Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 964
Heisann, Har ett lite dilemma her, har solgt en maskin som jeg kjøpte for 1 år siden ny og har ikke hatt noen problemer med denne maskinen.
Solgte den idag til en som kjørte x antall timer for og hente maskinen så når han kom hjem og skulle koble til maskinen til skjermen så starter maskinen opp men han får ikke noe bilde på skjermen står bare ''ingen signal'' han har prøvd på pc skjermen og på tven men samme problemet på begge.

Noen som har noen tips til hva vi/han kan prøve for og fikse dette?
Har han sjekket source på skjermen?

Og sjekke at ikke noe løsnet fra hovedkortet.
Sist endret av Mrlarsen; 6. november 2016 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har han koblet skjermen til riktig på maskinen?
En klassiker som jeg ser går igjen er at folk har skjermkort + integrert, og kobler på sistnevnte, på hovedkortet.
Takk for all god feedback, skal snakke med han imorgen, var en liten gutt og faren som var og hentet maskinen så kan godt være at han har koblet kabelen i hovedkortet istedenfor skjermkortet.
Ta og reset cmos, du har muligens en knapp på baksiden av hovedkortet, har fungert for meg de få gangene jeg ikke får output.
Jeg ville tatt ut skjermkortet, sørget for at alle pins og slik er i orden, og så satt det inn igjen, skrudd det godt fast (ikke for hardt!) og så prøvd igjen. Det pleier å funke.
Pinns på ett skjermkort? Sikker på at du ikke tenker på cpu?
Var så enkelt som at han koblet seg til hovedkortet, var en liten gutt så prøvde forklare han flere ganger at han måtte koble seg til skjermkortet men gikk tilslutt!

Tusen takk for all god feedback folkens!