dette nasalt siden jeg var i tenårene og har aldri opplevd å bli rusa av det.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter det jeg har lest her så hjelper det ikke å knuse en tramagetic retard 150.mg pga akkute rygg smerter?
Tror jeg prøver alikavem