Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5689
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg har sett en del selgere på finn.no som selger forskjellige varer i store kvantum. Jeg regner med at mange av disse ikke tenker på å skatte det en gang.

Hva hvis f.eks jeg begynner å selge masse varer på finn.no jeg kjøper billigere fra utlandet (dem har også vært innom tollen i Norge ved ankomst). Bruker også min egen bankkonto hvor folk betaler til.

Hva jeg skal fram til er - blir man ikke tatt av skattemyndighetene til slutt fordi du får inn beløp på konto av mange ulike personer?
Evt, hvordan finner dem ut av slike ting og hvilke regler gjelder der? Hjelper finn.no til å avdekke folk som selger "svart"?

Prøvd å lete meg fram på skatteetaens nettsider uten å finne noe konkret svar.

Håper dere kan hjelpe meg
Når/om du omsetter for store beløp fra privatkontoer, vil nok det være interessant å for myndighetene å vite hva du driver med. Om du driver for noen hundre tusen i året, er det nok ikke noe problem.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Trådstarter
Så noen hundre tusen i året er greit? Det er jeg veldig usikker på. Jeg tenker mer på kanskje opptil 10-15 000 i mnd
Tror du skal bekymre deg mer for om du klarer å tjene 10-15k i mnd. Og når du en dag tjener såpass at du vil ekspandere kan du begynne å betale skatt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av nikita Vis innlegg
Når/om du omsetter for store beløp fra privatkontoer, vil nok det være interessant å for myndighetene å vite hva du driver med. Om du driver for noen hundre tusen i året, er det nok ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Er kontoene våre overvåket??
Dvs banken sier ifra til myndighetene hva som overføres etc?
Sitat av petDerventarpan Vis innlegg
Er kontoene våre overvåket??
Dvs banken sier ifra til myndighetene hva som overføres etc?
Vis hele sitatet...
Tja, du kan vel til en grad treffes av loven mot hvitvasking. Finner derimot ingenting som tilsier at alt av hva du gjør med kontoene blir tilsendt staten.